In welke landen is het in november nog mooi weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:14

Depende schreef:
Hangt ervan af wat je onder een lekker zonnetje verstaat, aangenaam buiten zijn of echt zonnen en korte broeken weer. Voor dat laatste lijkt het Zuidelijk halfrond of rond de evenaar het veiligste. In Europa kan het in november prima weer zijn, maar het kan ook tegenvallen. Vrienden zijn dit jaar in de herfstvakantie (begin oktober) naar Kreta geweest, de hele vakantie regende het alleen maar, terwijl het een week later weer mooi was. Zelf ben ik ook wel eens in November naar Barcelona geweest, het was niet slecht weer, maar het was ook niet zo dat je in een t-shirt en rokje over straat ging en kon zonnen.

Meen je dat? Ik heb diezelfde week op Rhodos gezeten, heel de week strakblauwe lucht en temperaturen ver boven het gemiddelde voor hun daar (30 graden gemiddeld). Ik weet trouwens dat het de dag voor wij aankwamen wel heel de dag geregend had, maar daarvoor hadden ze 5 maanden geen druppeltje gezien zeiden ze :+

Echter werd de herfstvakantie voor hun wel als laatste week van het seizoen gezien door hun. Veel hotels sluiten daarna en het wordt ook 'koud'.
Maar als je gewoon lekker weer wilt tussen de 15 en 20 graden in Griekenland in november best een optie. Hoewel er natuurlijk ook nog een flink verschil zal zijn tussen 1 en 30 november.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:37

Zie dit helaas nu pas maar heb wel een leuke tip hiervoor. Een website die op basis van de weersvoorspelling laat zien waar je in elke maand het beste naar toe kunt reizen http://www.waarschijntdezonwel.nl