Ik ga weer naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:46

Jaa inderdaad! Komt wel goed dan met jou! Moet je op je werk zelf voor eten zorgen of hebben ze daar brood? Scheelt natuurlijk ook wel dat je die siësta hebt! Kun je lekker overal de koopjes opzoeken ;)

Primavera

Re: Ik ga weer naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:51

ik heb geen idee. ik denk haast dat ik zelf brood mee moet nemen, maar dat kost ook maar 1 euro (kan ik ook wel een dag of 2/3 mee doen) dus dat zijn de kosten gelukkig niet :)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 05:30

Wakeywakey :D

Pff t is hier half 6 nu >.< bah! Veel te vroeg!
Beter dat brood niet zo heel duur is inderdaad! Denk wel dat je zelf eten mee moet nemen. Zou t wel doen iig anders heb je de hele dag honger. Moet je daar lange werkdagen maken?

Succes vandaag!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:56

ik heb inderdaad zelf een pakketje meegenomen, mocht het niet zo zijn dat ik vergeten was dat er siësta is en dat er helemaal niet op de praktijk gegeten wordt. ik maak lange dagen, maar geen lange werkdagen. mijn dag bestaat van 8:00 'sochtends tot 21:00 savonds (en dan wat ik zelf nog doe) maar ik heb maar 7 werk uren.
lees mijn verhaal maar voor meer info :P

Maandag 23 april
Vandaag was mijn eerste stagedag. Om kwart voor 8 ging de wekker zodat ik tijd genoeg had om mezelf klaar te maken. Ik heb me eigen klaar gemaakt en een ontbijtje gepakt en lekker onder het genot van bokt en facebook opgegeten. Toen het tijd was ben ik naar buiten gelopen waar het al bloedheet was. Ik had natuurlijk weer een lange broek met een vest aangedaan en zweette me dus al goed de dag in.

Bij de bushalte aangekomen kwam niet veel later de bus. Ik dacht alleen te herinneren dat een busreis 1,00 koste en daar had ik dus ook rekening mee gehouden maar helaas is dit een verdere reis en kost hij het dubbele + 10 cent. Dus daar moet ik mijn begroting even op aanpassen. De terugreis kost vreemd genoeg maar 1,85.

Ik had om 8:45 de bus genomen zodat ik zeker op tijd zou komen (ze zeiden dat de reis 15 minuten duurde en vanmorgen zeiden ze ineens 30 tot 40 minuten) dus dan was ik zeker op tijd. Toen ik om 9:15 aankwam had ik nog 3 kwartier de tijd om mijn stageplaats te vinden, maar Lucky me, die bevindt zicht recht tegenover de bushalte zodat ik nog 3 kwartier mocht wachten. Morgen maar een bus later nemen.

Eenmaal binnen werd ik rondgeleid en werd er uitgelegd wat er van mij verwacht werd (eigenlijk helemaal niks) en gingen we ons omkleden.
Daarna kwam er een klein wit malteserachtig hondje binnen (met ellenlange poten) die door een dwergpinchers onderhanden was genomen. Het dier was 4 dagen geleden (!!!) gebeten en de mensen kwamen nu pas naar de kliniek (dat blijkt hier zoiezo heel gewoon te zijn). Het hondje bleef in de kliniek en de mensen mochten naar huis. We hebben hem geschoren en met betadine schoongemaakt en toen bekeken wat de schade was. Helaas kon dit dier met een enkele sedatie niet behandeld worden vanwege de pijn, en hebben we hem dus onder narcose moeten brengen. Na het schoonmaken viel de schade erg mee en hebben we niks hoeven hechten, alleen kwamen we er wel achter dat er nog een gigantische oorontsteking (otitis) in beide oren verschuilt waren dus die hebben we wel goed schoon gemaakt en behandeld.

Het achterpootje van het dier was ook nogal dik dus daar is een röntgen van gemaakt en toen die klaar was konden we die bekijken.
We zagen op de foto’s niks wat op een breuk kon leiden, wel zagen we overduidelijk dat er vloeistof in het been zat. Of dit bloed of vocht is konden we niet uitsluiten op basis van de foto’s.

Toen kwam er een Frans bulldogje binnen die urine plast. Ze hadden al eerder kristallen gevonden en daar voor behandeld, maar dat sloeg niet aan dus ze wouden nog een test uitvoeren.
Helaas leegde het dier elke keer zijn blaas alvorens wij het konden opvangen en duurde het dus een tijdje tot we vocht hadden (we hebben er een infuus met fysiologisch zout aan gelegd zodat het dier sneller weer een volle blaas kreeg) na een paar uren het dier geobserveerd te hebben hadden we toch een klein beetje urine kunnen opvangen. Dit hebben we in een test gedaan en die staat nu een aantal uur te wachten op de uitslag.

