Op vakantie met jonge baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Op vakantie met jonge baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 13:50

ik kan de reiswieg gewoon op het onderstel laten, sowieso is op de grond niet fijn ivm bukken natuurlijk.
Denk dat verschonen het handigst gaat op een aankleedkussen op tafel.
Verder moet de camping bij voorkeur een familiedouche hebben qua ruimte.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:51

wij vinden het in belgie aan de zee wel altijd leuk.
blankenbergen is een echte aanrader met kleine kinderen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 13:52

ik ga even googlen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:52

Ze kunnen wel van slag raken als ze ergens anders zijn, daar moet je wel rekening mee houden, het kan allemaal heel anders gaan dan thuis..
Mij lijkt het vermoeiend, maarja, jij weet het beste of je het aankan, toch?!
Duitsland is ook dichtbij, maar ik weet daar geen campings ofzo, ga zelf de laatste jaren nooit meer weg, haha!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:53

Ik zou zeker gaan, maar dan in een huisje. Zodat je net wat meer controle hebt over de temperatuur etc. Het zal maar net een paar dagen regenen. Baby i
in een klam bedje wil je niet. Een extra dekentje zal wellicht ook niet genoeg zijn als het 's nachts kouder wordt.

Dus, een huisje. Zekere voor het onzekere. Of ja, een camper met verwarming zou ook kunnen.
Ik bedoel dus geen tentje of vouwwagentje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 13:55

ik ga er inderdaad niet vanuit dat het net zo zal gaan als thuis; ze zal wel wat meer voeding willen en dan heb je iets minder je handen vrij. Was de afgelopen dagen ook zo, duidelijk te merken dat ze door de warmte ook dorst had en daarom vaker voeding wilde.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:55

Als je een plekje zoekt niet te ver weg in NL kan ik je er sowiezo twee aanraden met familiedouche.
Camping de Paal in Bergeijk (brabant) heeft die, en de Hertshoorn in Garderen (veluwe).

De eerste is heel erg mooi, maar ik denk wel aan de prijs voor de faciliteiten die je niet gebruikt.
Deze heeft wel een mooi zwembad, ook verwarmd met kinderbadje.
De tweede ligt echt heel erg mooi, je loopt zo het bos in vanaf de camping.

Bij de Paal heb je zelfs plekken met eigen sanitairblokjes.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:57

Mijn ouders namen mij en mijn broer ook al met 7 a 10 weken mee kamperen hoor.
Mijn nichtje (van stiefbroer) was 20 weken en had al meer vlieguren dan een normaal mens.

Vooral als je gewoon rustig bent aan gelegd kan het prima!
Gewoon kijken hoe het die dag gaat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:05

Plaatje1990 schreef:
Anoli schreef:
Ik ging ook zo jong naar het buitenland hoor. Mijn zus was 6 weken toen mn ouders naar frankrijk gingen...
Het is denk ik idd het gevoel wat je als ouder hebt. En hoe makkelijker je doet, hoe makkelijker je kind later wordt met overal slapen. Tenminste dat is mijn ervaring :j

Ik ben overal mee naartoe genomen toen ik nog een ukkie was, en ik kan nu letterlijk overal slapen :)

@ plaatje: een deken doet wonderen hoor :j

*Zucht.... Zeker zelf nog geen kinderen ?
Ik ga niet meer reageren in dit topic omdat sommige mensen het toch veel beter weten :+. Ik geef tips uit eigen ervaring als moeder(en heb dan nog eens een te makkelijk kind wat nooit huilt, overal slaapt zonder problemen etc.)... En ik ben altijd fanatieke kampeerder geweest en kan er dus over meepraten !

????
Ik kan er ook over mee praten maar ik ben blijkbaar 1 van de slechte moeders die haar kinderen 's nachts in een koude tent laat slapen.
Jij doet nu ook alsof je het allemaal beter weet.....

Je kan mensen best "waarschuwen" dat het niet altijd gaat zoals je zou willen.
Maar wij zijn ook gewoon op vakantie gegaan met de kids.
Je moet wel zorgen dat je voldoende eigen voeding mee hebt en dat je je activiteiten aanpast op het ritme van je kind(eren).
Ook al geef je BV is het verstandig om vanuit Nederland een bus FV mee te nemen.

En voor de rest... go with the flow.... het gaat zoals het gaat... en lekker genieten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:06

FV heb ik al staan van 0-6 maanden, dus die kan ik wel meenemen, dat is wel een goede tip voor als de BV terugloopt ofzo inderdaad!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:08

En weet je... gaat het niet? Dan ben je zo weer thuis, helemaal als je "in de buurt" blijft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:13

klopt, daarom ook liever geen huisje.
Kun je ook wel naar huis, maar beetje zonde van je geld dan...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:17

Plaatje1990 schreef:
Anoli schreef:
Ik ging ook zo jong naar het buitenland hoor. Mijn zus was 6 weken toen mn ouders naar frankrijk gingen...
Het is denk ik idd het gevoel wat je als ouder hebt. En hoe makkelijker je doet, hoe makkelijker je kind later wordt met overal slapen. Tenminste dat is mijn ervaring :j

Ik ben overal mee naartoe genomen toen ik nog een ukkie was, en ik kan nu letterlijk overal slapen :)

@ plaatje: een deken doet wonderen hoor :j

*Zucht.... Zeker zelf nog geen kinderen ?
Ik ga niet meer reageren in dit topic omdat sommige mensen het toch veel beter weten :+. Ik geef tips uit eigen ervaring als moeder(en heb dan nog eens een te makkelijk kind wat nooit huilt, overal slaapt zonder problemen etc.)... En ik ben altijd fanatieke kampeerder geweest en kan er dus over meepraten !

