Inchecken voor vliegreis schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:20

Ariebren schreef:
Waarom ga je niet met de trein ??
Dan heb je al dat gezeur van 2 uur van te voren, enz niet.

Alsof de NS zo betrouwbaar is :+

Ik ben laatst naar Indonesie gevlogen en ben ruim op tijd weggegaan.
Was net 3 uur van te voren aanwezig.
Kon heerlijk rustig aan doen.

Ariebren

Re: Inchecken voor vliegreis schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:28

Berlijn of Indonesie ?
Een vliegreis van een klein uurtje of 24 uur ??

Voor dat kleine uurtje ben je ook twee uur van te voren aanwezig en meer dan een uur bezig bij aankomst om je koffer te krijgen.

Net of de vliegtuigen op tijd vertrekken of onderweg vertraging hebben.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:33

Ariebren, het lijkt net of je bedoelde dat de TS met de trein naar Schiphol moest gaan, en dat ze dan geen problemen zou hebben ;) Vandaar dat diegene boven je zo reageerde denk ik.
Maar jij bedoeld dus naar Berlijn met de trein ipv het vliegtuig volgens mij?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:36

Ja met de trein naar Berlijn.
Hele mooie reis, je ziet wat van de omgeving.
En geen gezeur met in en uit checken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:39

Officieel mag je 30 min voor vertrek nog incheken daarna gaat de check in dicht en ben je te laat.
Maar zelfs in die 30 min kan je er niet zeker van zijn dat je op tijd bij het vliegtuig bent.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 11:41

We hebben gekozen voor het vliegtuig omdat de tijden van vertrek naar Berlijn en terug naar NL gunstiger waren. Tevens zitten we binnen anderhalf uur in Berlijn en de trein die kant op deed er vanaf Utrecht CS ruim 6 uur over en terug konden we als we de zaterdag nog wilde genieten van deze mooie stad om 00.30 uur vertrekken en zouden we 10 uur onderweg zijn. Nu vertrekken we om 09.55 uur vanaf Schiphol en vertrekken we weer naar huis om 18.25 uur. Hebben we de laatste dag nog ruim de tijd. :D

Het is inmiddels al geregeld. We krijgen een door ons zelf samengesteld ontbijtpakketje mee van het hotel. En ik neem jullie advies zeer ter harte en zorg dat ik er om 08.00 uur ben. ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:49

Fijn TS, veel plezier! Ik ben vorig jaar naar Berlijn met KLM gevlogen :j Was prima te doen!
En fijn dat het hotel zo mee werkt, meestal zijn ze daar inderdaad makkelijk in :)

Op welk vliegveld vlieg je in Berlijn aan? Wij vlogen op Tegel geloof ik, en met de terugvlucht waren wij dus netjes op tijd, maar daar kon je de bagage pas kort van tevoren in checken. Dus wij de hele tijd met de bagage gezeuld, eindelijk de bagage ingecheckt met de gedachte dat we dan nog rustig na de douane konden lunchen (net als schiphol). Zijn we de douane door, komen we me toch in een klein halletje uit met alleen een karretje met worsten enzo := Sindsdien check ik altijd of er na de douane nog winkels zijn enzo haha.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:41

Dank je madelief88. Gaat zeker lukken. Ik land op Tegel. Ik ben vorig jaar ook geweest, toen met Easy Jet, en landde toen op Schönefeld. Tegel ligt toch iets centraler?

Ik zal het in de gaten houden van die inchecktijd voor de bagage. Gelukkig een koffer op wieltjes. Ik weet van vorig jaar op Schönefeld dat we werden doodgegooid met winkeltjes en eettentjes. Ik laat me verrassen. En een lekkere currywurst is ook niet te versmaden toch..? :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:46

Haha, op Tegel hebben ze ook een zat eettentjes en winkeltjes, maar voordat je de bagage incheckt/douane doorgaat. :D Dat was ik niet gewend, normaalgesproken heb je naar de douane ook genoeg tentjes enzo, we snapten wel opeens waarom we de bagage zo kort van tevoren mochten inchecken op Tegel :)* Omdat als je meteen doorging er gewoon niks meer te doen was :') Haha, nou volgens mij had dat eettentje niet eens een lekkere curryworst, hield op bij een kleffe hotdog dacht ik :D

Volgens mij waren wij inderdaad vanaf het vliegveld binnen no-time bij ons hotel, wat bijna midden op die winkelstraat zat, dus volgens mij ligt Tegel aardig centraal inderdaad :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:49

