Stel, je gaat met je baby op vakantie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:52

Wiesje schreef:
commode zou voor mij geen must zijn, keukentafel voldoet ook prima voor een weekje natuurlijk!

lekker als je daar ook van moet eten :')

vuurneon

Re: Stel, je gaat met je baby op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:34

Activiteiten; babyzwemmen :)
Maar als er geen zwembad is, is workshop babymassage leuk of een mommy workout.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:38

Kinderbed en kinderstoel, evt extra een badje. Een magnetron of flessenwarmer is voor fv moeders ook een pré (gelukkig nooit last gehad van die drama, lang leve bv!) Wij zijn vorig jaar op zonvakantie geweest met onze kids. We kregen een babyzwembadje, flessenwarmer, babybed en ook een buggy te leen. Was allemaal super geregeld!

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:08

Een bedje, kinderstoel en box zou wel ideaal zijn.
Eventueel in de winkel de mogelijkheid om luiers en voeding te kopen maar de rest zou ik toch echt allemaal zelf meenemen.

Iets van een commode zou handig zijn, maar als het maar voor een weekje ofzo is red ik me ook wel op de keukentafel of op het grote bed. Ook een aparte slaapkamer zou ik niet nodig vinden. Eventueel een grotere hal zodat je wandelwagen daar wel gewoon kan staan zou wel fijn zijn. Wij zijn niet in het bezit van een handige wandelwagen, tis nogal een onding en om die elke keer in en uit te klappen zou ik niet blij van worden.
Magnetron, niet nodig, je kan ook gewoon au bain marie (ofzo) opwarmen en steriliseren kan door het uit te koken in water.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:30

ik zou niet extra betalen voor een speciale 'babybungalow'.
voor die paar dagen dat je er bent vind ik het niet erg om even wat 'onpraktischer' te werken ...
dus verschonen op tafel of bed is geen probleem.
flesjes 'au-bain-marie' verwarmen is ook al geen probleem.
gewoon lekker een weekje 'anders' is ook te overzien.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:31

Ik ben niet veeleisend en zie altijd wel een oplossing voor iets
Maar een bedje zou wel handig zijn
Verder een magnetron of een water koker op z'n minst.
Eten doet ze met de pot wel mee, fles kan gemengd worden met koud en kokend water
Douchen kan ze zittend
Eten kan naast mij op een stoel
Het is zo makkelijk als dat je het jezelf maakt

Leuke babyactiviteiten; babyzwemmen, babysensory, speelruimte zoals balorig, ballenbak met licht en geluid . Sterrenhemel voor de allerkleinste. Babymassage

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:27

De optie om met een tweeling te kunnen komen. De meeste parken/hotels etc hebben een speciaal tarief voor baby's/peuters, maar het is echt heel lastig om een tweeling mee te nemen. Ze lijken dan niet te snappen dat je ook 2 baby's kan hebben...

Dat zou ik dus fijn vinden. Dat ze snappen dat mensen ook tweelingen krijgen en daar iets mee doen :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:39

je hebt in de parken speciale kinderbungalows. daar zitten traphekjes in... klemmetjes op het keukenkastje met schoonmaakspul, en zelfs speelgoed, we hadden een poopenkast erg leuk als je dat thuis niet hebt en van de ikea schommelmaan en nog wat spul. maar misschien kan je op hun sites kijken wat daar extra voor gerekend wordt? een douche met een diepere douchebak werkt ook prima als badje.
wij hebben ook een tweeling en als we dat melden met boeken staat er gewoon keurig van alles twee klaar hoor koziez, nog nooit misgegaan of bij moeten betalen

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:47

voor 5 weken geleden met onze 10 weken oude meid naar c-parcs geweest, huisje was wel wat ranzig en oud. hadden maar 1kamer en dat was wel lastig s'avonds met t.v. kijken want die kon nie zo hard, anders werd femke wakker. Dus mijn must voor de volgende x is een 2kamer appartement. bedje hadden we mee en ze ligt nog lekker op een kleed te spelen. fles opwarmen kan met flessenwarmer, die we ook mee hadden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 09:54

Orchidee21 schreef:
voor 5 weken geleden met onze 10 weken oude meid naar c-parcs geweest, huisje was wel wat ranzig en oud. hadden maar 1kamer en dat was wel lastig s'avonds met t.v. kijken want die kon nie zo hard, anders werd femke wakker. Dus mijn must voor de volgende x is een 2kamer appartement. bedje hadden we mee en ze ligt nog lekker op een kleed te spelen. fles opwarmen kan met flessenwarmer, die we ook mee hadden.

