skibanen in nederland/duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: skibanen in nederland/duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:52

Ik kom jou ook overal tegen he corientjuhh :P

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:14

Wij zijn vorig jaar 2 keer een dag naar Willingen geweest, dat ligt vlakbij Winterberg. Wij zijn toen om 6 uur 's ochtends vertrokken, waren er om 10.00 uur en konden tot 16.00 uur lekker skiën. Voor een dag vind ik het wel de moeite waard om daar heen te rijden, dat vind ik persoonlijk leuker dan zo'n indoor-baan. Alleen als je de grote pistes in Oostenrijk of Frankrijk gewend bent, stelt het natuurlijk niet zo veel voor, maar voor een dagje lol, is het echt wel geschikt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 19:56

Rianne haha ja :-P
Mm dan is dat idd ook een idee

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:22

Ik ben afgelopen vrijdag in Bottrop geweest en het was een drama. Ik snap niet dat ze zoveel mensen toelaten in de hal.
Het heeft gevaarlijke taferelen opgeleverd en het wachten was óp de lift deze keer niet zo erg, maar vóór de lift wel. Zeker 20 minuten + 10 minuten op de lift staan.
Beginners die alle kanten op vlogen. Mensen die op de piste omhoog liepen in plaats van de lift, wat een belabberde organisatie!

We hebben er ook zeker 2 uur over gedaan vanaf de entree tot op de piste.

Ik weet niet wat je gekozen hebt, maar Bottrop is naar mijn ervaring alleen leuk in het laagseizoen. De laatste keer voor mij was in november, wat stukken beter was.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

In Rucphen zit er ook 1!

En De Uithof zou ik niet doen.
Is echt een rotbaan....
Maarja, dan ben ik misschien ook wel verwend met mijn Zoetermeerse Snowworld :o

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:31

LZP -> BEU

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:10

In Rucphen is zit er idd ook 1 nl. Skidôme. Is opzich wel leuk als beginner, anders ben je in een klein minuutje al weer beneden.

Ik zou Landgraaf nemen als ik jou was.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:17

Wat is er slecht aan de Uithof? Ik overweeg om er misschien een keertje heen te gaan namelijk :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:14

Ben gisteren nog even in de Uithof geweest en momenteel is het echt weer een drama. De baan heeft er volgens mij nog nooit zó slecht bijgelegen :n

De sneeuw plakt niet, blijft nooit echt liggen op de baan. Alle sneeuw van boven belandt dus beneden en er zijn dus ontzettend veel ijsplaten.
Met de drukte van nu is het extreem erg, sommige ijsplaten waren gewoon zo dik dat ze ook echt boven de sneeuw uitstaken en je gewoon in een spoor vast komt te zitten. De plekken waar geen ijs ligt hoopt de sneeuw zich op, dus veel bugels.
De baan is ook vrij smal en aan de zijkanten staan dingen van het funpark (al hadden ze die merendeel nu weggehaald vanwege de drukte, beetje balen voor mij, maar wel slim voor de veiligheid :) ).
De sneeuw was ook vies, de onderkant van m'n board is gewoon bruin geworden?!

Als je een beetje in de buurt woont, je hebt zin om eventjes te spelen in de sneeuw en je hebt een leuke aanbieding ergens vandaan getoverd is het best leuk om even te gaan, maar als je er bij wijze van een hele dag van maakt en echt lekker wilt skiën/boarden..dan kun je imo beter doorrijden naar SW.
Je kunt het soms ook goed treffen hoor, als er net geprepareerd is kan de baan er heel fijn bijliggen alleen die kans is niet zo groot :+ Het park ligt er overigens wel eigenlijk altijd aardig bij :j

Om even terug te komen op de andere skibanen:
Je hebt net over de grens ook nog een baan in Neuss. En in Spaarnwoude heb je Snowdome ook nog zitten.
In Terneuzen zit er ook nog eentje en verder zou ik het buiten degene die al genoemd zijn even niet weten.

Snowworld blijft fijn, Z'meer in ieder geval. Landgraaf moet ik nog steeds een keer heen, maar als ik het van iedereen om me heen hoor zit dat helemaal goed.
Balen dat Bottrop nu zo slecht is in het hoofdseizoen, de baan zelf vond ik wel fijn. Kun je ook lekker spelen en die lift, tja...
Aan de andere kant is het natuurlijk nu overal superdruk.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:33

@Saz, zoals DieL_Zor al beschrijft eigenlijk....
De sneeuw is verschrikkelijk, het is er ijskoud en gewoon heel smal, je kan er geen fatsoenlijke bochtjes maken..... Het personeel lacht je keihard uit als je flink hard op je muil gaat... Nee voor mij niet voor herhaling vatbaar iig ;).