Tips om goedkoop op reis te gaan !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Tips om goedkoop op reis te gaan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:58

Kun je niet kijken naar een stacaravan?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:58

Je kan ook in een goedkoop hotel snap wel dat je niet in een hostel wilt ;) zou ik ook niet zo snel doen denk ik met mijn vriend. En heb zelf ook een krap budget maar dan zijn landen in het oosten wel aan te raden, die zijn goedkoop. De tip va Sunny Beach lijkt me dan dus een erg goede.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:59

Ikzelf heb nu 500 euro bij mekaar gespaard. Ik denk dat je daarmee toch al wat kan hebben.. Voor mij hoeft ook niet vol pension maarja ... Ik kan hem altijd het geld lenen maar dat wilt hij niet..
Ja ik heb echt een koppig ventje.. |o

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:01

Ik ben al heel mijn jeugd met de mobilehome en met de trek caravan op reis geweest , dus ik ben het 'luxegevoel' niet echt gewend op vakantie en ik heb dat ook niet nodig. Ik ga zelf liever camperen dan dat ik enkele dagen aan hetzelfde hotel vertoef en niks doe. Maarja mijn vriend is dan weer helemaal anders opgevoed en is al ieder jaar all inclusive in een 4 sterrenhotel op reis gegaan..
Voor mij zou alles prima zijn .. Ahja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:04

Misschien eens kijken op vakantieveilingen.nl ?
Nu zul je daar nog niet heel veel vinden, maar tegen die tijd, en met wat geluk, kun je misschien een goedkope vakantie op de kop tikken :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:07

All inclusive staat er vaak wel bij. Als er enkel staat een appartement of hotelkamer, verder geen info over all inclusive, reken er maar op dat je je ontbijt, lunch en avondeten nog zelf moet betalen. Heb je ook nog eens geen gasfornuis in het huis betekend dat iedere avond uit eten. Dat zijn een hoop extra kosten.

Kunnen jullie echt niet buiten het seizoen? Of zit je dan heel erg met school? Een herfstvakantie? En inderdaad Oost-Europa is betaalbaar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:09

8nnemiek schreef:
Misschien eens kijken op vakantieveilingen.nl ?
Nu zul je daar nog niet heel veel vinden, maar tegen die tijd, en met wat geluk, kun je misschien een goedkope vakantie op de kop tikken :)

Moet je wel uitkijken, want er zittne vaak zat nog kosten bij die nie worden vermeld :=

Ontopic:
Ik zou voor dat bedrag lekker een paar dagen stedentrip doen oid. Of wachten tot september/oktober, dan is het wel te doen :j. 'Aar all inclusief, netjes, schoon, en zon ga je in augustus niet vinden voor onder de 450-500,-, watqua dagen en alles goed te doen is

Wat je eventueel wel kan proberen is tzt naar t vliegveld gaan en wat ze daar in de aanbieding hebben. Maarja geen garantie en je weet niet wat je krijgt en voor welke prijs :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:10

Als je een eigen huisje hebt, moet je misschien eens kijken om huisruil te doen. Ik weet natuurlijk niet of jullie dat zien zitten, wat de situatie is enz enz, maar het is een goedkope manier en je kan zoveel op reis gaan als je zelf wil voor dezelfde prijs. Natuurlijk moet je wel zelf voor je vervoer en eten zorgen, dus het is zeker niet all inclusive.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:14

In september kan hij wel maar ik kan niet dan.. Dan zit ik al met school..
In de formule zit er all inclusive dus ik denk wel dat dat goed zit... Heb ook al enkele beoordelingen bekeken en alle vorige klanten waren er vol lof over.. Zelf had ik ook gedacht aan een city trip.. Ik ga daar eens de prijzen van bekijken :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:15

Tjah ik zou t voor die dagen zonde geld zitten. Zit ik toch voor 100 euro pp meer wat langer of desnoods een appartement :j

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:17

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:18

Oeps , maar daar is wel nog geen transport bij gerekend..... ;(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:20

Vin je rome wat? Heb laatst iets gezien ff zoeken!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:22

Tuurlijk , alles is goed ! Zolang het maar warm, zonnig en goedkoop is :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:24

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:44

Celien , dat ziet er inderdaad erg aantrekkelijk uit ! Wel jammer dat het niet all inclusive is maar meneer legt hem er misschien wel bij neer dat hij niet alles kan krijgen wat hij wil :D
Alvast bedankt ! Deze toon ik hem zeker !

