[FOTO] Mijn trip naar Australië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Re: [FOTO] Mijn trip naar Australië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:43

Aah, wat gaaf zeg! Zal je de komende tijd zeker gaan volgen! Volgend jaar ben ik met een klasgenootje ook in Australië te vinden. Heerlijk voor 2 maanden er tussen uit, we love it! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:46

Wat gaaf! en wat gedurfd van je om alles thuis achter te laten en te verkopen. Had je ook een eigen huis of dat niet?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:55

Wauw dat ziet er prachtig uit! En ook mij geeft het weer een beetje heimwee naar dat prachtige land. Geniet er maar heel hard van, de tijd vliegt!

En begrijp ik het goed dat je daar alleen naartoe bent gegaan?

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:06

Super gaaf en prachtige foto's ook!!! Heel veel plezier op je reis :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:19

Waauw wat gaaf ! Veel plezier!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:26

Super gaaf!!!
En super stoer dat je alles hebt achter gelaten voor deze reis!

Wij gaan in januari 2014 naar Australie!
Kan niet wachten!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:16

Heej Babeth!
Je topicje gevonden! Echt prachtige foto's zeg!! Ga je verhalen zeker (hier of in het andere topic) volgen!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:25

Wauw wat geweldig!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 04:12

Hoi allemaal,

Tijdje geen update meer gedaan hier, dus hoogste tijd voor weer een update.
Ik ben uiteindelijk toch naar de cattle station in Roma gegaan.
De beste man wilde mijn ticket wel betalen.
Op naar het vliegveld in Perth dus en op naar Brisbane om vervolgens de greyhound bus te pakken richting Roma. Hier werd ik opgehaald door Brendan, samen met nog een ander meisje, Elin, die ook ging werken bij hem.
Uiteindelijk midden in de nacht aangekomen in Roma en hop naar bed, want de volgende dag moesten we al om 6 uur eruit om te gaan werken.
De eerste dagen waren top, veel campdraft gezien en zelf een keer mogen doen, net als mustering cattle (koeien drijven). In de weekenden gingen we naar campdraft wedstrijden en hier wat foto's daarvan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar na een week begon de sfeer drastisch om te slaan, er kwam een zeer negatieve sfeer en ik was het met heel veel dingen niet eens die daar gebeurden. Het komt uiteindelijk neer op flinke dierenmishandeling. Dieren met super diepe vleeswonden, stenen gooien naar de paarden, in de mond rukken, schoppen en weet ik het allemaal niet.
Het begon daardoor tussen mij en Brendan ook steeds slechter te lopen en toen hij mij forseerde om op een kreupel paard te rijden, was voor mij de druppel en besloot ik weg te gaan. Ik zou vrijdags vertrekken, maar uiteindelijk dinsdag gegaan omdat ik knallende ruzie met hem had en meneer het nodig vond om ons allemaal opzettelijk verdrietig te maken.
Toen besloot ik meteen weg te gaan en ben ik gaan liften.
In Roma werd ik al na 5 minuten opgepikt door een super toffe vent, hele leuke en diepgaande gesprekken met hem gehad over het leven. Hij hoefde maar tot Miles, zo daar hebben we afscheid genomen, nummers uitgewisseld en op naar de volgende lift.
Binnen 2 minuten opgepikt door een geweldig oude brompot van een vent. Voor degenen die Jeff Dunham kennen, hij was precies, maar dan ook precies zoals Walter. Geweldig!
Uiteindelijk heeft hij me afgedropt in Chinchilla en werd ik weer binnen 3 minuten opgepikt door 2 jongere kerels. Beide aan het werk, maar moesten naar Brisbane dus wilden mij graag afdroppen daar.
Ik had al een couchsurf adresje gevonden in Brisbane, dus alles liep op rolletjes.
Afgedropt in Brisbane, kwam mijn host me halen en hebben we vervolgens een hele gezellige avond op zijn balkon gehad, met een drankje en alles erbij.
Vandaag lekker Brisbane verkennen en dan zien we wel weer wat te doen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 04:16

djodjodjo schreef:
Wauw dat ziet er prachtig uit! En ook mij geeft het weer een beetje heimwee naar dat prachtige land. Geniet er maar heel hard van, de tijd vliegt!