Mag ik raden, een Original Comfort 2 persoons? Hoewel die altijd een aparte slaapkamer hebben. Een hotel apartement?

Overigens is Center Parcs altijd vrij duidelijk op de website in wat je gaat krijgen aan aantal kamers etc.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 10-05-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:59

Tieme schreef:
ik zou daar persoonlijk niet extra voor willen betalen. een "gewone" bungalow voldoet prima. het enigste wat wel handig zou zijn is een kinderstoel, box, magnetron en bedje. bij de meeste parken kan je die wel los huren. bedje zou voor mij nog niet eens een must zijn, dan neem ik m'n campingbedje wel mee. weet ik ook zeker dat ze een schoon matrasje en beddengoed heeft :o
te ranzig hoe de matrassen er soms uit zien.
apart kamertje zou voor mij ook niet belangrijk zijn. bedje kan prima op de ouderslaapkamer en als kind gaat keten, met bed en al in de woonkamer of gang :+
commode en bedje vindt ik ook niet echt een must. even verschonen op het grote bed of op een tafel voldoet prima. in de meeste huisjes zit ook een groot bad en kind kan ook prima mee onder de douche. flessenwarmer en babyfoon is niet zo groot om zelf mee te slepen.
dus, aan mij zou je geen goede klant hebben :D

Maar als je met meer kinderen op vakantie gaat, is daar vaak geen plek meer voor in de auto ;)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:02

Orchidee21 schreef:

Je weet toch als je boekt dat je een huisje hebt met 1 kamer? (of appartement?)
de site van centerparcs in ieder geval is daar heel uitgebreid en duidelijk in!
Dan weet je ook dat het niet handig is met een kleine baby om maar 1 kamer te hebben (of ze moet thuis ook bij jullie liggen, dan kan natuurlijk)

SaBiNa_S schreef:
Wiesje schreef:
commode zou voor mij geen must zijn, keukentafel voldoet ook prima voor een weekje natuurlijk!

lekker als je daar ook van moet eten :')

Nou, ik weet niet hoor, maar hier thuis zit ook niet alles onder de rotzooi als ik de kleine verschoond heb, dus dat is ook daar niet.
Verder neem je de tafel even af met een doekje et voila! je kunt gewoon fris eten ... :D

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:06

Potjes eten.. Daar denk ik altijd aan.. Wij zouden naar spanje gaan.. Onze zoon eet al wel mee met de pot maar toch een paar potjes zouden wel handig zijn..
Kinderstoel erg handig, trappenhekjes..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:39

Paisano schreef:
Maar als je met meer kinderen op vakantie gaat, is daar vaak geen plek meer voor in de auto ;)

een campingbedje is tegenwoordig niet meer zo groot opgevouwen hoor. echt een pakketje wat je bij de beenruimte kan schiuven of makkelijk aan de zijkant in de kofferbak. en tegenwoordig hebben ze ook makkelijke reistentjes voro die kleintjes. formaatje rugzak.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:41

Vjestagirl schreef:
Als jullie trouwens leuke ideeën hebben voor activiteiten die ouders met hun baby kunnen doen dan hoor ik het ook graag :D.

verhuren ze ook fietsen voor als de kindjes wat groter zijn?? dan zijn fietsstoeltjes met windschermpje zeer handig.
ben een paar x op terschelling geweest en daar kan je echt van alles huren. fietsen met voor en/of achterstoeltjes en windscherm, fietskarren, bakfietsen, bolderkar enz.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:43

Tieme schreef:
Paisano schreef:

een campingbedje is tegenwoordig niet meer zo groot opgevouwen hoor. echt een pakketje wat je bij de beenruimte kan schiuven of makkelijk aan de zijkant in de kofferbak. en tegenwoordig hebben ze ook makkelijke reistentjes voro die kleintjes. formaatje rugzak.

nee maar als je er twee hebt, plus je kinderwagen... ik heb echt t idee dat we gaan verhuizen als we met t hele spul op pad gaan... :') 3 kids waarvan 2 een tweeling en toen die nog in de babytijd zaten was thuisblijven voor mn gevoel t makkelijkst. we hebben de skibox er wel bij op t dak gehad..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:47

Vjestagirl schreef:
Stel dat er een speciale baby-bungalow zou zijn, met een eigen slaapkamertje (met commode, bedje, mobile, vaste babyfoon naar de masterbedroom&woonkamer, radio CD speler), een magenetron en een flessenwarmer in de keuken, een babybadje in de badkamer, extra ruimte in de hal om een wandelwagen kwijt te kunnen etc. Zou je daar dan gebruik van maken? En hoeveel zou je daar dan extra voor willen betalen?

