Alleen op vakantie, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Re: Alleen op vakantie, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:54

Ik heb afgelopen zomer een maand lang stage gelopen bij een dierenarts in een Spaans dierenasiel. Ik kon verblijven in een appartement voor stagiaires en daar waren nog 2 andere meiden. Maar ik ben ook alleen op stap geweest, een dag naar Gibraltar enz. Je zou dus ook bijvoorbeeld ergens een maand kunnen helpen als je dat leuk vindt, een dierenasiel oid.

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:48

Alleen op vakantie is niet zo erg, misschien is het juist wel goed voor jezelf. Ik ga dit jaar voor het eerst in m'n eentje op vakantie, weet nog niet waarheen maar ik heb er nu al zin in maakt niet uit waar ik heen ga ;D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:06

ik heb weinig zomervakantie maar enorm de behoefte aan strand-zee-hotelletje. en dan vijf dagen van hotel naar zee/strand rollen en weer terug all in. Boekjes mee en heerlijk. <3

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:26

Ik wilde er ruim twee weken terug heel graag even uit, maar had niemand om mee te gaan. Na veel overleg met ouders en vrienden besloten om alleen op wintersport te gaan, naar een plaatsje dat ik een beetje ken omdat ik er een paar jaar terug ook met mijn ex was geweest. Ik ben absoluut geen avontuurlijk type en blijf heel erg graag in mijn comfortzone. Op vakantie liet ik mijn ex dan ook altijd veel regelen, sloeg ik dicht als iemand in een andere taal tegen me praatte, etc. Daarom, en om het risico van ongelukken dat met wintersport toch wat groter is, raadde iedereen me af om te gaan. Eigenlijk stond alleen mijn moeder erachter.

Uiteindelijk heb ik met trillende handen geboekt, ben ik door mijn beste vriend op de bus gezet/geschopt en kon het avontuur beginnen. Ik had er op gerekend 10 avonden in mijn eentje te zitten en was daarop voorbereid, maar niets was minder waar! De eerste dag heb ik alleen geboard, de volgende dag begonnen de lessen en kwam ik daar superleuke mensen tegen die onderdeel uitmaakten van een vriendengroep van 8. Vanaf dat moment was het samen lunchen, samen eten, 's avonds daar een filmpje kijken, stappen.

Ik verbaas me er nog steeds over dat ik, als autist, zo makkelijk contacten heb gelegd en hoe makkelijk ik werd geaccepteerd in die groep. Ik heb een onwijs toffe vakantie gehad, enorm genoten, nieuwe vrienden gemaakt en uiteindelijk alleen de eerste en laatste dag alleen geboard omdat zij eerder weg gingen. Volgend jaar zou ik zo weer in mijn eentje gaan als ik dan nog niemand heb om mee te gaan, het is heel anders en een groter avontuur, maar het kan zo onwijs leuk uitpakken!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:02

Paloedie, vind het enorm dapper wat jij gedaan hebt! Vakantiegangers komen meestal hier natuurlijk... maar eerlijk gezegd zou ik er niet aan moeten denken om helemaal in m'n uppie op vakantie te gaan.
en niet dat ik het niet zo durven, want ik zit hier ook soms weken alleen. Dat maakt me niet uit.
Maar het leek mij nooit zo gezellig! Als ik jou zo lees is het dus heerlijk verlopen!
Hier komen ook wel singles hoor, meestal trek ik dan ook wat met ze op en dat is altijd wel zo gezellig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:06

countrygirl schreef:
Rome... lijkt mij ook schitterend om te zien. Maar ik woon nu veels te ver weg en door alle dieren hier... kan ik moeilijk op vakantie gaan. Dan zou er hier permanent iemand moeten wezen.
Tenminste,... als ik m'n man mee zou nemen. Maar goed, wij wonen al in 'n vakantieland, dus ik hoef niet zo nodig.
Toch was Rome altijd een plek waarvan ik zei: daar zou ik heen willen, verder als Venetië ben ik nooit gekomen ;-))

Twee vliegen in een klap; een van de bokkers die alleen op vakantie wil/gaat komt op jouw huisje passen, jij gaat naar Rome. Prima oplossing. :))

Ik ben eigenlijk niet op m'n plek hier, heb een vriend, of anders mijn vader of vriendinnen die wel meewillen.
Maar ik vind het wel heel stoer om deze verhalen te horen!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:26

Nou Roosch... dat zou dan wel een hele stoere bokker moeten wezen!
Want die zit dan wel écht helemaal alleen, er woont verder helemaal niemand hier.
Ja.... alle dieren ;-))
En het is 's avonds ook echt donker hoor, daar tegenover staat wel weer dat je de meest schitterende sterrenhemels krijgt te zien!

Maar wie weet, wie weet? Het idee is niet verkeerd!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:27

Als ik mijn rijbewijs had, zou ik het zo doen, serieus. :j
Een bokker, eventueel met (een) vriend of vriendin zou best een goede oplossing kunnen zijn. Zo heb ik ook wel eens opgepast op het huis van iemand die ik niet kende, en hoor het op Bokt wel vaker gebeuren. :))

Voor een Bokker een mooie kans om Portugal te leren kennen, voor jou een kans om eruit te gaan. :D

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:53

:) wat stoer van paloedie.
een leuke ervaring :) zou ik zelf niet aandurven denk ik, wil zelf naar rome omdat ik denk dat daar genoeg te zien is en me dus niet hoef te vervelen.
is voor een jongen denk ik lastiger contact te legen als voor een jonge dame.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:56

Ik ga dit jaar voor de derde keer alleen naar New York. Maar ben ook alleen naar Parijs geweest. Vind het heerlijk om geen rekening te houden met iemand, lekker je eigen ding doen enzo...

