Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:34

Amerika wil je toch niet wonen? Canada heeft volgens mij een veel prettiger politiek klimaat, om maar eens wat te noemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:01

Privéproblemen zijn vaak geen goede basis om te willen emigreren. Jezelf neem je altijd mee dus 'een nieuwe start' werkt niet, en het is in Nederland ook prima mogelijk om uit de buurt van bepaalde mensen te blijven en geen contact meer te hebben. Tenzij je privéproblemen (deels) inhouden dat je in Nederland en omstreken niet meer veilig bent. Dan snap ik het wel.

Ga voor jezelf eens bedenken of je problemen écht zijn opgelost in een ander land. Dus niet of het fijn voelt of leuk klinkt, maar of je feitelijke zekerheid hebt dat de situatie dan anders wordt. Zo nee, vraag je dan af of emigreren echt de oplossing is.

Als dat het wel is, ga dan bedenken wat belangrijk is náást de paarden. Want die paarden zijn leuk maar als jij geen werk hebt kan je ze mooi verkopen. Dus denk na over werkmogelijkheden, welke opleiding heb je en is daar vraag naar? Ben je goed in talen of is een nieuwe taal lastig en woon je dus liever niet ergens waar de taal vreselijk ingewikkeld is? Hoe zit het met zorg? Want ook daarvoor geld: hartstikke leuk dat de paarden belangrijk zijn, maar als jij vervolgens een medische behandeling niet kan betalen of er enorm veel geld aan kwijt bent kan je ze eveneens verkopen. Indirect zijn al die zaken ook voor de paarden belangrijk - en daarnaast voor jezelf.

Misschien denk je hier allemaal al over na, maar je klinkt toch wat ondoordacht omdat je geen idee hebt welk land het moet worden en ook geen idee hebt wat je naast 'paard-opties' belangrijk vindt in dat land. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

Wij zijn naar Duitsland geïmmigreerd en er komt heel wat bekijken of dat nu Amerika is of Duitsland dat maakt weinig uit. Wij zijn ook voor de paarden verhuisd. Heb er nog geen moment spijt van gehad maar onze paardendroom is wel uit één gespat. Door ziekte. Erg vervelend. Bedenk goed of je ook naar dat land wilt als het met de paarden niet loopt. Voor ons geen probleem maar heb het gevoel dat jij je wel heel erg daarop richt. Ik had namelijk 12 jaar geleden niet voorzien dat ik nu alleen nog maar een oudje zou hebben.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:05

Denk dat je je idd beetje verkijkt op de paardensport.
Je bent het Nederlandse systeem en de Nederlandse kwaliteit gewend. Heb al vaker gehoord dat het voor wedstrijdruiters vaak toch flink wennen is (lees: minder vaak wedstrijden, mindere kwaliteit/andere mentaliteit).
Als je echt puur naar de paardensport kijkt (en dan meer specifiek eventing) dan lijken mij Duitsland en Engeland het meest geschikt. Duitsland wil je niet en Engeland is (ok net als de rest van Europa/de wereld) huilen met de pet op wat werk betreft.
Als je puur voor het mooie landschap wil verhuizen, sja pick one. Maar zoals hier al veelvuldig gezegd, dat mooie landschap alleen is niet voldoende.
Ga verder dan ook mee met wat hier al gezegd is.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:09

Wat dacht je van Noorwegen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:11

Amerika kom je niet in tenzij je een green card hebt of een miljoen dollar op de bank (million dollar investor visa).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:14

Overigens, Bulgarije en Hongarije zijn geen arabische landen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:16

Shadow0 schreef:
Overigens, Bulgarije en Hongarije zijn geen arabische landen.

Dank.

Hongarije is een prima land om heen te gaan hoor, goede gezondheidszorg, mooi gebied, niet duur..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:22

wat ik vooral , ook hier op bokt, lees over amerika en canada is dat paardensport er in iedre geval loeiduur is (dus inschrijfgelden en alle andere dingen die om de wedstrijd heen erbij komen )
dus vooral leuk als je een goeie boterham binnen brengt met je werk.

