Toerist in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:48

Utrecht(daar verblijft TS toch)-Drenthe is tussen de 1.35 en 1.50 uur met de trein, afhankelijk van waar in Drenthe. Op zich best te doen natuurlijk en Assen is best een leuk stadje met het Drents museum (heel kneuterig en klein maar wel sfeervol imo). :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:51

vienna1987 schreef:
Sorry, maar je zit in dan in Utrecht en ik zie geen enkel Musea in Utrecht! Je hebt het klokken museum (hebben ze echt meer dan alleen klokken hoor)en de rijks munt (vind ik erg leuk) en nog veel meer.

En natuurlijk het Spoorwegmuseum! :D

Maar er gaat natuurlijk niets boven Groningen! Delfzijl is mooi, langs de wadden ook, maar das wel heel ver vanaf Utrecht

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:53

In Leiden zit Naturalis, mooi museum! Is sowieso wel een leuke stad.. en vanuit daar kan je misschien zo doorreizen naar bijv. Scheveningen..
Plek waar ik ook graag heen ga, is het openlucht museum in Arnhem.. gaat o.a. over een stukje geschiedenis van NL.. Ze hebben er gewoon complete oude gebouwen opnieuw opgebouwd :)

KarinvdM

Re: Toerist in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:54

Ja, wadlopen is ook wel bijzonder.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:37

Raponsje schreef:
Merell: Is de dungeon prut dan? De dungeon in London, Blackpool en Edinburgh vind ik wel leuk.
Rijksmuseum is kunst, toch? Dat doen we liever niet.

Als jullie het al moeilijk vinden kun je na gaan wat ik moet gaan bedenken en organiseren om ons bezig te houden in plaats van op de hotel kamer te blijven en ons te vermaken met de wifi. :')

Ik vond de dungeon echt niks.. Weet niet hoe het in UK is maar je ging door paar kamers met verhaaltje.. Dan 30 seconde in een karretje en je staat weer buiten.. Zo heb ik het ervaren haha :P

Ik zal even voor je rondvragen hier!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:41

De achtbaan ga ik sowieso niet in, ben zwanger.
Het gaat ons meer om wat geschiedenis in een grappig griezeljasje.

We kijken nu thuis zo vaak allerlei geschiedenis docu's en dergelijken dat we het luchtig willen houden en vooral blije dingen willen doen.
Plus ik moet overal om janken bij mijn zwangerschap dus zielig dingen zijn uitgesloten. :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:46

Burgers' Zoo, niet zomaar een "dierentuin" met zijn desert, ocean, mangrove, safari, rimba en dierenpark. Daar ben je wel een dag zoet mee. Is in Arnhem, dus goed te doen met ov vanaf Utrecht.

http://www.burgerszoo.nl/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:46

ga je je kind trouwens tweetalig opvoeden?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:55

Maartje1990 schreef:
ga je je kind trouwens tweetalig opvoeden?

Ja, we gaan hem of haar tweetalig opvoeden en ook Sinterklaas mee geven.
Als het kindje wat ouder is wil ik eigenlijk wel 1 keer in de 2 jaar ofzo naar Nederland voor een paar dagen.
Dagje Efteling maar ook wat andere dingetjes bekijken zodat hij of zij toch wat mee krijgt van Nederland.

Iedereen bedankt voor alle reacties!
Meer tips zijn altijd welkom, ik heb in elk geval wat uit te zoeken nu. :D

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:01

De gevangenpoort in Den haag is ook een aanrader. Het is denk ik wel,redelijk hetzelfde als de Amsterdam dungeon, maar ik vond het toendertijd erg indrukwekkend.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:23

Wat leuk dat je je kindje ook Nederlands wil opvoeden! :D

Wat ook de moeite waard is; Delft! Als je dan toch in Den Haag bent dan is Delft niet meer zo ver weg. Zeker een aanrader.
De nieuwe kerk/oude kerk is mooi en in Delft heb je ook nog een Science Center van de Technische Universiteit. Dus wat wetenschap betreft is dat ook leuk.
De binnenstad van Delft is ook gewoon prachtig en er zijn leuke terrasjes.
Oja en als je er dan toch ben zou ik zeker de nieuwe kerk beklimmen. Dan kijk je uit over heel Delft en Rotterdam incl. havens. Zou ook wel leuk zijn!

Amsterdam dungeon is super leuk! Ik heb wel een keer gehoord dat die in Londen veel enger was. Maar ik vond Amsterdam ook hartstikke leuk.

