Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:42

_Tamara schreef:
Ja dat wel.. Maar je hebt dan ook wat! De meeste appartementen in Puerto Rico zitten tegen de berg op, dit appartement ligt helemaal beneden. Je steekt de weg over en je zit op het strand, dat is echt ideaal. Hele leuke restaurantjes etc. erom heen. En het appartement was echt ontzettend mooi en werd heel goed schoongemaakt. Het is wel echt een aanrader!

Klopt, ben ik ook ooit geweest. Wij zaten toen wel een stukje de berg op.

abukir

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:50

Ik woon vanaf dinsdag opde canarische eilanden. Ik weet niet wanneer je wilt gaan , want ik kan altijd even ergens gaan kijken voor je wij zijn toch nog het eiland aan het ontdekken.
Wat er werd gezegd over op welk deel van het eiland je zit klopt helemaal. Aan de ene kant kan het bewolkt zijn, veel wind en aan de andere kant vh eiland is het heerlijk zonning dan ( en dat terwijl het hooguit 40 min uit elkaar ligt). Op Amedores ( hopelijk schrijf ik het goed?) heb je ook een aangelegd strand is erg mooi ook en meestal lekker weer!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:12

Ik ben op Gran Canaria geweest, Playas de Ingles, hotel Escorial. Wel een erg mooi hotel! :D
Ik zelf vond het eiland iets minder, maar dit kwam omdat we in het hoogseizoen waren en het mij te massaal was.

Mallorca daarin tegen vond ik prachtig! Zou ik zo weer heen gaan. :) De stranden zijn mooier, omgeving is mooier en het eiland is leuker. :D
Wij zaten toen in hotel Alcudia Garden, op jaja Alcudia.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:39

Mallorca is erg mooi :) Palma (hoofdstad) is de moeite waard en verder auto huren en rondrijden. De afstanden zijn prima te doen. Wij zijn vanuit Palma het hele eiland rondgereden. We hebben ook een nacht een prive villa gehuur incl. prive zwembad in de buurt van Pollenca voor € 50 per nacht! Gewoon daar rondrijden en als de villa leeg staat kan je best onderhandelen. Ben de naam van de villa even kwijt.

De weg langs de kust zeg van Sant Elm naar Estellencs is ook super mooi om te rijden. Mooi uitzicht over de ruige kustlijn. Sa Calobra is mooi. Stranden zijn mooi als je de grootste touristenhoop weet te ontwijken. Sa Rapita (dichtbij Palma maar veel rustiger en mooier dan El Arenal) maar ook Cala Marcal en Es Trenc en er is nog een plaats waar ik de naam zo niet van weet geloof Cala Sant Vicenc. Snorkelen langs de rotsen is ook leuk.

Cap de Formentor is mooi maar doe dit tegen zonsondergang, dan is het niet zo druk. De trein naar Sollier is leuk (de rit) maar het plaatsje zelf vond ik niet bijzonder. Zeker ook de grotten bezoeken van Mallorca alleen de drakengroten vond ik niet bijzonder (komt een orkets op een boot voorbijdrijven).

Oja en een echt afgelegen strand: Cala de Deia maar dan moet je het wel weten te vinden.

Mallorca was onze eerste bestemming na Afrika en wij zijn niet echt strandhangers of kroegtijgers maar wij hebben ons echt prima vermaakt :)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:43

Ik ben vorig jaar in mallorca geweest, dicht bij Porto Cristo, dat ligt aan de oostkust van het eiland.
Het was daar erg mooi, mooi landschap en mooie kustlijn!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:29

Jullie zijn wel veel enthousiaster over Mallorca dan over Gran Canaria.
Maar stel ik ga naar Mallorca,hoeveel dagen zouden jullie dan aanbevelen? Kan je er gerust 16dagen heen, of heb je het na een weekje wel gezien?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:45

Jolien, dan zou je eens moeten kijken naar appartementen die wat meer tegen de berg op liggen. Die zijn goedkoper en daar zijn ook winkelcentrumpjes enzo boven. En je kan natuurlijk ook gewoon naar beneden lopen, is goed te doen!

Ik ben zelf niet bewust op Mallorca geweest (was toen een jaar of 4), maar de bezienswaardigheden op GC heb je wel gehad na 1 dag. Wij hebben een dag een auto gehuurd en toen waren wel het hele eiland overgereden. Een paar uitkijkpunten en in de bergen is het wel mooi, maar er is op zich niet veel te zien. Ben niet in Las Palmas geweest, dat is wel een aardige stad. Verder kun je wel ontzettend mooi langs de kust wandelen en heb je leuke plaatsjes, maar voor een echte doe-vakantie is het niet zo geschikt denk ik. Ik was wel in februari en toen was het wel aardig rustig, misschien dat dat ook wel wat scheelt. Voor een pure zonvakantie en eens een dagje weg is het wel echt heerlijk!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:42

Wij zijn een week op Mallorca geweest, toen hadden we het grootste deel gezien maar we hadden ook gerust nog een paar dagen willen blijven. Ik denk dat 10-14 dagen genoeg is.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:46

Ik zou eerder voor Playa del ingles kiezen dan voor Tenerife.