En begrijp ik het goed dat je daar alleen naartoe bent gegaan?

Ben inderdaad alleen gegaan. Lekker gaan en staan waar je wilt!
@ Cayenne, ik had geen koophuis, maar een huurwoning. Dat was dus simpel op te zeggen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 06:19

Ohhhhhhh als ik die foto's zie mis ik australie wel.
Mijn man is een australier en we gaan 1 x in de 5 jaar voor een week of 5 er naar toe voor familiebezoek.
De meeste wonen in queensland en in victoria.

Gave foto's!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:21

Jeetje, wat jammer dat het uiteindelijk toch niet goed bevallen is! Wel dapper van je dat je bij volslagen vreemde mannen in de auto durft te stappen.
Mij niet gezien := Maar je zult daar weinig andere opties hebben gok ik.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 13:43

Ik had inderdaad weinig opties. Je bent letterlijk in de middle of nowhere, de volgende dorpjes zijn kilometers verderop. Er rijd wel een greyhound bus, maar daar zou ik dan 24 uur op moeten wachten en dat zag ik niet zitten. Zeker aangezien het daar in de nachten rond het vriespunt zit.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 12:36

Zoveel gebeurd in de tussentijd, dus tijd weer voor een update!
Tijdje in Brisbane gezeten, bij een geweldige host, Pan! Heeft me meegenomen op een surftrip naar Noosa en Byron Bay. SUper gaaf! In Byron Bay waren de golven niet goed, dus hebben we heerlijk rondgehangen in het national park en niks gedaan! Genieten van de natuur en de zee.
In Noosa waren de golven perfect en na een prachtige spot gevonden te hebben (niet erg bekend bij toeristen gelukkig) heerlijk kunnen surfen! Was voor mij de eerste keer, maar doordat ik al ervaring had met board sporten, lukte het me de eerste keer al om een halve golf uit te rijden. Na de 3e reed ik al een volledige golf. Erg gaaf! De spot was ook super, regenwoud dat uitloopt op het strand en het strand was tussen de bergen. Zo prachtig!

Aangezien ik grote steden helemaal niks vind, zat ik alweer te kijken welk avontuur ik nu weer kon aangaan. Ik en te lang op 1 plek blijven gaat niet samen, ik wil al snel weer verder op een nieuw avontuur!
Nu zat ik alleen te twijfelen of ik wel alleen wilde verder reizen, ik miste toch wel een beetje iemand om me heen. Dus besloot ik een advertentie op de marktplaats van Australië te plaatsen, gumtree, en daar reageerde Daniella op, een leuke meid uit Mexico. Het klikte meteen dus we besloten samen richting Cairns te gaan reizen!
Uiteraard al couchsurfend en liftend!
Op de dag van vertrek afscheid genomen van Pan, hier had ik het best wel even moeilijk mee! Geweldige man en we gaan binnenkort samen een weekend surfen en kamperen!
De eerste dag gingen we al liftend van Brisbane naar Hervey Bay. We hebben een heel stuk gelift in een truck, geweldige ervaring!

http://1.bp.blogspot.com/-vydIaVHdsfw/U ... 7011_o.jpg

Eenmaal aangekomen in Hervey Bay, door onze lift afgedropt tot aan het huis van onze host, top!
Onze host in Hervey Bay was James, aardige kerel met een super groot huis! Weinig te beleven in Hervey Bay overigens dus we gaan door naar het volgende stuk!
Na 2 dagen in Hervey Bay te hebben doorgebracht gaan we door naar de volgende bestemming, Rockhampton! Weer de hele weg gelift en opgehaald door onze host Joel bij de Mac waar we waren afgedropt door onze lift. Hadden een geweldige kerel die ons oppikte. Hij moest eigenlijk maar tot Gladstone, maar besloot aan het eind om ons maar even helemaal naar Rockhampton te brengen. (Is maar 160km om...) Super tof! Was erg enthausiast, wist alles te vertellen wat we onderweg tegen kwamen. Het was net een tourguide!
In Rockhampton is ook geen drol te doen, we zijn hier ook maar 1 nacht gebleven.
Volgende dag opgehaald door onze nieuwe host, Adrian uit Mackay, tevens onze volgende bestemming. Hij bleek in Rockhampton te zijn dus we konden met hem meerijden naar Mackay. In eerste instantie zouden we hier maar 1 nacht blijven, uiteindelijk zijn het er 2 geworden ondanks er niks te doen is in Mackay. Het strand was wel erg gaaf! Ook heb ik op een mini crossbrommertje gereden, super vet!

