Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:14

Ben in 2011 in Thailand geweest.
Bangkok is leuk om een keer te zien, maar mocht ik ooit weer naar Thailand gaan, dan zou ik daar niet meer naar toe hoeven.
Wij zijn vervolgens naar Railey Beach (Krabi) gegaan, je kunt daar alleen komen via een boot, er zijn daar geen wegen. Erg mooi daar! Echt een aanrader en weinig toerisme. Je zit er echt in the middle of nowhere. Als je een hotelletje zoek daar niet aan het strand gaan, als je een stukje verder loopt is het veel mooier en een stuk goedkoper.

Vervolgens zijn wij naar koh phi phi gegaan, waar het erg toeristisch is, wat wel leuk was na een aantal dagen in the middle of nowhere te zijn geweest. Ook een erg mooie omgeving, we hebben daar vooral gechilled en gefeest.

Vanuit Koh phi phi zijn we naar Koa Sok gegaan, de jungle ook erg mooi. Daarna hebben we koh samui bezocht, dat zou ik niet aanraden. Daarna koh Phangan, wat erg mooi was. We hadden nog naar koh tao gewild, maar hadden de tijd niet meer, het schijnt daar erg mooi te zijn.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 11:23

Waarom raad je koh samui af?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:06

Geen mooi eiland, heel toeristisch, ik vond het er erg smerig. Het is allemaal heel massaal.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 12:07

Oke dankje!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:04

Wij zijn in december 2011 wezen eiland hoppen in zuid Thailand!

Luxe Robinson eilanden ;)
Van pukhet naar koa sok (jungle, geslapen in een boomhut elke ochtend gewekt door een groep apen op het dak) , naar koh Raya ( erg gaaf als je van snorkelen hou), koh yao yai ( vanuit hier echt hele gave excursies gemaakt , allemaal kalksteen rotsen die vanuit het water omhoog komen, Nimo vissen en rif haaien gezien), Koh lanta, koh ngai , koh similan (similan zijn 9 eilanden, snorkel tochten met eten en slapen op de boot) alles in Nederland geboekt via Thailandonline.nl
Allemaal veel minder toeristisch dan krabi en phi phi , was echt genieten!

Deze zomer gaan we naar west Maleisië , rondtrekken en eiland hoppen ,via maleisieonline.nl !

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:37

Ik vond krabi totaal niet toeristisch.. als er 10man op het strand lag was het veel. Wij zijn op railey/railey oost en tonsai beach geweest, misschien jij ergens anders? Koh phi phi is idd toeristisch maar dat vond ik juist wel leuk ter afwisseling. Koa sok is ook erg mòoi. Wij hebben daar in morning mist geslapen. Je waant je daar echt in de jungle met al die dierengeluiden. :)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:04

heb net geboekt, 16 april ga ik met manlief twee weken struinen :D , dit keer richting de isaan . en dan laos

lekker *\o/* *\o/*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 10:52

Wij hebben ook een eerste stap gezet. We hebben de anwb navigator gekocht. Wat is de isaan, sassefras?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:32

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:39

Ik ben in bangkok, kanchanaburi, koh Samet, koh Panghan, Koh. samui, Koh Tao en Pattaya geweest! Ik vind Koh Tao toch welde grootste aanraderen dan vooral gaan snorkelen of duiken! Ook vind ik het Ang Thong Marine park een aanrader (googlen op afbeeldingen!) we hebben in die regio onder andere dolfijnen en haaien gezien en degene die gingen duiken ook schildpadden en een walvis! Verder ook ontelbaar veel gave vissen en koraal! Voor meer info kun je ook pb'en! In Bangkok vind ik het vies en druk maar om te shoppen moet je naar MBK (goedkoop) of Siam Square(luxe en bezienswaardigheid) gaan :) Kanchanaburi is historisch gezien erg interessant omdat daar de'bridge over the river kwai' zit. Je kan daar leuke tochten maken met een longtailboot over de rivier!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:41

Donatello86 schreef:
Wij zijn in december 2011 wezen eiland hoppen in zuid Thailand!

Luxe Robinson eilanden ;)
Van pukhet naar koa sok (jungle, geslapen in een boomhut elke ochtend gewekt door een groep apen op het dak) , naar koh Raya ( erg gaaf als je van snorkelen hou), koh yao yai ( vanuit hier echt hele gave excursies gemaakt , allemaal kalksteen rotsen die vanuit het water omhoog komen, Nimo vissen en rif haaien gezien), Koh lanta, koh ngai , koh similan (similan zijn 9 eilanden, snorkel tochten met eten en slapen op de boot) alles in Nederland geboekt via Thailandonline.nl
Allemaal veel minder toeristisch dan krabi en phi phi , was echt genieten!

Deze zomer gaan we naar west Maleisië , rondtrekken en eiland hoppen ,via maleisieonline.nl !

