Vakantie IJsland 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:15

Ik schop dit topic even omhoog :)

Ben erg benieuwd naar jullie plannen!
Hier plannen om in augustus naar Ijsland te gaan, ik denk 2 weken. Heb al een mooie rondreis gevonden met vakantiehuisjes.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:24

Zeker doen: IJsland is een prachtig land! Wat je niet wilt missen los van de bekende dingen als de Blue Lagoon > in winter / voorjaar / najaar: ga naar het noorderlicht kijken (in Reykjavik kan je hiervoor een excursie boeken); dat vergeet je nooit meer! Maar ook walvissen spotten is geweldig en een rit met IJslanders door een natuurgebied niet ver van Reykjavik is ook erg leuk om te doen (kan je beiden o.a. regelen via VIator http://www.partner.viator.com/nl/9549/IJsland/d55-ttd?sortBy=SCORE&topx=16-30&page=2 ). Het is overigens geen goedkope bestemming, maar als je de weg weet scheelt dat een hoop. Hier staan leuke tips om het plannen van je reis betaalbaar te houden: http://surprisetickets.nl/reizen/goedkoop-ijsland

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:28

IJsland is geweldig :D

Wij hebben via Askja geboekt, maar zou ik het nu nog eens doen, dan zou ik denk ik zelf regelen.
Via http://www.farmholidays.is/ kom je een heel eind :)
En http://www.icelandair.nl/ doet ook pakketreizen.

Myvatn is heel bijzonder, het noorden met Husavik ook. En paardrijden moet je zéker doen... niks leuker dan IJslander rijden op IJsland :D

miccamaaike

Re: Vakantie IJsland 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:30

Thanks voor de tips! Ga ik zeker even naar kijken! :)
Vrees dat m'n vriend paardrijden niet zo'n goed idee gaat vinden, maar ik zou dat wel heeeeel gaaf vinden!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:53

Ik wil ook Maaike :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:34

Ik zou dit jaar met een vriendin van mij naar Ijsland, helaas heeft zij het afgezegd.. Maar toch volg ik dit topic even voor tips voor in de toekomst, want Ijsland staat op nummer 1 wat betreft te bezoeken landen ^^

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:59

Ik ben medio februari geweest en het was geweldig. Echt een heel mooi land en ik weet 100% zeker dat ik nog een keertje terug ga. Nu waren we er natuurlijk in de winter, dat was heel erg mooi, maar het heeft me ook heel nieuwsgierig gemaakt naar IJsland in zomerse omstandigheden.

Als je een rondreis maakt, wat in mijn optiek wel aan te bevelen is, vergis je dan niet de grootte van dorpen, zoals wij een paar keer hebben gedaan. Dan dachten we "ach we gaan hier nog niet lunchen, we rijden wel een dorp verder" en vervolgens was dat dorp niet groter dan twee boerderijen, een kerk en een begraafplaats, terwijl het wel al ruim 100 km eerder op borden stond aangegeven :D Maar ach, dat soort dingen maakt alles zo lekker relatief he.

In februari heb ik een pakketreis van Icelandair geboekt, maar de volgende keer denk ik dat ik gewoon op eigen houtje ga. Volgens mij is dat best prima te doen.
Goedkoop is het inderdaad niet, maar als je een beetje oplet wat je doet, dan is het ook niet super duur. De restaurants waar wij zijn geweest serveerden eigenlijk allemaal wel een hamburger of lasagne of spaghetti en dat was qua kosten best aardig te doen.

Ik spam gewoon even snel een paar foto's, ben zo enthousiast over IJsland, dat ik dat gewoon moet delen :D :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:06

OOOOO mooi he :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:01

Wow mooooi :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:47

Prachtig! Ik moet echt gaan sparen...
En dan kiezen tussen schotland, ijsland en australie :D

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:27

Even heel erg off topic: Schotland en IJsland kun je gewoon een combi-reis van maken. En als je dat in een vakantie propt, dan moet Australië toch ook nog wel kunnen :+ Dan zijn het gewoon maar twee vakanties, valt reuze mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:06

Haha! Dat zou een idee zijn ja. Alleen die geldboom in mijn tuin die doet het niet zo goed...
Maar je moet toch iets hebben om over te dromen he :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:43

Ik heb net vliegtickets naar IJsland geboekt, ik ben van plan om met een vriend met een tentje rond te gaan trekken. We weten alleen nog niet in welk gebied. Dus als jullie tips hebben!

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:57

Ik ga dit jaar met een groep naar Ijsland. We rijden met een bus over de rondweg en slapen onderwer op campings, heel veel zin in!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:59

IJsland :+: heb er een paar maanden gewerkt en een rondreis gemaakt op de fiets. Zeker een aanrader. Trek er wel minimaal 2 weken voor uit, in 2 weken kun je al niet gek veel zien... en als je korter gaat zou ik geen heel rondje maken, dat is zonde. Dan kun je beter wat plekken uitzoeken die wat dichter bij elkaar liggen zodat je meer kunt zien.

