Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:00

Wat een vreselijke ervaring zeg! Heel goed dat je eerder weg bent gegaan, en ik ben ook wel heel benieuwd wat de bokker hier over te zeggen heeft.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:02

Ze was inderdaad erg snel, helemaal om het 'in de doofpot' te krijgen. Ik ben benieuwd naar HAAR kant van het verhaal ipv het direct weg te laten werken. DAT persoonlijk vind ik een beetje verdacht. Maar hel.. we zullen zien wat haar kant is. En evt andere ervaringen te horen van andere vrijwilligers.

Edit, kan zijn dat Bedouin nu druk aan het typen is natuurlijk.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:07

Ik vind dit ook erg eng klinken; goed dat jullie waarschuwen! Ik hoop dan ook dat dit volgens de boktregels hier mag blijven staan.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:07

Ik heb even op de site gekeken en er staat ook een kopje met "not included".. Daar staan wel wat dingen in die ik voorbij heb zien komen.. Maargoed neemt niet weg dat het een hele nare ervaring geweest is :(
Laatst bijgewerkt door JECKYLL op 04-08-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:08

Niet zo slim bedoein. Als je niets gezegd had, had niemand behalve de mensen die je al kenden geweten dat het over jou ging.Nu heb ik je FB, website en je advertentie gelezen en een hele nare bijsmaak bij de mooie verhalen die erop staan gekregen.

Nu je ook direct gaat temmen en niet jouw kant van het verhaal verteld lijkt dat voor mij nog een bevestiging van het gelijk van ts.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:09

Ts heel stoer dat je je verhaal hebt gedaan hier!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:10

Annemun schreef:
Het zal je dochter maar wezen die getraumatiseerd terug komt van stage. Als dit waar is ... dan schaam je diep bedouin. Dat jij Hollandse meisje zo aan hun lot overlaat in een vreemd land ... schaam je.

Ik denk dat je hier ook een nagel op zijn kop slaat.

Als je vrijwilligerswerk aanbied in een vreemd land in een totaal vreemde cultuur, dan moet je je imo in de eerste plaats al van bewust zijn dat JIJ misschien gewoon bent om in vieze onhygiënische omstandigheden te werken, bij belachelijke temperaturen hard te werken en misschien zelfs dat mannen vrouwen zo behandelen. Maar niet dat een jong meisje uit Nederland hetzelfde aankan, en die heeft blijkbaar daar helemaal geen voorbereiding op gehad. Ik denk niet dat TS ooit vertrokken was als haar duidelijk was gezegd "je moet wel geen schrik hebben van primitieve onhygiënische huizen want zo leven wij nu eenmaal en van zwaar werk en..." Hetgeen wat je verwacht is dat je toch wordt ondergedompeld in de plaatselijke cultuur, maar dat je wel nog een veilige houvast hebt die je daarin steunt en die je, ondanks je er ook wel een deel moet werken, een leuke en onvergetelijke tijd bezorgd.

Ik ken geen van beide partijen, maar ik denk niet dat TS enige reden heeft om dit verhaal uit haar duim te zuigen, hooguit dat ze wat details zou kunnen aandikken. Maar ik ben evengoed ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, of de persoon in kwestie bv toch de TS voldoende had gewaarschuwd over de manier van leven bij haar en niet enkel laat kwijlen en dromen bij "prachtige ritten in de sahara met prachtige paarden op een prachtige locatie met een prachtige cultuur" . En ook of TS een geval is van een jammere slechte ervaring terwijl er misschien tien andere bokkers zijn die de tijd van hun leven daar gehad hebben, want dat kan natuurlijk ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:10

Het lijkt wel alsof ze zelf ook bedreigd wordt door haar Tunesische man of zie ik dat verkeerd? Dat verhaal dat hij jullie achterna kwam in de woestijn en haar van het paard wil sleuren klinkt mij niet helemaal fijn in de oren iig. Kregen jullie wel de indruk dat ze daar zelf wel naar haar zin woont? Angst kan rare dingen doen met mensen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 04-08-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:11

Jullie hebben het dan nog erg lang volgehouden, TS! Het verhaal van die man krijg ik echt kriebels van, zou het doodeng vinden in zo'n situatie te zitten in een vreemd land...
Idioot dat er zo met jullie is omgegaan

Dat Bedouin niet haar kant van verhaal doet, maar gelijk temt vind ik persoonlijk weer genoeg zeggen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:13

Jeetje wat een verhaal... Erg erg heftig!!

Ik kan dan wel niets zeggen over hoe het er daar thuis bij hen aan toegaat, maar ik kan wel wat vertellen over mijn eigen negatieve ervaringen met hen. Ik zal niet al te erg in details treden maar even de grote lijn opschrijven.
Ik ben zelf met deze bokker in contact gekomen via, jawel, bokt. Super! Nog een Nederlandse die in Tunesie woont en paarden heeft! Je zou denken, dat schept gelijk een band. En in het begin hadden we dan ook goed contact (eerst enkel via bokt). Helaas was het na enkele bezoekjes met haar man (of van haar man alleen) bij ons thuis snel over met de pret, nogmaals, ik zal niet te erg in details treden maar een paar kernwoorden zouden zijn: dronkenschap, beledigende opmerkingen tegenover vrouwen en zelfs het totaal dronken ophalen van klanten van het vliegveld.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:13

Dapper dat je dat hier durft te vertellen, wat een verschrikkelijk verhaal met angstaanjagende momenten....Goed dat je andere Bokkers ervoor waarschuwt!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:14

Daar zeg je me wat Fitzroy.... Kan me voorstellen dat je dan in angst leeft.