Afbeelding

Afbeelding

Na Mackay tijd om door te gaan naar Towsville, uiteraard ook liftend! Door onze lift helemaal afgedropt bij het adres van onze host, Robert. Ook in Townsville is er geen reet te doen, maar toch bleven we 2 nachten om even bij te komen van al het reizen. Dagje in het centrum geweest, maar het is erg klein. Helaas niet meer naar Magnetic Islands geweest, dat leek ons wel erg gaaf!
Na townsville doorgegaan naar Cairns en hier is het echte avontuur begonnen! Wat een prachtplek! Regenwoud, stranden noem maar op... Echt een tropisch gebied, geweldig!
Hier zijn we ook liftend heen gegaan en opgepikt door de huisgenoot van onze host, Richard en Neil.
Wonen op een sugarcane farm en het is hier PRACHTIG! Ik ben verliefd geworden op deze plek! In het regenwoud en tussen de bergen, adembenemend!

[/img]http://1.bp.blogspot.com/-tSWaj0XM3Sc/UaXfJIP_nnI/AAAAAAAABHg/IaD68Jrhhjw/s1600/943000_10151626639773399_969080517_n.jpg[/img]

De eerste avond gezellig gebarbequed en drankspelletjes gedaan, super avond gehad!
En Richard bood ons aan om de volgende dag ons rond te rijden naar Kuranda, Port Douglas, de Daintree regenwoud en een cruise met krokodillen te doen!
Volgende dag dus vroeg op pad en de eerste bestemming was Kuranda. Dit is een klein stadje midden in het regenwoud en het is hier echt hippie achtig! Geweldig! Lekker op de markt gestruind hier en de watervallen in het National Park bezocht. Prachtig regenwoud hier en de watervallen zijn zo mooi!
Daarna door naar de Daintree en daar een cruise met krokodillen gedaan. Uiteindelijk 2 krokodillen gezien, een volwassen vrouwtje en een baby krokodil. Erg gaaf om eens in het wild te zien, net zoals de cruise dwars door het regenwoud. Ik had echt even het gevoel in de Amazone te zijn beland. Zo prachtig mooi!
Ook nog gezwommen in een ander National Park, in een communitie van Aboriginals. Water was super koud, maar ik moest en zou er toch even in gaan! Niet nadenken, gewoon hop erin! Als je eruit kwam was het toch warm want je zat middenin het regenwoud met een hoge luchtvochtigheid.
Daarna nog even door Port Douglas gereden en toen was het tijd om weer terug te gaan.
Morgen gaan we Cairns zelf even in, stad bekijken enzo...
En daarna... misschien blijf ik, misschien terug naar Brisbane... ik weet het nog niet. Daniella moet in ieder geval de 6e van juni terug zijn in Brisbane, maar we splitsen waarschijnlijk op omdat ik wat langer hier wil blijven. Maar wie weet, ik houd mijn opties graag open!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:18

Wauw, wat weer een mooie reeks foto's! Kan zeker zeggen dat ik toch wel een beetje jaloers op je ben, en door je foto's kan ik niet wachten tot dat ik eindelijk naar Australie kan gaan hahaha. :)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:46

Wat een avonturier ben jij!!! Superkick om zo te genieten. Ben onwijs jaloers op je want je vertelt zo aanstekelijk. Geniet ervan. En hou ons op de hoogte. Je verhalen zijn super!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:53

Wauw wat super om zo heerlijk vrij te reizen. Leuk verslag en prachtige foto's!!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:02

Ik kom je topic nu pas tegen, maar wat een heerlijke reis maak jij! Prachtige foto's en respect voor je moed, gewoon alleen reizen etc. Ik ga je zeker volgen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 06:58

