Huwelijksreis, mooie bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Huwelijksreis, mooie bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:11

Justdjen, geen idee. Ik dacht dat Cuba ook niet zo duur is qua levensonderhoud?
We twijfelen zo enorm! Maar gelukkig hebben we nog even om te beslissen..

Daar komt ook wel bij dat ik wel graag 1,5 week all in wil. We hebben volgend jaar ruim 13 maanden keihard gewerkt, bruiloftstress gehad en dan is de hele reis rondreizen voor mij niet écht uitrusten en nergens aan te hoeven denken.
Op Bali zijn minder mogelijkheden tot all in hotels, heb ik gezien..

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:14

Vreemd dat het reisbureau je afraad om naar Sri Lanka of Thailand te gaan. Zijn prima te doen in 2,5 week, alleen zal je wel keuzes moeten maken. Maar dat geldt voor ieder land dat je gaat bezoeken.
Ik kom net terug van 2 weken Sri Lanka en de Malediven. Kan het je echt aanraden!
Sri Lanka is maar max. 2 x zo groot als Nederland. Dus prima te bereizen. Malediven liggen daar een uurtje vliegen vandaan. Dus daar kan je prima nog even 3 dagen relaxen voordat je weer terug naar Nederland gaat.
Ik zou Sri Lanka echt ten zeerste aanraden, wat een bijzonder land vond ik dat!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:51

Volgens het reisbureau zouden we dan echt 2,5 rond moeten reizen en zouden we dan nog niet alles kunnen zien/op het gemakje kunnen doen.. Ik heb er zelf geen verstand van, ken de landen niet goed genoeg daarvoor. Wat ze aanwees op het kaartje lag best ver uit elkaar :j .

Daarnaast vind ik persoonlijk ook niet dat mijn honeymoon een gehaaste rondreis moet worden :o .
Dus dan liever als honeymoon een relaxtere vakantie, met een goede combi van dingen zijn en uitrusten :) zoals ik in de OP ook al aangaf, vind ik een week rondtrekken/dingen zien + 1,5 week strand een goede combi in dit geval..

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:53

Wij waren ook all-inn diehards! Maar geloof me, dat wil je écht niet op Bali. Zou echt zonde zijn, daar zijn zoveel mogelijkheden om lekker te eten! Bij mijn weten is er 1 all-inn hotel op Bali..
En dat rondreizen, zoals ik al eerder aangaf; dat is het fijne aan Bali! Dat hoeft nml niet, je kan vanuit Sanur prima excursies regelen en heb je daar een paar dagen geen zin, dan blijf je lekker bij het hotel. Wij houden ook niet van dat "gereis"/ gesleep met koffers :o

Fijn hé..al die keuzes :D !!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:01

Ohhhhh nu wordt de keuze alleen maar moeilijker :')

Mag ik vragen justdjen wat jullie uiteindelijk kwijt waren aan de reis?

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:03

Grand canyon skywalk....

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:16

Destino schreef:
Ohhhhh nu wordt de keuze alleen maar moeilijker :')

Mag ik vragen justdjen wat jullie uiteindelijk kwijt waren aan de reis?

Je hebt PB!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:31

Waarom zou je een heel land moeten bekijken? :?
Als jullie 't heerlijk vinden om 20 vierkante kilometer van heel Thailand gezien te hebben, dan is dat toch prima? Zou gewoon kijken naar welk land/gebied je het meest aanspreekt, of dat nu Bali is of een klein stukje van Thailand of Sri Lanka.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:34

Voor drie weken Cuba, en dan bij mensen thuis slapen, waren ik en mijn vriend incl alles toch wel minimaal 2000 euro pp kwijt. Bovendien is op Cuba een auto huren af te raden, en is 2,5 weken eigenlijk nog te kort. Wij vonden drie weken al te kort.

En Cuba is in september ook orkaan/regenseizoen. :+

Op Cuba zou ik sowieso als je rond wil trekken daar dus langer voor uittrekken. Anderhalve week trekken en nog een week strand is geen aanrader. Vooral niet omdat je mooie stranden aan het zuiden hebt (Bij Trinidad :+: ) en in het noorden (Guardalavaca) en bij Varadero (toeristenoord) wil je niet zitten, dan krijg je echt niks van het land mee.

Indruk van Cuba; [BEU] Onze rondreis Cuba
In mei dit jaar, hebben wel wat regen gehad maar lang niet zoveel als dus in de nederlandse zomer / begin herfstmaanden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 18:30

DaniBanani, als we gaan willen we toch wel de hoogtepunten van het land zien, bij Thailand liggen die nigal verspreid :)
En het moeilijke is dat elk gebied ons wel aanspreekt! Het is gewoon erg lastig kiezen!

Jans, je topic heb ik al doorgelezen.
Jullie reis ziet er erg leuk uit maar zou niets voor ons zijn. Stranden aan de Caribische Zee heb ik op de andere eilanden ook al gezien en daarnaast zouden wij het geen probleem vinden om op Varadero te zitten..
Ben zelf meerdere keren in juli/augustus op de Dom Rep geweest en daar eigenlijk nauwelijk last gehad van regen.. Kans in september is net ietsje hoger dus daar maak ik me niet zo druk om :n

In Cuba zou ik vooral Havana willen zien en daar bijv een of twee nachtjes slapen.
En verder de natuur in het nationale park en een tabaksplantage en we zouden graag willen duiken.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:03

Srilanka is echt wel goed te doen in 2,5 week! Wij hadden in twee weken alle hoogte punten gezien met de rondreis en ook nog 3dagen kunnen genieten van het strand hotel! Srilanka is niet zo groot ! En in het Noorden mag je nogsteeds niet komen :P

Cuba is ook groot, groter dan Srilanka! Vond het persoonlijk daar twee weken wel te kort! Had nog zoveel meer willen zien! :+ Maar als je voor all in gaat is t wel een super aanrader! En dan een paar hoogte punten bezoeken als Trinidad, havanna, watervallen, en een paar leuke excursies! :D

Bali is wel echt een goede optie denk! Zou dan alleen wel voor Seminyak kiezen! Vond K*uta persoonlijk erg druk en Sanur erg rustig ! Dus dat zit er mooi tussen in! En indd uit eten is niet duur en de excursies vallen ook mee! :) Misschien is het ook leuk om een excursie naar java te boeken dat je de bromo vulkaan en de borobudur ziet! Dat zijn echt wel twee hoogtepunten van Java!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:56

Maui, Hawaii.

Dat is echt een heerlijke bestemming. Lekker zon, zee, strand. Ruimte voor excursies en in 1,5 week heb je het eiland gezien en je kan ook naar de Big Island of 1 van de andere eilanden met een dagvlucht voor een dag wat anders. Maar je kan ook snorkelen, dolfijnen spotten, paardrijden ;) , rondrit over het eiland, de vulkaan op en dan met de fiets naar beneden en en en... In ieder geval once in a lifetime...

edit* voor info en eventueel boeken raadt ik je www.exitreizen.nl aan.