Schijnt inderdaad dat Similan heeel gaaf en mooi is! Helaas konden wij niet omdat de eilanden gesloten waren ivm de moessons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:41

sassefras schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isaan

echt het leukste deel van thailand ( vind ik dan he :+ )

(beetje late reactie aangezien je over 2 dagen al vertrekt)

Ben wel erg nieuwsgierig wat je allemaal te doen hebt in Isaan ;)

(ik zou het iemand tenminste niet zo snel aanraden om erheen te gaan; meeste mensen spreken geen engels, er zijn nauwelijks dingen het bezoeken waard, vervoer regelen kan erg problematisch zijn, etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:55

Lijstje met wat te doen en wat over te slaan:

Doen in Bangkok:
- riviertocht (kan met taxiboot, of pak een drijvend restaurant in de avond)
- fietsen (kan je via internet boeken, zelfs met Nederlandse gids)
- Chinatown tour (wandeling door Chinatown)
- Tempels (grand palace, wat pho, wat arun)
- Bayoke sky tower (uurtje fotos maken rond zonsondergang)

Buiten Bangkok:
- dierentuinen (in tegenstelling tot NL mag je zelf, tegen kleine betaling, de dieren voeren)
- Nachttrein naar Chiang Mai (kaartjes kan je via internet boeken, boek wel vroeg!)
- Zon, zee, strand (in het zuiden heb je verschikkelijk mooie eilanden voor duiken, snorkelen, etc)

Overslaan:
- muay thai in een van de stadions in BKK (woensdagavond gratis bij MBK is een mooi alternatief)
- gebruik maken van tuktuks of motortaxis (leuk voor een keer maar het is duur/gevaarlijk)
- huren van een brommer terwijl je geen rijervaring hebt (let ook op de verzekeringstechnische aspecten)
- bang zijn voor voedselvergiftiging (je kan gerust overal op straat eten)
- alle scams ;) (tuktuk voor 10 baht, maatkleding voor een prikkie, makkelijk geld verdienen met handel in juwelen, iets kopen in een winkel waar buiten mensen je naar binnen proberen te lokken, etc)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:45

Ik zou zeggen overslaan: dierentuinen! Veel te kleine hokken en idd iedereen geeft die beesten te eten En ze moeten soms kunstjes doen enzo;! Niet echt diervriendelijk! Verder wel leuke tips!!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:02

Ben afgelopen okt/nov geweest.
De trein kan je gewoon boeken op het station zelf, het fijnst is wel als je een slaapplek neemt.

Ik heb in Thailand wel overal met de tuktuk gereisd, en zo duur is dat niet, je moet alleen extreem afdingen en onderhandelen. Alleen als we iets verder gingen namen we een taxi.

Blijf niet te lang in bangkok, 3 dagen( 2 nachten) is echt genoeg, het leukst om te verblijven is op khao san road.
Ik ben ook in Kanchanaburi geweest, naar de Brug over de rivier de Kwai, en naar de floating market geweest was heel leuk om te zien.

Chiang mai vond ik echt geweldig, relaxte sfeer leuk mensen.

Ben zelf na ko samui geweest prachtig eiland maar extreem toeristisch dus dat zou ik niet aanraden. Daarna naar ko phangang en ko toa geweest( laatste is heel mooi om te duiken )

Ik heb alles gewoon gegeten, nergens last van gehad.
Het enige wat mijn maag niet goed verdragen was frisdrank uit flesjes, blikjes geen probleem.
Het beste kan je gewoon alles losboeken, al proberen ze je natuurlijk te overtuigen dat je het bij hun moet boeken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:09

De dierentuin bij Pattaya was wel mooi, natuurlijk aan gelegde verblijven zoals de moderne dierentuinen hier.

Flight of the Gibbon was erg gaaf, wij heben het gedaan in de buurt van Pattaya, waar je dus ook even in die dieentuin kunt.

Nachttrein vonden wij verschrikkelijk, lagen bij de koppeldozen en dus veel herrie en ook ruim drie uur vertraging,
Voor ong 75 euro vanaf Chiang Mai teug gevlogen naar Bangkok.

Tour langs Kanchanburi en omstreken erg mooi, dus langs de River Kwai en de drijvende markt.

Bayoki Sky Hotel met buffet en mooi uitzicht over de stad Bangkok.

Vraag goed naar de prijzen voor taxi etc en of het voor samen is en niet per persoon.

Wij hebben alles geboekt bij Greenwood Travel en een fantastische reis gehad...

Veel plezier in Thailand....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:11

enzino schreef:
sassefras schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isaan

echt het leukste deel van thailand ( vind ik dan he :+ )

(beetje late reactie aangezien je over 2 dagen al vertrekt)

Ben wel erg nieuwsgierig wat je allemaal te doen hebt in Isaan ;)

(ik zou het iemand tenminste niet zo snel aanraden om erheen te gaan; meeste mensen spreken geen engels, er zijn nauwelijks dingen het bezoeken waard, vervoer regelen kan erg problematisch zijn, etc.)

tsja t is maar net wat je leuk vind natuurlijk :D , alles wat jij als leuke dingen aandraagt hebben wij al gedaan, vervoer is geen punt, we hebben een auto, de weersvoorspelling is voor het zuiden niet zo best, dat is dan weer mazzel

we gaan 2 dagen songkran doen in pattaya, en dan lekker niksen, kijken en de thaise taal oefenen , en eten natuurlijk *\o/*

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:10

Wat leuk, een Thailand topic :)

Ik vertrek eind juli voor een maand naar Thailand, ga daar in m'n eentje backpacken :):)
Heb nog geen Thailand en/of backpackervaring, maar voorzie vooral een prachtige ervaring.