Tenerife is toch een 2e land voor veel bejaarden Belgen/Nederlanders, daarnaast ben je er vrij gauw uitgekeken.

Playa del ingles is dan leuker :)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:57

Playa del Ingles zitten ook veel Nederlanders hoor, maar je kan altijd de rustige kant opzoeken zonder het massatoerisme.
Ik denk toch dat het ook te maken heeft met je persoonlijke ervaringen, die is bij ieddereen natuurlijk anders. Misschien moet je zelf de dingen die je daar gezien/gedaan en leuk/of niet leuk vond opschrijven voor ts zodat zij een beter beeld krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:07

Ik ben in maart naar GC geweest. Leuke vakantie, voor een weekje zon, maar ik vind het niet een bijzonder mooi eiland met veel mogelijkheden. De natuur vind ik ook niet heel mooi. Ik vind GC leuk voor in de winter een weekje zonvakantie, maar in de zomer, zou ik daar niet heel snel heen gaan.
Griekenland/Turkije/Ibiza/Mallorca/Cyprus vind ik voor de zomer, leukere/mooiere bestemmingen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:11

Ik ga 16 augustus 10 dagen met mijn vriend naar Mallorca. Vliegen met Transavia, hebben een appartement dat drie keer word schoongemaakt, 3 buitenzwembaden erbij en 150 meter van het strand en 300 meter van het centrum. Kostten zijn ongeveer 750 p.p. En dat is incl. een vlucht eerder. Normale prijs lag 30 euro lager, maar dan vlogen wij pas om 9 uur s'avonds en nu om 12 uur :)
Wij zitten in het plaatsje Cala d'Or :)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:46

Ik ben net terug van een weekje Gran Canaria.
Ook vorig jaar in oktober Gran Canaria gedaan voor een week.
Zelf zou ik persoonlijk een hotel kiezen in de omgeving van Maspalomas / meloneras. Is voor 's avonds t meest gezellige, zijn ook de netste stranden vind ik, zeer leuke winkels...
Playa del Ingles ligt niet te ver weg en is dan weer wat drukker en vind ik persoonlijk meer verouderd, ook de hotels.

Zou zeker aanraden voor n paar dagen een huurwagentje te nemen en naar puerto de mogan de rijden, de hoofdstad Las Palmas is zeker de moeite, en ook het binnenland in is ook tof.

Lopesan hotels zijn zeker aan te raden, alsook de RIU hotels...

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:48

Ik ben een echte Fuengirola ganger..
Heerlijk..

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:52

Lanzarote, wel wat duurder volgens mij, maar heerlijke appartement/hotels, dus lekker op jezelf. En toch de gezellige drukte van vakantie. Leeftijden zijn echt verschillend en er is genoeg te doen op het hele eiland. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:25

Roweentje89 schreef:
Lanzarote, wel wat duurder volgens mij, maar heerlijke appartement/hotels, dus lekker op jezelf. En toch de gezellige drukte van vakantie. Leeftijden zijn echt verschillend en er is genoeg te doen op het hele eiland. :)

Ik vond Lanzarote juist geen hol aan. Het is gewoon 1 kaal rotseiland met wat bergen en dat was het. Heel weinig groen. En ik vond er niet veel te doen.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:35

Nou zo zie je maar...Iedereen houd van een ander vakantieland. Ik denk dat wij onze keuze wel gemaakt hebben.. En dat is Mallorca/Alcudia. Nu nog een leuk hotel/appartement! Hebben jullie ervaring met Alcudia Pins? Of andere suggesties? Beetje luxe en nabij winkeltjes e.d.?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:46

Wat leuk een topic deels over GC :)
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor t eerst, eerste 2 weken van september al moeten we nog wel boeken. Playa d'Ingles trekt ons het meest.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:57

Suzanne F. schreef:
Roweentje89 schreef:

Ik vond Lanzarote juist geen hol aan. Het is gewoon 1 kaal rotseiland met wat bergen en dat was het. Heel weinig groen. En ik vond er niet veel te doen.

Nou wij zijn toch wel iedere dag daar bezig geweest. Al was ik wel 11 toen.. :P
Naar de vulkanen, geisers, zo een glasmuseum, naar een krystalgrot, kamelenritten. :D Het enige nadeel vind ik dus het vulkaanzand.. *zwart* En dat het er zo hard waait. Als je dan uit de zee komt ben je direct zwart..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:08

Ik deel de ervaring van Vuyatela wat Playa del Ingles betreft.

@Charissiej
Fijn dat jullie een keuze gemaakt hebben. Laat je nog weten welk hotel het gaat worden? Misschien dan een tip voor als wij ook een keer naar Mallorca willen ;-).