Een oppasservice erbij....

100 euro in de week + de kosten voor de oppas.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:26

Tieme schreef:
Optiwolk schreef:
Flessenwater dat geschikt is voor babyvoeding (!)

flessenwater a la barle duc of spa water verkopen ze in elke vakantiepark wel. gewoon water uit de kraan is prima voor babyvoeding. en anders even koken en af laten koelen. werkt prima.

Hier dus niet omdat wij met een ontkalkingssysteem dmv zout zitten voor ons kraantjeswater.

Ts vroeg wat zij te koop/ te gebruiken aangeboden zou willen zien, ik zou zeggen water dat mag gebruikt worden + evt. een duidelijke aanduiding.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:53

NatasjavE schreef:
Een oppasservice erbij....

100 euro in de week + de kosten voor de oppas.

ik zou mn kind dus never nooit bij een wildvreemde achterlaten :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:57

Tieme; ts vraagt mensen wat zij willen ;)

Als ik naar een huisje ga met een baby, wil ik een badje daar hebben. Dan heb ik geen behoefte om alleen met water en een washandje te pielen ;)
Dit topic is bedoeld om ideeen te verzamelen van wensen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:09

Idd vuurneon. Tieme, ik waardeer je mening ontzettend, en ik ben blij met je bijdrages, maar blijkbaar zijn er dus wel mensen die hun kinderen achterlaten bij een gekwalificeerde oppas. Dat is goed voor mij om te weten :).

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:50

ik heb heel erg gemerkt toen wij naar buitenland gingen met mijn zusje van toen nog half jaar ofzo, dat er buiten hekken moeten staan zodat ze wel naar buiten kunnen zonder dat iemand er meteen achteraan moet vangen ;) mijn zusje is een echt buitenkind dus dat miste we heel erg..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:55

@vuurneon: je kan toch ook met je baby samen onder de douche?

Scheelt misschien dat wij ook gewoon met onze dochter gekampeerd hebben toen ze nog baby was, dan heb je ook geen commode, badje ed bij de hand. In een huisje hoef ik dus ook niet zoveel te hebben, zelfs kinderstoel, bedje ed kan zo mee vanuit de caravan want hebben we allemaal zelf is klein opvouwbaar dus kan zo mee de auto in. Ook handig als je ergens op visite gaat waar ze geen kinderstoel/bedje hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:00

Kan, maar ik vind een badje veel handiger :) Dus dat is voor mij echt een must omdat je zo'n klein badje ook prima buiten kunt zetten bij warm weer.
Wij gingen met de baby van mijn zus ook kamperen, badje ging toen ook mee.
(kleine is ook wel mee onder de douche gegaan hoor, maar badje was favoriet haha)

Nachtlampje vind ik ook wel fijn trouwens, heb ik hier ook altijd aan als de kids er zijn. Hoef ik iig niet het grote licht aan te doen als er een gaat huilen.
Natuurlijk kan ik die ook zelf wel meenemen, maar als wij het dan toch over wensen hebben; een nachtlampje :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-05-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:03

Vjestagirl schreef:
Idd vuurneon. Tieme, ik waardeer je mening ontzettend, en ik ben blij met je bijdrages, maar blijkbaar zijn er dus wel mensen die hun kinderen achterlaten bij een gekwalificeerde oppas. Dat is goed voor mij om te weten :).

in veel vakantie parken is dit juist afgeschaft omdat er zeeeer weinig gebruik van werd gemaakt. en zeker nu na al het misbruik gedoe zullen weinig daar gebruik van maken. denk dat daar nog heel wat haken en ogen aan zitten. op dagverblijven moeten er niet voor niets meerdere leidsters bij de kinderen zijn en mogen ze nooit alleen met 1 leidster achter blijven.

en, zo
Laatst bijgewerkt door Tieme op 10-05-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt