Vakantiehuis Zweden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:16

Wat gaaf! IK HERKEN HET HUIS!!! Nouja, alle huizen lijken op elkaar. Maar goed, volgens mij zitten wij indezelfde omgeving.
Wij hebben zelf ook een vakantie huis in Zweden, Varmland zitten wij. circa 100 km boven Karlstad.
In het plaatsje Prastbol, (Tussen Hagfors en Munkfors in, bij het meer) Gemeente Rada.
Zegt je dat wat?

Het is inderdaad heel goedkoop in vergelijking met de prijzen hier.
Wij hebben voor een lage prijs, veel land, water, huis en alles erbij. Heerlijk! :D
Maar ik kom er zelf nu minder, omdat ik er wel een beetje ben uitgekeken na zoveel jaar vakantie.

Waar zitten jullie(of lees ik er nou om heen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:23

Kallandso schreef:
Ahhh wat leuk!

Onwijs leuk om het hele verhaal te lezen zeg :)

Jullie kachel is trouwens ook echt een plaatje! Als ik de Hus och Hem of de Drömhem lees kan ik ook altijd helemaal verliefd worden op dat soort kachels. Dus ik ben stiekem ook wel heeeel erg nieuwsgierig naar jullie andere kachel :o

Weet je de geschiedenis van het huis ook, want daar ben ik stiekem ook wel nieuwsgierig naar. Als wat voor iets is het gebouwd enzo?

Door het dorp stroomt een beek, en vroeger was Älvsbacka bekend om haar ijzerfabriek. Er stond dus ooit een ijzerfabriek aan de beek (is nu niets meer van te zien, alleen het fundament), en er zijn toen voor de baas twee dezelfde huizen gebouwd, één van die twee is van ons. We hebben ook heel slecht internetbereik in huis, omdat er in de muren heel veel ijzer zit.

Helaas even geen foto van de andere kachel, maar als ik er een vind zal ik hem sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:26

GewoonNoor schreef:
Wat gaaf! IK HERKEN HET HUIS!!! Nouja, alle huizen lijken op elkaar. Maar goed, volgens mij zitten wij indezelfde omgeving.
Wij hebben zelf ook een vakantie huis in Zweden, Varmland zitten wij. circa 100 km boven Karlstad.
In het plaatsje Prastbol, (Tussen Hagfors en Munkfors in, bij het meer) Gemeente Rada.
Zegt je dat wat?

Wij hebben voor een lage prijs, veel land, water, huis en alles erbij. Heerlijk! :D
Maar ik kom er zelf nu minder, omdat ik er wel een beetje ben uitgekeken na zoveel jaar vakantie.

Haha, wat leuk zeg! :D Ik ga altijd in Munkfors paardrijden bij de ijslanders (Kalvbergsåsens Islandhästar. Wij zitten net iets meer in de richting van Molkom. Op de weg van Munkfors naar Molkom kom je op een duur een bordje tegen met "Östanås", dat is zegmaar waar wij wonen. Het dorpje heet Älvsbacka.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:38

Resistance schreef:
Kallandso schreef:
Ahhh wat leuk!

Onwijs leuk om het hele verhaal te lezen zeg :)

Jullie kachel is trouwens ook echt een plaatje! Als ik de Hus och Hem of de Drömhem lees kan ik ook altijd helemaal verliefd worden op dat soort kachels. Dus ik ben stiekem ook wel heeeel erg nieuwsgierig naar jullie andere kachel :o

Weet je de geschiedenis van het huis ook, want daar ben ik stiekem ook wel nieuwsgierig naar. Als wat voor iets is het gebouwd enzo?

Door het dorp stroomt een beek, en vroeger was Älvsbacka bekend om haar ijzerfabriek. Er stond dus ooit een ijzerfabriek aan de beek (is nu niets meer van te zien, alleen het fundament), en er zijn toen voor de baas twee dezelfde huizen gebouwd, één van die twee is van ons. We hebben ook heel slecht internetbereik in huis, omdat er in de muren heel veel ijzer zit.

Helaas even geen foto van de andere kachel, maar als ik er een vind zal ik hem sturen :)

Ah interessant, leuk!

Set_Elkol

Re: Vakantiehuis Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:38

wel een advertentie op de Bokt Markt of bij Bokt erop uit zetten als het zover is! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:53

Wat een schitterend huis! Maar wat een (rot) klus om dat op te knappen! Die tegelkachels zijn erg mooi. Staat er ook een Aga in de keuken? Dat zou het helemaal af maken, denk ik. Of een vedspis?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:46

een Aga fornuis staat er in de openingspost

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:48

Resistance schreef:
GewoonNoor schreef:
Zegt je dat wat?

Haha, wat leuk zeg! :D Ik ga altijd in Munkfors paardrijden bij de ijslanders (Kalvbergsåsens Islandhästar. Wij zitten net iets meer in de richting van Molkom. Op de weg van Munkfors naar Molkom kom je op een duur een bordje tegen met "Östanås", dat is zegmaar waar wij wonen. Het dorpje heet Älvsbacka.

Hahaa dat ken ik! Ik heb daar ook een paar keer gereden, bij Helen. Ik reed altijd op Svalla dacht ik. :D En zo'n bonte. die ben ik even kwijt.
Alvsbacka ken ik :) Super leuk! Hahaha

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:57

Wat een super gaaf huis zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:30

Resistance schreef:
GewoonNoor schreef:
Zegt je dat wat?

