[FOTO] IJsland, 1400km liften!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:53

Eleandra schreef:
@loveshadow
Wat houd je tegen? Gewoon gaaaaan!

Haha als ik dit allemaal zo zie en lees dan zou ik het liefst vandaag nog gaan :D Het enige dat me tegenhoudt is eigenlijk een beetje angst om te liften. Maar als ik een leuk reismaatje kan strikken dan doe ik het misschien ooit :D

Fiffil, heb jij daar fietsen gehuurd of had je zelf een fiets meegenomen? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:55

loveshadow mijn vriend had onze fietsen meegenomen met het vliegtuig (ik zat daar toen al een paar maanden, was eerst gaan werken daar). Fietsen huren is duur aangezien wij meerdere weken op stap gingen en het hele eiland rondgingen, was huren geen strak plan (vonden ook vooral verhuur voor een rondje in de stad). En niemand fietst daar. Je fietst dus ook gewoon op de ringweg (snelweg) vooral bij Reykjavik was dat gek... klaverbladen invoegen op de fiets. Maar de ringweg is zo rustig, zelfs in de zomer, dat je vaak niemand tegenkomt.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:56

@Fiffil
Ik bedacht me net trouwens, volgens mij was de koers bij jou ook gunstiger toch? Verder kan ik me alleen bij je aansluiten, uit eten en drank is duur, maar je kunt het als je veel zelf doet ook heel goedkoop maken.

@Magrathea
Leuk zeg, je ouders zullen we vast super hebben, wat bezoeken ze?
Ik heb Wie is de Mol niet gevolgd nee, ik had er wel vaagjes wat van gehoord van mijn moeder. En vliegtuig? niet gezien! Wel live een noodlanding van icelandair gevolgd, die waren tijdens het opstijgen een van de wielen verloren :+

@Fiffil
Ja precies, Landmannalaugar tot Skogar (4/5 dagen) wilden we doen maar was dicht. Laki was dicht, alle andere dingen het binnenland in waren allemaal dicht. Beetje jammer, maar nu ben ik er ergens wel blij om, anders had ik de honden nooit ontmoet!

@loveshadow
Ik weet niet of je mijn andere topic gezien hebt? Het reismaatje wat op een van de linkjes staat heb ik via een reisforum gestrikt <<) Na 4 weken samen was het nog steeds super gezellig, dus met een beetje lef kom je overal!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:57

Zou kunnen, ik weet niet hoe de koers nu is eigenlijk. Ik weet niet of het zo'n verschil is tussen nu en vorig jaar?
Jammer dat het hoogland dicht was... Landmannalaugar <3 maar jullie hebben sowieso prachtige dingen gezien, alles is daar mooi.

Bonus is wel het goedkoopst. En creepy varken :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-06-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleandra

Re: [FOTO] IJsland, 1400km liften!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:58

1 euro is 161 kronen op het moment, weet niet wat het toen was?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:01

Euhhhhh :+ da's een goeie. :')
Op wikipedia staat 1 EUR = 159,400 ISK in juni 2011.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:05

Drank drink ik eigenlijk niet en uit eten zal wel zeer gelimiteerd zijn omdat het toch een kampeervakantie is :)
Fiffil, Dat fietsen lijkt mij ook echt gaaf!

De meeste excursies zitten er al bij. De optionele zijn gletsjerwandelen, Wandelen in Landmannalaugar, walvissafari, boottoch naar Grimsey voor bij elkaar opgeteld 200 euro!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:05

Eleandra schreef:
@Magrathea
Leuk zeg, je ouders zullen we vast super hebben, wat bezoeken ze?
Ik heb Wie is de Mol niet gevolgd nee, ik had er wel vaagjes wat van gehoord van mijn moeder. En vliegtuig? niet gezien! Wel live een noodlanding van icelandair gevolgd, die waren tijdens het opstijgen een van de wielen verloren :+

Ze maken een rondreis. Weet niet precies waar, ze hebben het laten zien maar dat boekje hebben ze meegenomen :=

http://www.youtube.com/watch?v=gtvSVhBb9kw Hier zie je het heel kort :+ De allereerste aflevering hadden ze een opdracht waarbij ze naar een vliegtuig toe moesten lopen die op het strand lag. Een ouwe Dakota geloof ik. Zag er niet uit alsof ze die daar even voor de gelegenheid neer hadden gelegd :+
Als je binnenkort eens een dagje niks te doen hebt is het misschien wel leuk om het terug te kijken, misschien zie je spots waar je zelf ook bent geweest :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:06

Sowieso naar Landmannalaugar <3 ohhh dat was zo mooi.

