Wie kan mij helpen?? Stedentrip naar Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:35

lucifertje schreef:
Narya schreef:
Ben ik niet mee eens. 400 euro voor drie dagen is een flinke zak met geld, en ik geloof ook best dat dat goedkoper kan als je geen vijfsterrenhotel oid verwacht.

Dan misschien idd vliegen op een iets minder gunstige tijd en een extra dagje eraan vastplakken oid? Hostel hoeft niet veel te kosten, dan haal je de kosten van een goedkoper ticket er zo uit.

Wat ik begrijp uit haar OP is dat het 700 euro voor 2 personen wordt. Dan ga ik ervan uit dat de 400 euro ook voor 2 personen is en dan heb je een budget van 200 pp voor 2 nachten + vliegreis. Dat vind ik erg weinig en niet reeel voor wat ze wilt.

Ahhh! :)*
Ik vroeg mij al af of mijn ideeën over wat veel geld voor een paar dagen weg is zo erg afweken van de rest van de wereld.
Als je voor minder dan 200 euro per persoon een stedentrip wilt doen moet je vroeg boeken bij een budgetmaatschappij als Ryanair en een hostel van 15 euro per nacht nemen. Zo ben ik voor 25 euro heen en weer naar Sevilla gevlogen vorig jaar. Maar dan moet je wel een beetje flexibel zijn qua tijd en datum inderdaad :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:38

Het is best wel te doen maar dan moet je wel vrij flexibel zijn.
Wij willen ook 3 dagen naar Spanje, Portugal of Griekenland en hebben best al wat opties gevonden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:43

Narya schreef:
Als je voor minder dan 200 euro per persoon een stedentrip wilt doen moet je vroeg boeken bij een budgetmaatschappij als Ryanair en een hostel van 15 euro per nacht nemen. Zo ben ik voor 25 euro heen en weer naar Sevilla gevlogen vorig jaar. Maar dan moet je wel een beetje flexibel zijn qua tijd en datum inderdaad :))

Same here. Mijn topper tot nu toe was 4 dagen Berlijn voor 200 euro incl. vlucht. Die was nl. nog geen euro enkele reis (96 cent!) en geen luchthavenbelasting. Inclusief boekingskosten vloog ik voor nog geen 15 euro Weeze-Berlijn v.v. In een hostel geslapen, goedkoop maar gezond gegeten en enorm veel gezien. Drie jaar geleden was dat, midden in augustus, dus aardig hoogseizoen. Je moet het idd net treffen. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:49

Ik ga begin september 8 dagen naar Italie (Rome en Napels) inclusief hotel/hostel/vlucht zit ik nog onder de 600 euro. Ik boek meestal een vliegticket bij transavia (vaak goedkoopste) en hostels kijk ik op hostelworld.com of appartementen op only-appartments.com. Dit keer zit ik in Rome in een hotel en in Napels in een hostel.

Maar 350 euro pp is toch wel te doen? Ok als je heel vroeg boekt of buiten seizoen gaan kan je vast goedkoper ...

Nadia
Oppermuts

Re: Wie kan mij helpen?? Stedentrip naar Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:42

LZP --> BEU

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:45

_MC_ schreef:
Kattenbak schreef:
Dubbeltje eerste rang verhaal.

Voor 400 euro een trip vinden die aansluit op jouw vliegveldwensen en tijden? En daarbij ook nog een hotel voor 2 nachten?

Gewoon meer geld ervoor uit trekken en anders een goedkopere stad uitzoeken.

jep ben een echte 'hollander' en ben der trots op ;)

als jij mij dat geld nou eens fftjes stort, is er geen probleem meer... maar aangezien ik niet meer te besteden heb kan ik er niet 'gewoon' meer geld bij doen...

En als je niet meer te besteden hebt kun je misschien beter niet gaan. Ook typisch Hollands, hebben hebben hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:57

Vergeet niet dat als je daar eenmaal bent voor dat weinige geld, het leven daar nog wel ontzettend duur is! Entree tot verschillende bezienswaardigheden is flink aan de prijs, en eten en drinken ook. Zelfs als we ver buiten het centrum gingen eten, waren we nog een behoorlijke som geld kwijt. Sterker nog, een broodje salami bij de bakker aan de overkant van ons hotel (wat op 6 metrohaltes van het centrum lag) was 7 euro.