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:13

ik heb jaren (11 om precies te zijn) op Mallorca gewerkt en gewoont als chef-hostess van Arke, Holland Interantional en Fit Vliegvakanties.
het is een heel mooi en heel divers eiland, het is niet supergroot maar je kunt er makkeljik 2/3 weken doorbrengen.
het is vrij toeristisch uiteraard maar als je een auto huurt kan je heel veel mooie en rustige plekken vinden.
het is zeker aan te raden om ook naar Palma (hoofdstad) te gaan.
verder kan je naar Soller, Andraitx, Cala D'Or, Santa Ponsa, Valldemossa, Deya etc. etc. je moet gewoon een boekje halen uit de bieb, daar staan alle bezienswaardigheden in.
Alcudia ligt in het noorden, ca 45 min. van Palma vandaan.
er komen (net als in Cala d'Or) veel families met kinderen, dus ik weet niet waar je precies naar op zoek bent?
als je wat meer vertier zoekt is Playa de Palma/Arenal leuker.
het is er drukker maar er zijn ook veel meer jongeren, er is gewoon meer te doen en je zit heel dicht bij de hoofstad Palma en bij het vliegveld (10 m.).
de hotels in Alcudia liggen als het waren langs het kilometerslange strand,
als je ver weg zit is het centrumpje (port d'alcudia) niet te lopen.
maar er rijden overal bussen en je kunt fietsen huren.
en het is 45 min. naar Palma.
maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zoekt.
gebruik anders eens google maps dan kun je gewoon de kustlijn etc. bekijken.

Mooie hotels in Alcudia zijn er zat, zijn allemaal veel later gebouwd uiteraard dan die in Playa de Palma/Arenal. Dus veel groter en veel luxer.

In Playa de Palma/Arenal zijn echter ook zat goeie hotels.
Beste hotel is Riu Bravo, dan zijn er nog een heleboel andere Riu's die zijn ook allemaal ok, vooral het eten is bij de Riu's erg goed en uitgebreid.
Verder zijn Garonda, Playa Golf, Royal Christina, Royal Playa de Palma ook allemaal mooie hotels.
iets eenvoudiger maar super gelegen is Ayron Park, heel populair bij de Nederlanders.
of van zelfde eigenaar Dunas Blancas.

ligt er aan wanneer jullie gaan maar als je in jun/jul/aug/sep gaat zou ik wel kiezen voor iets met airco.
Laatst bijgewerkt door pvdbosch op 24-04-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:14

charissiej schreef:
Nou zo zie je maar...Iedereen houd van een ander vakantieland. Ik denk dat wij onze keuze wel gemaakt hebben.. En dat is Mallorca/Alcudia. Nu nog een leuk hotel/appartement! Hebben jullie ervaring met Alcudia Pins? Of andere suggesties? Beetje luxe en nabij winkeltjes e.d.?

Gezellig! Ga je ook begin Juli? :D
Viva keten is ook luxe maar wel duur.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:17

Ik ben 2 keer naar Gran Canaria geweest. Eén keer was genoeg geweest. Een tweede keer gegaan ivm reisgenoot die erheen wilde en omdat ik dat verkoos boven een vakantie alleen. Maar nee, Gran Canaria vind ik weinig aan. Je mist er weinig aan als je er nooit bent geweest.

Ik ben niet naar Mallorca geweest. Het was vroeger een popi jopi bestemming en ik had mijn vooroordeel al klaar.
Maar van meerder mensen heb ik gehoord dat Mallorca zeker de moeite waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:22

Goh door dit topic weer van mening veranderd. Ik twijfelde al aan GC, dus nu voor Mallorca aan het kijken en daar kunnen we van zaterdag tot donderdag heen voor 68 euro (tickets). Dat is echt cheap. Wat is daar de mooiste plaats om te zitten?

Edit dank je wel pvdbosch :P

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:09

Haha Ik had nooit zoveel reacties verwacht toen ik dit topic opende! Maar ik moet zeggen,het is erg leerzaam! En ja Jolien, ik ben ook geswitched naar Mallorca naar wat iedereen hier zegt!
Pvdbosch: Kijk, aan jou informatie heb ik zeker wat! Ik twijfel inderdaad over Alcudia... Het lijkt me daar verschrikkelijk mooi,maar we houden wel van een gezellige drukte om ons heen. Dus s'avonds een beetje winkelen en een terrasje pakken, en overdag lekker op het strand en een autootje huren. Dus we willen zeker wel wat gaan doen. Wij zijn midden 20ers, en ik denk dat in dat opzicht Playa del Palma beter past, alleen als ik naar de kust kijk, en de natuur waar we wel erg van houden,dan komt Alcudia meer in de richting. Wat is er allemaal te doen in Palma? Is dat leuk voor een keertje, of zou je daar bij wijze van spreken meerdere keren per week kunnen vertoeven? Is er in Alcudia echt vrijwel niets te doen?
En ja..de hotels in Playa de Palma spreken me tot nu toe niet zo aan, als daar een mooi (enigzins betaalbaar) hotel (met wat entertainment) had gestaan zou daar denk mn voorkeur naar uit gaan.. Maar ja.. Riu Bravo heb ik naar gekeken en alles spreekt me wel aan.. Alleen dat verouderde wat ze er over zeggen vind ik maar niets. (kapotte doucheputjes, en geen sfeer in de kamer zie ik dan voor me..)
Ben echt een zeikerd haha! Wat zou jij ons aanraden als je dit zo hoort (reistijd +- September)