Israel/Jordanië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 22:31

Ik ben ook liever niet afhankelijk van het OV, maar mijn vriendin heeft dus geen rijbewijs en ik zelf heb nauwelijks ervaring en ben nogal onzeker in de auto, dus dat is gewoon niet het beste idee ooit. Dan betaal ik nog liever een taxi :o

Klinkt als een bijzondere reis die jullie gemaakt hebben, Jodie. Ik schrijf je tips op :j

En voor degenen die in Wadi Rum geweest zijn: wat hebben jullie precies aan gedaan? Ik lees dingen over conservatieve bedouinen en niet-aanstootgevende kleding, maar ik weet niet zo goed wat ik daaronder moet verstaan. In Tunesië was een t-shirt (wel schouders bedekt) prima, maar op een andere plek kan dat weer anders zijn.

Apple

Re: Israel/Jordanië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:50

Toen ik in Wadi Rum was, was het zo warm dat ik in lange broek (linnen, wijd), lange mouwen en ook nog met hoofddeksel op liep :+

Over het algemeen zit je in Jordanië wel goed als je gewoon een lange broek aan hebt en vervolgens een t-shirt (schouders bedekt idd).

K.imberly

Re: Israel/Jordanië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:59

De dode zee is echt een aanrader! Unieke ervaring gewoon!

En ik vond dat ze er netjes reden, tenminste in Eilat heb ik vaak genoeg de taxi gepakt. Ik ben ook in Egypte geweest, maar phoe... Daar hield ik in sommige taxi's (en trouwens ook de touringcar die ons van en naar het vliegveld bracht/haalde) echt mn hart vast, wat een rijstijl... gewoon in volle vaart over de wegen, sommige auto's stopten gewoon midden op de weg en anderen ontweken die dan door gewoon een slinger aan het stuur te geven, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Israël is ook wat meer westers georiënteerd naar mijn idee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:01

Sonja schreef:
In Israel kun je gerust rijden hoor. Lang niet zo erg als in bv Marokko.

Marokko valt reuze mee, zelfs Marrakech.
Alleen in het donker oppassen als je buiten de bebouwde kom rijdt met zwerfhonden die oversteken kunnen.