Ik vind dit zo vreselijk (filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:18

Agossie schreef:
Oh, en Franka, bij mij mogen ze alleen mèt helm op het paard en onder begeleiding van de ouder(s)!
Ze mogen er niet achter staan of kort achterlangs lopen.
Deze ponies zijn niet happy... Ookal zien ze er goed gevoed uit.

Nee daar ben ik ook bang voor, blij zullen ze niet zijn.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:26

Vreselijk! Dit kan zo erg fout gaan, en wie krijgen dan de schuld? Ja de arme ponys

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:28

Mijn eerste rondjes te paard waren in het ponypark Slagharen, niet bar veel beter dan de filmpjes hier. Maar zo is oa wel mijn paardenverslaving begonnen (en heb ik inmiddels mijn eigen stapmolen :D :D ).

Tja, leuk is het niet, maar voor een eerste kennismaking, zeker als je ouders hebt die je niet gelijk naar een manege willen brengen, is het wel een kennismaking, die voor mij smaakte naar meer.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:43

er is wel eens (recent) een pony gered van dit soort poppenkast, het paardje had zo veel rondjes moeten lopen dat zijn gehele rug en benen scheef groeiden omdat hij de hele dag in een kleine cirkel moest stappen, die mensen zou je toch zo.... _-:(

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:57

setteke schreef:
Mijn eerste rondjes te paard waren in het ponypark Slagharen, niet bar veel beter dan de filmpjes hier. Maar zo is oa wel mijn paardenverslaving begonnen (en heb ik inmiddels mijn eigen stapmolen :D :D ).

Tja, leuk is het niet, maar voor een eerste kennismaking, zeker als je ouders hebt die je niet gelijk naar een manege willen brengen, is het wel een kennismaking, die voor mij smaakte naar meer.

Voor een eerste kennismaking is het wel een kennismaking ja, duh..
Een eerste kennismaking kan naar mijn idee veel beter op de manege, hier moeten je ouders je tenslotte ook heen brengen...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:06

Toen ik klein was en er was kermis in het dorp zat ik de hele dag op die paarden ook erg veel foto's van, ze worden ook vervangen door andere paarden ze staan er dus niet de hele dag (toch bij ons in het dorp). Vaak lopen ze los nog maar 1 keer met molen gezien.
Heb ooit eens horen vertellen dat de meeste paarden bijna hele jaar op de weide staan en ze enkel moeten werken voor 3 maanden (juni, juli, augustus soms ook september) als er dus vakantie is voor de kinderen.
Ik weet niet of dat waar is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Lauratje_88 op 27-08-12 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:09

Schimmel zou zich eigenlijk nog net even meer moeten verzetten.
Ik zou hem daarvoor echt belonen als ik erbij was.

Walgelijk dit..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:14

setteke schreef:

Dus is dit ''wel okee?''

Ik vind dit echt níet kunnen. Een rondje ponys lopen met iemand ernaast oke. (wat waarschijnlijk wel wat saai is voor de pony's maar oke.)
Maar dit is echt gewoon hersendodend voor die beesten? Ik zie al voor me hoe ze uren achter elkaar rondjes lopen, daar zit straks geen leven meer in joh.

Rennie89

Re: Ik vind dit zo vreselijk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:24

Mensen dit is volgens mij een state fair, dit is niet dagelijks maar jaarlijks :) de paarden hoeven dus maar 1 dag in die stapmolen te lopen, heb dit volgens mij niet op de county fair gezien (ben op een grote county fair geweest in Cheney) en je hebt per county 1 fair per jaar en per staat 1 state fair :) Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van hun leven eruiit ziet maar de ponies zien er verder goed uit en dit is in feite gewoon in de stapmolen rondjes lopen, alleen dan met een kindje op de rug

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:26

Dus dit is niet iets wat ze dag in dag uit doen?