Om 14:30 hadden we siësta en vroegen de dierenartsen (de kliniek wordt door enkel 2 dierenartsen bemand, geen assistentes of niks) of ik zin had om mee naar het restaurant te gaan om wat te eten. Het leek me erg gezellig en dus heb ik ja gezegd. Er kwamen nog 2 vrienden van hun en we waren in totaal dus met 5 man. Ik bestelde een pizza en we gingen aan een tafel zitten waar ik vervolgens zo’n 1,5 tot 2 uur niks van het spel heb begrepen. Af en toe verstond ik een woordje en er werd ook wel een hoop vertaald voor me, maar toch is het heel anders als je de taal niet spreekt. Ik had ook het gevoel dat er voor hun de grap afging als ze voor mij moesten vertalen wat ze zeiden.

Maar ze bleven lachen en het eten was erg lekker (en groot! Mijn pizza was echt 2x zo groot als in Nederland, wel ontzettend dun maar erg groot) en ik zat ook al snel vol, na een halve pizza had ik geen honger meer en heeft de barvrouw het voor mij in een doos gedaan zodat ik dat mee kon nemen naar huis.

Toen we klaar waren met eten kregen we als nagerecht een sorbetje van het huis. Erg lekker en fris zo’n citroensorbetje. Toen ik mijn geld uit mijn portemonnee uit mijn tas wilden pakken keken 3 paar ogen mij aan en zeiden dat ik niks hoefde te betalen omdat het mijn eerste dag was. Erg lief van ze  want nu had ik middag en avondeten al gehad en dat scheelt mij weer in de kosten .

In de namiddag kreeg een van de dierenartsen (Christel) een spoedoproep en ging dus terug naar de kliniek. We leven dan om 15:30 in de middag en dus nog lang geen tijd om de siësta te beëindigen. Toch gingen wij ook al snel weer terug naar de kliniek (16:00) en heb ik nog even zitten lezen op de bank.

Om 17:00 begon mijn dag weer en hadden we het super druk. Een hondje kwam met vage klachten: rillen, miepen, koorts, gevoelig aan alle ledematen. Dus die hebben we bloed afgenomen en pijnstilling geven zodat hij in ieder geval wat rustiger de nacht zou doorkomen. Daaruit bleek dat de nieren een hele erge afwijking vertoonde (wat we daarmee gaan doen weet ik nog niet, want de da moet het er eerst nog met de eigenaar over hebben omdat dat veel geld gaat kosten). We kregen ook nog de eigenaren van het malterzerachtig hondje op bezoek en die hebben besloten om hem deze week in de kliniek te houden omdat hun een week op vakantie gingen.

Verder heb ik veel in het laboratorium gewerkt deze avond en stonden hun ervan versteld wat ik daar allemaal al kon doen (jee Lucky me). En ben ik er vandaag achter gekomen dat een hoop mensen op Tenerife beslissingen laten afhangen van het prijskaartje dat eraan hangt (is het te duur, dan behandel hem maar niet) en dat het ook heel normaal is hier om gewoon een dier te laten behandelen en het vervolgens niet aan de dierenartsen te betalen.

Vandaag alleen al weigerde 2 mensen om te betalen (ze weigeren dan niet in je gezicht maar zeggen: oh ik heb maar 20 euro, kan ik morgen betalen? En dan laten ze vervolgens niks meer van zich horen).

Om 20:00 mocht ik naar huis en liep weer naar de bushalte. Om kwart over kwam de bus en die zette mij netjes om kwartvoor 9 voor het appartement af (ja ook de bushalte thuis ligt recht voor mijn appartementje).

Ik ben nog even gaan pinnen zodat ik het 2e deel van mijn verblijf kon betalen en ik heb mijn 2e helft van de pizza opgegeten en nu ligt ik vermoeid in mijn bedje. Morgen misschien maar een handdoek en zonnebrandcrème meenemen zodat ik tijdens de siësta het strand opzoek. 3 uur niks doen duurt erg lang en ze gaan gelukkig voor mijn portemonnee niet elke dag naar het restaurant.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 06:33

Poe wel een lange dag hoor! Als je kwart voor 9 s ochtends weggaat en dan pas 12 uur later weer naar huis kunt. Wel geluk dat je die pizza mocht meenemen :) scheelt jou inderdaad in kosten en tijd ook. Anders had je niet al in je bed gelegen maar nog staan koken! Lijkt me wel vervelend! Voordat je dan kunt eten, douchen en slapen ben je dik anderhalf uur verder!