Ik start met 2 dagen Bangkok om daar een beetje te acclimatiseren en bij te komen van m'n vliegreis en trek daarna door naar het noorden. Er ligt nog niks echt vast, wil proberen ter plekke te besluiten wat wel en niet te doen maar tips zijn natuurlijk enorm welkom :j

Wil uiteindelijk vanuit het noorden weer afzakken (of vliegen) naar een leuk eiland en daar nog een dag of 4 blijven om vervolgens met 2 dagen Bangkok weer af te sluiten.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:18

Ik ben vorig jaar geweest, heb dit rijtje gedaan:
Bangkok - Khao Sok - Chiang Mai - Kanchanaburi - Koh Chang - Bangkok (Ayutthaya)

Khao Sok kan ik echt aanraden, is de highlight van mijn vakantie geworden!!

Edit: wij hadden precies 4 weken

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:13

Wauw, Khao Sok had ik nog niet eerder overwogen omdat dit niet direct op mijn geplande route lag (noorden + eiland), maar hij gaat absoluut op de wish-list! :D Ik laat het nog even afhangen van het weer tegen die tijd, maar ik lees op internet al veel reacties dat de regen mee kan vallen in juli/augustus, het blijft altijd afwachten! Wat hebben jullie precies gedaan in Khao Sok? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 05:42

De regen in Thailand is ook minder erg dan in Nederland. Het regent wel 10x harder maar het is normaal gesproken ook weer over na een uurtje. Je hoeft dus niet de hele dag binnen te zitten...

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:04

Ik vertrek overmorgen naar Thailand, heb daar een stop van 4 dagen en zit alleen in Bangkok. Heb het Novotel geboekt bij Siam Square. Heb al een aantal to do tips gehad en langs zien komen hier maar meer is altijd welkom, must sees, must does, waar kan je goed eten etc. Ik reis alleen! En daarom ben ik ook best zenuwachtig :=.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:59

Bij Siam Square kun je heel leuk shoppen! MBK- goedkoop en bijoorbeeld de Paragon-luxe, duur en mooi! Khao San Road is leuk om eens een avondje heen te gaan daar zijn altijd veel backpackers! Dan heb je natuurlijk nog de tempels etc die zeker een bezoekje waard zijn!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:47

Haha ja over MBK heb ik al gehoord! Ga ik zeker heen :P.

Zijn die drijvende markten makkelijk te bezoeken? Zo ja, hoe kom ik daar dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:53

TammyVN schreef:
Haha ja over MBK heb ik al gehoord! Ga ik zeker heen :P.

Zijn die drijvende markten makkelijk te bezoeken? Zo ja, hoe kom ik daar dan?

Drijvende markten zijn niet makkelijk te bereiken en je bent dus al snel aangewezen op een tour met een groep andere toeristen. Bovendien zou ik het ook niet aanraden aangezien het erg toeristisch is (nep).

Restaurants e.d. zijn er genoeg te vinden in alle winkelcentra (Siam Paragon, Siam Discovery, MBK, Central World). Je hebt daar foodcourts (bonnen kopen bij een centrale plek en dan bij een van de mini-restaurants uitkiezen wat je wilt) en erg veel ketens uit elke hoek van de wereld (McDonalds, MK, Aikayu, Fuji, Mos Burger, etc.).

Voor meer authentiek Thais eten is er nog wel een goed restaurant recht tegenover Paragon:
Afbeelding
(foto genomen vanaf skytrain station Siam met Paragon in mijn rug; het zal nu trouwens wat moeilijk te zien zijn omdat de constructie ook is doorgegaan)

Waar ik zelf mensen die in Bangkok langskomen vaak mee naartoe neem is "Yok Yor restaurant". Dat is een seafood restaurant aan het water vlak bij BTS (skytrain) station Saphan Taksin. Vanaf de pier kan je een gratis pendelbootje nemen die je naar het restaurant of de boot brengt. Vooral de boot is erg leuk omdat je daar eerst kan eten (ze hebben helaas geen keuken aan boord) en vervolgens maak je een 2-uur durende tocht over de rivier.
http://yokyor.co.th/cruise/boat9.html
Het eten is erg goed, de cruise kost maar 160 baht en ze vertrekken dagelijks rond 19:00-19:30.

Verder is het leuk om een night market te bezoeken en je moet natuurlijk ergens een massage nemen (voetmassage of thaise massage kost rond de 200 baht per uur, olie massage 300 baht per uur. Alle plekken die duurder zijn zullen vooral op toeristen zijn gericht).