Toerist uithangen in Nederland. Help? :')

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:12

Ik bedenk me net...Baarle Nassau net over de grens en niet zo ver weg van Kaatsheuvel. Oké het is Belgie maar met een flink nederlandse sausje.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:13

in amsterdam; madam tussead en amsterdam dungeon :D

Astaloca

Re: Toerist uithangen in Nederland. Help? :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:14

Oja en veel kaas eten en hagelslag bestellen :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:16

Pfoeh.. als ik dit zo lees zijn er nog heel veel dingen/plekken in Nederland die ik nog eens moet bezoeken.

Als je in Amsterdam bent, misschien het Anne Frank huis?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:25

LZP -> BEU

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 23:29

Lonan schreef:
Wat schrijf je keurig Nederlands overigens. Vloeiende zinnen, sprak je moeder Nederlands met jullie thuis ?
Nou wat je gezien moet hebben als je naar de roze buurt gaat is het seksmuseum _O-
De winkels in Amsterdam zijn wel open op zondag over het algemeen.
Kaatsheuvel .. phoe dan zit je wel overal ver vandaan feitelijk.
Valkenburg is best leuk om eens te gaan kijken :j .
En wat ook leuk is wellicht als je van winkelen houdt ( ben er nog nooit geweest overigens) http://www.rosada.nl/l/bezoekers-breda?gclid=CPGDkYrPobECFWJItAodVFWZxQ Fashion Outlet bij Breda.

Ik moest Nederlands leren van mijn moeder.
Ik ben tweetalig opgevoed dus moest als verplichte kost Nederlandse televisie kijken en Nederlandse boeken lezen toen ik klein was.
Als je me Nederlands hoort spreken heb ik wel een heel sterk Engels accent, mijn moeder heeft dat niet omdat ze pas rond haar 30e hierheen is verhuisd.

Ik heb mijn vriend alvast voorbereid op onze vakantie, hij kan nu "appelsap, papier hier en hou je mond" zeggen, of dat nuttig is moeten we nog maar zien.

Ik ga alles googlen en uitpluizen tot nu toe en kijken wat we beide leuk vinden en wat qua reizen makkelijk te combineren is.
We gaan zeker naar het seks museum ik vind dat de roze buurt en een plakje "speciale" cake wel horen bij een dagje Amsterdam, dat wordt hilarisch in the Amsterdam dungeon.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:32

Anne Frank huis zou ik zeker doen als je in Amsterdam bent.

Loonse en Drunense duinen op de fiets. Is een rondje van 20 kilometer en kaatsheuvel ligt aan de L en D duinen, dus daar hoef je niet voor te reizen. Je kan ook mountainbikes huren om dwars door de duinen te gaan over de mountainbike route.

Glasmuseum en blazerij in Leerdam. Is een kleine 40 minuutjes van Kaatsheuvel. Leerdam zelf is ook leuk met terrassen en eettentjes.

Den Bosch met rondvaart over de Binnen Dieze.

Deltawerken (Neeltje Jans).

Rondvaart over de Biesbosch vanaf Drimmelen. Is een kwartiertje bij Kaatsheuvel vandaan.

Bezoeken van de Emmamolen in Nieuwkuijk. Is ook een kwartiertje bij K'heuvel vandaan.

Sta je in Kaatsheuvel op een camping?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:42

Scheveningen, en dan madurodam bijv erbij pakken ?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:36

Je schrijft echt keurig NL!! Scheveningen of sinaasappelsap zijn leuke woorden voor je vriend :D
Uiteraard ook drop eten en meenemen voor je moeder.
Er worden al heel veel tips gegeven. Kun je al een week mee vullen... Een waddeneiland (zeehond) bezoeken is ook leuk met wadlopen. Of de hunebedden. Maar das allemaal een eind uit de slinger.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:59

De waddeneilanden zijn wel een beetje ver. Dat had wel een aanrader geweest.
De winkels in de binnenstad van Amsterdam zijn inderdaad open op zondag. Verder zou ik na al die drukke dagen (Amsterdam en de Efteling) nog een dagje inplannen om wat rustigs te gaan doen. Iemand hier meldde al een rondvaart over de biesbosch. Ik heb het nog nooit gedaan, maar dat lijkt me heel mooi en je hoeft niet zoveel te doen.