Want ze zien er zo duf een dood uit.. Die oren en die dooie ogen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:29

Tuurlijk niet :') denk je dat een fair elke dag is? :') zou wat zijn lol. Ik heb in mijn 3 maanden verblijf iig 2 fairs meegemaakt in Kansas, 1 in Cheney (county weet ik even niet) en 1 in Stafford county

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:32

Nou ja, ik weet niet hoelang zo'n fair is, misschien 3 maanden of zo?
Geen idee, aan die koppen te zien..

Maar oke, its some kind of relief.
Maar ook al is het 1 dag, vind ik het nog een belachelijk ding :D
Wat is er mis met rondjes met iemand ernaast lopend gewoon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:35

fair is max 3 dagen als ik het goed heb :) Die in Cheney die ik bezocht (waar dit overigens niet was) was 4 dagen, was een erg grote county fair. en die van Stafford 2 dagen als ik het goed herinner :)

Dat is het juist met vooroordelen, mensen zien een filmpje en meteen is het dierenmishandeling :+ Amerika is anders dan Nederland, maar het zijn echt niet dierenmishandelaars hoor :') Ze gaan alleen een stuk nuchterder met paarden om dan in NL :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 01:32

lifaya schreef:
Tuurlijk niet :') denk je dat een fair elke dag is? :') zou wat zijn lol. Ik heb in mijn 3 maanden verblijf iig 2 fairs meegemaakt in Kansas, 1 in Cheney (county weet ik even niet) en 1 in Stafford county

Dat zijn er al 4 in drie maanden en die alleen heb je van gehoord geloof me die paarden staan ook echt wel plaatselijk of op feesten enzo.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 06:06

Ik vind het zielig.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:03

franka75 schreef:
Een stapmolen vind ik niet te vergelijken aangezien dan het paard vrij beweegt inplaats van dat getetter en gekrijs de heledag vast zitten en verplicht rondjes lopen, een stapmolen is zeker niet voor de heel de dag, vaak voor een uurtje of een half uur.

Sommige stapmolens staan ze ook aan vast.
Deze paarden zien er super verzorgd uit.
Je kan niet doordelen over hoe lang ze dat rondje lopen dus vind de reacties overdreven.

Je ziet de emmers water zelfs klaar staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:55

franka75 schreef:
lifaya schreef:

Dat zijn er al 4 in drie maanden en die alleen heb je van gehoord geloof me die paarden staan ook echt wel plaatselijk of op feesten enzo.

Je beseft wel hoe groot Amerika is he ;) Vergelijkbaar met europa. Alleen de staat Kansas is al groter als Nederland. De fairs zijn volgens mij rond augustus en september, de rest van het jaar NIET. en nee, ik heb dit tafreel dus op GEEN van de fairs gezien ;) wel kinderspeel boerderijen enzo, maar geen stapmolen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:36

Wat dan met stapmolens?
Durf er om te wedden dat veel van de "tegenstanders" hun paard in wel in een stapmolen zetten, wat is daar anders aan, daar dwing je je paard toch ook om rondjes te lopen?

Pas op, ik ben er ook niet echt voor maar in dit filmpje zien de paarden er goed uit (eerder te dik dan te dun), de man loopt mee rondjes om het zaagsel op de grond goed te keren zodat ze niet op het beton moeten lopen (iemand medelijden met de man, die loopt ook toertjes := ),...

Vind dat er hier wat overdreven wordt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:51

Bah wat een naar beeld!
Dat pony's gebruikt worden voor ritjes, ok, maar dan graag wel met hun welzijn in acht genomen. De hele dag zo aan zo'n veredelde stapmolen gedwongen worden rondjes te sjokken... Als ik een kind zou hebben dan mocht hij/zij er niet eens op. En in dat eerste filmpje, de reactie van die kerel ook toen die schim aan 't bokken ging -O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:56

Ik snap wel dat mensen dit "zielig" vinden, maar ik vind het eerste filmpje nog wel mee vallen.
Die man loopt voor een pony uit, harkt de hele tijd het zand zodat de pony's niet op de stenen hoeven te lopen, en ja dat er 1 een keer bokken gaat.
Ik snap het wel.
Hier jarenlang ponykampen gehad, en zelf de braafste pony ging wel een keer bokken omdat er steeds andere kinderen op gingen.

