Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilde_q schreef:Hallo medebokkers
Mijn vriend en ik vertrekken begin augustus voor drie weken naar Indonesië. Nu gaan we deze week knopen doorhakken. We twijfelen namelijk nog tussen Sumatra - Bali - Gili Trawangan - Bali of dezelfde volgorde maar dan met Java ipv Sumatra.
Mijn voorkeur gaat uit naar Sumatra.
Wat is jullie ervaring? Is Java mooier/leuker dan Sumatra of is het andersom?
Verder twijfelen we nog om reiskoffers mee te nemen. Dit is de eerste keer dat we zo'n reis gaan maken. Tot nu toe zijn we naar Albufeira, Alanya, Tenerife en Egypte geweest. We zijn niet van plan om voor iedere nacht een ander hotel te regelen maar telkens een aantal dagen op een plek te blijven. Zeker wanneer we in Bali en Gili zijn!
Hopelijk kunnen jullie ons wat verder helpen!
Annemiek80 schreef:Nu weet ik niet wanneer je precies 'begin augustus' vertrekt maar houdt er rekening mee dat dit jaar de ramadan tot 8 aug. En het einde van de Ramadan (Idul Fitri) wordt zowel op Sumatra als op Java uitgebreid gevierd, en is een nationale (betaalde) vakantie van een paar dagen.
biancaaaa schreef:Hebben jullie trouwens ervaring met binnenlandse vluchten vs. zwarte lijst? We zitten voornamelijk aan Lion Air te denken maar die staat ook op de zwarte lijst.
Soprano schreef:Hallo, ik val hier even binnen! Ik zou graag met 3 vrienden gaan backpacken in Indonesie, probleem is dat we als student niet echt veel geld hebben... We zouden van 7 tem 28 september willen gaan. Het is dus de bedoeling dat we in goedkope herbergjes enz slapen en het zo goedkoop mogelijk houden. Hoeveel zouden jullie schatten voor 3 weken Indonesie? Dus vliegticket, eten, verblijf, activiteiten, enz. Is dit haalbaar met een budget van €1500? (liefst zelfs nog minder maar kan het totaal niet inschatten qua prijs)
Verder moeten we ons nog heel wat verdiepen in welke dingen we willen bezoeken enz maar eigen ervaringen zijn toch altijd leuker! Welk raden jullie zeker aan of juist af? De do's en dont's? We willen cultuur en natuur! Een reisroute die mogelijk is?
Alvast bedankt!
Soprano schreef:Hallo, ik val hier even binnen! Ik zou graag met 3 vrienden gaan backpacken in Indonesie, probleem is dat we als student niet echt veel geld hebben... We zouden van 7 tem 28 september willen gaan. Het is dus de bedoeling dat we in goedkope herbergjes enz slapen en het zo goedkoop mogelijk houden. Hoeveel zouden jullie schatten voor 3 weken Indonesie? Dus vliegticket, eten, verblijf, activiteiten, enz. Is dit haalbaar met een budget van €1500? (liefst zelfs nog minder maar kan het totaal niet inschatten qua prijs)