Mijn complimenten trouwens. Je schrijft heel goed Nederlands.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:04

Raponsje schreef:
Ik heb mijn vriend alvast voorbereid op onze vakantie, hij kan nu "appelsap, papier hier en hou je mond" zeggen, of dat nuttig is moeten we nog maar zien.

Papier hier is in de Efteling iig erg nuttig! :))

Als je toch bij de Efteling zit:

murness schreef:
Loonse en Drunense duinen op de fiets. Is een rondje van 20 kilometer en kaatsheuvel ligt aan de L en D duinen, dus daar hoef je niet voor te reizen. Je kan ook mountainbikes huren om dwars door de duinen te gaan over de mountainbike route.

Heb ik laatst gedaan, erg mooi daar! Vooral op een zonnige dag (en die schijnen eraan te komen...). 8-)

En dan zit je dus ook dicht bij Den Bosch. Leuke stad. :j

Vanaf omgeving Efteling zit je ook al redelijk richting Zeeland. De Deltawerken zijn toch ook wel de moeite waard. Stukje Nederlandse geschiedenis, de strijd tegen het water. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:00

Als je trouwens naar het Anne Frankhuis wilt, raad ik je aan om vooraf kaartjes te kopen via internet. Er staat namelijk altijd een megarij. Maar als je al een kaartje hebt hoef je niet achteraan aan te sluiten. Dat scheelt weer heel veel tijd.

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:28

theater misschien

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:14

Heb je een auto tot je beschikking?
Rijd naar de molens in Kinderdijk/ Alblasserdam om wat echt polder te zien en rijd daarna door naar Scheveningen om wat strand en boulevard mee te pakken.
Daarna lekker uit eten in Scheveningen of Den Haag en je hebt weer een leuk dagje gepakt ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:21

als je meer van geschiedenis houdt kan je ook naar het museum in Nijmegen :) een van de alleroudste steden van Nederland. Je hebt daar meerdere musea en ook met archeologie en geschiedenis. succes!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:31

In Amsterdam, in de Jordaan zit een veilinghuis. Erg leuk om doorheen te lopen, veel oude spullen en antiek. Meubels, speelgoed, porcelein, glaswerk, sieraden. Daar in de buurt zitten ook de "negen straatjes". Een erg leuke buurt met diverse leuke kleine winkeltjes.

Als stad is Utrecht ook erg mooi, de domtoren, museum van Speelklok tot Pierlement, leuke grachten met kelders. Leuke winkelstraatjes. Ik woon er vlakbij, maar vind het nog altijd leuk om naar toe te gaan.

Heel veel plezier in ons kleine maar o zo mooie Nederland :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:19

Kaatsheuvel, dat is niet zo ver van mij vandaan :D

Ik zou inderdaad ook een dagje naar de beekse bergen gaan, enorm mooi is het daar!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:52

Madurodam is erg leuk! Dan zie je inderdaad heel Nederland in het klein. Hier zou je Scheveningen bij kunnen pakken, dit ligt nl. vlak bij elkaar.

Zelf ben ik enorm fan van Maastricht! Een hartstikke mooie stad, met leuke winkeltjes en mooie grotten. Je kan ook met de boot naar de grotten toe. ^^
Utrecht is ook een leuke stad.

En verder is een dagje dierentuin ook hartstikke leuk. De beekse bergen is een mooie dierentuin, maar ook Ouwehands dierenpark, dierenpark Emmen etc.

Oja als je naar Amsterdam gaat is Madame Tussauds wellicht leuk? (http://www.madametussauds.com/amsterdam/) zit op de Dam in Amsterdam. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:57

Wat dacht je van de Delta Werken? Neeltje Jans? Dan doe je een rondtoer door Zeeland (eerst even inlezen over de watersnoodramp van 1953).

Anders de afsluitdijk of de dijk Enkhuizen/Lelystad afrijden.

Leuke steden om te bezoeken: Haarlem, Leiden, Gouda, Delft, Breda.

Overal zijn ook meer dan genoeg gewone musea en niet de 'kunst'musea :)) (Oudheden in Leiden bijvoorbeeld of Teylers in Haarlem).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:19

De vesting in Bourtange is misschien ook leuk :)