Vakantie komt niet meer uit, vliegticket ongedaan maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:12

Omboeken van vluchten betaal je meestal al snel 250 euro voor, dus als het een goedkoop ticket was is het waarschijnlijk goedkoper om het te laten voor wat het is. Zonde van je geld maar zo is het nu eenmaal.

@Nathalie: wanneer is je vlucht? Tot een bepaalde tijd van te voren mag dit volgens mij gewoon namelijk. Staat als het goed is in de reisvoorwaarden.

Nathalie

Re: Vakantie komt niet meer uit, vliegticket ongedaan maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:14

Over 3 weken... ik vind het echt niet kunnen grrrr. Wij moeten nu ruim 31 uur later vleigen dan geboekt en op die dag was er een andere vlucht vanaf Eindhoven, dus voor ons stukken makkelijker, maar we wilden zoveel mogelijk tijd (familiebezoekje) dus hebben we een dag eerder geboekt vanaf Amsterdam.
We mogen ook kiezen een dag eerder dus dat ben ik nu aan het proberen, dan vind ik het uiteraard niet erg, maar als we inderdaad pas 31 uur later kunnen vliegen ben ik niet blij!
Enigste wat ik in de voorwaarden kan vinden is dit:
De definitieve tijden vindt u op uw ticket. Tot op de dag van vertrek kan er wegens onvoorziene omstandigheden wijzigingen optreden. De luchtvaartmaatschappij, type toestel, de luchthaven en/ of de tijden kunnen wijzigen. Hiervoor kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden.

Dus volgens mij kan ik niets. Maar toen ik dat net hier las, dacht ik, eens even vragen... ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:18

Wij hebben in Bangkok gehad dat het vliegtuig overboekt was. Helaas was dit maar 1 stoel en geen 2 stoelen. Aangezien vriendlief en ik samen wouden blivjen hebben we het niet gedaan, maar de vergoeding was ruim 300 euro + dat je business zou vliegen de volgende dag ipv economy.

Als het nou 2 stoelen was geweest hadden we samen nog een dagje daar doorgebracht :o

Wat ook de moeite is om te vragen, is of het mogelijk is om het ticket op naam van een ander te laten zetten (en zo ja, wat de kosten hiervan zijn!)
wellicht kan je iemand anders er blij mee maken (dat hij/zij voor een klein prijsje naar jou bestemming kan vliegen)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:08

Nathalie - bij vertragingen is er een hoop gedoe geweest omdat luchtvaartmaatschappijen zich snel wilden beroepen op 'onvoorziene omstandigheden' terwijl daar eigenlijk geen sprake van was, en mensen hadden regelmatig wel degelijk aanspraak op vergoeding. Kan best dat hier iets vergelijkbaars aan de hand is, en dat ze gewoon hopen dat iemand toch gaat omboeken. Lijkt me ook niet dat jullie de enigen zijn die dit bericht hebben gekregen, dus zou even bellen. Misschien boeken er genoeg anderen om en hoeven jullie helemaal niks te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:24

Wij kregen in Mexico ook het aanbod om een dag langer te blijven omdat het vliegtuig overboekt was. Maar dan moesten weer ook van hotel wisselen en naar Cancun ipv de Riviera Maya, dus uiteindelijk hebben wij het niet gedaan en waren wij heel blij met onze taxichauffeur die goed doorreed, want daardoor waren we als één van der eersten op het vliegveld. Daar werd het nogmaals geprobeerd maar helaas. Ik denk dat de laatste mensen niet eens meer mee konden.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:47

troi schreef:
Saffier schreef:
Oamaru, je maakt me bang := Heb tot nu toe nog nooit het probleem gehad dat we niet mee konden, maar wil in augustus toch echt wel graag op huwelijksreis.

Als je op tijd inchecked, op het vliegveld of een dag van te voren thuis, is er niks aan de hand.

Dat is niet helemaal waar hoor. Heeft niks te maken met wanneer je incheckt. Ik kan namelijk al zien wie standby staat voordat er uberhaupt iemand is ingecheckt. ;)

Bang hoef je niet te zijn hoor, zo vaak gebeurt het niet en als het gebeurt en ze weten dat je op huwelijksreis gaat is er heel soms wel wat te regelen. En anders vlieg je de volgende dag buisnessclass of economy met een zakcentje. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 05:03

Dat is inderdaad niet waar, wie het eerste incheckt dat je dan zowiezo een plek hebt.
Eenmaal overboekt word dat gewoon selectief geselcteerd.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 05:03

Mri schreef:
Wij hebben in Bangkok gehad dat het vliegtuig overboekt was. Helaas was dit maar 1 stoel en geen 2 stoelen. Aangezien vriendlief en ik samen wouden blivjen hebben we het niet gedaan, maar de vergoeding was ruim 300 euro + dat je business zou vliegen de volgende dag ipv economy.

Als het nou 2 stoelen was geweest hadden we samen nog een dagje daar doorgebracht :o

Wat ook de moeite is om te vragen, is of het mogelijk is om het ticket op naam van een ander te laten zetten (en zo ja, wat de kosten hiervan zijn!)
wellicht kan je iemand anders er blij mee maken (dat hij/zij voor een klein prijsje naar jou bestemming kan vliegen)

Een naam veranderen bij Transavia kost zo'n 120 euro ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 05:06

Ik sta momenteel op Schiphol.
Ik vlieg nu ook met Transavia.

Volgens mij valt dit niet onder je annuleringsverzekering.
En aangezien je die ook niet hebt kan je fluiten naar je centen.

belletje plegen kan je altijd doen. :) maar ik geef je weinig hoop.