Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:Thirteen: als ik nu zoek naar vliegtickets naar Mexico voor in 't laagseizoen volgend jaar, kom ik al op prijzen van 1000 euro of meer. Dat heeft weinig te maken met "zo duur maken als je zelf wil", want ik kan me daarna geen vakantie meer veroorloven, tenzij ik die noodgedwongen maar ik Mexico ga houden.
Electra63 schreef:Wij zijn toevallig uitgenodigd voor een bruifoft in zuid-Spanje in oktober van vrienden. Mijn vrienden betalen voor alle gasten 2 overnachtingen. Wij combineren het met een weekje vakantie. De vliegreis kost ons 250 pp en dan nog 1 week vakantie. Nu kan de reis wel goedkoper, maar ik wilde op een bepaalde dag vliegen. Mijn vrienden verwachten ong. 60 gasten.
superwoman schreef:personlijk vind ik het niet kunnen om iemand uit te nodigen voor je bruiloft, die vervolgen hoge kosten moet maken om te komen. Zeker omdat het over relatief veel mensen gaat met ieder een eigen verhaal en butget.
quera schreef:Als ik uitgenodigd zou worden zou ik niet mee gaan. Simpelweg omdat ik niet even 1300 euro kan ophoesten
F_Orumster schreef:quera schreef:Als ik uitgenodigd zou worden zou ik niet mee gaan. Simpelweg omdat ik niet even 1300 euro kan ophoesten
Dit, en al helemaal niet als ik dat land niet zie als daar-moet-ik-eens-geweest zijn land.
Niet iedereen hecht evenveel aan trouwen en daarnaast gaat de een daar nuchter mee om en de ander wil zo groot uitpakken als jullie.
Je kan niet verwachten dat iedereen daar in mee wil gaan.
Tieneke schreef:Je moet er gewoon met je schoonfamilie over praten en ik zou daarbij niet vermelden dat het voor jouw familie wel al ok is, dan zet je er druk op.
Jij ziet de leuke kanten, maar je moet ook open staan voor de bezwaren die er wel (begrijpelijk) kunnen zijn. Wat jullie daar als koppel mee doen, is jullie zaak, maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze het idee dolenthousiast gaan onthalen.
Praten is je enige optie als je iedereen wat tegemoet wilt komen.
Froukjeloves schreef:een kennis van mij deed dat ook. Die wilde dat iedereen zelf betaalde. Was geheel vrijblijvend, toen mensen echter niet kwamen(van de 55 mensen waren er 10) Waren ze toch een potje teleurgesteld bij thuiskomst ruzie met jan en alleman omdat ze het toch wel verwachte, niks vrijblijvends dus haha
F_Orumster schreef:Dat begrijp ik wel, maar ik geef aan dat ik daar niet voor zou kiezen.
Ik zou zelf namelijk niet willen dat een ander met tegenstrijdig gevoel op mijn bruiloft zit.
F_Orumster schreef:Nuja, als mijn broer (bijvoorbeeld) jouw plan ging uitvoeren, zou ik of niet komen of met een lichte irritatie ver in het achterhoofd aanwezig zijn uit liefde en respect. Omdat ik een schuldgevoel zou krijgen als ik er niet bij ben voor hem. Maar zou niet blij zijn met de hele mikmak dan.
En die keuze zou ik een ander niet willen 'opleggen'. Dat iemand in dubio moet terwijl die echt wel zijn warmte zou willen laten zien op een normale bruiloft.
Maar thats me!