USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:13

Joltsje schreef:
@linn die gaan innd op toeristenvisum. Ken er in mijn directe omgeving 3 mensen die dat hebben gedaan. Als jij 4,5 week gaat zou ik het gokje wagen en nog even met je verblijfadres afstemmen. Zeg dat ze een paard hebben gekocht wat van jou is geweest en ze daar op zoekt. ( dat verklaart ook de paardeijkleren) wij zijn daar dus geweest in 2003, was geen enkele moeite

Oh ze gaan ook me koffer langs? Ik heb nog even een mail gestuurd naar de stal, ben benieuwd wat zij zeggen.

Douraque

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:32

Als de douane op de scans verdachte dingen in je koffer ziet, dan wordt je apart genomen en gaan ze vragen stellen. Dit gaan ze verifiëren bij het adres waar je verblijft en eventueel bij het thuisfront. Hun gaan vragen stellen als: wat ga je doen/ hoe lang blijf je daar/ hoe bekostig je deze reis/ heb je inkomen/ heb je cash/ heb je een cc ed.

Ik zou het risico niet durven te nemen, zeker niet aangezien de regelgeving veel strenger is geworden de laatste jaren. Zowel jij als het thuisadres als iedereen op de plaats van bestemming moeten exact hetzelfde verhaal hebben. Als er één klein detail dat verschilt in het verhaal, denken hun "waar rook is, is vuur" en is het einde verhaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:49

Jeehj een 2013 topic :D Ik vertrek 17 oktober voor 12 dagen totaal naar NY weer. Het word mijn 4de keer.

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:23

Ik ga van 6 maart tot 16 maart naa Amerika! 1e keer!
Planning: Las Vegas, Los Angeles en San Diego...

Iemand tips wat we daar zeker moeten doen?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:15

hallo, ik wil me hier graag ook even melden.

wij gaan zeer waarschijnlijk in mei voor de 2e keer naar Texas, en willen daar ook trouwen, in echte western style.

verder willen we rondreizen. vorige keer hebben we vanuit Buffalo-TX rond gekeken, maar nu willen we echt rondtrekken. een aantal plaatsen die we zeker willen aan doen zijn: Amarillo, Austin, Banderas, en Fort Worth.

iemand ervaring met Texas en trouwen daar?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:17

Yayyy een nieuw topic! *\o/* Wat heeft iedereen een leuke plannen weer!

Voor mij helaas een minder begin aan 2013 ... ik zit nu thuis met een hersenschudding en als ik me morgen niet beter voel dan gaan we ons reisje naar New York maar aflassen. Echt prut ... :(

Liberty, ik ben zelf nooit in Memphis geweest, maar tijdens het plannen van onze laatste vakantie werd ik door verschillende mensen gewaarschuwd dat Memphis niet zo bijzonder en soms zelf niet zo veilig is. Ik weet dus niet of dat ook echt zo is, maar ik denk ik zeg het maar even ...

Mister01, Bandera is zeker de moeite waard. Ik weet nog wel een leuke overnachtingsplaats voor de paardenliefhebber, namelijk Rancho Cortez.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:25

Ben ik weer! *\o/*

Helaas nog geen reisplannen.. Wel nog 6 weekjes werken voordat ik weer terug naar Nederland ga..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:27

Guinevere what happened?!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:49

Gevochten met een kastje op mijn werk en verloren. :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:51

:'). Zou jammer zijn als jullie tripje niet door kan gaan, maar gezondheid voor alles. Beterschap!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 04:23

@ Guinevere: dankjewel voor de tip! ik zal het voorleggen thuis (de man is niet in to de paarden), wat vervelend van je kastjes gevecht! en helemaal als je daardoor een geweldige reis moet missen. Beterschap!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 10:38

Leuk Jessietje! Maken jullie echt een rondreis of gaan jullie rechstreeks naar deze plaatsen?

Mister, wat tof dat jullie daar willen trouwen! Nemen jullie ook familie mee? Ik ben zelf in Miami getrouwd, op het strand, dus als je iets wilt weten over de papierwinkel dan kan ik je wel helpen.

Oh nee Guinevere!! Het lijkt wel of jullie steeds niet weg mogen! :(

MCTL nog maar 6 weekes, dat schiet op... Zijn er nog dingen die je echt nog wil doen voordat je terug gaat?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:27

Ik meld me ook weer! As weekend ga ik alle laatste dingen regelen, mijn Esta is niet meer geldig en moet nog 1 hotel boeken. 10 april ga ik weer terug naar Californië :):)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:01

@ nadir: nee, in principe nemen wij geen familie mee, de kosten worden dan niet meer te betalen voor ons. Maar mijn schoonfamilie durft niet de vliegen, dus die gaan sowieso niet mee, misschien dat mijn ouders zelf wel mee willen gaan, maar dat weet ik nog niet.

Dankjewel voor je aanbieding! Grote kans dat ik daar nog op terug ga komen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:24

Hoe voel je je vandaag Guinevere, gaat je reisje door?

Ik wil graag nog een kort weekendje weg, maar geen idee wat betaalbaar is en waar het weer een beetje fijn is rond deze tijd.. Verder nog wat kleine dingen op m'n bucket list.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:42

Meld me ook even...
Wij willen dit jaar ook weer naar de VS en ik wil dan met name naar de zuidelijke staten (Tennessee, Georgia, Louisiana, etc.)
We zitten alleen een beetje in dubio in welke periode i.v.m. de temperatuur. Augustus zou met het werk van mijn vriend goed uitkomen, maar in Tennessee bijvoorbeeld is de gemiddelde temperatuur dan 33 graden. Lijkt mij persoonlijk wat teveel van het goede :P
Maart zou ook passen, maar dan is het gemiddeld slechts 17 graden volgens internet (nja, altijd beter dan in NL :+ )

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:04

Jessietje schreef:
Ik ga van 6 maart tot 16 maart naa Amerika! 1e keer!
Planning: Las Vegas, Los Angeles en San Diego...

