[FOTO]Weekje Mallorca!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: [FOTO]Weekje Mallorca!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:25

Ik heb met nog niet zo in Mallorca verdiept, zit te kijken welke plaats handig is om een appartement te boeken. We willen graag wat dagen lekker aan het strand kunnen liggen, 's avonds lekker uit eten en wat drinken ergens, leuk centrum dus. En een aantal dagen willen we op stap, dingen doen / bezoeken, maar moet even kijken wat er allemaal op mallorca te vinden is :)
Hoe rijden ze daar? dan is eventueel een auto / scooter huren ook nog een optie :)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:50

Ik ga voor de derde keer naar El Arenal, 14 dagen all in voor 800 euro :) Hiervoor een keer in Sa Coma geweest (Protur Safari park) en in Cala D'Or (Cala D'or Gardens).

Cala dor is heel rustig, sa coma is leuk, vlakbij calla millor waar heel veel leuke dingen te zoen zijn. Vanaf El Arenal kun je zo richting Palma met het treintje of met de bus(die trouwens geen reet kost) en daar kun je lekker shoppen, de straatjes verkennen etc etc.

Je kunt daar auto's, scooters etc huren. Wat ook zéker een aanrader is, is dit:
http://www.ranchograndemallorca.com/english/index.php

Je kunt hier heerlijke ritten te paard maken, na afloop is er een heerlijke bbq met als afsluiting een lesje line dancing, heel gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:19

Dat laatste klinkt leuk Daaf. :)
Wij zijn naar Can Picafort geweest, een klein kustplaatsje in het oosten, net onder Alcudia, een grotere badplaats. Je zit hier wel dichtbij natuurpark S'Albufeira en iets noordelijker zit je bij de schitterende berglandschappen die ook de moeite waard zijn te bezoeken. Wat ook heel mooi is zijn de kleine baaiplaatsen in het noorden.
Ik denk dat het westen, Palma en El Arenal wat toeristischer en drukker zijn, maar dat kan ik mis hebben hoor.
Wij hebben een auto gehuurd vanaf het vliegveld, ideaal!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:34

El Arenal op zich is inderdaad niks cultureels aan :P Dat is puur zon, zee, strand, uitgaan en lekker hersenloos :P Maar al zet je 1 stap buiten El Arenal en ga je op zoek, kom je inderdaad wat Joolien zegt, zó veel moois tegen. Niet alleen qua landschappen maar ook culturele bezienswaardigheden, de spaanse sfeer en de mensen zijn zeker de moeite waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:39

En het spaanse eten. Ik weet niet of dat ook zo met allincl is, maar we kwamen NLers tegen die logies hadden, maar die hadden dus elke avond hollandse of duitse maaltijden, dat is echt zonde want het eten is zo lekker!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:45

In Andrax [schrijf ik het goed?] is het ook heel mooi! mooie bergen,rustig,prachtig plaatsje.
Ligt in het Noord-Westen en Valda Mosa is ook mooi. El Areal is voor de stappers onder ons,ik vind die plaats helemaal nix.Palma is me te druk.
Het scheelde weinig of ik was er gaan wonen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 11-07-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:46

Ja bij ons in het hotel heb je inderdaad gewoon normaal eten(dit wordt voor mij de derde keer in dit hotel, hotel Palma Bay) maar daarnaast heb je elke avond heb je een thema avond, chinees, spaans, noem maar op.
Maar als je uit eten gaat, is dat inderdaad ook echt niet duur! Ik kan niet meer wachten! hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:49

Uit eten is zeker niet duur, en leuk!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:53

Oh wat een goede tips hier!
Ik ga het eens met vriendlief overleggen, thanks!

