Vandaag had ik vrij.. dus kon lekker uitslapen maar er waren springwedstrijden in de stad dus toen zijn we om 1 uur eerst gaan eten en toen zijn we naar de wedstrijden gaan kijken. Was erg leuk om te zien en er waren veel goede paarden en ruiters bij. vanavond gaan we er een gezellige avond van maken met wat drank en muziek maar morgen weer om 6 uur eruit om de paarden te voeren en stallen uit te mesten!
Buffelo : wat leuk dat jullie van plan zijn om naar hongarije te gaan. op vakantie of voor langere periode ?
Vandaag zou ik dresuur gaan rijden. En ik ben hier met 7 mensen uit mijn klas en er zouden er eerst 3 rijden en daarna ik met 3. Maar toen kwam ineens mijn springinstructeur naar mij toe en deed een gebaar dat ik moest komen. dus ik liep naar hem toe en toen zei hij dat ik mijn cap mee moest nemen. Dus ik mijn cap gauw gepakt en met hem meegelopen. Toen ineens moest ik met hem in de auto gaan zitten en snapte niet waar we heen gingen... en hij zei ook helemaal niks. a fijn we reden gewoon naar de andere stal toe dus daar wees hij mij de drachtige merrie aan en haalde een hoofdstel en voltigesingel. ik moest haar klaar maken en we gingen naar de bak. ik werd erop gezet en hij deed longeren. dit was erg leuk en ook wel weer leerzaam.
maar pff.. wat heb ik een respect voor die man! en ik ben niet de enigste... gewoon bang om wat fout te doen. Het is een hele aardige man maar als hij boos zou worden,, nou dan ben je nog niet jarig! Je ziet het ook aan de paarden geen enkel paard die wat durft te doen. Hij zet zich op een paard en je ziet het hele paard aan de teugel gaan lopen zonder dat hij er enige moeite voor moet doen.
Zelf woon ik ook in Hongarije, net zoals de andere bokker, ook tegen de kroatische grens.
bonikaodin
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-12 19:07
Iris82 schreef:
Nou je houding is niet zo verkeerd tijdens de springles hoor!
Dankje
bonikaodin
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-12 19:07
ielsjj_ schreef:
Wat leuk zeg! Ben benieuwd naar verdere updates.
Zelf woon ik ook in Hongarije, net zoals de andere bokker, ook tegen de kroatische grens.
Oke wat leuk !
Buffelo
Geplaatst: 25-09-12 20:02
@bonikaodin
voor een vakantie met onze 2honden en mijn vriend en ik voor ongeveer 1week. we twijfelen nog over hongarije of kroatie.
bonikaodin
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-12 20:20
Hooi,
Vandaag hadden we springles. Door een paard dat vroeger mishandeld werd kwamen we te laat in de les.. want hij durfde de paddock niet uit en we moesten met drie mensen zijn om hem eruit te halen ( 1 om de paarden uit de paddock te jagen, 1 om de draad omhoog te houden en 1 om de deur open te houden. maargoed 1 van de meiden ( Vilde heet ze ) die wou niet helpen en begon gelijk iemand te bellen dat het paard niet naar binnen wou. Dus toen bleven ik en Anna proberen om het paard de stal in te krijgen maar het lukte echt niet. Toch maar een ander paard gepakt en opgezadeld. maar natuurlijk waren we te laat voor de les hierdoor!
Hier vinden ze het dus echt niet goed als je te laat komt en dus kregen we '' straf ''. en Vilde dat meisje die niet wou helpen met de paarden naar binnen halen was erg slungelig met haar paard bezig. Ze hebben ons duidelijk gezecht hou je met je paard moet lopen en dat deed ze dus niet. Ze liep voor het paard ( terwijl dit een paard is die ervandoor gaat) en de teugels hingen er slap bij. Dus daar werden ze heel boos over en het resultaat was dat ze de hele week niet meer mag rijden.
De straf voor die te laat kwamen was dat we een half uur zonder beugels moesten rijden. Dus in draf doorzitten, lichtrijden, over balkjes heen en galloperen. Dit was gelukkig niet zo heel erg maargoed we komen dus niet meer te laat want die kunnen echt boos worden!
Maar toen we dus klaar waren met de straf mochten de voeten weer in de beugels en moesten we draven. Ineens kreeg Vilde heel erg pijn in haar rug ( ooit heeft ze een busongeluk gehad) dus toen moest ze van haar paard af en kon zowat niet meer lopen.. dus toen heeft iemand anders haar paard verder gereden. Dit is natuurlijk allemaal erg balen. Ze kan nogsteeds niet helemaal lopen omdat ze zo'n pijn heeft in haar rug en dat zal nog wel een paar dagen duren denk ik
Maargoed wij begonnen met het springen en alles was weer normaal Het ging eigenlijk heel goed en hij zei dat het er allemaal super uitzag hij had ook verder geen commentaar over hoe ik me kon verbeteren of iets jammer genoeg geen foto's van deze les...
Morgen weer dresuurles mischien dat ik dan wel foto's heb
bonikaodin
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-12 20:23
Buffelo schreef:
@bonikaodin
voor een vakantie met onze 2honden en mijn vriend en ik voor ongeveer 1week. we twijfelen nog over hongarije of kroatie.
Vandaag hadden we weer dresuur. En deze keer waren we netjes op tijd en dus geen straf. Alles ging goed alleen het paardje dat ik reed was al een beetje moe van het uur daarvoor. dus had maar een half uurtje gereden. ze zei wel dat ik meer rechtop moest gaan zitten en na een poosje ging dat ook goed. Morgen ga ik niet rijden maar 3 andere van mijn groep wel, zal kijken of we foto's maken want ze gaan springen, dan kan ik ze hierop zetten.
Ik heb hier geen eigen paard maar in Noorwegen wel maar we hebben hier hier 4 paarden die we rijden en ik heb er 3 van gereden. en het wisselt nu nog een beetje af op wie ik rij. maar denk wel dat ik een vast rijpaard krijg
ik zal morgen weer schrijven over de lessen die we gehad hebben! vandaag geen tijd voor
heey allemaal! sorry ik heb zaterdag niets geschreven.. maar was een beetje druk.
zaterdag zijn we eerst de stallen wezen uitmesten zoals gewoonlijk. hier zal ik is wat meer over vertellen. Ze hebben hier stro in de stallen en bij de manege paarden doen we alleen halfmesten dus dat betekent alleen de poep weghalen en in een hoek van de stal leggen. Elke vrijdag word alles eruit gehaald. Bij de pensionpaarden word er 4 keer in de week goed uitgemest en 3 keer in de week half dit vind ik zelf best wel raar dat we dus niet gewoon elke dag alles goed uitmesten. want het duurt namelijk ook langer voordat je klaar bent omdat er zoveel mest ligt. maargoed..
De manege paarden staan elke dag vanaf 9 uur tot half 5 buiten en er zijn een paar pension paarden die buiten staan. hier kost het extra geld om buiten te staan en daarom zijn het niet alle pension paarden die naar buiten kunnen ( want Hongarije is niet zo'n rijk land. hier kunnen ze dus niet eens 30 euro wisselen in de winkel.. dat is 10 000 in hongaars geld )
Vandaag zijn we weer om 06.00 opgestaan om om 06.30 de stallen uit te mesten. Toen daarna zijn we gaan rijden. Vandaag reed ik een paardje van 1.55 / 1.57 cm ging erg goed allemaal ik zal vanavond even de foto's van zaterdag erop zetten.. nog geen tijd voor gehad