Oh Margrathea ik denk dat jij het wrak op Sólheimasandur bedoelt :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:08

Ah dat valt best mee met de koers, iets gunstiger toen maar bijna hetzelfde.
@Mootje
Doe ze allemaal! :D Haha nee hoor ik weet het niet, maar klinkt allemaal super. Walvissen is een absolute aanrader, als je nergens anders puffins hebt gezien, zou ik ook zeker naar Grimsey gaan, Landmannalaugar stond heeel hoog op ons lijstje maar hebben we gemist door verkeerd seizoen. Gletsjerwandelen geen ervaring mee.
@Margrathea
Ik ga zeker even kijken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:09

Ik wil sowieso alle excursies meedoen O:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:10

Wij wilden een puffinexcursie doen maar die kon niet doorgaan omdat het weer op zee te slecht was -O- verder nooit echt excursies gedaan daar, welke staan er op de planning Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:17

De vier extra excursies van mijn vorige bericht zijn dus optioneel en deze zijn inclusief:
Bezoek aan Jökulsárgljúfur nationaal park
Bezoek aan watervallen Glymur, Skogafoss, Detifoss. Svartifoss and Gullfoss
Bezoek aan Geysir and Strokkur
Wandeling in Mytvatn
Bezoek aan warmwaterbronnen van Jarõbödin
Bezoek Blue Lagoon

Gelukkig zijn alle kampeerspullen ook inclusief van verder dan een matje en een slaapzak kom ik niet :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:19

Tof :) meeste highlights zitten er wel bij in. Wel leuk dat je niet alleen in de Golden Circle blijft maar ook wat meer van de rest van 't eiland ziet :j gaan jullie verder niet echt iets in het noorden/westen doen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:22

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:25

Ja, dat is gewoon de ringweg, die route doen de meeste mensen. Ik kan het hoogland wel echt aanraden.
15 dagen is best een oké tijd, waar ik werkte was een guesthouse en daar kwamen wel vaker mensen langs die 10 dagen of minder gingen en hetzelfde rondje deden. Maar er zijn er ook veel die in de Golden Circle blijven en de rest van 't land niet zien. Maar goed als je maar kort de tijd hebt moet je keuzes maken natuurlijk. Ik heb na een paar maanden ook nog lang niet alles gezien...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:27

Waauw prachtig , ik zou ook wel een keer naar ijsland willen :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:27

Waaaaaauw! :wow:

Ik moet eerlijk toegeven dat Ijsland nooit hoog op mijn lijstje heeft gestaan met landen waar ik nog eens heen wil, maar na het zien van jouw foto's is die mening toch wel iets veranderd! Wat een prachtige foto's van een prachtige natuur! :oo

Moet een ontzettend gave reis zijn geweest, super zeg... :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:29

Ik heb even de golden circle gegoogled... Dat is maar een heel klein stukje :+ Ik vond dit een leuke reis, omdat je heel het eiland overgaat!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:29

Wauw, wat mooi zeg en wat gaaf! Wat een prachtige foto's wat moeten jullie hebben genoten zeg! :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:31

Leuke excursies Mootje, ik vond Myvatn echt super :D Kun je trouwens gewoon zelf je dag indelen daar? Dan heb ik nog wel een tip voor je als je daar bent en houdt van zwemmen in heet (!) water.

@Ntlie
Ja IJsland wordt langzaam meer ontdekt als super bestemming, toen we aankwamen waren we nog overal alleen en begin juni waren er ineens een hoop mensen. Het is dan ook echt de moeite.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:33

Eleandra er staat dat ze naar Jardbodin gaat dat is dat warmwater bij het Myvatn, bedoel je dat?

Mootje klopt maar dat zijn de zogenaamde highlights en veel mensen doet dat rondje als ze minder tijd hebben. Al vind ik Myvatn wel een highlight en de westfjorden, het westen en noorden zijn sowieso zwaar ondergewaardeerd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:34

Volgens mij gaan we elke avond naar een warmwaterbad in de buurt van de campings, eleandra :D Kom maar op met die tip, je weet het nooit!
Ik ga met zo'n grote kampeerbus... Een paar uurtjes vrije tijd per dag zal ik wel hebben, maar kom denk ik de camping niet af, want ik heb geen eigen vervoer!

Ik ben niet zo van het massatoerisme... Ben net terug van een reis van Cuba waar we alleen naar de highlights gingen en dat was niet helemaal aan mij besteed!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:35

Echt schitterende foto's!!! Staat zeker nog op mijn lijstje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:36

Wss gewoon het zwembad in het dorp dan als je elke avond gaat (daar hebben ze hot tubs)? Warmwaterbronnen zitten niet overal om de hoek namelijk.
Vaak kun je bij campings ook prima wandelen in de omgeving dat is vaak ook al mooi hoor :)