Wel leuk om mee te maken denk ik.. Samen met die dierenartsen onderzoeken wat er kan zijn ;) en super gaaf dat ze vonden dat je zoveel kunt! Tegen t eind van de vakantie run je de dap zelf haha :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:21

Dinsdag 24 april
Vandaag heb ik een lange dag gehad, maar die ging wel heel snel. Vanmorgen toen ik wakker werd me eigen maar weer klaar gemaakt voor een nieuwe stagedag. Ik heb dit keer een bus eerder genomen (die van half 9 ipv kwart voor 9) omdat dit mij toch best gaat schelen in de kosten en het is maar een kwartiertje eerder. Deze bus doet er wel wat langer over namelijk 3 kwartier ipv 30 minuten, zodat ik toch nog gewoon om kwart over 9 op het plein sta voor mijn stage.

Ik ben op een bankje gaan zitten en heb even in mijn Spaanse boekje zitten lezen waaruit ik toch nog wel enkele dingen heb op kunnen pikken. Om 10:00 begon mijn stage, en die begon vandaag met het uitlaten van het witte hondje dat gisteren in de kliniek is blijven zitten. Het was een stuk alerter en het was een stuk blijer, maar had toch nog erg veel pijn. Het hondje was enkel 7 maanden oud en wist niet waar hij kijken moest toen hij naar buiten ging. Helaas voor mij heeft hij dus ook niet zijn behoeften gedaan. Toen we weer naar binnen gingen heb ik samen met de dierenarts zijn oren schoon gemaakt en gedruppeld, wat nog een heel karwei is omdat het zo’n pijn doet bij het diertje en hebben we nog naar zijn been gekeken. Verder was alles goed en toen mocht hij zijn hokje weer in. Omdat hij zolang blijft heeft hij het onderste hok (grootste) gekregen en mag hij los rondlopen in de recovery. We hebben nog een paar entingen gehad en een paar controles en om half 12 kwam er een grote deense dog die al een tijd last had van urine met bloed en daarvoor ook al deels was behandeld, maar waarvan de behandeling niet aansloeg. Vandaag gingen we hem sederen en een echo maken van zijn blaas. De eigenaar was een grote stevige gespierde vent die zelfs moeite had om de hond te houden, en toen kwamen ze er ook nog mee dat we de hond op tafel moesten tillen (mijn eerste reactie: ‘’grapje zeker??’’). toen de dierenartsen even weg waren om de spulletjes te pakken en klaar te zetten begon de eigenaar van de hond tegen mij te praten (in het spaans) ik verstond er natuurlijk vrij weinig van dus toen zei ik (ook in het spaans) dat ik engels was. Toen begon hij ineens vlot engels te praten, wat bleek: hij was oorspronkelijk uit engeland maar woont al sinds 18 jaar in tenerife. Ik kreeg van hem een groot compliment :D namelijk dat mijn engels echt heel erg goed was. Ik ben erg blij met dat compliment want ik ben soms nogal onzeker in sommige dingen.

’s Middags hadden we vandaag om 15:00 pas siësta, een uur later dan normaal. Ik ben naar een winkeltje gelopen en heb een broodje (half stokbrood: 0,40 cent) en wat te drinken gehaald en ben ik richting het strand gelopen. Dit bleek geen zandstrand te zijn maar een van de vele steenstranden. Het was ontzettend mooi en lekker afgelegen dus ik heb een fijne platte steen uitgezocht en ben gaan zitten. Ik at mijn broodje en deelde die met een hagedisje, en dronk wat toen ik begon in te dutten. Voor de zekerheid was ik in een soort holletje gaan zitten met mijn rug zodat ik daar mijn tas in kon zetten zodat ze die niet zagen van buitenaf (mocht ik in slaap vallen zagen ze alleen mij zitten) maar ik kwam niet verder als het bekende knikkebollen.

Ik heb heerlijk gezond (het was warm maar winderig. 25 graden, maar door de wind erg fris) maar ik zat op heerlijk voorverwarmde stenen dus ik had het prima naar mijn zin.

Om half 5 ben ik terug gelopen naar het dorpje en ben ik winkeltjes gaan afstruinen. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om het goedkoopste winkeltje te zoeken en de lekkerste spulletjes in te slaan. Helaas had ik niks nodig vandaag, maar was ik gewoon lekker aan het kijken. En dan zie je toch weer een hoop lekkere dingen in de vitrines liggen.

Om 5 uur ben ik terug gegaan naar de kliniek waar we niet heel veel meer hadden. Een aantal hondjes op controle en een kat die kwam voor zijn injectie.