Duitsland is hartstikke groot, als je tegen de grens van polen, tsjechie of denemarken zit , ben je al weer een best eind van huis ;)
en duitsland is toch ook wel echt een paardenland.
daarnaast denemarken, noorwegen, zweden, etc. misschien ook opties om eens te kijken.
zijn via google ook wel wat fora te vinden over emigreren die kant op

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:24

Zou je niet eerst op vakantie gaan en kijken hoe een land in elkaar steekt voor je gaat emigreren? Daarbij kom je op dit moment Canada en Amerika echt niet zo makkelijk meer in. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:30

Babeth schreef:
Zou je niet eerst op vakantie gaan en kijken hoe een land in elkaar steekt voor je gaat emigreren?

Nou idd. Komt nu nogal ondoordacht over (hoewel je zelf zegt van niet).
Als iemand wil emigreren is dat toch naar een land waar die persoon is geweest, veel vanaf weet, interesse in heeft, baat bij heeft etc etc.
Dit klinkt meer als een lukrake advertentie van:"Doe mij een land, dan gaan we wel en zien we wel". Ik zou eerst eens veel meer eisen en wensen op gaan schrijven voor jezelf en een eventueel interessant land diverse malen gaan bezoeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:34

Emigratiebeurs!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:38

Goof dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor. Ben ook nog nooit in de verenigde staten geweest maar ik weet nu al zeker dat mijn toekomst daar ligt. Veel onderzoek en research gedaan, zou er afstuderen maar dat ging helaas niet door. Alleen is zoiets denk ik niet realistisch als 20 jarige ( even in TS haar profiel gespiekt ). Ik had TS ook al aangeraden om eens naar Noorwegen te kijken. Zeker met haar eisen wat betreft de paardensport lijkt me Canada/Amerika geen slimme keuze op deze leeftijd. Ik zou het als ik haar was binnen Europa zoeken. Genoeg mooie landen met natuur/cultuur, kans op een baan en actief bezig te zijn met de paardensport.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:38

Sammie schreef:
Emigratiebeurs!

Dat is ook een hele goede tip inderdaad :j !

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:46

Nynke1 schreef:
Goof dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor. Ben ook nog nooit in de verenigde staten geweest maar ik weet nu al zeker dat mijn toekomst daar ligt.

Het zou mijn keuze niet zijn.
Ik was altijd ontzettend verliefd op Spanje en ik riep altijd dat ik er heen wilde verhuizen, maar na een aantal keren er te zijn geweest ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het een geweldig vakantieland vind, maar daar houd het bij op.
Research zegt weinig, in real life is het altijd anders.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:07

Precies. Het is net als bij paarden: op papier kan je niet rijden :D Het gevoel moet ook kloppen en dat kan je toch echt pas ervaren als je er bent.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:36

zoals Sammie al zei, ga naar de immigratiebeurs en vraag daar informatie op.
Er komt zo ongelooflijk veel bij immigratie kijken, daar ben je nog wel even zoet mee (ook als je al besloten hebt waar je heen wilt)

Engeland zou een optie zijn: binnen de EU dus er komt wat minder bij kijken dan als je naar daarbuiten vertrekt (maar nog steeds veel!)
Niet te dichtbij (er zit een zee tussen), maar ook niet te ver weg.

Verder is de paardensport hier populair en van een goed niveau, al heb ik geen idee hoeveel wedstrijden je zoal per maand zou kunnen rijden.
Ik zou ook niet precies weten waar je dan het best heen kunt, maar ik denk dat het in het zuidoosten van het land is.
Helaas voor jullie is dat ook het duurste gebied in Engeland om te wonen.
Ook paardrijden is hier verschrikkelijk duur (ik betaal ruim 3x zoveel voor mijn lessen hier als ik in Nl deed) dus ik verwacht stalling ed ook.