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:28

Ik ben vorig jaar voor een week naar Mallorca geweest, hotel Palma Bay in El Arenal...voor 350 euro pp. Was goed te doen, het is geen Hilton hotel natuurlijk. Maar ik vond het prima (sterker nog, was mijn vijfde keer :p ) Was All-in. We vlogen trouwens wel via Düsseldorf toen.
Je zit heerlijk aan de kust en als je op zoek bent naar een zon-zee-strand vakantie zit je in Mallorca goed. Als je van stappen houdt zit je ook goed daar, volop Nederlandse cafés, discotheken en eetgelegenheden. Een leuke stad om eens naar toe te gaan is Palma. Is niet ver. Mocht je echt naar Mallorca gaan heb ik nog wel een paar to do- tips!

Veel succes bij het uitzoeken naar jullie droomvakantie ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:31

Als je nu een jaarabonnement neemt op een of andere krant krijg je er 2 gratis vliegtickets bij :j
Misschien is dat iets? :D
Veel plezier alvast! :D

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 00:05

ZeSteigert schreef:
Als je nu een jaarabonnement neemt op een of andere krant krijg je er 2 gratis vliegtickets bij :j
Misschien is dat iets? :D
Veel plezier alvast! :D

Het beste idee tot nu toe ! Als je eentje weet met zo een actie hoor ik het graag ! :P

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 00:06

daaf4ever schreef:
Ik ben vorig jaar voor een week naar Mallorca geweest, hotel Palma Bay in El Arenal...voor 350 euro pp. Was goed te doen, het is geen Hilton hotel natuurlijk. Maar ik vond het prima (sterker nog, was mijn vijfde keer :p ) Was All-in. We vlogen trouwens wel via Düsseldorf toen.
Je zit heerlijk aan de kust en als je op zoek bent naar een zon-zee-strand vakantie zit je in Mallorca goed. Als je van stappen houdt zit je ook goed daar, volop Nederlandse cafés, discotheken en eetgelegenheden. Een leuke stad om eens naar toe te gaan is Palma. Is niet ver. Mocht je echt naar Mallorca gaan heb ik nog wel een paar to do- tips!

Veel succes bij het uitzoeken naar jullie droomvakantie ;)

Ikzelf zou heel graag naar Mallorca gaan ! Maar eerst eens zien of de boyfriend het goedkeurt... :)
Alvast bedankt voor de info ! Mochten we naar Mallorca gaan stuur ik je zeker even een berichtje !

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:02

300 is wel heel krap voor alles bij elkaar. Ik zou toch aan zo'n 500 pp gaan denken ongeveer.
Indien dit kan natuurlijk.

Anders met de tent ergens in België kamperen, of naar Renesse in Nederland?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:06

Bedenk wel dat je er met de prijs van je vakantie bij het reisburo er nog niet bent.
Ik heb vorig jaar een vakantie naar Kreta geboekt, 8 dagen in oktober met vertrek op maandag. Prijs was 375 euro voor vlucht, transfer en verblijf (appartement). Uiteindelijk was ik in totaal 800 euro kwijt voor die hele week! Denk bijvoorbeeld aan de volgende extra kosten: ontbijt, lunch, avondeten, autohuur, benzine, excursies, souvenirs. En dan was bij onze reis het eten niet eens duur (ontbijt en lunch zelf klaarmaken en elke avond voor max 20 euro uit eten). Kortom, je maakt al snel meer kosten dan je denkt :)

Voor 300 euro een week all-in zitten heb ik nog nooit gevonden voor 8 dagen. Via de outlet van sunweb komen er wel all-in reizen voorbij van 350-600 euro pp voor 8 dagen, maar altijd buiten de schoolvakanties.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:46

€300 p.p. is inderdaad voor in het hoogseizoen en een all-inclusive ding wel goed krap. Ik weet niet of jullie stappen leuk vinden, maar bij GoFun kan je voor weinig naar leuke zonbestemmingen. Heb toen gekeken om van de zomer met vriendinnen op stap te gaan en die wilden ook zo min mogelijk uitgeven, maar toen had je nog best aardig wat opties. Het is natuurlijk wel zo dat je dan geen luxe kan verwachten, dus daar moet je wel op voorbereid zijn.

