Orlando en Disney World/alle parken 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Orlando en Disney World/alle parken 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 15:26

Kaarten regelt mijn collega daar, want hij kan ze voor locals krijgen dus dat zou wat moeten schelen.

Eten met Shamu klinkt top, thanks voor de verheldering, er staat zoveel onduidelijke info online!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:57

Maar DC moet je maanden van te voren boeken, anders is er geen plaats.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 16:10

Goed dat je t zegt, gaan we dat snel regelen!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:12

En dan hoeft je collega geen kaartjes seaworld of Bush gardens te kopen, zitten bij DC erbij

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:26

Seaworld was ik niet echt van onder de indruk en daar gaan we dus ook niet meer naar toe.

De Disney parken bezoeken we elk jaar.
Een dag per park is genoeg, daarna lekker bij komen in het hotel van een dag rondlopen in de hitte en even het zwembad in duiken.

We doen meestal ook 1 halve dag in een Disney waterpark.

Als je van Harry Potter houd dan moet je naar Harry Potter world van Universal.
Is daar wel altijd superdruk.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:37

Het Harry Potter park is in Universal's Island of Adventure. Het reguliere Universal park is niet heel spannend, zou voor IoA gaan

Ik vond/vind SeaWorld nog steeds leuk, vooral de achtbanen. Heb zelf daar gelopen als trainer for a day, weet hoe hard de trainers werken en hoe veel liefde/emotie erin omgaat. Vind dat altijd heel mooi.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 09:48

Ik heb een lijstje gemaakt :)

Ik haal een week pas voor alle Disney parken-dat is ongeveer net zo duur als 4 dagen dus ik kan altijd zien hoeveel tijd ik denk nodig te hebben.
Daarnaast Universal, want ik wil naar t gewone park en zeker naar Island of Adventures ivm de achtbanen en HP world. Daar heb ik dus ook 2 dagen voor
Als laatste wil ik naar Seaworld en Aquatica. Heb besloten om hier niet met dolfijnen te gaan zwemmen. Wil in plaats daarvan een Beluga ontmoeten, want er zijn maar weinig plaatsen waar dat mogelijk is.

Voor Universal en Seaworld kun je een 5 parken pas halen die je toegang geeft tot alle parken. Qua prijs valt het me nog mee. Heb uitgerekend dat ik rond de USD 600 kwijt ben aan toegang voor alle parken die ik net genoemd heb.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:59

Als je het beluga interaction program doet van SeaWorld zit daar al een dag SeaWorld bij, aangezien dit programma in de ochtend is. Heb zelf de trainer for a day program gedaan, was rond de middag klaar om de rest van de dag door SeaWorld te lopen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:25

Volgens de website zijn de kosten voor het programma exclusief toegang tot het park.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:32

Bij mij stond dat er ook, excl. toegang tot het park. Maar doordat je nog foto's gaat uitzoeken wat in het park gebeurd, ben je er al in. Ik heb het zelfs toen voor elkaar gekregen om mijn ouders gratis naar binnen te krijgen, aangezien hun destijds de foto's moesten betalen. Hierdoor waren wij al binnen en geen medewerker die zegt dat je naar buiten moet.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:11

Kijk :) dat zijn nou tips waar je wat aan hebt! Hoeveel moet ik rekenen voor foto's erbij?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:25

Minimum was 89dollar voor 3 foto's en een sleutelhanger. Reken maar op veel geld extra voor de foto's (max. 200 dollar voor uitgebreide en dan nog kan je extra kopen). Maar dat zou ik zeker doen aangezien het echt maar 1 keer in je leven gebeurd. Ik (mijn ouders) heb(-ben) toen zoveel foto's gekocht, weet niet eens meer hoeveel wij exact kwijt waren maar totaal geen spijt van gehad.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:53

Achtbanen gek??
Ik vond Busch Gardens het meest geweldige park in Florida, dat ligt in Tampa, maar goed te rijden vanaf Orlando!
Daar hebben ze een aantal enorm gave achtbanen staan. Als je hier in Europa zulke wilt bezoeken moet je toch wel een eindje richting Engeland enzo dus :j.
Seaworld idem, 2 goeie achtbanen. En prachtige shows.
Islands of Adventure van Universal is ook een prachtig park, met The Wizarding World of Harry Potter. Mijn ervaring is dat het daar zeker niet altijd druk hoeft te zijn hoor. Ik moest bij de Forbidden Journey maar 15 minuten wachten. De andere attracties in TWWoHP waren max 5 minuten :Y). Ligt natuurlijk aan de periode.