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:08

Ik ben ook alleen en ben al dikwijls met een groep (waarvan ik op voorhand niemand kende) op vakantie geweest. Dat is mij telkens enorm goed bevallen!
Dit jaar ga ik in mijn eentje naar Hawaii; ik heb echt mijn hard verloren aan die eilanden en die cultuur :+: . Mijn vliegtuigticket is al geboekt, en heb er ook een huurauto vastgelegd. Ook heb ik al gezocht naar allerhande budgetvriendelijke plekjes om te logeren. Lijkt mij superzalig om daar in mijn eentje rond te toeren en op verkenning te gaan!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:05

Alleen over de wereld over geweest, Afrika, Azië, Nieuw Zeeland, Zuid Amerika. Vervolgens backpack vakantie in Marokko en afgelopen jaar Californie. Je reist bijna nooit alleen, zoveel mensen kom je tegen en je maakt veel makkelijker contact.

Als je vragen hebt, PB staat open.

Heb alleen het luxe probleem dat ik dit jaar echt geen idee heb waar ik heen wil. >;)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:01

TS, is het een idee om (via internet) een vakantie adresje te zoeken en daar dan een tijdje te verblijven?
Ik ga deze zomer 3 maanden naar mensen met paarden in Noord Amerika. Zo weet ik iig dat ik een slaap plek heb en leuk gezelschap.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:59

Ik ga volgende week ook voor het eerst 'alleen' een reis maken. Ik ga 1,5 maand een rondreis door Oost-Afrika maken. Ik ga wel met een australische groepsorganisatie, maar vertrek in mijn uppie en ben ook de enige Nederlander. Ik ben van mezelf best onzeker en laat mijn vriend het meeste regelen op vakanties. Dit is dus echt waaayy out of my comfort zone, maar daarom denk ik wel dat het heel goed is om zoiets te ondernemen. Ik heb er mega zin in, maar nu het zo dichtbij komt vind ik het toch wel heel spannend worden!

Leuk om te lezen dat er toch best veel mensen alleen reizen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:08

Ik meld mij ook :) Maar jullie zijn wel een stuk avontuurlijker dan ik ben hoor!
Heb overigens wel alleen mijn zomervakantie, maar wil heel graag gewoon een weekje zon/zee/strand en niks doen.. Alleen een appartementje / hotel voor 1 persoon is niet makkelijk betaalbaar.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:57

Nee dat is zo. Je moet altijd veel meer betalen als je alleen bent en dan krijg je vervolgens een bezemkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:18

Ja en daar heb ik geen zin in haha!

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:29

Ligt eraan wat je wilt en hoe duur je het zelf maakt he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:31

Zon/zee/strand. Dicht bij strand. Maar gewoon niet te duur :)

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:34

Spanje, Italie, dat zijn toch niet zo'n dure landen? Ben er nog nooit geweest, dus weet het niet haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:36

Nou, je betaald eigenlijk gewoon voor 2 personen. Heel soms krijg je korting omdat ze maar voor 1 persoon het vliegtuig hoeven te boeken, maar in feite betaal je gewoon voor 2.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:48

Vind je ons appartement wat? Kijk maar in m'n onderschrift. Zon genoeg hier! We hebben wel een fiets voor je in de aanbieding, hoef je niet naar het strand te lopen ;-))

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:46

maroescha schreef:
Ik meld mij ook :) Maar jullie zijn wel een stuk avontuurlijker dan ik ben hoor!
Heb overigens wel alleen mijn zomervakantie, maar wil heel graag gewoon een weekje zon/zee/strand en niks doen.. Alleen een appartementje / hotel voor 1 persoon is niet makkelijk betaalbaar.

Mischien is er een bokker die wel een apartementje wil delen maar wel er alleen op uit wil.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:15

Ik zit op het moment voor een jaar alleen in Australie, ik ben nu een half jaar onderweg en ben nog lang niet op weg naar huis (hoop aan het eind van dit jaar over te vliegen naar Nieuw-Zeeland, dan terug te komen in Australie en terug te reizen door Azie om uiteindelijk ook nog een stuk van Europa mee te pikken en wie weet meer) Ik vind het heerlijk, lekker dingen doen en zien op mijn eigen tempo en mensen ontmoeten is prima te doen. Nu slaap ik over het algemeen wel in hostels en werk ik er ook bij, wat helpt. Maar ik ben ook een paar weken (met mijn moeder wel) met de campervan op pad geweest en we hebben samen ook enorm veel mensen ontmoet, ik zeg gaan!

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:30

Mijn eerste plan voor dit jaar was rome, maar heb er over naar gedacht.
Lijkt mijn eigenlijk veel leuker om meteen iets voor anderen te doen, helpen een school bouwen een water put slaan weet ik veel.

mijn vraag heeft iemand hier ervaring met vrijwiliger organisaties ? wat zijn de koste voor zoon werk/vakantie?
en nee ben niet actief in kerk of dergelijke.
waarom dit plan? lijkt me egt ballen alleen te zitten in een vakantie oord. en de medemens helpen is nooit iemand slechter op geworden :)