In mij vorige verslag was ik nog in Cairns, inmiddels ben ik alweer terug in Brisbane.
De laatste dag in Cairns zijn we de stad even ingegaan. Daniela, ik en de andere couchsurfer die bij onze host verbleef, Luis uit Chili. Ik vond Cairns persoonlijk niet veel aan, je hebt super veel winkels waar tours worden verkocht en het is verschrikkelijk toeristisch. Uiteraard ook weer op elke hoek van de straat een Mac Donalds, Red Rooster, KFC, Hungry Jacks etc etc... Erg veel meer is er niet. Het stikt er van de backpackers. Luis wilde naar een paar uitzendbureau's om werk te zoeken in Cairns (succes gozer...) en in de tussentijd zijn ik en Daniela naar de lagoon gegaan op de esplanade om een beetje te kijken naar strandwachten. Liep helaas niet veel interessants tussen haha!
Daniela presteerde het om weer eens in een lompe bui van de boulevard af te vallen, dat resulteerde in een vreselijke lachbui bij mij (ik probeerde echt serieus om niet te lachen, maar oh man wat zag dat er grappig uit). Gelukkig kon ze er zelf ook om lachen, tranen liepen over haar wangen van het lachen. (Of pijn, wie zal het zeggen.) Haar been zag er de volgende dag uit alsof ze net uit een oorlogsgebied vandaan kwam, maar ze zei dat het een mooi souvenier van Australie was.
Na weer samengevoegd te zijn met Luis, hebben we de bus gepakt en zijn we terug naar Neil en Richard gegaan. Die avond niet veel spannends gedaan.
Volgende dag door Richard afgedropt langs de snelweg om ons liftavontuur terug naar Brisbane te beginnen.
Binnen 5 minuten stopte er een lieve vrouw voor ons en ze ging naar Townsville. Dat was precies de plek waar we heen wilden voor de nacht, kwam dus mooi uit.
Eenmaal in de auto vertelde ze ons over haar leven en ze blijkt de eigenaresse te zijn van een aantal sexclubs in Queensland. Erg interessant om te horen hoe ze daar te werk gaan en hoe ze omgaan met de veiligheid van de meisjes die beschikbaar zijn voor sex daar. Klonk allemaal heel professioneel.
Ze vertelde ons ook dat ze een aantal jaren geleden een dochter had die kanker had en ze was bedwongen om een lening af te sluiten om alles te kunnen betalen. (Ze had toen de clubs nog niet.)
Helaas mocht alles niet baten en is haar dochter overleden. Ze vertelde ons toen het volgende mooie verhaal.
Nadat haar dochter was overleden zat ze financieel helemaal in de put vanwege de leningen voor het ziekenhuis etc. Een vriendin van haar heeft haar toen heel veel geld gegeven, een bedrijf om op te starten en haar leven weer op de rit te krijgen. Uiteindelijk heeft ze niks terug hoeven betalen aan die vriendin, het enige dat ze vroeg was om minstens 1x per maand iemand te helpen met wat dan ook.
Inmiddels is ze een schatrijke succesvolle zakenvrouw en probeert altijd mensen te helpen waar ze maar kan.
Uiteindelijk in Townsville aangekomen, parkeerde ze bij een van de meest luxe hotels in Townsville en vroeg ons om even te wachten, ze zou zo terug zijn.
Na een paar minuten komt ze terug, drukt ons een sleutel in de hand en zegt, geniet van de luxe vannacht in dit hotel. Vervolgens drukt ze 100 dollar in mijn hand, voor een uitgebreid diner zei ze.. Ik en Daniela wisten helemaal niet meer wat we moesten zeggen, we waren compleet verbaast.
Haar uiteindelijk proberen te overtuigen dat het niet nodig was wat ze deed, maar ze stond erop.
De hotelkamer was prachtig! Uitzicht over de zee en luxe kamer. We hebben hier heerlijk van genoten!
De volgende dag een taxi gebeld om ons naar de snelweg te brengen om verder te liften. Sleutel ingeleverd bij het hotel en als klap op de vuurpijl, kregen we nog een 100 dollar borg terug... Wat bestaan er toch topmensen! Onvoorstelbaar hoeveel geluk we hebben!
Taxi was inmiddels aangekomen en bracht ons naar de snelweg. Na 5 minuten werden we opgepikt door een vrachtwagenschauffeur (truckie zoals ze zichzelf noemen) en die ging rechtstreeks naar Brisbane! In eerste instantie zouden we weer op dezelfde plekken stoppen als de heenreis, maar dit aanbod konden we niet afslaan!
Het was een geweldige chauffeur overigens, heerlijke humor en gewoon een prachtvent. Boom van een kerel, kale kop, vol tattoo's, maar een hart van goud. Een echte knuffelbeer!
Heeft helaas zijn 2 kinderen verloren toen ze net 5 waren in een auto ongeluk, aangereden door iemand die dronken rondreed in de auto. Maar hoe vrolijk hij nu na alles in het leven staat, zo positief, geweldig om te zien. Hij bleef maar lachen en positief over alles, verschrikkelijke sterke man.
De nacht in ChinChin doorgebracht, in de truck, geweldig! Niet veel ruimte, maar was gaaf om eens mee te maken! Volgende dag in Brisbane aangekomen en daar afscheid genomen. Hij bedankte ons voor de geweldige tijd die hij met ons had gehad en dat hij ons zeer dankbaar was dat we de tijd hebben gedood samen met hem, want 1300 km is een behoorlijk eind! Ook deze man zal ik nooit meer vergeten!
Op dit moment dus weer in Brisbane, bij een host in Fortitude Valley en woensdag weer terug naar Pan!
Dit weekend lekker weer op surf en kampeerweekend, heb er zin in!!
Ben op dit moment ook bezig met een baan als Au Pair op Moreton Island, woensdag hoor ik als het goed is of ik het ben geworden, fingers crossed! Heerlijk 3 maanden op een eiland waar verder maar 1 ander iemand woont, in alle rust en ruimte, in de natuur en op het strand aaahhhhh ik hoop zo dat ik de baan krijg!
Anyway, ik houd jullie op de hoogte!!