Iemand tips wat we daar zeker moeten doen?
Ligt eraan wat je leuk vind, cultuur, natuur, beide? Er zijn genoeg georganiseerde reizen te vinden op internet. Je kan kijken wat daarin opgenomen zit en daar dan je eigen route van maken.
Van LA naar San Diego heb je een mooie kustroute. Rondom San Diego hebben we altijd leuke wandelgebieden opgezocht en als je niet tegen orca's in een bassin bent, vind ik Sea World een aanrader.

Mikkee, ik herken het dilemma. Voor een actieve vakantie zou gemiddeld 30+ voor mij te warm zijn, maar dat ligt er ook aan hoe goed je tegen de warmte kan en wat de plannen zijn.

Guinevere, wat een pech -O- Hoe gaat het nu?

Wat leuk Mister01! Verder geen persoonlijke ervaring. Mijn broer is wel in Amerika getrouwd, maar met een Amerikaan. Dus dat is weer anders. En daar heb ik verder weinig mee van doen gehad, behalve aanwezig zijn bij de rehearsals en op de dag zelf braaf mijn bruidsmeisjesjurk aan gehad. Het had zeker een bijzondere sfeer.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:10

Mikkee schreef:
in Tennessee bijvoorbeeld is de gemiddelde temperatuur dan 33 graden. Lijkt mij persoonlijk wat teveel van het goede :P

Oeps...verkeerd gekeken :o
Dit ging om gemiddelde maximum temperaturen. Dat valt alweer iets mee.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:12

Hi Grit trouwens!
Kleine wereld, dat internet 8-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:53

:D

De gemiddelde maximum temp is toch hetzelfde als de gemiddelde temp overdag, of zie ik dat verkeerd?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:22

Je hebt idd "hoogste maximum", gemiddelde maximum" "gemiddelde minimum" en "laagste minimum".

In New York zijn de getallen voor augustus 40C, 27.8C, 20C en 10C.

Maar van wat ik heb meegekregen de afgelopen twee jaar was het dagelijks boven de 30C, vaak dichter bij 35C (met sommige dagen meer richting de 40C).

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:24

Kan iemand mij misschien, uit ervaring, vertellen hoe lang het aanvragen van een werk visum duurt? Ik krijg aldoor geen contact met mijn tussenpersoon en begin de moed nu echt te verliezen, aangezien mijn stage 28 januari al begint...

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:46

Deels afhankelijk van hoe snel je 'sponser' is (bedrijf waarvoor je gaat werken) en homeland security.

Heb het even nagekeken voor toen ik stage ging lopen;
Ik kreeg bijv de formulieren op 18 Oktober. Hierna ben ik begonnen met het verzamelen van de benodigde info (bellen van zorgverzekering zodat zij mij een brief in het Engels stuurden die ik nodig had, bankzaken regelen - je moet kunnen aantonen dat je over voldoende financiele middelen beschikt, hiervoor had ik al een aantal fondsen aangeschreven). Alles rond gekregen en ingestuurd op 2 Nov. Toen op 10 Dec bevestiging gehad dat alles goed gekeurd is en een paar dagen later mijn DS2019 via de post ontvangen. Tussendoor SEVIS betalen. Dan kun je een afspraak bij het consulaat maken (11 Januari, is afhankelijk van drukte). Paar dagen later krijg je je paspoort met visum terug (als er geen problemen zijn, meestal niet maar een studiegenootje met Arabische achtergrond kon 2 maanden wachten). Dan vlucht geboekt voor eind januari.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:57

Volgens mij is het totaal onmogelijk dat je nu nog een visum krijgt voor die tijd. Vrees dat het bureau zich niet aan de afspraken houdt.

Ik ben voor komend jaar weer aan het kijken naar een reis naar Amerika. Wil dan in ieder geval vrienden bezoeken in Portland maar verder nog geen idee. En als het lukt eventueel aan het begin van de zomer kijken of ik gratis een keer naar LA kan vliegen om daar ook een vriendin te bezoeken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:41

Geen New York voor mij. -O- Gaat nog steeds niet helemaal goed helaas. Nou ja, hotel was kosteloos te annuleren dus we zijn alleen het geld van de buskaartjes kwijt en als we er zin in hebben dan gaan we gewoon in het voorjaar ofzo.

Mac, eventjes naar Miami? Dagje Everglades, dagje strand ... hoeft niet duur te zijn.

Mikkee, August is hier bij mij meestal nog flink warm dus in het zuiden zal het (zeker als je net uit Nederland komt) nog warmer zijn. Toen ik hier net woonde ging ik met mijn vriendin een dagje DC "doen" en toen werd ik echt flauw van de hitte haha. Niet zo prettig dus, maar ik lees vaak dat mensen rond die tijd van het jaar naar het zuid-westen gaan waar het echt bloedheet is en daar toch een gave reis van maken dus het kan wel. Hoe goed jij zelf met hitte omgaat is denk ik het belangrijkste. Ik ga regelmatig in April naar Kentucky (ligt vlak boven TN) en soms is het heerlijk weer, maar andere keren nog vrij koud en regenachtig.

Charles, leuk dat je weer terug gaat! Ga je weer naar de set?

Sundral, wat ga je doen als het niet lukt met de stage? Kan je dan ergens in NL terug?