Voor het eerst op vakantie zonder ouders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:24

Ik was net 1 dag 18 toen ik voor het eerst ging, naar zuid Spanje met een vriendin.
Vind dat een mooie leeftijd, had toch het idee dat de jongere mensen daar wat verantwoordelijkheidsgevoel en inzicht missen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:27

Ik ben een maand geleden voor het eerst alleen op 'vakantie' geweest. Ging naar mijn vriend die in Egypte woont, ging er voor het eerst alleen heen. Reis verliep helemaal volgens plan maar vlieg ook regelmatig dus daar ook geen bijzonderheden mee verwacht.

Mijn moeder vond het wel vrij spannend, ik ook maar toen ik maar eenmaal op Schiphol was ging alles vanzelf. :)

Edit: ben 19. :)

citroen

Re: Voor het eerst op vakantie zonder ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:17

Afgelopen jaar voor het eerst geweest! Was net 18 ! Met zn 4e naar Blanes! Ouders hadden er geen problemen mee als ik maar belde als me geld op zou zijn :+

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:35

Op mijn 14e (bijna 15) met mijn beste vriendin naar Londen. Achteraf vragen mijn ouders zich nog wel eens af waarom ze dat toen goed vonden :+ Wij waren wel behoorlijk volwassen/rustig voor onze leeftijd. Wel bijna de trein terug gemist haha! Twee jaar geleden nog eens terug geweest en toen ging het er iets ruiger aan toe ...
Het jaar daarna zijn we naar Edinburgh gegaan via Rotterdam-Newcastle en toen met de trein. Was ook een hele belevenis. Op mijn 17e net na mijn VWO examen met zijn vieren naar Spanje (Blanes). Toen definitief besloten dat dat een hele trieste plek was ;) en nooit meer terug geweest naar zo'n verschrikkelijk toeristenoord.

Ik ben nu heel blij dat mijn ouders het vertrouwen hadden (of zo naief waren ...) om ons te laten gaan. Ik heb daar echt heel veel van geleerd en ook een heleboel zelfvertrouwen uit gehaald.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:40

iLOVEVIDO schreef:
Ik kon nergens een topic hierover vinden (kan er overheen gekeken hebben en wist ook niet 100% zeker of het hier goed staat :+ ) .

Ik was erg benieuwd hoe oud jullie waren toen je zonder je ouders op vakantie ging, hoe dat was, waar je heen ging en met wie je ging! Hoe reageerde je ouders erop toen je het vroeg/zei? Ik ben namelijk van plan om aankomende zomer na mijn examens met mijn vriend weg te gaan (niet ver) en ik ben gewoon erg nieuwsgierig!

Ik was 18 jaar, en ging naar Italie, Rimini.
We zijn daar met het vliegtuig naartoe gegaan. Mijn ouders hebben me afgezet bij het vliegveld.
We hadden alles geregeld via X travel, echt een aanrader. Super goede reisleiding, alles goed geregeld, als er een probleem is helpen ze je direct. Vervoer van en naar apartement/vliegveld geregeld. Ze hadden ook activiteiten, maar je hoefde dit niet al meteen te boeken. Je kon de dag voordat de activiteit was nog zeggen of je mee wilde doen of niet. Je zat dus nergens aan vast.

Volgens mij heb ik het niet echt gevraagd, wel overlegd vanwege mijn gezondheid.
Denk dat mijn ouders het wel spannend vonden. Zeker toen ik ook nog eens ziek werd op vakantie.
Maar goed ik heb het ondanks dat onwijs naar mijn zin gehad! Zou zo weer gaan.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:46

Aranel schreef:
Ik was net 1 dag 18 toen ik voor het eerst ging, naar zuid Spanje met een vriendin.
Vind dat een mooie leeftijd, had toch het idee dat de jongere mensen daar wat verantwoordelijkheidsgevoel en inzicht missen.

Mee eens!
Als je ziet hoe sommige zich misdragen, dan mis je echt verantwoordelijkheid.
Dit is natuurlijk niet altijd leeftijdsgebonden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:48

Toen ik 16 was ging ik voor t eerst,alleen op vakantie , naar Terschelling :)
Ben inmiddels de appelhof leeftijd voorbij,, maar kom nog elk jaar terug op Terschelling! M'n ouders vonden t trouwens prima! Hebben me zelfs nog naar de boot gebracht!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:51

Ik was net 17. Met zes vriendinnen naar Chersonissos. Heb 10 dagen niet geslapen :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:21

Toen ik 18 was naar Lloret!

Daarvoor ben ik ook wel zonder ouders weggeweest, vier keer, maar dat was dan met school. Twee keer op wintersport naar Frankrijk en naar Rome en Venetië.

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:50

16 en toen ging ik alleen naar vrienden in engeland voor een week
toen een maand later naar dezelfde vrienden voor 2 weken

en toen een half jaar later naar Jordanie voor 10 dagen, allebei super ervaringen!

Gewoon goed inlezen en je verstand erbij houden ;) Dan komt alles wel goed :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:40

Ik was 18, en ging met 2 vriendinnen naar Turkije (Marmaris) :D

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:51

Ik ga al een aantal jaar niet meer met m'n ouders mee op vakantie, maar ik was net 19 toen ik voor het eerst alleen (met mijn vriend) op vakantie ging. We zijn toen naar Cuba gegaan en afgelopen jaar naar Amerika. Mijn vader had er in het begin wat moeite mee omdat het ver weg is, achteraf viel het hem reuze mee.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:57

tellen vakanties met volwassenen ook mee?
dan was ik 7 toen ik voor het eerst ging :))

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:59

Ik was 18 jaar toen ik met drie vriendinnen op vakantie ging naar Tunesië.
Dat was mijn eerste vakantie zonder ouders en zusje en ik heb er echt van genoten! :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:59

Ik was net 17 en ging met een groep vrienden (1 meisje, 10 jongens) naar Terschelling, de Appelhof. Supertijd gehad!
Jaar daarna samen met mn ex naar Turkije geweest, toen was ik dus net 18.
En dit jaar met 3 vriendinnen naar Mallorca geweest, was ook errrg leuk!

Ik mocht trouwens tot mijn 18e niet naar het buitenland. En ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:16

Ik was 17, ging toen 2 weken met 14 anderen (waarvan ik 1 meisje kende, en ik de jongste was) naar Lloret de mar. Was echt een super vakantie! Daarna elk jaar weer naar 'feestbestemmingen' geweest :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:28

Mijn 1e vakantie alleen was trouwens
Terschelking, maar Maastricht, met vrienden :)