Van Disney World, pff kan niet kiezen denk ik, ze hebben allemaal leuke attracties.
Maar Animal Kingdom en Epcot hebben ze hier in de 'buurt' natuurlijk niet. Zeker Expedition Everest even meepakken, kun je zeggen dat je de duurste achtbaan ter wereld bereden hebt :Y) (tenminste volgens mij issie dat nog steeds). De Tower of Terror in de Hollywood Studios is ook veeel gaver als in Parijs. In de Magic Kingdom heb je o.a. de Splash Mountain, en in Epcot Test Track en Mission Space, die niet in Parijs te vinden zijn.

Alle parken hebben hun charme, ben zelf enorme themepark freak dus dit was echt mijn droom reis.
Maar echt, van alle parken heeft Busch Gardens mijn hart gestolen hoor. Dat is ook tegelijk een dierentuin, waar je ook op safari kan, giraffes kunt voeren enzovoorts.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 11:18

Busch Gardens zit ook bij dat 5 of 6 parken ticket, dus dat ga ik zeker in gedachten houden!

@ Douraque, ik was er al bang voor dat het duur zou zijn, maar inderdaad, hoevaak doe je nou zoiets :) Dan maar duur!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:26

Hou je echt van attracties zou ik eerder voor SixFlags gaan! :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:38

Six Flags zit niet in Florida, wel in Californië

En idd die foto's zou ik ook doen, denk maar aan once in a lifetime experience

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:46

Wij waren zelfs 2 dagen in Busch Gardens omdat we het zo leuk vonden en zo alles uitgebreid konden doen en zien, en de wachtrijen waren toen ook maar max 5 minuten.

Disney heb ik 4 parken in 1 dag gedaan, maar dat is haasten hoor...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:23

In Universal Island of Adventures zitten ook een paar heel vette achtbanen :j The Hulk was mijn favo :D
En daar heb je natuurlijk ook Harry Potter World <3 Zelfs alleen daarvoor al wou ik naar UIA gaan. En er zit nu ook een vernieuwde Jurassic Park, die was onder constructie toen ik er vorig jaar hadden maar die is soortgelijk aan de JP attracties in Universal Studios in LA en die waren ook heel tof!

$90 voor 3 miezerige foto's en een sleutelhanger vind ik echt walgelijk duur :x

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:58

Ik ben zelf wat verwend qua achtbanen, vond ze in Universal, IoA en Seaworld maar zozo. De meest spectaculaire achtbanen staan als je het mij vraagt in Cedar Point, Ohio en Six Flags Magic Mountain, California. Ik ben dus niet zo snel meer onder de indruk en dat is ergens wel jammer,want het zal nu altijd tegenvallen. :+ The Hulk en Hollywood Rip Ride Rockit zijn wel leuk idd. Maar de mooiste attractie is voor mij The Forbidden Journey in het Harry Potter gedeelte van IoA. En dat zegt een anti HP fan ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:30

Maar daar noem je ook parken. Six Flags in Californië is gewoon geweldig qua achtbanen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:19

Is zeker 1 vande beste parken ter wereld als het gaat om achtbanen.
Maar vind die in Orlando en Tampa zeker niet mild hoor, en bovenal zijn ze in de directe omgeving niet te vinden van die types achtbanen. Dan moet je echt naar Engeland, Spanje, Italie of Zuid Duitsland..
In het algemeen is Orlando natuurlijk gewoon themepark walhalla.
Nu ben in zelf niet in SF magic mountain geweest, ben er in mei wel 'in de buurt', maar mijn gezelschap is niet zo van de attractieparken. Al heb ik het idee (van foto's) dat ook Six Flags naast de achtbanen niks voorstelt, qua uitstraling, thematisatie enzo.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:23

Wanneer ga jedan?

Ik wil je echt heeeeeeel veel plezier wensen :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:29

Six Flags in Californië is inderdaad veel op achtbanen gebouwd en niet zoveel op de thematiek. Die thematiek is inderdaad karakteristiek voor de pretparken als Universal en Disney. Maar bij Six Flags is meer van de attracties.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 10:44

Ik ga niet alleen voor de achtbanen hoor! Voornamelijk om een vriend van me op te zoeken en natuurlijk voor Disney. De parken die op mn lijstje staan zijn de parken waar ik altijd al een keer naar toe wil en ik heb er zooo veel zin in :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:41

Het is dan ook geweldig, en er word ook wel wat afgedwaald hier :P.

Ik wil je heel veel plezier wensen! Het is er echt fantastisch.