Wintersport 2012-2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:38

Kirchberg ben ik ook een paar keer geweest.
Daar vond ik het wel heel mooi, mooie pistes en leuk dorpje.
Maar ontzettend druk :+

Diel-Zor
Zweden (Äre) is heel mooi om te skiën, ook het stadje is leuk.
Lang niet zo druk als in Oostenrijk, en ook mooie pistes.
We hadden de laatste dag een afdaling waar wij gewoon de enige waren.
En geen skiklasjes gezien, volgens mij kun je wel les krijgen maar het zal wel heel kleinschalig zijn. :)
Voordeel van Oostenrijk is weer dat je er gigantisch veel pistes hebt en lange tochten kunt maken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 06-09-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:40

Wij gaan met de kerst naar Elmou (ofzo) met een paar vrienden van ons.
Super veel zin in

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:44

citroen schreef:
Nieuwzeeland gaaf! Hoe is het daar om te snowboarden??

De skigebieden zijn erg klein, max 3 (stoeltjes)liften. Smalle pistes ook en vaak erg veel steentjes, maar dat weekend dat ik er was lag er ook niet echt goede sneeuw. De dorpjes liggen ook niet aan het skigebied, maar verder in het dal op zo'n 20 min rijden. Apres ski is wel erg gezellig. Ik vond het leuk voor een keertje, maar zal niet snel weer hier in NZ gaan snowboarden.

verootjoo

Re: Wintersport 2012-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:59

Maar als je naar nieuw-zeeland gaat doe je dat ook niet voor de wintersport neem ik aan :+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:10

Nee dat is waar, beetje ver weg om er alleen voor de wintersport heen te gaan :D

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 22:26

Zo. Flauchau is door reisbureau geannuleerd. Dus dielzor, wij zitten met kerst ook in zillertal 3000. Wij zitten tussen mayrhofen en hippach in.

Nu net weer geboekt en nu hopen dat het goed gaat:)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:31

Ik denk, ik ga weer een berichtje plaatsen en prompt gaat het topic al omhoog :+

Leuk tenerife, misschien zien we elkaar nog wel! Al is het wel een beetje balen dat het geannuleerd is?

Hihi astriidj, als je er dan toch bent kun je net zo goed de sneeuw daar ook even uitproberen :D Gaaf!

Zweden klinkt goed mika :j al zou ik er dan niet alleen voor het snowboarden heengaan. Een sledetocht lijkt me zo tof en sneeuwscooterrijden en sowieso heel de omgeving <3

De eerste sneeuw is al even gevallen, winter is coming, steeds meer winterdingen komen voorbij, leuke evenementen en sneeuwfilmpremieres + feestjes komen er weer aan...ik kan niet wachten *\o/*

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:35

yes wij gaan ook weer! naar saalfelden gaan we al jaren heen super b&b spotgoedkoop. Hebben afgelopen jaar voor het eerst een superskipas gedaan voor heel salzburg ideaal!

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:43

wij moeten nog even boeken, maar zal wel weer de dolemieten worden in Italie :D
Heb altijd geskied vanaf dat ik 3 jaar was, een ukkepuk dus. En nu ga ik voor het 3e jaar snowboarden :)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:46

Hey!

Ik wil me hier ook ff melden. Ik ga dit jaar wederom met een collega/vriendin op vakantie, zij skiet al 25 jaar ofzo en ik snowboard nu 3 jaar. Vorig jaar is het erg goed bevallen om samen weg te gaan, soms moet ze ff wachten op me maar bijna nooit gelukkig. En dat vind ze ook niet erg.
Nu zijn we voor dit jaar op zoek naar een leuk gebied, met een gezellig dorp. Vorig jaar in frankrijk geweest en we misten de gezelligheid van oostenrijk enorm! Zelf zaten we te denken aan saalbach/hinterglemm ofzo. Mayerhofen ook ff aan gedacht, maar ik las dat je daar allemaal met een gondel naar boven moet en dat vinden we niks. Iemand nog tips of tips over leuke enigszins betaalbare b&b of pensions/hotels??

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:34

Astriidj: Lijkt me echt onwijs gaaf! Als ik klaar ben met m'n opleiding zou ik ook graag naar Australie & Nieuwzeeland willen! Maar dan is het dus wel aan te raden ?? (Ben pas over 3jaar klaar maar ideeen op doen kan altijd:+)

Hoop dat er snel weer wintersport kleding op de site van wehkamp komt! Vorigjaar zoveel leuke en goedkope kleding daar op gevonden maar niet gekocht :+ Dat moet dit jaar maar even gebeuren *D

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:41

Dieltjeeeeee :D

Wat een leuke bestemmingen allemaal! Door zo'n topig krijg ik gelijk al weer zin om te gaan haha.

Wij gaan dit jaar een weekje boarden in Gerlos, ben heel benieuwd!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:29

Citroen: Als je hier toevallig in de winter bent zou ik wel aanraden, gewoon om meegemaakt te hebben. Maar eigenlijk raad ik niet aan om hier in de winter te komen :+ Het regent erg veel en ook veel dingen zijn nog gesloten omdat het niet het toeristen seizoen is. Als je alles uit NZ wilt halen moet je in November - Februari gaan :j Australië is wel helemaal top en heeft ook geen echte winter, dus daar maakt reistijd niet zo heel veel uit.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:40

Astriidj: Haha het klinkt echt heel gaaf!!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:54

Flachau ben ik het verleden geweest, was zeker leuk!
Wij zijn twee jaar terug naar Samnaun/Ischgl geweest. Voor wie daar nog nooit geweest is; dat is echt een walhalla!! Maar wel onbetaalbaar duur :+

Wij gaan derde week januari naar het Zillertal. Ik weet bij god niet waar, al helemaal vergeten :+ hopen op sneeuw!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:59

capopjekop schreef:
Mijn ervaring is dat je het wel snel onder de knie hebt. Ik had hetzelfde als jij, ook eerst geskiëd, maar dat trok me niet echt, dus toen ben ik al snel op boardles gegaan. Nu wissel ik sinds 2 jaar skiën en boarden af, want met skiës is ook wel eens fijn omdat ik dan niet steeds hoef te gaan zitten.

