Wenen is super mooi! Wij zijn 2 jaar terug geweest in november. Prachtige stad, erg romantisch en veel sfeer. Rond de Kerst staan er door de hele stad stalletjes, lichtjes enz.
Brugge ben ik jaren terug geweest maar dat was in het voorjaar. Wel een erg leuke stad, dorps gevoel vond ik toen, maar geen idee of het romantisch is en kersterig zeg maar...
Kopenhagen!!! Heerlijk om te shoppen, musea te bezoeken en rond te dwalen. Kopenhagen geeft een beetje een dorps gevoel, terwijl je toch echt in de stad zit.
En voor een super romantisch tintje ga je natuurlijk in de avond naar Tivoli (oud pretpark midden in de stad). Dan is alles vol lichtjes, heerlijk sfeertje! Mocht je een leuk hotel zoeken: wake-up hotel!
Dublin wilde ik ook nog opnoemen, maar dat vind ik niet echt een hele erge romantische stad. Misschien gaan we dit jaar eens een keer kijken hoe de kerstsfeer in Dublin is, heb ik eigenlijk ook geen idee van. Vriendlief komt uit Dublin, maar ik heb er nog nooit de kerst doorgebracht.
Haha is dat zo ja? Pfff ik vind t lastig hoor. Brugge staat op 1 maar Stockholm lijkt me ook heel leuk. Ik zat te kijken naar Noord Noorwegen, met sneeuwscooter expedities en hondeslee rijden enzo, maar dat is echt niet te betalen
Ik raad iedereen aan om ooit een keer naar Istanboel te gaan. Betoverd mooi! Van traditionele paleizen en moskees tot grote groene parken tot moderne shopping malls. Wij hebben 8 dagen onze ogen uitgekeken en nog langs niet alles gezien en gedaan.
Als je echt door de sneeuw wilt banjeren heb je daar meer kans op dan in Brugge vermoed ik. Stockholm lijkt me wel een hele mooie stad. Inderdaad veel culturele dingen te doen. Wel weer wat duurder ook..
Ik vond Berlijn zelf ook heel leuk in het najaar, of Keulen ofzo? Daar zijn vaak ook leuke kerstmarkten etc. Maar Berlijn is dan weer iets minder romantisch vind ik.
_Malu_
Geplaatst: 11-10-12 14:53
Tallinn is echt een hele mooie stad. De oude binnenstad is nog echt oud en sfeervol. Wel korte dagen daar rond kerst, maar gegarandeerd sneeuw en een leuke sfeer ( en niet toeristisch) Mensen zijn ook erg vriendelijk daar.
Verder is Boekarest ook een leuke stad, mooi historisch centrum.
Ramooontje
Boedapest, Hongarije!!
Zeer goedkoop (zowel, vliegen, accomodatie, eten, uitgaan etc), mooie stad waarin Boeda het rijke gedeelte is en Pest het ' arme' maar leukste gedeelte waar veel te beleven valt. Prachtige gebouwen, mooie eilanden (op loop afstand, met bruggen verbonden). Super veel leuke binnenplaatsen en tuinen, heerlijk uitgaansleven. Tsja, kan alleen maar zeggen: aanrader!
Ik was er afgelopen juli nog (hoog, hoger, HOOGST seizoen ) en voor 2 personen appartement voor €180 volle week, midden in het centrum, en vliegticket retour voor €70, HOPPA!!
Anoniem
WWAAAAH IK WORD GEK! T is maar 77 euro met zn 2en naar Stockholm vliegen, 9 euro voor de heenreis.
Da's waar, Stockholm is wel wat duurder om te verblijven dan, bijvoorbeeld, Praag. Waar ik heb geslapen in Stockholm: http://www.thecollectorshotels.se/en/lord-nelson/ Heel grappig: het hotel is maar 6 meter breed
Stockholm is heel erg gaaf. Mooi oud centrum maar ook zeker een modern gedeelte. Je kan er leuk shoppen, wandelen, alles eigenlijk. Ook kun je er een dakenwandeling of een ghost tour doen.
Ik heb toen met vriendin in een heel erg net hostel geslapen (www.stockholmhostel.se). Verder is het voor Stockholm wel de moeite waard om ook de prijzen van KLM te checken. Dat vliegveld is dichterbij en tickets zijn inclusief koffer.