Rondreis Spanje en Portugal, do's en don't's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Rondreis Spanje en Portugal, do's en don't's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:18

Hartje Alentejo kan eigenlijk alle maanden van het jaar wel. Maar precies de zomermaanden is het gewoon té heet. En daar zijn wij, Hollanders, nu eenmaal niet aan gewend.
Als je van rust, ruime, cultuur, en natuur houdt... dan zitten wij gewoon op de perfecte (uitvals)locatie.
Nog 'n aanrader, Setúbal. Die heeft de grootste overdekte verse warenmarkt van deze regio en ook echt superleuk om te doen, is met een catamaran de rivier de Sado op... en dan dolfijnen spotten.
Echt, dat is zo'n prachtige ervaring om mee te maken!
Nou ja,... ik kan wel blijven vertellen over deze regio ;-))

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:55

@countrygirl..... nooououuouuu.... het is alweer genoeg zo hoor. Krijg er helemaal heimwee van! :(

Zit ik naar buiten te kijken in een koud, nat en winderig Nederland.... zat toch liever op het strand van Porto Covo in het zonnetje te genieten uit de wind, van dat keigave uitzicht op de golven. :D

Ik heb vorig jaar overwinterd in een huisje bij Ermidas Sado... zo gaaf. *\o/*

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:21

Firedancer, wilde je geen heimwee bezorgen, sorry! Eh, kom maar een kopje koffie halen of zo... dan zal ik 't goedmaken, gaan we een ijsje in Porto Covo halen, OK?
Voor de topistarter:
nog een DO dan voor dit topic: de baai van Setúbal, het natuurreservaat van de Arrabida, is echt schitterend.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:17

Jaaaaahhhh.. de baai van Setubal is ook prachtig *\o/*

... daarna even richting de oude vissershaven en dan lekker ergens in een van de heerlijke restaurantjes duiken. mjam mjam.

@ Countrygirl, de laatste keer dat ik in Porto Covo was was het winter en geen ijsje te vinden ondanks het feit dat we al lagen te puffen in de zon, uit de wind, op een van de beschutte strandjes daar. Portugezen hadden zelf nog hun bontjas aan en vonden ons helemaal geschift geloof ik! :D

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:04

Mooie tips allemaal weer.
Ik kwam van het weekend tijdens het googlen ineens op deze site :

http://www.vila-do-ouro.com/nl/default.asp

En hier gaan wij 8 dagen naar toe:)! Ontzettend veel zin in en precies waar ik naar opzoek was eigenlijk.

Nu de auto nog regelen en 2 nachtjes Lissabon.