Help! Welk Grieks eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Re: Help! Welk Grieks eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:43

Ik volg even, wij gaan dit jaar waarschijnlijk naar Kreta, een vriendin van mij zegt dat het daar heeel erg mooi is :)!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:46

FD_horses schreef:
Ik volg even, wij gaan dit jaar waarschijnlijk naar Kreta, een vriendin van mij zegt dat het daar heeel erg mooi is :)!

Kreta is erg groot :D

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:56

Hier een groot Chios fan, wij zijn er zeker 8 keer geweest en zou er zo weer heen gaan, ware het niet dat ik nu kleine kinderen heb die daar weinig te doen hebben. Ik zou dus zeker nog een keer heen gaan als ik jou was!!!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:58

Anne_26 schreef:
Ik ben zomer 2012 met mijn vriend naar Kreta geweest, naar het plaatsje Stalis.
Erg leuk dorpje! :D Het ligt tussen Chersonissos en Malia (de engelse chersonissos zegmaar :P ) in maar het is veel rustiger! Er zijn genoeg leuke winkeltjes en goede restaurants :) Verder vind ik de omgeving heel mooi en het weer in Griekenland is voor mijn gevoel ook beter dan in Frankrijk/Spanje :)

Als je van Griekenland houdt met zijn cultuur, mensen en natuur moet je hier dus niet zijn..... Het is inderdaad een Engelse feestgangers enclave. Maar goed, als je daar wel van houdt?
Ik zelf zou zuid en west kreta aanraden. Chania, Vamos....

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:01

Santorini is een geweldig eiland. Hele mooi stranden en 's avonds erg gezellig.
Milos is ook super mooi, maar niet echt de bestemming om 's avonds uit te gaan.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:13

Corfu, zonder twijfel!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:42

Parga op het vasteland.... Vanuit Corfu met de boot te bereiken. Moet wel zeggen dat het ruim 10jr geleden is dat ik er was, dus weet niet hoe het plaatsje zich ontwikkeld heeft.
Maar van daaruit kun je prachtige tochten of excursies maken het binnenland in

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:42

Electra, als ik niet eerder op andere eilanden was geweest dan zou ik acuut afhaken als Kos mijn eerste Griekenland ervaring zou zijn. Daarom raad ik het af. Het is klein, er is niets te zien, want natuur ho maar, en schattige haventjes en dorpjes heb ik daar ook niet gezien waar Venthe om vraagt.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:45

ik weet niet waneer je vakantie hebt maar wij waren ook op kreta, erg mooi! we zaten in malia. wel waren we meteen de eerste week vanm de schoolvakantie. toen was het nog lekker rustig! een dag voordta we weg gingen werd het wat drukker. ook ben ik een keer op kos geweest was ook leuk maar toch vond ik kreta leuker :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:47

Smaken verschillen. Kos is niet voor niets een populair eiland onder toeristen.
Ik ben er één keer geweest, leuke vakantie gehad, maar ik ben niet zo heel erg moeilijk, al mijn vakanties zijn leuk geweest. Sommige plaatsen/landen voor herhaling vatbaar, anderen niet. Maar ik vind het moeilijk om voor een ander te bepalen wat een leuk vakantieplaats/eiland is.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 03:21

Onzin dat er op Kos niets te zien is. Er zijn genoeg dingen die je kunt bezichtigen. Het oude ziekenhuis (ruïne), het zoutmeer met (wilde) flamingo's, zia is een erg leuk bergdorpje (vanaf daar kun je de zonsondergang heel erg mooi zien), old pyli, new pyli, boom van hypocratus, kasteel ruïne in kosstad, warmwater bronnen en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:27

Tja, het is maar net wat je gewend bent. Smaken verschillen idd, ik heb al heel wat Griekse eilanden en plaatsen op het vasteland gehad maar Kos vond ik met afstand het meest lelijke en verschrikkelijke eiland.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:53

Zakynthos! Echt betoverend mooi. We hebben er veel gesnorkeld, en daar was het echt prachtig voor! De mooiste vakantie tot nu toe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:24

Fitzroy schreef:
Tja, het is maar net wat je gewend bent. Smaken verschillen idd, ik heb al heel wat Griekse eilanden en plaatsen op het vasteland gehad maar Kos vond ik met afstand het meest lelijke en verschrikkelijke eiland.