Verder hebben we vanavond nog het hondje met de vage klachten van gisteren gehad, omdat de bloedtest alles behalve positief was. We hebben hem aan een infuus gehangen in de hoop dat de resultaten beter worden maar waarschijnlijk zijn er voor dit hondje geen behandelingen meer mogelijk (of een transplantatie, maar aangezien geld hier het grootste probleem is zal dat het niet worden). hij is gelijk mee naar huis gegaan met de eigenaar.

Om 8 uur had ik de bus en die vond het leuk om vandaag wel de hele route te rijden (dat deed hij gisteren niet en dus was ik in een half uur op bestemming) en vandaag deed ik er dus een uur over. Heel fijn, want dan is de winkel dicht en ik kwam erachter dat ik toch geen brood meer in de kast had liggen. Dus toen moest ik naar een 24-uurs winkeltje waar dat soort dingen altijd erg duur zijn en nu had ik dus ook een half brood voor 2 euro. Maar goed ik kan in iedergeval weer eten.

Net nog gekookt en gegeten, en nu ga ik me eigen douchen zodat ik gelijk in mijn bed kan ploffen. Een lange dag gehad vandaag!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:43

Klinkt als een leuke dag! Lekker in t zonnetje gezeten dus een paar uurtjes :D
Hier gaat de zon ook 'schijnen' in het weekend :P ze zeggen 20 graden maar dat zal wel niet haha xD
Ben heel benieuwd wat je vandaag hebt meegemaakt! Of er nog iets bijzonders gebeurd is enzo. Niet dat wat je nu meemaakt niet al bijzonder genoeg is hoor :P was je nu wel op tijd terug voor de winkel sloot? 2 euro voor een half brood is namelijk wel heel erg veel! Zoveel kost dat in Nederland nog niet eens en wij zijn gierig xD

Ga je nieuwe verhaal morgenochtend of vannacht wel lezen! Slaap lekker alvast Xx

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:52

Woensdag 25 april
Vandaag had ik een klein beetje haast deze morgen omdat ik gister te laks was om in de douche te springen, dus moest ik dat vanmorgen doen. Helaas voor mij had ik geen rekening mee gehouden dat ik dan mijn wekker iets eerder moest zetten, dus had ik niet veel tijd. Ik ben gelijk mijn bed uitgesprongen en heb de douche aangezet. Ik ben gaan douchen en stond binnen 5 minuten alweer buiten de douche (iets wat mijn vader me al 19 jaar probeert te leren). Ik had geen tijd om te fohnen dus ik heb een handdoek om mijn hoofd gewikkeld, ben me gaan aankleden, make-up goed doen en toen was het eigenlijk al bijna tijd om te gaan (hoe ik dit voor elkaar heb gekregen geen idee, want ik had een half uur de tijd). Ik heb dus nog snel wat boterhammen gesmeerd om op te eten en om vanmiddag te eten en ben toen de deur uitgerend.

…. Je kunt het wel raden…

De bus duurde zeker nog 10 minuten voordat hij kwam, dus ik had nog makkelijk kunnen eten + mijn tanden kunnen poetsen.

Maar goed, dat kon mijn bui niet verpesten. Want aangezien de Spanjaarden hier altijd lachen, en ik zelf een hekel heb aan buitenlanders die zijn eigen niet kunnen aanpassen, moet ik hier wel aan mee doen.

Ik begroette de chauffeur en ging zitten. Na een reisje van 35 minuten kwam ik aan op bestemming (weer 45 minuten te vroeg uiteraard) en ik zag iets wat ik nog niet eerder had gezien: een markt. Er schoot gelijk door mijn hoofd: oo wat lekker! Vers fruit, verse groenten!! Helaas had ik maar 4 euro op zak en het eerste kraampje wat ik tegen kwam was met vers brood ( en niet ‘’met water aangemaakt’’ brood wat ik al een halve week eet) dus dat kon ik helaas niet weerstaan en toen heb ik (veelste duur) een half brood meergranen met pompoenpitten voor 4 euro gekocht. Maar het rook zo lekker en ik heb echt weer wat vitapitamientjes nodig na deze week alleen maar op brood en aardappelen en vlees met een beetje komkommer te hebben geleefd. Dus ik kon het niet weerstaan.

Na de markt ben ik naar mijn stage gelopen en heeft de hele ochtend bestaan uit het verwijderen van een tand en het schoonmaken van het gebit van een grote rottweiler. Dit duurde nogal omdat het de grootste tand uit het gebit was en deze met 3 grote wortels in het kaakbeen bevestigd zitten.