Hahaa dat ken ik! Ik heb daar ook een paar keer gereden, bij Helen. Ik reed altijd op Svalla dacht ik. :D En zo'n bonte. die ben ik even kwijt.
Alvsbacka ken ik :) Super leuk! Hahaha[/quote]

Inderdaad bij Helen ja! Die kennen wij inmiddels heel goed, aangezien we daar heel vaak rijden. Ik rij altijd op Ragnar (die zilverappel). De bonte zou Vaengour of Leistur kunnen zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:31

Sandrina schreef:
Wat een schitterend huis! Maar wat een (rot) klus om dat op te knappen! Die tegelkachels zijn erg mooi. Staat er ook een Aga in de keuken? Dat zou het helemaal af maken, denk ik. Of een vedspis?

Er staat inderdaad een Aga ja. Wel tweedehands, maar nog nooit gebruikt. Kwam trouwens van een Lipizzaner stal uit Stockholm! De aga is creme kleurig, en m'n vader is er niet meer bij weg te slaan :')

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:20

Leuk! Mijn ouders hebben daar ook een huis (stuk zuidelijker, thv Göteborg). Prachtig land is het.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:26

Ohhh wauw wat mooi!! Ik wil ook ik wil ook :D :D

Echt super!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:34

Wat een ontzettend mooi huis! ben nog nooit in Zweden geweest, maar wil er dolgraag ooit nog eens naar toe.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:42

Mooi! :j Ik heb ook familie wonen in Zweden, echter zuidelijker dan waar jullie je huis hebben. Prachtig is het!

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:49

wow wat een huis!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:58

Mooi huis!! Maar ik hoop tegen de tijd dat ik kans heb die kant op te vertrekken een iets kleiner en minder vervallen huis te vinden haha. Alhoewel m'n ouders tegen die tijd met pensioen zijn, dus die kunnen dan best mee om te klussen _O- Leuk te zien hoe het was en hoe het nu is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:36

Eeeeeen...... Vanaf deze zomer gaan we kamers verhuren! Mijn vader wil het plan om er een Bed and Breakfast van te maken echt doorzetten, en gaat er dus langer heen! :) Mijn ouders zijn bezig aan een brochure die waarschijnlijk morgen af is, dus die zet ik hier dan neer.

Ik had trouwens ook nog allemaal ideeën voor het huis. Ons huis is omringd door allemaal weiden waar je gemakkelijk een paard kunt stallen, en in het dorp zijn ook nog oude stallen. Ik zit nu in de derde van het VWO, maar als ik klaar ben met school wil ik een jaartje heel hard gaan werken om wat geld te verdienen, en dan laat ik Nederland achter me om vervolgens in Zweden die stallen te gaan renoveren, en goede hekken om de weiden te maken! Ik wil daar later gewoon iets met paarden gaan doen, of het nou een stoeterij of een stal is. In Nederland is dat tegenwoordig ondenkbaar omdat alles zoveel kost, maar daar kan het gewoon! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:41

Ooooo supertof! :oo

Ik ben wel nieuwsgierig naar je brochure. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:45

Gaaf! Wat mooi allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:51

Wat een tijd geleden dat ik hier iets heb gepost! Inmiddels zijn we járen verder, en is het huis nog steeds niet af! :D Wel wordt het vreselijk mooi.

Allereerst hebben we vorig jaar een terras laten aanleggen!

Zo was het eerst:
Afbeelding

Tuin overhoop...
Afbeelding

Het resultaat is geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarbij is er een apartement af! :)

Entré:
Afbeelding

Toilet:
Afbeelding

Stukje keuken:
Afbeelding

Badkamer:
Afbeelding

Ook badkamer:
Afbeelding

Kinderkamer:
Afbeelding

Zithoek:
Afbeelding

Nog altijd is alles door mijn vader zelf aangelegd/getimmerd/betegeld/noem maar op, en mijn moeder verft nog altijd alles en richt de boel in. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:59

Daarbij zijn we ook aan de zolder begonnen!

Stukje van de enorme zolder:

Afbeelding
Afbeelding

De vloer is inmiddels wit, en het "gat" in de vloer (weet niet of dat te zien is op de foto's) is opgevuld. De vloer is dus nog groter! :)

We hebben een kinderkamer, genaamd de hobbitkamer, gemaakt in het hoekje links op de foto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enorm spannend, op zo'n grote zolder! De bedjes zijn op de balken bevestigd, en met zelfgemaakt trapjes (zijn heel stevig) kan er omhoog geklauterd worden... ieder kind wat bij ons komt wil daar slapen en vindt het onvergetelijk.

We hebben ook twee B&B kamers op zolder gemaakt...

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vader is momenteel bezig om op zolder twee badkamers en een toilet te maken voor bij de B&B kamers. Die zullen deze zomer af zijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:06

De keuken is (bijna) af...

Echt schrikbarend om te zien hoe die er eerst uit zag! :D

Afbeelding
Afbeelding

Op de plek van het dichtgetimmerde deel is een doorgang gemaakt:

Afbeelding

De rest van de keuken...

Afbeelding
Afbeelding

We hebben een aga fornuis...
Afbeelding

Mijn vader heeft een bar getimmerd! :)

Afbeelding
(Dit is niet mijn vader)

Oude ramen als krijtbord...
Afbeelding

En de ontbijt/eetkamer voor B&B of restaurantgasten...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-17 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:06

Wauw wat tof!! Prachtig!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:15

jeeetje wat een project zeg, maar wat is het ontzettend mooi geworden, heel gaaf!