Vraagje over handbagage Rynair?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Vraagje over handbagage Rynair?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:13

Bij ons werd daar vorige week niet moeilijk over gedaan :n

Ik snap sowieso het nut van die vloeistof regel niet zo... als je door de controle heen bent, kun je vervolgens op het vliegveld zelf weer grote verpakkingen kopen :+ Die zullen vaaaaaast gecontroleerd zijn, maar het lijkt nu soms meer op een sponsoringsactie voor de winkels op het vliegveld :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:27

Wendy schreef:

Ik snap sowieso het nut van die vloeistof regel niet zo... als je door de controle heen bent, kun je vervolgens op het vliegveld zelf weer grote verpakkingen kopen :+ Die zullen vaaaaaast gecontroleerd zijn, maar het lijkt nu soms meer op een sponsoringsactie voor de winkels op het vliegveld :D

Als je thuis een flesje water vult kun je er dingen in verstoppen.
Als je achter de douane een flesje water koopt, heb je geen mogelijkeheid meer om iets erin te stoppen ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:30

SteffiiY schreef:
Wendy schreef:

Als je thuis een flesje water vult kun je er dingen in verstoppen.
Als je achter de douane een flesje water koopt, heb je geen mogelijkeheid meer om iets erin te stoppen ;)

Dat snap ik wel (ben nog net niet helemaal achterlijk) maar dat flesje kun je vervolgens wel in je koffer doen, alleen in de handbagage is het een probleem. En wat is de kans dat zoiets gebeurt? Het is allemaal ingesteld na de aanslagen, maar die hadden niets te maken met vloeistoffen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:07

Hoebedoel je het flesje kan je in je koffer doen?

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:18

Ik reis vrij vaak, maakt niet uit met wie je vliegt, vloeistoffen mag je niet meenemen.
Neem mini's mee (5 is geloof ik de max) in een doorzichtige zak, die moet je nl net als riemen-horloges, etc appart door laten gaan.
Lippen balsem is geen probleem, pincet zat bij mij laatst perongeluk in handbagage..werdt zo doorgelaten evenals een wegwerpscheermesje...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:20

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... bagage.htm

Citaat:
Vloeistoffen en gels

Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

•Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
•Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
•Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
•Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

Neemt u vloeistoffen, gels of spuitbussen mee of koopt u deze vóór de paspoortcontrole en heeft u deze niet nodig aan boord? Dan adviseren wij u deze in uw ruimbagage te stoppen, voordat u incheckt.

Daar staat niets over maximaal 5 stuks. Gewoon zo veel als er in één plastic 1-literzakje past, en dan in verpakkingen van max. 100 ml.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:22

Ik vloog met Transavia.. naar Alicante 1.5 week terug.. (zit er nog steeds) en mocht NIETS meenemen aan vloeistof...
Enkel als het verpakt was blabla.. heb ik dus niets aan. Vond het niet de moeite.

Kijk er goed naar, want ze gooien het voor je neus weg... :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:23

Dat is dus onzin, dat je niets aan vloeistoffen mag meenemen. :n

De bovenstaande regels gelden voor ALLE maatschappijen die vliegen binnen de EU. Transavia wijkt daarin niet af, ook daar geldt de 100 ml-regel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:34

Ik zeg toch, enkel als het verpakt was blablabla... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:39

Tuurlijk als het verpakt is, hoe neem je het anders mee? :') Of lees ik het nu zo raar :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:06

Het is IMO niet duidelijk wat je met 'verpakt' bedoelt. In de originele verpakking had ook gekund. Maar met dat 'NIETS aan vloeistoffen' zet je mensen op het verkeerde been.

Dat jij er niets aan hebt en dat jij het niet de moeite vindt, dat kan. Een ander kan er wél wat aan hebben. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:43

Ben zelf stewardess geweest ;)

wat betreft vloeistoffen:
Je mag max. 10 items meenemen van max. 10 ml per stuk. ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:38

SteffiiY schreef:
Ben zelf stewardess geweest ;)

wat betreft vloeistoffen:
Je mag max. 10 items meenemen van max. 10 ml per stuk. ;)

Dat klopt dus al niet, zie de link van Karin :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:51

Toen deze regels net golden stond mij daar ook iets van bij idd, dat het er max. 10 mochten zijn. Ik heb daar echter nooit 'harde bewijzen' voor kunnen vinden. Deze reizigersinfo komt van de website van Schiphol, mag aannemen dat-ie klopt.

Ik heb ook wel eens meer dan 10 items in dat zakje gestopt (op een stedentrip met alleen handbagage) en dat is nooit een probleem geweest, zolang alles maar in zo'n 1 liter-zakje paste.