Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:56

Ooh die rit bij Glenorchy wou ik ook nog doen! Maar helaas wat probleempjes met de busorganisatie gehad waardoor ik geen volle dag meer in Queenstown had en de rit niet heb kunnen doen :( Vlieg vrijdag weer terug naar Nederland, maar wil zeker nog een (paar) keer terug naar Nieuw Zeeland!

swartbeessie

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 00:07

Ik ook... We maken ons klaar voor de vlucht terug, nu onderweg naar Auckland. Fijn weer naar huis, maar ik ga dit land wel missen!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 02:55

Iemand hier nog suggesties voor reizen met de bus? Ik vertrek in 2 maanden naar nz en twijfel tussen de magic en de stray. Iemand ervaring met een van de twee? :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:14

Ik heb met Stray gereisd. Dat is prima te doen zolang je hun reisprogramma volgt. Ik ben bijna overal wel langer gebleven en dat was niet zo'n succes. Ze zijn me zelfs een keer helemaal vergeten op te halen :Y)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:32

Wat voor type mensen gaan er met de stray dan? Want ik hoor er super verschillende verhalen over dus ik weet het niet zo goed :P..
Haha vergeten worden is wel heel erg!!

Ik ga trouwens het noorder en zuider eiland doen, iemand nog suggesties aan dingen die ik echt moet zien/doen? :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:34

Met Stray gaan wat oudere mensen mee dan met de Kiwi bus (gemiddelde leeftijd is 26 denk ik, vergeleken met alleen maar 18-20 jarigen). Het soort mensen loopt heel erg uiteen, dus dat is een beetje lastig te omschrijven :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:49

Ik zeg nog steeds Stray haha! Ik denk dat jij dan pech hebt gehad astriidj, want ik ben overal ook langer geweest en ben steeds prima opgehaald! Stray is volgens mij nog wat avontuurlijker dan Magic, dat is wat rustiger. Er ging bijvoorbeeld wel eens een bus kapot of we zaten ergens vast in de middle of nowhere, maar juist op dat soort momenten begint het avontuur haha. :Y) Onze drivers regelden vaak ook 's avonds een groupmeal, dan legde iedereen 5 dollar in dan dan deed hij/zij boodschappen zodat we die avond met zn allen konden bbqen of eten.

De leeftijd bij Stray loopt heel erg uit een, maar het zijn voornamelijk toch twintigers en wat begin dertigers. Maar iedereen zit wel een soort van op dezelfde lijn ofzo, waardoor ik het altijd goed met iedereen kon vinden!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:06

Oke ja want bv de kiwi experience ga ik niet doen omdat die als bijnaam de sexbus schijnt te hebben :=. Maar over de stray hoorde ik veel negatieve verhalen als in, oude mensen en te serieus? Maar nou hoorde ik vandaag juist dat het een party bus is en dat de magic juist lay down is? :+ ik wil geen extreme party bus omdat ik in nz ben voor nz zelf, niet om elke avond lam te gaan en de volgende dag niets te kunnen ivm een gigantische kater..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:36

De sfeer hangt natuurlijk heel erg van de groep af, en van je driver. Als je op een gegeven moment een bus vol mensen hebt die allemaal willen feesten dan zal de driver dit ook wel proberen te regelen, maar als je allemaal mensen hebt die lekker een dag willen chillen op het strand oid, dan zal de driver dit ook doen. Je hebt zelf de grootste inbreng in wat je wil doen. De mensen die met stray reizen houden wel van een feestje maar niet zo extreem als de mensen die reizen met de kiwi experience. Zo heb ik het ervaren in ieder geval! En je doet natuurlijk altijd waar je zelf zin in hebt, je zit niet vast aan de groep ofzo. De bus is je transportmiddel en je kunt zoveel of zo weinig met de groep optrekken als je zelf wil. Meestal is dat super gezellig!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 03:25

Ik denk dat ik nu ook de stray ga doen, hoor veel positieve verhalen erover. Beetje vreemd want in Sydney vonden ze het allemaal helemaal niks :P.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:03

Misschien leuk om Stray op Facebook te liken: https://www.facebook.com/straybus

Daar staan ook heel veel foto's, dan kun je een beetje zien wat voor mensen en activiteiten het zijn. :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:30

Heb stray geboekt! :) mega korting, ipv 1250 dollar 754! Ga de max doen, beide eilanden compleet! :D ben blij met deze keuze, vandaag bij het reisbureau de knoop dorst gehakt! Stray klinkt veel leuker dan de magic, en had gigantische korting! :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:04

Ik ben net gisteren weer terug gekomen. Ga in juli weer terug :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:59

Leuk DarkDreamer! Ik heb ook de Max gedaan, perfecte route vond ik :j Heel veel plezier alvast!

