Schotland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Schotland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:18

Ik trek ook ergens de grens hoor :D

In Normandië was de grens bereikt na 16 bunkers en 5 musea daarover :')

Toch best coulant van mezelf :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:23

Ik ben er 2x geweest. :D Verbleef in jeugd hostels. Mijn favoriet was Carbisdale Castle. :+:

Dit was 2008 maar ben in 2007 voor het eerst geweest.
[BM] Bokt Goes Schotland: Foto Verslagen Topic!!

Ik vond het wel heel prijzig allemaal maar ik wil ooit nog eens terug...en dan nog veel meer mooie natuur bekijken....

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:32

Mijn zusje woont in Carrbridge, vlak bij Aviemore daar kun je super wandelen, paardrijden etc.echt een aanrader.

Je kunt tegenwoordig heel eenvoudig vliegen van schiphol op inverness (flybe) dan kan het genieten gelijk beginnen!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:41

Schotlandfreak meldt zich :D
Glencoe is prachtig. De Ben Nevis beklimmen is heel gaaf om te doen. Culloden is heel mooi en ik werd er wel goed stil van. In Kincraig heb je de 'working sheep dogs', daar worden demo's gegeven met bordercollies met schapen. Is echt heel leuk om te zien.
En in Edinburgh heb ik de horror tour gedaan. Dat kan 's avonds en overdag. Dan ga je de ondergrondse stad in. Is heel creepy.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:07

Raponsje schreef:
Edinburgh MOET je gezien hebben.
Als je echte geschiedenis wil proeven moet je de ondergrondse stad bekijken waar ze vroeger woonde met de pest enzo. Mary king's close.

<3

Een dagrit door het noorden is ook erg gaaf, dan kun je Loch Ness direct meepakken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:27

Wat een leuke tips allemaal, heel erg bedankt :)
Krijg er steeds meer zin in, nog 3 weekjes!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:03

Wat leuk! Een Schotland topic!

Als rasechte halve Schot ;) ben ik al heel vaak in Schotland geweest en ik heb het geluk om over een kleine twee weken voor vijf weken in een appartement te mogen zitten in het centrum van Edinburgh. Mijn man moet voor zijn werk vijf weken daar heen en ik mag mee! Voor hem werken, voor mij genieten. Halverwegen vlieg ik even naar huis, maar dat is van maandag t/m donderdag.

We hebben al kaartjes voor de tattoo en we zullen vast nog wel meer meepikken van de festival maand. In de weekenden willen we wat verder het noorden in trekken. En natuurlijk familie bezoeken. Voor mij is het extra speciaal omdat we de as van mijn vader vorig jaar ergens in Glasgow hebben uitgestrooid. Hij is in Glasgow geboren en opgegroeid. Als het goed is zit je zo in Glasgow met de trein, dus denk dat ik toch wel een paar keer die kant op ga. Kan ik die plek bezoeken en dat kan ik natuurlijk altiid nog even combineren met een middagje shoppen ;)

Als aanrader kan ik zeggen dat de Harry Potter trein vanuit Fort William heel leuk is. Op zoek naar Nessie kan natuurlijk ook niet ontbreken en verder is de natuur natuurlijk overal heel mooi. Edinburgh zelf vind ik een heerlijke stad dus daar zou ik ook heen gaan.

Zijn er nog bokkers die ook in de maand augustus in Edinburgh te vinden zijn?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:06

Ik ben elke week wel in Edinburgh te vinden, maar sla de Fringe over
Veel te druk. Vorig jaar hebben we ons echt door de mensen massa moeten duwen op the royal mile.

Vanuit Edinburgh is het 60min naar Glasgow central. Houd er rekening mee dat treinreizen naar Edinburgh maar tot 18u geldig zijn. Dus of een enkeltje nemen of voor 18u terug gereisd zijn.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:42

Hier nog een halve schot :p !
Kom er wel vaak, maar alleen in Glasgow en omstreken omdat daar mijn familie woont.
Zie helaas dus niet veel van het land, maar dat van die Harry Potter trein moet en zal ik nog een keer doen :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:52

Edinburgh, Stranraer, Skye, het gebied(Glencoe) waar de laatste James Bondfilm is opgenomen.
Als je heel veel tijd en/of zin heb Orkney. :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:03

Glasgow-Edinburgh is ook prima met de bus te doen, iets langer maar de bussen hebben allemaal wifi dus vermaken kun je je vast wel :)) Sinds kort is er overigens ook een directe bus vanaf Edinburgh Airport naar Glasgow City Centre, voorheen moest je eerst Edinburgh in om naar Glasgow te komen. Ik ben in Augustus ook nog wel een paar keer in Edinburgh, heb het Fringe nog nooit gezien dus dat moet ik natuurlijk wel een keer meemaken! *\o/*

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:40

Ik ben ook wel een 'busser', kan idd wat langer duren, maar is vaak ook wel relaxed! En goedkoper ;) Het appartement is op loopafstand van het station in het centrum van Edinburgh, dus het vliegveld is een beetje uit de richting voor mij. Maar de bus gaat dus van vanaf het station naar station ook?

Nog maar 6 nachtjes slapen en dan is het al zo ver!!! Heb er echt zin in. En hoe fijn het ook is als de zon schijnt, moet zeggen dat ik ook wel even uitkijk naar de verkoeling haha!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:56

Bus gaat niet vanaf Waverley, maar vanaf het busstation (2 minuten er vandaan ongeveer). Komt aan op Buchanan, midden in Glasgow (om de hoek van Sauchiehall en Buchanan street, de twee grote winkelstraten) :) Geloof dat een retourtje rond de 10 pond is. Veel plezier! Ik vlieg zaterdag weer terug naar Glasgow *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:31

Dit is al een wat ouder topic, maar ik vond het wat onzinnig om een nieuw topic te openen.

Is er iemand die toevallig nog een appartement te huur weet/heeft, van 10-15 september, omg. Melrose / Kelso / Edinburgh. In centrum, niet te stedelijk, wel natuur. Maar dat je in de avond nog wel wat kunt doen behalve elkaar aankijken. 4 personen, bij voorkeur 3 kamers met wifi.

Meerendeel van de site als HomeAway etc is allemaal al verhuurd. Via Booking.com hebben we geboekt en die hebben tot nu toe ook nog geen alternatief geboden...

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:40

Ik ben nog nooit in Schotland geweest, maar heb je Air B&B al geprobeerd? Wellicht ook een goed alternatief! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:04

Ik volg dit even. Plan is om volgend jaar wederom naar Edinburgh te gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:56

Esile schreef:
Ik ben nog nooit in Schotland geweest, maar heb je Air B&B al geprobeerd? Wellicht ook een goed alternatief! :)

Had ik al wel op gekeken, erg leuke site inderdaad!

Helaas is dat allemaal midden in Edinburgh of te ver weg. We moeten do-vrij in Kelso zijn dus vandaar dat we in die regio zoeken.