Het tweede filmpje (waarin de paarden loslopen) vind ik persoonlijk veel schokkender.
In het begin hoopte ik dat dat jochie op een draaimolen zat, zo kon die bewegen met dat zadel.
Dat zal voor die pony ook niet lekker zijn.
Ook snap ik de ouders echt niet dat je je kind op zn loslopend paard zet zonder helm of iets.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:00

Ik weet niet hoor maar hoe vaak moeten onze paarden in een saaie stapmolen geen rondjes lopen en soms ook nog heel lang omdat wij geen tijd hebben om gewoon met ze te lopen? Oke keur het heus niet goed. Maar ook wij met onze paarden zijn lnag niet altijd goed bezig ook al denken we van wel. Onze paarden staan vaak ook nog veel op stal en bewegen gewoon maar 1 uur per dag. Of dat zoveel beter is? Ze zien er goed uit dus niets geen mager, geen stress niets en dat vind ik nog weleens belangerijker dan het zielig vinden dat ze rondjes lopen> Doen de onze in de bak ook he zonder zelfs soms in de bossen te komen, ook in de stapmolen enz;)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:05

Ik zou hier dus nooit aan meewerken, Veelste gevaarlijk voor de kinderen en absoluut niet fijn voor de pony´s.

Ik vind het ook niet te vergelijken met een stapmolen. Bij een stapmolen zet je het paard er los in zonder poespas en stapt die gewoon relax een half uurtje of uurtje per dag bijv na de training als cooling down. Een stapmolen wisselt ook van richting.
Hier staan de paarden vast, moeten meerdere uren aan een stuk dat rondje lopen met slecht passend tuig en kinderen die niet kunnen rijden. Vaak wordt er niet eens naar gekeken of het kind wel op de pony past en gewoon stil bijft zitten en met de beweging meegaat. Heel vaak zitten te grote/zware kinderen erop, of kinderen die hobbelen en springen omdat ze harder willen en vaak ook nog wat liggen te schoppen. En het brengt alleen geld bij goed weer, dus uren in de hete zon zonder schaduw het rondje lopen.
Nee dit vind ik heel wat anders.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:06

SjakieXX schreef:
En toch doen de meeste paardenmensen ook hun paard in de stapmolen, is dat dan veel leuker dan zoiets? Is dat dan ook meteen walgelijk? Ik snap het niet, hier in NL is het haast een 'must have' en in Amerika is zoiets, wat je ermee kunt vergelijken meteen 'not done'?

Euh zie het verschil niet met een stapmolen?. Daar lopen ze los in in deiverse snelheden en niet de hele dag max een half uur.

Ik gebruik de stapmolen in de winter puur omdat alles dan vaak slecht is en hij toch in de hoek staat als een dooie met allemaal blubber. Dus beter bewegen in de stapmolen bij slecht weer en vrije dag.

Kom zeg er zijn slechtere dingen als een stapmolen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:08

PocoGaucha schreef:
ik liep over de kermis in Den Bosch, en daar stonden ook pony's. met westernzadels met gewonde dekjes. verschrikkelijk, die staan gewoon de hele dag met een amper passende plank op hun rug.

Dat vond ik gelukkig een stuk vriendelijker, de paardjes zagen er goed uit opzich, en ze hadden water....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:12

Wie zegt dat het tuig niet past en de paarden uren achter elkaar lopen? Zoals je ziet zorgt die goed voor de dieren en ik denk dat die ook wel meer ponies heeft meegenomen om ze 1 voor 1 af te lossen :) dat is wat je meestal ziet. Vind het jammer dat mensen zo snel negatief zijn omdat het niet een normaal straatbeeld van NL is