Dat doet mijn vriend ook en dat is ook precies zijn ervaring. Ik hou het bij snowboarden en kan inmiddels ook de "snelle jongens met skis" uit de groep bijhouden op m'n board.

@Angelkiss: buiten de standaardvakantieweken gaan scheelt al heel veel geld. Zo zijn wij ooit de tweede week van januari gegaan en dat kostte in verhouding zo weinig!

We gaan dit jaar weer met een groepje vrienden/kennissen, we weten alleen nog niet waar precies naartoe. Dezelfde plek als vorig jaar gaat het waarschijnlijk niet worden, tijd voor iets anders :-)

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:01

jaaa ik ga ook in januari na zell am see (oostenrijk)alleen voor het eerst in me leven ga ik niet skieen daaar en doe ik alleen de apreskki...word namelijk volgende maand geopereerd aan me knie en ben helaas in januari nog niet uitgerevalideerd.....als alles meezit ga ik eind maart dan weer na zell am see en als ik mazzel heb mag ik dan WEL skieen
:D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:04

Ik ben de hele winter in Oostenrijk! Ik woon er! Ik woon in de Wildschönau in Niederau. De gondel ligt langs ons huis!! Dus ik zou iedere dag kunnen skien.. doe het alleen bijna nooit.. 5x in het hele seizoen ongeveer.. :o
www.flugelinniederau.eu

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:15

Hilli schreef:
capopjekop schreef:
Mijn ervaring is dat je het wel snel onder de knie hebt. Ik had hetzelfde als jij, ook eerst geskiëd, maar dat trok me niet echt, dus toen ben ik al snel op boardles gegaan. Nu wissel ik sinds 2 jaar skiën en boarden af, want met skiës is ook wel eens fijn omdat ik dan niet steeds hoef te gaan zitten.

Dat doet mijn vriend ook en dat is ook precies zijn ervaring. Ik hou het bij snowboarden en kan inmiddels ook de "snelle jongens met skis" uit de groep bijhouden op m'n board.

Dat doe ik je niet na, knap hoor! Ben ooit eens met mijn broertje en achterneven van de zwarte geweest en toen wilde ik ze op een vlak stuk ook bijhouden. Ik ging over mijn grens, board hapte sneeuw en daar lag ik even een paar tellen donker. Ribben gekneust :') Op skies kan ik hen nog niet eens bijhouden, die gaan overal recht naar beneden, maakt niet uit hoe stijl -O-

Afgelopen jaar relatief veel geskied, omdat ik eigenlijk van mijn orthopeed niet mocht boarden (skiën eigenlijk ook niet, maar dat liever dan boarden). Dus ik heb iedere dag 2 afdalingen gemaakt, een naar de hut op de piste, daar een paar uur gezeten om worst te eten en bier te drinken en dan een afdaling terug naar het hotel en daar de bar weer in :') En het beviel me prima (andere jaren ben ik heel fanatiek aan het boarden en vind ik kroegen zonde van mijn tijd).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:20

Er zit wel een verschil tussen de stukken waar de skiërs snelheid maken en waar ik dat voor elkaar krijg. Ik moet dus op andere punten wachten dan de skiërs op mij. En dan nog zijn de locals 700 keer sneller dan ik, maar dat terzijde.

Mag je dan dit jaar meer doen op skis/een board, capopjekop?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:25

kruimel schreef:
Ik ga volgend jaar februari naar fins lapland, 3 daagse husky tocht maken :) Ik weet eigenlijk niet of dit wel onder wintersport valt?? Heb er in ieder geval al erg veel zin in!

Leuk, daar ben ik twee jaar terug geweest :)

Wij willen dit jaar ook heel graag gaan, locatie nog onbekend. We gaan op zoek naar lange pistes, leuke apres/ski, beetje sigt seeing maar vooral veel sneeuw :D Als iemand aanraders heeft; kom maar op!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:32

Hilli schreef:
Er zit wel een verschil tussen de stukken waar de skiërs snelheid maken en waar ik dat voor elkaar krijg. Ik moet dus op andere punten wachten dan de skiërs op mij. En dan nog zijn de locals 700 keer sneller dan ik, maar dat terzijde.

Mag je dan dit jaar meer doen op skis/een board, capopjekop?

Ja, hij is 98% de oude dus dit jaar ga ik er waarschijnlijk iets meer tegenaan. Als ik tenminste goede boardschoenen kan vinden. Want ik heb ieder jaar gezeik met kramp onder mijn voet. Dus dit jaar wil ik naar een goede zaak met verstand van snowboardschoenen.

Lapland lijkt me prachtig!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:33

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:36

Dat maakt niet uit, als het echt een goede zaak is dan rijd ik er graag een stukje voor. Want het is nu ieder jaar gezeik met mijn voeten. Zal eens op zijn site kijken :) Bedankt voor de tip.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:38

Ik heb ook gezeur met mijn schoenen..
Ik ga naar Four Seasons in Duiven :)