Wij hebben gevlogen met Vueling, ik doe het niet meer, hoe goedkoop ook. Beenruimte was zelf met korte benen (1.74) zo krap dat ik met mn knieen tegen de stoel voor me zat, mn man paste er helemaal niet tussen (1.87). Stoelen waren allemaal kapot, vulling stak eruit etc. Toiletten waren defect en konden niet gebruikt worden. Nee, dan geef ik toch liever iets meer uit. Hadden Vueling alleen gekozen voor de gunstige vluchttijden tov Transavia en Ryanair, maar ik was liever een paar uurtjes minder in de stad geweest :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:36

Ik zit prima in vueling (1.58) en mn vent (1.83) ook, gaan zeker volgnde keer weer. Transavia en ryanair vliegen ook op terminal 2, horror! Vueling op terminal
1 (2 is oud en vies
En geen winkeltjes)

En eten.. Wij aten elke dag tapas, prima betaalbaar zelfs aan het strand
:j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:08

Hmm, dan hebben wij het zeker slecht getroffen. Zal ook schelen wanneer je gaat misschien paar tapas en 4 glazen wijn aan het strand kostte ons 70 euro. Terminal weet ik niet, wij hebben 1 niet gezien, maar het vliegtuig was echt verschrikkelijk. Zelfs de stewardessen schaamden zich een ongeluk. Was een oud russisch toestel, volgens personeel werden die steeds vaker opgekocht om kosten laag te houden. Zitruimte zal musschien ook per toestel schelen maar bekend is dat ze 7 cm minder beenruimte hebben dan transavia, en daarmee zijn ze op geloof ik 1 na krapste...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:16

Heb ik helemaal geen last van gehad bij Vueling maar dat zal waarschijnlijk per toestel nogal verschillen. Als ik dit zo hoor zou ik toch niet zo gauw weer boeken..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:22

Tsja, dit is een slechte ervaring tegen zo te zien meerdere goede ervaringen, dus zoals ik al zei, misschien hebben wij pech gehad. BIj Transavia hebben wij toevallig goede ervaringen, en een heleboel andere mensen niet.

Barcelona is een geweldige stad, maar in het drukste seizoen weten ze wel heel goed hun geld binnen te halen. Logisch ook, dat is zo'n groot deel van hun inkomsten! Zo merkten wij dat er voor ons andere prijzen gehanteerd werden dan voor ons buurtafeltje, waar spanjaarden zaten. Tsja, dat gebeurt en dat weet je ook. Wij vonden het niet erg, want we hadden geld genoeg te besteden, maar als ik op mn centen zou zitten, zou ik niet naar Barcelona gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:34

Vueling heeft tegenwoordig alleen airbussen toch?

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:40

Ook een tip die mij toch wat euros gespaard heeft : vaak is het goedkoper om te vliegen op Girona of Reus. Die steden zijn beide ongeveer een uurtje-uurtjehalf van Barcelona en er is een goede busverbinding (voor Girona).. Hopelijk vind jebiets want het is een prachtige stad!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:47

Geen idee wat voor vliegtuig het was, of wat ze verder nog hebben vliegen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:49

Ryanair vliegt idd op Reus, en dan kan je de bus of trein pakken naar Barcelona, maar dan heb je er wel weer 1,5 uur reistijd bij. Ryanair Barcelona is prima te doen kwa prijs.
Met vueling hebben wij hele goede ervaringen, nieuw toestel, en prima service. Ik geloof dat vueling nieuwe toestellen heeft gekocht en omdat het het 2e merk of hoe zeg je dat van Iberia is, is de service goed. En de spaanse piloten zijn voor mij de beste piloten die er zijn. Let maar eens op met een Trans avia landing, bong keihard op de grond en vueling. Overigens heb ik ook over transavia geen enkele klacht , alleen dat je ver moet lopen . Jet air doe ik niet meer, dan zit je in een zaaltje apart op schiphol te wachten, niets aan.
Barcelona heeft dure en goedkope restaurants, ik vind het best te doen, eigenlijk is het uit eten best goedkoop helemaal als je een dagmenuutje neemt en dan zit de wijn er vaak bij in , voor een tientje.
Ook de tips over hostals zijn goede tips. Al met al , voor 400 euro denk ik, dat als je goed zoekt , wel iets kan vinden. Op booking .com hebben ze heel vaak hotelaanbieding van de dag, dan kost de kamer de helft van de prijs.
Heb je trouwens al wat gevonden¿