Succes met dingen uitzoeken en laat je niet verleiden door alleen naar de positieve punten van een land te kijken (zou ik ontzettend last van hebben als ik er echt heen wil haha ;) )

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:23

Volgensmij denken sommigen dat we van plan zijn ''morgen'' te gaan verhuizen! haha :P nee,dat is absoluut niet de bedoeling.

Ik zal vanavond/straks even goed kijken en dan even gaan reageren.

Ik weet dat Hongarije en Bulgarije geen Arabische landen maar heb die daar achter gezet om te verwoorden ''zulke'' landen liever ook niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:50

noordje schreef:
Zweden misschien? Wij zijn daar ook mee bezig geweest,maar je moet of een baan hebben voor minimaal een jaar of volgende eigen middelen. Ze zijn er wat strenger geworden sinds 2011. In Zweden is de paardensport ook heel actief. Noorwegen daarintegen dan weer veel minder (ligt eraan wat voor een paardensport,drafsport is heel populair)

Idd Vuurneon Beieren is heel erg mooi,maar (naar wat ik heb gehoord) vrij prijzig.

zweden is lastig om binnen te komen maar als je der zit is het goed, mijn vriend is zweeds en staat ook garant voor me als ik daarheen vetrek, zelfde geldt voor mijn schoonouders die staan ook garant.

Paardensport is echter niet super goedkoop. Huizen met land daar in tegen zijn vrij goedkoop vergleken met Nederland :J

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:40

niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat je je echt vergist in hoe erg we hier in NL 'verwend' zijn met de paardensport. Toevallig ken ik Frankrijk wat beter en daar is het heel normaal om 3-5 dagen uit te trekken voor een wedstrijd, want het is gewoon echt niet in de buurt. Of tenminste, als je veel wedstrijden wilt rijden zul je er ook ver voor moeten reizen is wat ik begrepen heb. Duitsland geld volgens mij hetzelfde voor. Enige land wat enigszins in de buurt komt is denk ik Belgie of Engeland. Maarja Belgie is niet bepaald ver weg natuurlijk. Ook landen als Zweden en Noorwegen zijn behalve HEEL duur ook veel wijder verspreid wat paardensport betreft. Hier heb je op praktisch elke straathoek een manege of pensionstal en elke week wel een stuk of wat wedstrijden her en der. Dat is echt een uitzonderlijke constructie hoor!

Daarnaast, je bent 20, heb je al een opleiding afgerond? Wat voor opleiding? Is daar werk in te vinden in het buitenland? Of heb je via andere kanalen al een leuk startkapitaal verzameld op je 20e. Want hoe ga je al die wedstrijden rijden en je paarden onderhouden als er straks in het land van je paardensportdromen geen baan te vinden is?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:46

Sammie schreef:
Emigratiebeurs!

Waar is dat? Wij willen ook gaan emigreren namelijk :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:59

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:12

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:40

LZP -> BEU

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:05

Eliine : dat we hier verwend zijn wbt paardensport is helemaal waar. Hier in DL nog meer. Ik heb nu op 10 min loopafstand een binnenbak. In Noorwegen was er in de wijde omtrek waar ik woonde geen buitenbak te bekennen,laat staan een binnenbak. Verder is het in Scandinavie heel lang winter en er waren weken dat ik niet paardreed omdat het te koud was (-20 geen uitzondering)
Maar het belangrijkste is denk ik wel werk.
@ Kirri : de huizen in de buurt van de steden (waar dus het meeste werk is) vond ik wel heel prijzig hoor.
OP het platteland en een aardig stuk van de stad zijn idd hele leuke huizen te koop voor weinig,maar ja....werk he? Tenzij je de loterij hebt gewonnen,is dat toch wel belangrijk lijkt me.