Backpack kopen: welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: Backpack kopen: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:19

Ah te groot maakt ook niet uit als je er geen hele tochten mee gaat lopen inderdaad, ik merk alleen dat het gewicht dan een beetje naar wordt verdeeld omdat er boven helemaal niks zit en onder dus alles :). Dan zou ik bijv. voor een 55+10 gaan, die kan je heel makkelijker verstellen inderdaad, die klipjes zitten er bij alle +[5,10] aan, dus dat hoef je zelf nieteens meer te doen :D. Ik zal eens kijken wat ik je zou aanraden.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:21

Ik zweer bij mijn lowe alpine model cerro torre 65:85. (65 liter + 20 liter dus). Hij was wel extreem duur, maar zit ook echt heel erg lekker.

Ik heb wel getwijfeld, want had voor de reis waarvoor ik hem kocht niet persé zo'n luxe tas nodig, maar vond het ook zonde om nu 50 tot 100 euro voor een mindere tas uit te geven. Want als ik nog eens bijvoorbeeld de bergen wil en echt veel met dat ding moet lopen, wil ik wel een echt goede tas. Mijn rug is al zo slecht en wilde hem niet helemaal verpesten.

Achteraf gezien was ik zo ontzettend blij met mijn aanschaf, ik heb mijn tas veel meer opgehad dan gepland vooraf. Nergens last van gehad en ook wat betreft opbergmogelijkheiden vond ik hem super. Er zitten meerdere vakken in, ook voor bijvoorbeeld natte kleding, en je kunt je kleding van ander los spul scheiden. Ook het feit dat alles aan de tas verstelbaar is vond ik heel fijn, op die manier kun je hem altijd passend maken.

Maar ik denk dat het raadzaam is om eens naar een outdoor winkel zoals Bever te gaan en gewoon eens wat tassen te passen, iedereen vindt weer een andere tas beter zitten!

Edit: ik lees nu de opmerking over een half lege tas en al het gewicht onderin. Door de verschillende vakken in de cerro torre heb je dat niet. Er zit in het midden een soort scheiding waardoor je het gewicht echt kunt verdelen. Daarnaast is de tas aan de voorkant ook te openen, waardoor je heel makkelijk overal bij kunt. Je hoeft dus niet bij elke stop je hele tas leeg te halen. Echt ideaal als je bijvoorbeeld maar 1 nacht op een plek blijft.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:26

Daar ben ik het mee eens, lekker passen en kijken wat het beste werkt. Wel even zorgen dat je de heupband op de goede plek hebt en 'm strak aantrekken, want anders denk je: Nee te veel op m'n schouders, maar dan zit ie nog niet strak genoeg :).
Succes met zoeken TS!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:40

Het belangrijkste is dat hij op je rug (en met name op je heupen past :)
Ik ben zelf 1.68 en heb alle damestassen van 55 en 65 liter van de zwerfkei op mijn rug gehad en paste er maar twee... Beide waren dit 55 l tassen en deze is het uiteindelijk geworden: http://www.blackdiamondequipment.com/en ... yx-55-pack

Helaas wel een bovenlader, maar daar had ik al direct een oplossing voor... Ik heb al mijn kleding in waszakken zitten, waardoor alles netjes blijft en mijn tas met 50 seconden is in- of uitgeruimd. Als ik drie weken op vakantie ga heb ik maximaal 12 kg bij mij en meestal nog minder. De tas zit iig nog lang niet vol, zelfs niet naar een land als Ijsland waar lange broeken en windstoppers toch wel een must zijn.

Ga vooral (met gewicht erin!) en ga voor het meest passende model.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:51

Nog een goede tip, toiletspulletjes, medicijnen etc. kun je heel makkelijk in van die doorzichtige zipperbags (supermarkt bij boterhamzakjes) doen. Die zakjes zijn hersluitbaar, wegen niets en omdat ze doorzichtig zijn, zie je altijd wat je pakt!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:03

de tip hierboven om alles in aparte zakken te doen is erg handig vind ik zelf. Heb dit zelf ook gedaan afgelopen zomer toen ik 3 weken door Griekenland ging backpacken. Alle shirts in 1 zak/tas (gewoon van die plastic tassen die je bij de supermarkt krijgt enz), broeken in een tas, ondergoed enz. Dan word het inderdaad niet zo'n chaos in je tas :)

Kwa kleine slaapmatjes: ik heb er een die je met je voet kan oppompen (pompje zit er al ingebouwd), heel licht, heel klein op te vouwen, alleen wel smal om op te liggen haha maar ach. Weet alleen even niet meer welk merk ie van was. Hij was 30 euro :) ook bij een outdoorwinkel gekocht!
Zo'n klein slaapzakje wil ik ook nog steeds.
Is ook super handig als ik eens ergens ga logeren en ik moet slaapspullen mee nemen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:08

Voor kleine slaapzakjes (lichtgewicht) even naar de Vrijbuiter :j

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:11

_Nelleke_ schreef:
Ik ben heel blij met mijn wildebeast tas (van de perry sport). 65 liter, past mijn volledige festivaloutfit in/aan (incl slaapzak etc).

Wat ik vooral heel handig vind is dat ie als weekendtas open kan, dus als je iets onderin nodig hebt hoef je niet alles eruit te halen. Hij was ook nog aardig geprijsd, iets van 70 euro ofzo. Vind ik heel redelijk voor zo'n fijne tas.

Ik zou je ook de wildebeast aanraden van de perry.
Wij zijn vorig jaar 5 weken door Thailand gereist en daarvoor moest ik ook een backpack hebben.
In een outdoor winkel heb ik er tientallen op mijn rug gehad en ze zaten geen van allen goed, of ze waren veel te duur.

later even bij de perry gekeken en die van wildebeast zat als gegoten!
Hij heeft een ruige backpacktocht door het regenseizoen van Thailand overleefd, dus de kwaliteit is ook prima!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:15

Ga vooral passen. Je moeder laten kijken voor een rugzak is echt niet handig. Rugzak kan nog zo mooi, fijn en praktisch zijn, als je heupband in je taille zit, sjouw je hem nog op je schouders en dat is nu juist net wat je níet wilt. Zeker niet als je al aangeeft nu al last van je rug te hebben. De wildabeast is voor mij namelijk een heel stuk te kort, terwijl ik niet overdreven lang ben.

Ook voor slaapmatjes en zakken geld: Ga passen. Waar jij fijn op ligt/in past, kan ik wel beroerd op liggen. Het is een beetje een dooddoener, maar behalve misschien qua formaat zijn hier via internet echt maar heel weinig tips voor te geven. Behalve dan bij welke winkels je kan gaan kijken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:24

Lalidan, die wildebeast kan ik echt een heel stuk langer of korter stellen.

Magrathea, heb je al een tas gevonden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 13:56

Nee nog niet :) is even het eea tussen gekomen. Moet wel binnenkort een keer aangezien ik 'm het eerste weekend van februari al nodig heb :) maar dan hoef ik nog geen matje, alleen een slaapzak (als het goed is). Dus ik heb nog wat speling :D