Hier in Noorwegen slapen ze overdag buiten.. Ook in de winter met -10 dus het kan wel.

@ts ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:18

Alleen zijn Nlse kindjes geen Noorse kindjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:18

Persoonlijk zou niet met een tent gaan met zo'n kleintje.
Het is zo'n gedoe en behelpen en wat je allemaal mee moet slepen dan.
En stel dat je tent net een dag staat en het wordt toch slecht weer, daar wordt je niet blij van.

Ik zou eerder een huisje of hotel nemen wat 'kindproof' is en waar bv een zwembad bij is, dan weet je zeker dat je niet hoeft te behelpen, dat slecht weer je vakantie niet kan verpesten en met zo'n kleintje is zwemmen echt geweldig dus je kunt je ook vermaken als het weer niet zo mooi is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:19

Thirty schreef:

Nee maar worden met de zelfde blote billen geboren hoor :') niks anders dan een normaal kindje en -10 ga je hier snachts in de zomer echt niet krijgen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:23

quera schreef:
Thirty schreef:

Nee maar worden met de zelfde blote billen geboren hoor :') niks anders dan een normaal kindje en -10 ga je hier snachts in de zomer echt niet krijgen

Maar wel gewend aan een bepaalde temperatuur ;) Als ik mijn zoontje nu mee zou nemen naar NL, zou hij ook een trui aan moeten. 20 graden is hier namelijk frisjes. Dan kun je wel zeggen dat NLse kindjes met die temperatuur in een zwembad liggen, maar daar zou hij de volgende dag ziek van zijn.

Dus die vergelijking gaat zomaar niet op.

Kortom, een kleintje die gewend is aan 18 graden op de slaapkamer, doe je geen pretje met 10 graden in de klamme zooi als het geregend heeft.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 06-07-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:23

Bedenk wel dat het voor jou ook pas 6 weken geleden is dat je bevallen bent, je bent nog bezig met je herstel. Zo'n reis kan dan erg vermoeiend zijn, ook geestelijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:24

Ja, ik zei ook al eerder. kou is niet zo'n probleem, warmte wel!
En dat kan in een tentje wel echt vervelend zijn. :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:25

@Thirty
Dat verschilt misschien per kind?
Mijn zus woont in Gambia en neemt haar kind elk jaar diverse keren mee naar Nederland en heeft daar nooit hinder van ondervonden.

En van kou wordt je gelukkig nog steeds niet ziek.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:26

Thirty schreef:
[
Thirty schreef:

Maar wel gewend aan een bepaalde temperatuur ;) Als ik mijn zoontje nu mee zou nemen naar NL, zou hij ook een trui aan moeten. 20 graden is hier namelijk frisjes. Dan kun je wel zeggen dat NLse kindjes met die temperatuur in een zwembad liggen, maar daar zou hij de volgende dag ziek van zijn.

Dus die vergelijking gaat zomaar niet op.

Kortom, een kleintje die gewend is aan 18 graden op de slaapkamer, doe je geen pretje met 10 graden in de klamme zooi als het geregend heeft.[/quote]
Ik zeg ook niet dat nl kindjes het fijn vinden omdat ze het niet gewend zijn maar is een kwestie van goed inpakken.

Moest wel wennen de eerste keer haha -15 en kindje sliep buiten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:29

Van kou en natte (zwem)kleding kun je, zeker een kind, ziek van worden ;) Of slapen in een klam bed. In NL en omgeving kun je niet op mooi weer rekenen.
En goed inpakken....Een kindje van 6 a 8 weken kan zichzelf nog niet goed warm houden. Dus dan zou je al elke paar uur een nieuwe kruik erbij moeten leggen. Ook niet echt een oplossing.

TS ik hoop dat je een verstandige beslissing neemt en niet alleen op basis van geld dat je eventueel kwijt zou zijn als het niet zou gaan. Lekker warm, droog en comfortabel voor de baby zou voor mij het belangrijkste zijn.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:30

camping dallas in blankenberge schijnt heel goed te zijn.. verder heb ik er zelf geen idee van wij zijn niet echt camping personen

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:31

Toen mijn oudste zoon (nu 8) 10 weken oud was hebben we gekampeerd in een huurtent op camping Stortemelk, Vlieland. Dat ging heel goed. Ik gaf ook borstvoeding en dat is erg handig op de camping. Het was hoewel het overdag heel warm was (neem doeken / parasol of iets dergelijks mee om schaduw te kunnen maken) 's nachts best koud. Wij hebben hem in een combisleeper bij ons laten slapen. Een mutsje mee voor 's nachts en een extra dekentje en een kruik mee is ook een aanrader. En een goede draagdoek is ook erg fijn als je eens niet met de wandelwagen weg wilt. Bovendien slapen ze vaak makkelijk tegen je aan. En eigen luiers mee, is ook handig. Campingwinkels hebben meestal geen luiers voor zulke kleintjes.

Verder was het eigenlijk alleen maar makkelijk zo'n kleintje. Je bewegingscirkel is vrij klein, dus kies een plek met wat leuke dingen vlak in de buurt.

Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 06-07-12 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:32

Kijk anders eens op vakantieveilingen, als je niet gebonden bent aan een bepaalde tijd kun je daar hele gave last minute's boeken.