In Alkmaar heb je op vrijdag de kaasmarkt. Is wel leuk natuurlijk maar dat is dan het enige waarvoor je in Alkmaar ben denk ik. Hoewel de terrasjes ook leuk zijn en je hebt er zelfs een mini hoerenbuurt. :D

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:30

Zaanse schans, zijn oude zaanse huisjes en molens.
Er zit een pannenkoekrestaurant op het terrein, daar kun je vast ook wel poffertjes eten.

Er zijn diverse oud hollandse ambachten te zien, bijv klompenmakerij en kaasmakerij.
Als jullie hier heen willen dan wil ik jullie wel meeten en rondleiden.

http://www.zaanseschans.nl/

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:42

Je kan eventueel rondje 's-hertogenbosch doen.
Daar kan je de Sint Jan bekijken, en een rondvaart door de binnedieze doen.
Verder heb je verschillende kleine leuke cafeetjes.
Vanaf Utrecht met de Trein naar Den Bosch is 30 minuten :)

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:48

Je kan hier naar Leiden komen? :D Leuke winkels, heel veel museum's zoals Rijksmuseum van Oudheden, Museum van Volkenkunde, Museum Boerhaave. Je hebt ook nog Naturalis natuurlijk, als je dieren leuk vind zou k daar zeker heen gaan en je kan nog naar Museum Molen de Valk waar je dus in een molen loopt. En je kan nog naar Museum Corpus in Oegstgeest naast Leiden over het menselijk lichaam. Andere leuke dingen hier in de omgeving zijn de Keukenhof ( bloemen ) en Duinrell ( pretpark ) of een strand en duinrit maken te paard kan ook en met de boot tussen de grachten. Dus kom maar langs! haha.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:34

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:45

daffieduck83 schreef:
Als je geschiedenis interessant vindt is het Openluchtmuseum in Arnhem ook interessant. http://www.openluchtmuseum.nl/pid/783/home_ Is ook in de buurt van Burger's Zoo die hierboven al werd gepost.

openlucht museum is zeker een aanrader!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:55

Maar wat ook wel typisch nederlands is, is gewoon een fiets huren en rondje gaan fietsen door de regen! Das vrij normaal hier in Nederland :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:57

Als ze toch in drenthe is , lekker fietsen langs de.hunnebedden!

Ik ben fries , maar hier is weinig te beleven :P. Wel friese paarden en koeien , en zomers wat evenementen. Maar dat is zolang reizen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:58

Via de PB heb ik je een tip doorgestuurd, voor als je in Amsterdam bent.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:13

Nou Roos, niet zo denigrerend over Alkmaar. Alkmaar is een mooi oud stadje met een interessant oud centrum. Een rondleiding door Alkmaar is erg leuk.

Maar goed, er is best veel leuks in Nederland te zien. In amsterdam is een fietstocht olv een gids ook erg leuk om te doen. Dat heb ik ook een keer gedaan met mijn zussen en o.a. bij de Hollandsche Manege hebben we toen koffie gedronken. Erg mooie manege om eens te zien.

Het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen is ook erg leuk. En vrij makkelijk te bereiken met openbaar vervoer. En het is ook echt Nederlands. http://www.zuiderzeemuseum.nl/

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:16

Leuk alle reacties!

Ook super bedankt voor alle lieve pbs!

Meer tips en ideeen zijn altijd welkom, ik ga in elk geval alles wat aanbevolen is onderzoeken en eventueel misschien vroeg op staan en een dag tripje zodat we meerdere dingen kunnen bezoeken en de andere dag 1 "grote" activiteit kunnen doen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:21

Je verblijft in de Domstad... de Dom al beklommen? Ook een Hollandse bezigheid :D

Verder zijn er tochten te doen langs (resten van) Middeleeuws Utrecht, schijnt best interessant te zijn. Misschien even googlen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:49

Ladybird schreef:
Maar wat ook wel typisch nederlands is, is gewoon een fiets huren en rondje gaan fietsen door de regen! Das vrij normaal hier in Nederland :+

Regen hebben we hier genoeg.

Ik hoopte eigenlijk 4 dagen zon te krijgen in Nederland.
De 361 dagen regen en grauwe lucht heb ik hier. :')

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:21

Haha Mbkaatje, zo was het ook niet bedoeld natuurlijk! ;-)

nine1987Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:26

Raponsje schreef:
Ik heb de website van het scheepvaartmuseum bekeken maar kreeg er niet echt een indruk van via de website.

Is het een groot museum of loop je er zo doorheen?
Is het mogelijk om verhalen in het Engels te luisteren?

Mijn vriend verstaat namelijk geen woord Nederlands en keek vorig jaar zo beteuterd toen hij in de Villa Volta al moest luisteren naar een Nederlands verhaal.

Dagje Limburg? Lekker terrasje pikken in Valkenburg en een kijkje nemen in de mijngrot en/of de Sint Pietersberg in Maastricht..