Op vakantie gaan wij elke dag uit eten, heerlijk :9

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:45

Wauw wat een super mooi eiland! Kan niet wachten tot ik er ben. Ga volgende week voor 7 dagen met een vriendin erheen. Lees al een paar gave aanraders om te doen. Wij zitten trouwens in El Aranal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:28

Veel plezier :D

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:35

SemperFi schreef:
Wauw wat een super mooi eiland! Kan niet wachten tot ik er ben. Ga volgende week voor 7 dagen met een vriendin erheen. Lees al een paar gave aanraders om te doen. Wij zitten trouwens in El Aranal.

Leuk wanneer ga je? :D En in welk hotel zit je? Ik zit van 22 juli tot 5 aug in Palma Bay :)

IN elk geval heel veel plezier!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:30

Dankje!

@daaf4ever: Wij zitten in hotel Encant, midden in het centrum aan het strand als het goed is. Wij gaan de 24e om 6.30 vliegen vanaf Schiphol.
Wie weet komen we elkaar toevallig tegen :) Jullie ook veel plezier!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:04

Oh dat schijnt ook een heel leuk hotel te zijn! :) Ben er nog nooit geweest maar hoor positieve verhalen. Wij gaan de 22e vanaf Dusseldorf tot de 5de van augustus, scheelde zo''n 150 euro per persoon!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:12

Wij hebben gisteren ook geboekt, appartement Es Ravells d'Or in Cala D'or!

Moeten alleen nog wel even geduld hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:36

Wanneer ga je Blackje?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:43

September :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:45

Oh nou t gaat sneller dan je denkt :)
Leuk onderschrift heb je trouwens :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:52

Ja dat is ook zo!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:08

daaf4ever schreef:
Oh dat schijnt ook een heel leuk hotel te zijn! :) Ben er nog nooit geweest maar hoor positieve verhalen. Wij gaan de 22e vanaf Dusseldorf tot de 5de van augustus, scheelde zo''n 150 euro per persoon!

Zo dat is best veel geld. Wij wilden graag vanaf Schiphol, omdat we komend studiejaar beide op buitenlandstage moeten en mn vriendin naar Tanzania gaat en ik waarschijnlijk naar Florida. Even oefenen op zo'n groot vliegveld leek ons daarom wel handig ;) . Is Dusseldorf een korte reistijd? Eelde is voor ons het dichtste bij, maar die was nóg duurder ivm regiotoeslagen ofzoiets...
Hopelijk bevalt het hotel! Als de bedden en het eten goed is vind ik het prima, we zullen er vast niet heel veel zijn :)

Onze tickets zijn vandaag binnengekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:18

Weeze is voor jullie wel een heel eind uit de richting idd, zonde! Want het is echt veel goedkoper.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:01

Joolien schreef:
Weeze is voor jullie wel een heel eind uit de richting idd, zonde! Want het is echt veel goedkoper.

Wij gaan eind van de maand v/a Weeze naar Menorca met de kids (Mallorca lukte helaas niet meer, heb pas vorige week geboekt). Hoe is het parkeren daar geregeld bij Weeze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:36

Embe schreef:
Joolien schreef:

Wij gaan eind van de maand v/a Weeze naar Menorca met de kids (Mallorca lukte helaas niet meer, heb pas vorige week geboekt). Hoe is het parkeren daar geregeld bij Weeze?

Voor lang parkeren weet ik dat eerlijk gezegd niet, maar er is wel een grote parkeerplaats voor het wegbrengen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:54

Via Dusseldorf vliegen is zeker een stuk goedkoper.Wij vlogen de 2de keer Mallorca ook via Dusseldorf.
Het voordeel daar is ook dat als je je vliegtuig mist,je gewoon met het volgende vliegtuig mee kan.[wij waren te laat,vliegtuig had de deuren al dicht].
Volgens mij kan dat niet via Schiphol?
Calla D 'Or ben ik ook geweest,heel mooi daar.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:11

Via Dusseldorf scheelt uiteindelijk qua kosten en tijd niet veel met Schiphol voor ons denk ik. Dusseldorf is een best eind rijden vanuit het noorden.. Wel ideaal voor als je wat lager in NL woont :j .