Dat heeft niets te maken met wat je gewend bent, rare uitspraak?
Het heeft te maken met wat je wilt en zoekt op vakantie. De 1 wil cultuur en architectuur, de ander zon en strand en anderen willen een combinatie. Ook op Kos zijn er leuke/mooie dingen te ontdekken, ook al ben je heel wat gewrnd. Je moet er wel voor open staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:49

Ik denk wel dat het ermee te maken heeft met wat je al gezien hebt en dus gewend bent. Je bent bv. gewend aan de Griekse sfeer van schattige stadjes met taverna's en niet al teveel buitenlandse toeristen. Als je dan in een Hollandse kolonie komt ben je dat niet gewend. Dat heeft niets te maken met openstaan voor maar alles met wat je gewend bent.
Anyway, hier worden we het niet eens dus ik hou er verder over op, dat is voor mensen hier ook niet leuk om te lezen. Ik wilde alleen bij mensen aangeven dat er in Griekenland mooiere eilanden te vinden zijn dan Kos.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:05

Lesbos! Molyvos is en schattig stadje en je kan met de bus of scooter naar het strand van Anaxos! Prachtig eiland zonder feestende of zuipende mensen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:16

Ik ga altijd naar een onbekend eiland. Dat lijkt mij voor 1ekeer Griekenlandgangers juist erg moeilijk. Je komt aan op Airport Athene, moet (zelfstandig) door naar de Ferry, kaartje kopen voor de ferry naar het juiste eiland, uren wachten, soms zelfs overnachten in Athene. Dan kom je aan, nadat je eindelijk in Pireaus de juiste Ferry hebt gevonden, op een eiland, waar bijna geen Nederlandse toeristen komen. Zie dan maar eens je (al geboekte) hotel/appartement te vinden? En dan kom je aan en dan spreekt de eigenaar amper Engels. Er is geen beef pepersteak of varkenshaas op het hele eiland te vinden, alleen Griekse (en Italiaanse) gerechten, geen Engelse bars of discotheken, alleen Griekse barretjes. Erg leuk, typisch Grieks zo'n eiland, maar de meeste toeristen zoeken dat niet. De meeste toeristen willen graag verzorgd worden vanaf Schiphol en weer terug. Die vinden het fijn om Nederlanders te ontmoeten en feest te vieren.

TS, ik zou gewoon wat googlen/zoover.nl/www.griekenland.startpagina.nl. Eerst bepalen wat je wilt in je vakantie en dan via verschillende sites bepalen welk eiland je wil. Daarna kan je dan nog een plaats of streek uitzoeken. Kreta is bijvoorbeeld zo groot, dat er hele grote verschillen zijn tussen de gebieden onderling.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:51

Zeker, iedereen zijn eigen mening :) Wil alleen aangeven dat het onzin is dat er niets te zien is en dat er geen natuur is. Dan heb je drie kwart van het eiland overgeslagen denk ik ;)

TS, ik zou inderdaad eerst even bedenken wat je wilt tijdens je vakantie. Op internet is er een hele hoop over alle eilandjes te vinden. Dan kun je daarna gericht naar een plek op een eiland gaan zoeken. (Want ook de plaatsen kunnen per eiland heel erg verschillen)

LisavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 01:33

Op het internet wordt ik tot nu toe het meest getrokken door Lesbos en Zakynthos, lees dat er mooie natuur is en prachtige baaitjes? Klopt dit? Ik ga echt voor een strandvakantie. Ben dol op het Griekse sfeertje en het liefst hoor ik dan ook geen Nederlands om me heen :') Hoeft ook weer niet afgelegen te zijn hoor. Het zou ideaal zijn als ik in een leuk gezellig stadje vakantie kon vieren, ontspannen en lekker dicht bij een mooi strand, met leuke restaurantjes (ben absoluut niet van de all-inclusive maar dat is persoonlijk). Hulp nodig!! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:48

Ik denk dat Lesbos dan net nog iets minder toeristisch is dan Zakynthos. Sowieso zou ik de kant van Laganas mijden, dit is een dronken Engelse bende. Wij zijn in Tsilivi geweest, hele mooie stranden, dorpje stelde niet zoveel voor maar het is ook al jaren geleden.
Op Lesbos is Molyvos een leuk stadje, voor mooie stranden moet je dan bij Petra of aan de zuidkant bij Skala Kalloni zijn.
Als ik moest kiezen tussen die 2 eilanden zou ik voor Lesbos gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:50

Ik voor zakynthos. Vond lesbos overigens ook leuk hoor. We zaten in molivos, maar ben de eerste dagen echt chaggie geweest over de enorme hoeveelheid Nederlanders daar :=
(En dat was in voorseizoen)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:56

Kos vond ik zelf echt geweldig, leuke mensen, mooie ruïnes etc. en heerlijk strand. MAARRRRRRR ik was er in het najaar, dus niet in het hoogseizoen. Het was dus heerlijk rustig en geen kolonies Hollandse en Duitse toeristen. Dan is het echt een aanrader! Kos-stad btw, wij zaten midden in het centrum.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:06

Wij waren in het naseizoen en zaten in Skala Kalloni. Daar waren niet zoveel Nederlanders en we zijn alleen met de scooter naar Molyvos geweest. Sowieso valt me overal wel op dat de Nerderlandse touroperators al vroeg beginnen met vluchten en laat eindigen in verhouding tot andere landen. Wij zijn wel eens op Chios geweest in het naseizoen en toen zaten er ook alleen nog maar Nederlanders, echt verschrikkelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:31

Grappig is dat. In chios heb ik dan weer praktisch geen nederlanders gezien hahahaha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:43