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:06

wooow!! Wat een prachtige land.
Heerlijke en leuke foto's :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:27

Met veel plezier lees ik je verslagen en bekijk ik elke keer weer je foto's! Want een lef met dat liften, maar wat een fantastische ervaring! Zeker de vrouw waar je de kamer van mocht gebruiken, ze is vast mega rijk, en heeft een gouden hart! Heb je haar adres niet voor een bedank kaartje? Zulke mensen moeten vaker in het zonnetje gezet worden! Veel plezier verder!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:01

Ik heb haar telefoonnummer en had haar een berichtje gestuurd of ik haar adres mocht hebben zodat ik haar iets kon sturen, maar helaas nog geen reactie gehad! Wil een leuk bedank tegeltje of iets voor haar kopen en opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:54

Wat een fantastische verhalen! Kan niet wachten tot ik ook weer op pad kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:02

wat een tof weif! , diep uit de put gekomen en jullie nog een heerlijk kadotje geven!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 11:12

Hoi allemaal!
Weer even een update.
Ik ben aangenomen als au pair op Moreton Island en hier ben k afgelopen zondag aangekomen.
Ik hoef pas aankomende maandag te beginnen met werken, dus ik heb nu alle tijd om het eiland te verkennen. Gelukkig maar, want het is werkelijk een paradijsje!! Het is zo mooi hier, het is onvoorstelbaar!
De zee is super blauw, het zand is wit, verscholen strandjes, lagoons, bos, "woestijn", je hebt alles hier!
Ik heb al dolfijnen gezien in de zee (in mijn achtertuin om precies te zijn :D ) en orka's en humpback whales ofzoiets haha. Prachtig gezicht! Het is zo magisch mooi hier! De sterrenhemel 's nacht is ook zo vreselijk magisch! Aahhhh ik ben echt verliefd geworden op deze plek! Wij zitten op Cape Moreton, bij de vuurtoren aan de andere kant van het eiland. Hier woont verder nog maar 1 iemand en dan heb je verder alleen het resort nog aan de andere kant van het eiland. Voor de rest is het helemaal onbewoond.

Hier mijn verborgen strandje, praktisch in mijn achtertuin (niet toegankelijk via een pad, dus geen mensen!)
(In een linkje, want de foto is te groot)
http://2.bp.blogspot.com/-yW5NR32Tijg/U ... C_8227.jpg

En nog wat andere foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding