Woensdag 25 april
Vandaag had ik een klein beetje haast deze morgen omdat ik gister te laks was om in de douche te springen, dus moest ik dat vanmorgen doen. Helaas voor mij had ik geen rekening mee gehouden dat ik dan mijn wekker iets eerder moest zetten, dus had ik niet veel tijd. Ik ben gelijk mijn bed uitgesprongen en heb de douche aangezet. Ik ben gaan douchen en stond binnen 5 minuten alweer buiten de douche (iets wat mijn vader me al 19 jaar probeert te leren). Ik had geen tijd om te fohnen dus ik heb een handdoek om mijn hoofd gewikkeld, ben me gaan aankleden, make-up goed doen en toen was het eigenlijk al bijna tijd om te gaan (hoe ik dit voor elkaar heb gekregen geen idee, want ik had een half uur de tijd). Ik heb dus nog snel wat boterhammen gesmeerd om op te eten en om vanmiddag te eten en ben toen de deur uitgerend.
…. Je kunt het wel raden…
De bus duurde zeker nog 10 minuten voordat hij kwam, dus ik had nog makkelijk kunnen eten + mijn tanden kunnen poetsen.
Maar goed, dat kon mijn bui niet verpesten. Want aangezien de Spanjaarden hier altijd lachen, en ik zelf een hekel heb aan buitenlanders die zijn eigen niet kunnen aanpassen, moet ik hier wel aan mee doen.
Ik begroette de chauffeur en ging zitten. Na een reisje van 35 minuten kwam ik aan op bestemming (weer 45 minuten te vroeg uiteraard) en ik zag iets wat ik nog niet eerder had gezien: een markt. Er schoot gelijk door mijn hoofd: oo wat lekker! Vers fruit, verse groenten!! Helaas had ik maar 4 euro op zak en het eerste kraampje wat ik tegen kwam was met vers brood ( en niet ‘’met water aangemaakt’’ brood wat ik al een halve week eet) dus dat kon ik helaas niet weerstaan en toen heb ik (veelste duur) een half brood meergranen met pompoenpitten voor 4 euro gekocht. Maar het rook zo lekker en ik heb echt weer wat vitapitamientjes nodig na deze week alleen maar op brood en aardappelen en vlees met een beetje komkommer te hebben geleefd. Dus ik kon het niet weerstaan.
Na de markt ben ik naar mijn stage gelopen en heeft de hele ochtend bestaan uit het verwijderen van een tand en het schoonmaken van het gebit van een grote rottweiler. Dit duurde nogal omdat het de grootste tand uit het gebit was en deze met 3 grote wortels in het kaakbeen bevestigd zitten.
Toen de tand verwijderd was wouden die dierenartsen de hond van zelf laten wakker worden (in plaats van wakker spuiten) omdat het al een oude hond is (11 jaar, en dat is veel voor een rottweiler) en dat toch allemaal veel risico’s meebrengt. Maar omdat de recovery niet zo groot is, en omdat daar het kleine malterzerachtige hondje (hij heet drefu, dus vanaf nu ga ik hem gewoon bij zijn naam noemen) zat kon hij niet in de recovery. We hebben hem in de operatiekamer laten liggen en voor de zekerheid ben ik er bij gebleven zodat hij niet de boel gaat slopen mocht hij snel wakker worden.
Na een kleine 20 minuten heb ik de tube eruit kunnen halen (dat wat in zijn luchtpijp zit voor beademing) en kon hij rustig aan bijkomen van de narcose.
Een kleine 1,5 uur later was hij wakker genoeg en kon de eigenaar hem komen op halen.
Daarna hadden we siesta en ben ik weer naar het strand gelopen. Vandaag heb ik daar maar een kleine 45 minuten gezeten omdat ik het erg koud vond dus ik ben al snel weer gaan lopen. Maar ik zag het ook niet zitten om nu nog 2:15 uur te gaan rondlopen, dus toen ben ik maar een cafétje in gelopen waar ik een broodje heb besteld. Het broodje was (iets kleiner dan) een half stokbrood, belegd met gebakken spek, kaas, tomaat en sla voor maar 2,50 (en het vult echt heel erg) daarna wou ik nog een ijsje, maar dat smaakte naar niks, dus die heb ik weggegooid. Al met al had ik maar 5 euro hoeven te betalen. Erg weinig.
’s Avonds hadden we nog een paar kleine afspraken staan voor entingen, controles en het hondje met de rare symptomen (die heet orion, dus die ga ik ook maar gewoon bij zijn naam noemen). Orion heeft een aantal tests ondergaan bij ons in de kliniek en daaruit blijkt dat zijn fosfor gehalte erg hoog is. Ook is zijn creatinine veel te hoog (dat zijn nierwaardes) waaruit dus blijkt dat er hoogstwaarschijnlijk een nier niet of nietgoed werkt. Vandaag hebben we een check check dubbel check gedaan op zijn gezondheid, maar aan de buitenkant is echt niets aan het hondje te zien. Hij is actief, eet goed, drinkt goed, is super alert. Hij heeft alleen wat vage klachten en een superslechte bloeduitslag.
We gaan orion morgen aan het infuus leggen in de hoop dat dat de nieren een beetje spoelt zodat de fosfor percentage lager wordt en dan kijken of het hondje minder klachten heeft. Mocht dat zo zijn dan gaan we kijken of er opties zijn om het met een dieet op te lossen.
Daarna heb ik nog zo goed als een uur achter de computer gezeten op stage omdat er niks meer te doen was. Ik heb mijn mail kunnen kijken en chirurgische boeken doorgebladerd (lezen kan ik het niet noemen aangezien het spaans is) en toen om 20:00 liep ik naar buiten voor de bus.
De bus die normaal erg op tijd is was er nu al om 20:03 dus ik was blij dat ik niet later ben aangelopen vanaf stage want dan had ik hem gemist. Ook vond de chauffeuse het niet nodig om de gehele route te rijden maar de route van de bus die rond dat tijdstip niet meer rijd (ze rijdt dan maar 30 minuten ipv 50/60 minuten) dus ik was lekker op tijd thuis.
Ik ben eerst maar gaan afwassen, want dat heb ik gisteravond en vanmorgen wegens tijddruk niet meer gedaan. En toen een eitje bakken (ja onlogische volgorde, maar ik moest wel eerst afwassen anders had ik geen pan meer xD).
En nu lekker naar bed mijn reisverslagje updaten en dadelijk lekker de oogjes toe!