Mooie foto's hierboven!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:23

Oh IJsland, geweldig! Ik ben afgelopen zomer in mijn eentje geweest en hoewel ik in Reykjavik verbleef heb ik veel rond gereisd met georganiseerde tochten om het binnenland te zien! Ik wil zeker weten nog terug om nog meer te zien. Prachtig land en hele vriendelijke en gastvrije mensen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:03

Ohh wat een geweldige foto's!
Voor ons staat het voor volgend jaar zomer op de planning, waarschijnlijk met een bevriend stel, zodat we huurauto etc. kunnen delen.
We willen richting het binnenland en 2 of 3x een vakantiehuisje huren voor 3/4 dagen en vanaf daar trips maken en dan tussendoor nog een paar keer een hotelletje.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:53

Ik dacht even snel dit topic voorbij te klikken, maar helaas. :P Die foto's! Ik verlang terug! zwijmel zwijmel..

Mikkie schreef:
Ik ben medio februari geweest en het was geweldig. Echt een heel mooi land en ik weet 100% zeker dat ik nog een keertje terug ga. Nu waren we er natuurlijk in de winter, dat was heel erg mooi, maar het heeft me ook heel nieuwsgierig gemaakt naar IJsland in zomerse omstandigheden.

Als je een rondreis maakt, wat in mijn optiek wel aan te bevelen is, vergis je dan niet de grootte van dorpen, zoals wij een paar keer hebben gedaan. Dan dachten we "ach we gaan hier nog niet lunchen, we rijden wel een dorp verder" en vervolgens was dat dorp niet groter dan twee boerderijen, een kerk en een begraafplaats, terwijl het wel al ruim 100 km eerder op borden stond aangegeven :D Maar ach, dat soort dingen maakt alles zo lekker relatief he.

In februari heb ik een pakketreis van Icelandair geboekt, maar de volgende keer denk ik dat ik gewoon op eigen houtje ga. Volgens mij is dat best prima te doen.
Goedkoop is het inderdaad niet, maar als je een beetje oplet wat je doet, dan is het ook niet super duur. De restaurants waar wij zijn geweest serveerden eigenlijk allemaal wel een hamburger of lasagne of spaghetti en dat was qua kosten best aardig te doen.

Ik spam gewoon even snel een paar foto's, ben zo enthousiast over IJsland, dat ik dat gewoon moet delen :D :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:12

Yay, ik vertrek vanavond! Ga een maand vrijwilligerswerk doen en rond trekken, ben erg benieuwd. Ga in m'n eentje, dus hoop dat ik bij het werk of onderweg leuke mensen tegen kom.

Ik wilde al ontzettend lang naar IJsland vanwege de ruige natuur, dus ben heel benieuwd. Vind het ondanks dat ik wel vaker in m'n uppie op reis ga toch wel erg spannend.. maar ga er met goede moed op af! Ik zal updaten hoe het is :D

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:54

Dirndl: heel veel plezier. Ik durf bijna te wedden dat je echt wel leuke mensen gaat tegen komen en ben heel benieuwd naar je updates. Ik ga het topic iig in de gaten houden.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:42

Even een korte update vanuit IJsland! Eerste 2 dagen in Reykjavik waren erg leuk, gezellige mensen tegen gekomen met wie ik de dagen heb doorgebracht en een IJslandse vriendin van me opgezocht.

De basis van het vrijwilligersprojekt ligt ongeveer 15 km van Reykjavik af, waar we in de middelbare school wonen (heel gek). Vanuit daar werken we bijna elke dag ergens anders, bomen planten en aarde bemesten. Zwaar werk, maar erg gezellige groep vanuit de hele wereld. Onze bazen zijn vriendelijke IJslanders die het voor ons mogelijk maken ontzettend goedkoop op excursies te gaan, bv. hoeven we voor de Blue Lagoon geen entree te betalen.

Ik ben ook wezen paardrijden en heb daar meteen een baan als guide aangeboden gekregen! Weet nog niet of ik het doe en hoe en wat, maar zou een fantastische mogelijkheid zijn.

Ben ontzettend verliefd geworden op dit land, dus zelfs als ik de baan niet doe op dit moment - hopelijk volgend jaar. Want ik wil zeker weten terug!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:29

He, wat leuk, een topic over IJsland.
Mijn vriend en ik overwegen om in de kerstvakantie een reis door IJsland te maken.
Het noorderlicht lijkt ons erg mooi! En waarschijnlijk worden we dan vanzelf zo enthousiast dat we ook nog een keer in de zomer terugwillen ;)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:20

Ik vertrek dinsdagavond met mijn ouders naar IJsland, word helemaal enthousiast als ik jullie verhalen lees! Wij gaan twee weken rondreizen, hopelijk hebben we mooi weer maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat helemaal goedkomen :):)