En waarom persé all-inclusive? Dat maakt het namelijk wel duurder. All-inclusive is natuurlijk wel erg fijn, maar als je vriend niet veel geld uit wil geven zou ik op zoek gaan naar een appartement en gewoon zelf eten maken en eventueel een paar keer uit eten gaan. Als je bijv. bij GoFun kijkt, zit er een groot verschil tussen all-inclusive en logies, en het lijkt me niet dat je voor €100 p.p. gaat eten als je wat bij de supermarkt haalt..

Dit is bijvoorbeeld een appartement met logies in Lloret de Mar, is alleen nog beschikbaar op 23 augustus (ik weet niet of dat een optie is, maar meestal is eind augustus ook wel goedkoper) voor €209.. http://www.gofun.nl/LBUU9 Het is wel zo dat je hier de € hebt, want in Bulgarije is het eten en drinken relatief heel goedkoop. Wij zijn daar elke avond wezen eten in een fatsoenlijk restaurant met lekker eten, hoofdgerecht en nagerecht, en waren dan ongeveer €20 p.p. kwijt (excl. drankjes). We hebben ook bij veel verschillende restaurants gegeten en was allemaal zo rond die prijs en was ook gewoon lekker eten. In de supermarkten is ook alles te koop, dus kan je ook gewoon zelf klaar maken en dat is ook echt niet duur.

Sunny Beach is dus aantrekkelijk vanwege de lage prijzen daar, maar je gaat dan wel met het vliegtuig, dus dat maakt het wel duurder dan als je bijvoorbeeld naar Spanje met de bus gaat. Denk dat je dan nog eerder met de bus naar Spanje moet gaan als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen.. En je maakt natuurlijk wel veel meer kosten dan puur die €300 voor je verblijf.. Denk maar aan winkelen, excursies, etc.

En het is natuurlijk niet voor niets zo goedkoop hè.. Ik heb toen gekeken om met de vriendinnengroep te gaan, en dat was echt een laag budget. Toen kwam ik hierbij: http://www.gofun.nl/RBCM9. Was voor 10 dagen €140 in juni. Maargoed, dan zie je dus ook écht wel waarom het zo goedkoop is. Op Zoover stond het ook heel slecht aangeschreven; grote vrachttreinen rijden vlak langs je tent, geen wc-brillen op de toiletten, etc. :+ Je geeft aan dat je geen luxe hoeft, maar het lijkt me wel dat je wel op een schone plek wilt verblijven.. Daarom adviseer ik ook om écht op Zoover te kijken. Sommige mensen kunnen natuurlijk over alles wel zeuren, maar als de algemene opinie slecht is en iets vaak wordt herhaald, kan je er wel vanuit gaan dat het ook zo is.

Ik zou zeggen; kijk naar iets voor dichter bij huis. Een weekje aan de kust in Nederland kan ook heel leuk zijn en je hebt ook hele leuke steden in Nederland. Ik ben pas nog een weekendje in Leiden geweest en dat is echt een hele leuke stad! Lekker terrasjes pakken, musea bekijken, mooi winkelen en je kan ook hele mooie rondvaarten daar maken. Voor hotels in Nederland heb je ook genoeg sites en dat hoeft ook echt niet duur te zijn. Ik denk dat als je zoiets doet, je wel binnen je budget blijft. En je wilt natuurlijk ook wel leuke dingen doen op je vakantie, om dan constant op je geld te moeten letten en dingen moet laten, is natuurlijk erg vervelend. Je zou eventueel ook wel kunnen kijken naar last-minutes, maar daar heb ik geen ervaring mee en ik weet ook niet hoe het zit met last-minutes in het laagseizoen.

Succes in ieder geval!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:35

xanthos111 schreef:
Maarja mijn vriend is dan weer helemaal anders opgevoed en is al ieder jaar all inclusive in een 4 sterrenhotel op reis gegaan..

Dat is leuk voor hem, maar misschien wordt het tijd dat hij eens realistisch wordt? Als hij perse weg wil moet hij zich ook maar aanpassen aan de mogelijkheden.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:42

Waarom all-inclusive? (naar mijn mening..) Niet gezellig, hoop hollanders (die vaak zeuren), en smerig eten! Wel mooie zwembaden maar voor romantisch met zijn twee op vakantie echt geen aanrader wat mij betreft en ik ben al vaker naar 5-sterren resorts geweest met de schoonfamilie. Ik zou zeggen ga lekker kamperen in frankrijk oid en kook lekker zelf en haal s ochtends heerlijke warme broodjes bij de bakker :) romantisch in de tent en gezellig samen koken/marktjes bezoeken/cultuur snuiven en zonnen :)