Wel heel bizar trouwens dat een hotel bij schiphol zo laat zijn ontbijt heeft.. Volgende keer naar citizenM, daar kun je vrijwel altijd ontbijten en overnacht je op loopafstand van schiphol ;-)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:49

troi schreef:
Wel heel bizar trouwens dat een hotel bij schiphol zo laat zijn ontbijt heeft.. Volgende keer naar citizenM, daar kun je vrijwel altijd ontbijten ;-)

Als je bij het hotel aangeeft dat je bijv om 06.00 weg moet bij hotel mag je eerder ontbijten ;)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:55

Kun je niet vragen of je het ontbijt mee mag nemen naar Schiphol?
Dus een tasje/zakje met daarin wat eten van het hotel meenemen, en dan onderweg of op Schiphol opeten? *je mag het niet mee door de poortjes nemen natuurlijk*

Heb je toch het ontbijt waarvoor je al betaald had, en ik denk dat als je dit van te voren doorgeeft aan het hotel, ze het niet heel erg vinden omdat je er toch al voor betaald hebt...
Succes en veel plezier!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:04

Waarom zou je je ontbijt niet mee mogen nemen door de poortjes heen :P eten is gewoon toegestaan hoor :) Als het maar geen vlees,melkproducten zijn.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:07

SteffiiY schreef:
Waarom zou je je ontbijt niet mee mogen nemen door de poortjes heen :P eten is gewoon toegestaan hoor :) Als het maar geen vlees,melkproducten zijn.

Oh echt? Ik dacht dat je niks mocht meenemen aan etenswaren :o
Drinken sowieso niet, maar dacht dat eten ook niet mocht. Nou , dat is helemaal
handig; kun je gewoon het ontbijt meenemen en daar opeten! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:09

@steffy: Helaas, je mag niks aan eten en drinken meenemen door de poortjes..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:13

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:13

Mijn ervaring is toch echt dat je eten gewoon mag meenemen langs de douane hoor.
Er zijn altijd uitzondering bijv. dierproducten/iets wat vloeibaar is/ mar bijvoorbeeld een broodje chocopasta of koekjes of dergelijk mag je gewoon meenemen hoor.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:14

Klopt helmaal hoor SteffiiY! Uitzonderingen zijn sommige landen, zoals Australia, maar gewoon binnen de EU levert dat geen problemen op.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:16

Inderdaad!
De douane bij Schengen(europa) is lang niet zo streng.
De douane bij de non-schengen (buiten europa) mag eten vaak niet, tenzij het verpakt is en het geen dierlijke sporen bevat.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 23:42

@ Troi, ik heb net even gekeken naar dat CitizenM maar dat is behoorlijk aan de prijs. Voor dat geld hebben we twee nachten in het hotel waar we nu zitten en dat zit ook niet ver bij Schiphol vandaan. Ben het wel met je eens dat een dergelijk hotel wat ook nog eens Amsterdam Airport hotel achter zijn naam heeft staan niet de mogelijkheid biedt om eerder te ontbijten. Maar ach, een ontbijtpakketje vinden wij in dit geval ook wel prima. :D

@Love_boyke we krijgen een ontbijtpakketje mee. Is al geregeld.

En wat betreft wel of niet door de poortjes met eten..geloof me....ons ontbijt is op voordat we door de poortjes gaan. :9

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:46

Top dat je ontbijtpakketjes is geregeld :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:54

Ik ben een keer een kwartier van te voren pas op Heathrow aangekomen doordat de metro's enorm tegenzaten (als het volgens plan was gegaan had ik anderhalf uur van te voren netjes daar gestaan, had ook nog eens ruimbagage). Nou ik zat in de stress niet normaal :n Maar mocht wel mee :D

Maar top dat je wat hebt kunnen regelen +:)+

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:09

Pfew, ben blij dat ik naar jullie heb geluisterd. De schipholdijk was afgesloten dus omrijden. Het was megadruk bij de bagage en douane. We vertrokken om 07.00 uur en waren rond kwart voor negen door de douane. Ik moet er niet aan denken dat we eerst uitgebreid hadden ontbeten.

Dat ontbijtpakketje was drie keer niets. Oud brood bah. Belandde linea recta in de prullenbak. Een lekker broodje genuttigd op schiphol.

Berlijn is wederom geweldig!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:54

Mooi dat je iets aan ons advies hebt gehad!
en wat jammer van het ontbijt, maar Berlijn heeft een hoop goedgemaakt dus :D