Vooral doen:
- Tongariro Crossing
- Catamaran tocht in Abel Tasman
- Gletcher hike in Franz Josef
- Skydiven in Queenstown
- Een burger eten bij Fergburger in Queenstown (echt de beste burgers ooit)
- Op kiwi zoektocht op Stewart Island
- Vissen op een boottocht rond Stewart Island
- Overnight stop bij Lake Tekapo (is geen officiële stop van Stray)
- Glacier hike bij Mount Cook
- Zwemmen met dolfijnen in Kaikoura (geld méér dan waard)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 03:50

Kaikura staat idd op mijn to do lijst. Zwemmen met wilde dolfijnen heb ik al gedaan in Egypte (heel gaaf!) maar ik wil er voornamelijk heen voor de walvissen! Dolfijnen staat op de 2de plaats :j.
Hiken bij Mount Cook wilde ik idd ook gaan doen. Ik heb nog 1.5 maand de tijd om mijn reis te plannen :). Ben maar vast begonnen met mijn Lonley planet boekje doorlezen!

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:57

Ik vlieg 2 maart met mijn paps naar NZ toe.
We gaan met een camper het zuidereiland rondtouren.

Ik heb me al helemaal ingelezen, en natuurlijk moet er ook aan de andere kant van de wereld worden paardgereden, dus als iemand nog een leuk adres weet, of dat ook heeft gedaan, dan hoor ik het graag.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:17

Ik heb paardgereden bij Abel Tasman, super gaaf was dat! We hadden het geregeld via ons hostel Old McDonalds Farm, de paarden stonden daarnaast.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 05:21

Ik vertrek zondag met de Stray bus! :) Mensen nog tips om te gaan doen in Auckland? Zit hier voorlopig nog even ivm vrienden, maar die werken overdag!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 05:39

Ik woon momenteel in Auckland.
Ben hier nog niet lang dus weet nog niet veel zijn maar wij zijn gisteren naar Goat Island gereden, niet te ver van Auckland en het is prachtig daar. Je kan daar geweldig snorkelen, de vissen komen ook heel dicht tegen het strand en zwemmen tussen je door.
Volgende week gaan we naar Coromandel, is ook geweldig mooi daar!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 05:50

We hebben helaas momenteel geen auto! Is dat met het OV bereikbaar?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 05:52

Nee, dat gaat niet lukken want het is wel wat afgelegen. OV in NZ is trouwens niet echt betrouwbaar :=

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 07:02

Haha nee dat het OV niet betrouwbaar is heb ik al gemerkt :P. Op zondag gaat de trein hier maar 1x per uur? :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:46

Dagtrip naar Waiheke Island is leuk! Wij hadden een kaartje geboekt voor de ferry en inclusief een bus'tour' over het eiland. Als het lekker weer is kun je je daar wel wat uurtjes vermaken op Onetangi Beach en de terrasjes daar!

Dat is trouwens ook het enige leuke wat ik in Auckland heb gedaan haha, vond het echt geen leuke/mooie stad, zeker niet als je het vergelijkt met de rest van NZ en de andere steden zoals Wellington en Queenstown!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:21

De stad zelf ken ik niet zo goed, overdag kom ik er niet. Weet wel dat het leuk uitgaan is daar. Ik woon in een suburb van Auckland, heerlijk rustig maar toch dichtbij de shopping, dus fijn wonen :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 01:32

Ik kwam vandaag een man tegen in de apotheek die zij dat Auckland een stad was waar mensen snel allergisch werden? :+ is dat waar? :=

Bedankt voor de tips overigens! Vind Auckland ook niet zo denderend tot nu toe.. :P vrijdag gaan we uit!

LS_; hoezo woon je eigenlijk in Auckland? Ivm werk ofzo?