Heb jij hier iets van gemerkt naast die achtervolging, ts?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:15

jeetje wat een ervaring, en dan helaas niet zo'n positieve.
ik ben heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. hoe kan dit goed gesproken worden?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:16

Roxxiejj schreef:
Nathalie schreef:
Ik vind het knap van je dat je het hier schrijft! Of het nu een bokker is of niet, mensen moeten gewaarschuwt worden voor dit soort praktijken. Goed gedaan.

100% mee eens. Bespottelijk hoe er met jullie is omgegaan. Hier kan ik me echt kwaad over maken!! Maar goed dat dit mij niet is overkomen, mijn ouders of ik hadden hier zeker weten werk van gemaakt. Deze eigenaren, bokker of niet, moeten zich flink schamen en eens flink bij zichzelf achter de oren krabben of ze wel goed bezig zijn (niet dus!).

Bedouin ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vind maar uit het verhaal van TS op te maken heeft zij/ hebben zij je daar al duidelijk/ kenbaar gemaakt dat zij dit niet normaal vonden..
Was verstandig geweest en had het daar op een normale manier met deze meiden/ dames opgelost.

TS goed van je om je verhaal hier niet te zetten en andere mensen te waarschuwen. Ik kan me voorstellen dat deze vakantie c.q. vrijwilligerswerk alles behalve prettig was.. En het laatste wat je van zo'n vakantie c.q. vrijwilligerswerk had verwacht..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:17

Wat een ontzettend nare ervaring!

Op haar site staat wel dat de was niet inbegrepen. Maar je kunt als vrijwilliger wel ''heerlijke maaltijden en salades'' verwachten. En dat maak ik uit jouw verhaal niet bepaald op :n

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:18

Fitzroy schreef:
Het lijkt wel alsof ze zelf ook bedreigd wordt door haar Tunesische man of zie ik dat verkeerd? Dat verhaal dat hij jullie achterna kwam in de woestijn en haar van het paard wil sleuren klinkt mij niet helemaal fijn in de oren iig. Kregen jullie wel de indruk dat ze daar zelf wel naar haar zin woont? Angst kan rare dingen doen met mensen.

Mee eens, het hele verhaal klinkt niet fijn voornamelijk door haar man... Het is toch een hele andere cultuur..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:20

Het is idd een redelijke cultuurschok als je uit het koude kikkerlandje komt.
Tunesië blijft een heel ander land en daarom had juist bedouin moeten zorgen dat deze meiden het minder schokkend ervaarde. En ook moeten inspringen toen er klachten kwamen. We weten niet wat er echt mis is gegaan, maar dat er iets mis was is duidelijk anders schrijf Je dit verhaal niet.
Laatst bijgewerkt door cam op 04-08-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:21

Een andere cultuur is prima, andere gewoonten etc.etc. niet meer dan logisch. Maar een keuken die te ranzig is voor woorden en droog brood zonder beleg, dat is echt niet ok.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:25

bedouin schreef:
Ja dit gaat wel degelijk over mij en ik stel deze manier werkelijk niet op prijs. Ik heb getemd.

Je schrijft in je profiel (van bedouin).... "van niets iets maken.."(!)
Nou, dat neem je wel heel erg letterlijk!

Niet normaal dat een nederlandse vrouw zo gauw de tunesische mentaliteit overneemt.
Ga 's voor de verandering heel goed nadenken en laat die Tunesische bagger
daar waar het hoort! Juist, in Tunesië!!
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 04-08-12 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:26

Pffff heftig verhaal.

Succes met het verwerken hiervan.

Jammer dat de betreffende bokker haar eigen verhaal niet vertelt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:26

Kinke schreef:
Een andere cultuur is prima, andere gewoonten etc.etc. niet meer dan logisch. Maar een keuken die te ranzig is voor woorden en droog brood zonder beleg, dat is echt niet ok.

Plus ik denk ook niet dat je een opdringerige en agressieve man verwacht als je denkt dat je een "cultuurshock" wil hebben...dat mensen daar een andere mentaliteit hebben zou je op voorhand toch moeten weten, maar dat jij er niet veilig bent is een tweede...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:27

Fitzroy schreef:

Goed punt, tot hoever heeft de TS wat te zeggen in huis.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:27

hele verhaal gelezen, jeetje heey krijg er rillingen van! goed dat je jou verhaal hier neerzet! weten mensen dat ze hier absoluut niet aan moeten beginnen! en nog betalen voor vrijwilligerswerk ook nog!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:28

Wat een walgelijk verhaal, zeg! En precies zoals anderen al zeggen: het feit dat meerdere vrijwilligers ernstige klachten hebben over deze mensen zegt al genoeg.

Ik heb zelf meerdere malen met behulp van de website ''HelpX'' vrijwilligerswerk gedaan en ik heb enkel goede ervaringen. Het scheelt dat de vrijwilligers op die site feedback geven op de farms/ranches, waardoor er een helder en eerlijk beeld ontstaat.

Hopelijk krijg je bij je volgende vrijwilligerswerk normale mensen!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:28

wat verschrikkelijk dit zeg!
wat goed dat je dit schrijft TS!