Scheermesje toegestaan in vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:39

Evelli schreef:
Maar het staat zo duidelijk op internet, het is zo makkelijk te vinden :+ dat sommige hier op bokt (na 100.000 van dit soort simpel te vinden dingen topics) er een beetje melig of geirriteerd van worden.
Hoe jong ze ook is, als ze een beetje haar best doet op google had ze het zelf kunnen vinden. Daar leer je veel van (het zelf zoeken en niet makkelijk op een forum gooien en het andere mensen laten doen) en wordt je groot en zelfstandig van :)

Dat snap ik dan ook wel weer ;) Ik kan daar vrij goed tegen, maar dat komt denk ik omdat zowel mijn moeder als mijn zusje totale rampenplannen zijn als het gaat om dingen opzoeken op internet, dus ik ben het gewend :P

Loose

Re: Scheermesje toegestaan in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:33

Je kan het best meenemen, als ze het zien halen ze het eruit en gooien ze het weg. Je wordt niet de gevangenis ingegooid ofzo. En heel vaak letten ze volgensmij niet eens zo heel goed op. Ik had een keer per ongeluk een zakmes in mijn handbagage, hebben ze ook niet gezien. :=

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:04

Haha waar zeg ik dat ik een scheer mes in mijn hand bagage nodig heb? :P maar oke dan neem ik geen scheer mesje mee koop ik dan wel op vakantie :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:10

En ik heb het inderdaad heel druk dus ga ook geen uren zoeken naar een site die ik snap met informatie over verboden dingen enz :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:20

Grappig dat 2 bokkers het binnen 30 seconde hadden gevonden :) dat zijn geen uren :)
Kan je zelf ook! Goed je best op doen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:02

En als TS het wilde opzoeken via bokt, er lopen geloof ik nog 4 topics momenteel over scherpe voorwerwerpen in handbagage.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:49

lilydj schreef:
Haha waar zeg ik dat ik een scheer mes in mijn hand bagage nodig heb? :P maar oke dan neem ik geen scheer mesje mee koop ik dan wel op vakantie :P

In je ruimbagage mag je gewoon scheermesjes meenemen. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:07

Ja je kan hem toch gewoon in je ruimbagage doen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:06

Ik doe scheermesjes altijd in de ruimbagage.
Ik ben wel een keer een nunchaku vergeten uit mijn handbagage te halen (was gewoon mijn standaard tas en had hem die avond ervoor mee gehad voor training) en ben er gewoon mee door de duane gekomen. :=

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:11

Loetie84 schreef:
Gewoon even de luchtvaartmaatschappij bellen.
Overigens ben ik met een vork in mijn handbaggage door de douane in USA gekomen, dus zoooooo goed letten ze ook niet op :S

Ik ben ooit op de Dominicaanse Republiek geweest, je lacht je rot om de douane daar, bij aankomst zaten ze spelletjes te doen op de computer. Bij de vlucht terug heb ik niet zo op mijn handbagage gelet, scherpe voorwerpen, deo, alles, en ik ben er niet eens op gecontroleerd daar, mogen ze toch blij zijn dat ik geen terrorist ben. Ook niet heel gek dat we op aankomst op schiphol meteen door een drugshond werden gecontroleerd.

Ik snap niet waarom je scheermesjes percee in je handbagage zou willen stoppen, ik kan me niet voorstellen dat je je nou percee in het vliegtuig wilt gaan scheren? Scheermesjes gaan bij mij gewoon in de normale bagage mee.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:30

@RusselNuwell en een paar anderen
Niet iedereen neemt ruimbagage mee he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:18

Eleandra schreef:
@RusselNuwell en een paar anderen
Niet iedereen neemt ruimbagage mee he ;)

Wilde net zeggen hoe moet je dat dan doen als je enkel die 10 kilo mee neemt.
Zou dan het weg gooien riskeren. Je kunt immers hier in nederland uitleggen dat het je eerste keer vliegen is ;)

Ik was ook van plan om een scheermesje mee te nemen en 2 zonnenbrand spra vormige flacons.
En anti klit voor mijn haren. Gelukkig kosten ze de wereld niet als ze weg gegooit worden.

Wel een tipje voor als je medicijnen gebruikt. Je medicijnen hebben dus wel gewoon een paspooprt nodig.
Die is verkrijgbaar bij je vaste apotheek. Krijg je een lijst mee waarop staat wat je gebruikt. anders krijg je het verhaal dat je druks smokelt :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:20

Als je zegt dat het eerste keer vliegen is, zeggen ze niet ineens dat je het wel mag meenemen hoor!

Medicijnenpaspoort heb je alleen nodig met medicijnen die op recept verkrijgbaar zijn of bij een bepaalde hoeverlheid normale medicijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:33

SteffiiY schreef:
Als je zegt dat het eerste keer vliegen is, zeggen ze niet ineens dat je het wel mag meenemen hoor!

Medicijnenpaspoort heb je alleen nodig met medicijnen die op recept verkrijgbaar zijn of bij een bepaalde hoeverlheid normale medicijnen

Nee duhh, dan is het wel begrijpelijk als je fouten maakt ;)