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:55

kijk eens met ryan air naar Girona dat is meestal ook een stuk goedkoper, vliegen vroeg en ook laat, ben altijd onder de honderd euro heen en terug gekomen en je kan vantevoren inchecken dus je hoeft maar 45 min voor vertrek op het vliegveld te staan.
Mijn vriend werkt in barcelona en is 2weken geleden een weekend heen en weer voor 36 euro.
Als je naar girona vliegt moet je wel nog de shuttle bus nemen.
Hij wist ook een goedkoop hotel, is zijn moeder verbleven tijdens haar weekendtripje, zal even vragen hoe het heet.
Het kan dus makkelijk binnen 400 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:48

Als je uit eten gaat, de studentenwijken is het ook vaak goedkoper eten :j

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:25

leonie1988 schreef:
Gezien je budget denk ik dat je óf je tripje moet uitstellen totdat je budget hoger is. óf een andere stad uitkiezen :) Voor 400 euro zit je 3 dagen in Brussel, in een hotel met ontbijt (inclusief treinreis).

Ook mijn gedachte, het is een dure plek om heen te gaan,
Wij zijn 2 jaar terug vrijdagochtend vertrokken en maandag middag weer naar huis. Wij waren voor het hotel (incl ontbijt) en de vliegreis al €600,- p.p kwijt, en dan heb je de rest van de dag nog geen eten en vergeet niet dat dingen doen ook geld kost. Als je hier heen wil moet je idd of je reis uitstellen en sparen of ergens anders dichter bij huis wat doen voor het geld dat je nu hebt.

Ik denk dat als je een stedentrip voor jou buget kan vinden dat heel Nederland er op uit trekt want zo snel vind je dat niet voor die prijs

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:33

heb een goedkope vlucht gevonden via de ryanair voor de donderdag en de zondag :D en waarschijnlijk ook een goedkoop hoteletje gevonden vlak bij de ramblas :D

ff op zijn werk informeren of ie dan vrij kan krijgen en dan heb ik een leuke verrassing voor hem voor onder de 400 euro! ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:51

Taxi’s, eten, bezichten van e.e.a., reis- en ongevallenverzekering?

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 18:20

taxi? er rijd een bus dienst van het vliegveld tot vlak bij het centrum (waar het hotel zit) dat heb ik allemaal bij de prijs opgeteld, net als de parkeerkosten van de auto, reisverzekering zit al in ons standaard pakket (iig iets wat er op lijkt)

en ik neem toch aan dat er genoeg leuke terrasjes en restaurantjes zijn daar? daarom wilde ik ook niet veel meer als dit uitgeven, anders kunnen we daar niets meer ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:17

Ja met een leuke prijs, eten en drinken is mega duur daar. Ik wil je niet laten afschrikken maar dat je daar wel rekening mee houd ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:01

Dat valt ook wel weer mee. Ik ben twee jaar geleden voor het laatst in Barcelona geweest (met kerst) en we hebben daar heel voordelig kunnen eten. Is maar net wat voor zaakjes je uitzoekt.

TS, ik kan je dit boekje aanraden: http://www.100procenttravel.com/barcelona.aspx

Geen 'standaard' reisgids, natuurlijk staan de highlights er ook in, maar ook een hoop plekken waar je zelf niet zo snel op zou komen. Inclusief zeer betaalbare adresjes waar je kunt eten en drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:49

En check ook de lonely planet. Daar staan ook goedkope restaurantjes in :j

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:07

Voor als je nog een goedkoop hotel zoekt. Kijk eens naar hotel glorius, ligt een beetje verder af maar meteen aan het metro station, dus eigenlijk maakt het niks uit want die rijden toch elke 3 min ongeveer, en goedkoop ook nog.