tips voor Parijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: tips voor Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:25

Oke, plannen veranderen denk ik.

Parijs is wel erg warm en zoon wil graag iets langer en meer vakantie gevoel. Zie door de bomen het bos niet meer.
Je hebt reizen dat je in Italie meerdere plaatsen kunt bezichtigen in 8 dagen. Gaat ons dan alleen om ventie en Gardameer, want we hebben familie in Italie en kennen andere gebieden al aardig.

Vind die hotels niet zo mooi liggen, dus op zoek naar los te boeken hotels om zelf van ene plek naar andere te reizen.

Ook nog naar treinen gekeken, maar durf dat niet goed aan en prijzen vallen me tegen, net als wat er bij bij interrail nog bij komt allemaal.

Mooi is wel dat je met trein naar ventie via Parijs moet. Moet je wel adressen vinden van hotels en alles heel goed plannen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:12

Aaah, nu kan ik weer mee praten :D . Ik heb in Italie een combinatie gedaan van Toscane (Florence), Cinque Terre (kust en prachtig mooi, zeer goed te bereiken met de trein) en Venetie gedaan en voor hotels / vakantie huisjes kijk ik dan op www.agriturismo.com , www.homelidays.com en / of www.expedia.com . Met de trein binnen Italie is zeer goed te doen (en ook heel betaalbaar), ik heb mijn tickets toen ter plekke gekocht op het eerste grotere treinstation waar we aan kwamen. Iets langer en meer vakantie gevoel kan ik helemaal begrijpen, dat zou ik ook willen :j .

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:45

Ik ben vorige week 3 dagen naar Parijs geweest. Tip ga met de trein en niet met de auto. In Parijs zelf kun je alles met de metro doen, super geregeld daar!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 11:56

Nou, totale verandering, maar is aan de kust vlakbij Venetie geworden. Toch het bekijken en ontspannen gecombineerd. Dank jullie wel, Parijs wordt in een najaar of voorjaar ergens. En zeker met trein!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:23

Toch nog even een opmerking, ik ben met mijn vriendin toen naar Parijs geweest MET de auto. Als je een beetje kan rijden is er niks aan de hand. Tuurlijk zijn er veel auto's met deuken maar heb je Amsterdam wel eens gezien. Wij moesten een parking hebben wat we niet konden vinden dus hebben we bijna 2 uur rond gereden, ZONDER een deuk. Als jij gewoon goed oplet in het verkeer (wat hier in NL ook geld) dan is er niks aan de hand. Wij zijn vanuit het hotel naar de metro gegaan en meteen een voorraadje metrokaartjes gaan kopen ideaal. 1 nadeel van de metro: Het stinkt op sommige plekken wel echt heel erg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 13:06

O, ja. Ik heb zelf altijd in Amsterdam gereden en kan ook in Rome prima rijden. Maar we willen onze auto niet beschadigd terug vinden op parkeerplaats en met trein en ov is best makkelijk als we daar naartoe gaan tegen die tijd. Overigens is het plan dan 3 steden of iets dergelijks te bezoeken per trein en scheelt ook best wat tijd en het is best gezellig met z'n 3en relaxen.
We zijn in Barcelona met metro en bus geweest, was goed te doen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:12

arabcarla schreef:
Toch nog even een opmerking, ik ben met mijn vriendin toen naar Parijs geweest MET de auto. Als je een beetje kan rijden is er niks aan de hand. Tuurlijk zijn er veel auto's met deuken maar heb je Amsterdam wel eens gezien. Wij moesten een parking hebben wat we niet konden vinden dus hebben we bijna 2 uur rond gereden, ZONDER een deuk. Als jij gewoon goed oplet in het verkeer (wat hier in NL ook geld) dan is er niks aan de hand. Wij zijn vanuit het hotel naar de metro gegaan en meteen een voorraadje metrokaartjes gaan kopen ideaal. 1 nadeel van de metro: Het stinkt op sommige plekken wel echt heel erg.

Wij hebben ook prima gereden naar Parijs toe hoor, maar als je Parijs binnenkomt sta je zomaar een uur in de file.
Auto ging alleen kapot in die file (auto staat nu nog in Parijs) ze kunnen je niet helpen want ze spreken echt geen Engels.

Het stinkt op sommige plaatsen inderdaad erg naar urine.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:37

Ja daar hebben wij geen last van gehad dus dat scheelt wel weer...
Ja weet niet of het urine was weet alleen dat het erg stonk op bepaalde plekker waar je echt ni vrolijk van word.... Al met al zou k graag nog een keer terug gaan!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:54

Vraagje over de metro in Parijs ( normaal ga ik altijd met me moeder en nu met vriendin ) is het voor 3 dagen beter om losse kaartje's te kopen of zo paris visitee?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:48

Dagie schreef:
Vraagje over de metro in Parijs ( normaal ga ik altijd met me moeder en nu met vriendin ) is het voor 3 dagen beter om losse kaartje's te kopen of zo paris visitee?

Ligt er net aan hoevaak jij de metro gaat gebruiken. Wil je ook veel lopen of echt alleen maar met de metro?
Wij hebben voor 1 dag (2 pers.) een carnet gekocht dat zijn 10 tickets voor 8 of 9 euro. Los zijn ze 1,75.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:39

Hmm ja dat weet ik eigenlijk nog niet.. ons hotel ligt in zone 3 dus ik weet ook net of mogelijk is om met een los ticket vanaf daar naar het centrum te gaan?
En anders koop ik inderdaad zo carnet voor 1 dag , alleen dag 2 ga ik naar disney dus dan moet ik zowiezo een andere ticket voor halen natuurlijk

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:35

Heeft iemand hier ook de lichttour gedaan over de Seine? Ik ben even aan het googlen, maar ik vind alleen maar hits van reisbureau's. Het lijkt me leuk om te doen, maar dan moet ik wel weten waar ik moet wezen, en of je eventueel van te voren kunt reserveren.