Toen de tand verwijderd was wouden die dierenartsen de hond van zelf laten wakker worden (in plaats van wakker spuiten) omdat het al een oude hond is (11 jaar, en dat is veel voor een rottweiler) en dat toch allemaal veel risico’s meebrengt. Maar omdat de recovery niet zo groot is, en omdat daar het kleine malterzerachtige hondje (hij heet drefu, dus vanaf nu ga ik hem gewoon bij zijn naam noemen) zat kon hij niet in de recovery. We hebben hem in de operatiekamer laten liggen en voor de zekerheid ben ik er bij gebleven zodat hij niet de boel gaat slopen mocht hij snel wakker worden.

Na een kleine 20 minuten heb ik de tube eruit kunnen halen (dat wat in zijn luchtpijp zit voor beademing) en kon hij rustig aan bijkomen van de narcose.
Een kleine 1,5 uur later was hij wakker genoeg en kon de eigenaar hem komen op halen.

Daarna hadden we siesta en ben ik weer naar het strand gelopen. Vandaag heb ik daar maar een kleine 45 minuten gezeten omdat ik het erg koud vond dus ik ben al snel weer gaan lopen. Maar ik zag het ook niet zitten om nu nog 2:15 uur te gaan rondlopen, dus toen ben ik maar een cafétje in gelopen waar ik een broodje heb besteld. Het broodje was (iets kleiner dan) een half stokbrood, belegd met gebakken spek, kaas, tomaat en sla voor maar 2,50 (en het vult echt heel erg) daarna wou ik nog een ijsje, maar dat smaakte naar niks, dus die heb ik weggegooid. Al met al had ik maar 5 euro hoeven te betalen. Erg weinig.

’s Avonds hadden we nog een paar kleine afspraken staan voor entingen, controles en het hondje met de rare symptomen (die heet orion, dus die ga ik ook maar gewoon bij zijn naam noemen). Orion heeft een aantal tests ondergaan bij ons in de kliniek en daaruit blijkt dat zijn fosfor gehalte erg hoog is. Ook is zijn creatinine veel te hoog (dat zijn nierwaardes) waaruit dus blijkt dat er hoogstwaarschijnlijk een nier niet of nietgoed werkt. Vandaag hebben we een check check dubbel check gedaan op zijn gezondheid, maar aan de buitenkant is echt niets aan het hondje te zien. Hij is actief, eet goed, drinkt goed, is super alert. Hij heeft alleen wat vage klachten en een superslechte bloeduitslag.

We gaan orion morgen aan het infuus leggen in de hoop dat dat de nieren een beetje spoelt zodat de fosfor percentage lager wordt en dan kijken of het hondje minder klachten heeft. Mocht dat zo zijn dan gaan we kijken of er opties zijn om het met een dieet op te lossen.

Daarna heb ik nog zo goed als een uur achter de computer gezeten op stage omdat er niks meer te doen was. Ik heb mijn mail kunnen kijken en chirurgische boeken doorgebladerd (lezen kan ik het niet noemen aangezien het spaans is) en toen om 20:00 liep ik naar buiten voor de bus.

De bus die normaal erg op tijd is was er nu al om 20:03 dus ik was blij dat ik niet later ben aangelopen vanaf stage want dan had ik hem gemist. Ook vond de chauffeuse het niet nodig om de gehele route te rijden maar de route van de bus die rond dat tijdstip niet meer rijd (ze rijdt dan maar 30 minuten ipv 50/60 minuten) dus ik was lekker op tijd thuis.

Ik ben eerst maar gaan afwassen, want dat heb ik gisteravond en vanmorgen wegens tijddruk niet meer gedaan. En toen een eitje bakken (ja onlogische volgorde, maar ik moest wel eerst afwassen anders had ik geen pan meer xD).

En nu lekker naar bed mijn reisverslagje updaten en dadelijk lekker de oogjes toe!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:14

Oepsie! Iets eerder opstaan dus de volgende keer XD Haha, heb je toch al één ding geleerd van je stage in Tenerife, douchen in 5 minuten :D Zal je vader blij mee zijn!

Kun je de volgende keer niet wat meer geld meenemen dan 4 euro? Stel dat die markt er volgende week weer is kun je tenminste vers brood en verse groenten/fruit kopen. Moet je alleen de rest van de week daar wel rekening mee houden en je uitgaven daarop aanpassen. Is toch veel fijner om gewoon brood en groenten te kunnen eten!

Koud? In Tenerife? :P Het is daar denk ik alsnog zo'n 10 graden warmer dan hier haha XD Maar kan me voorstellen dat er best een fris windje kan staan.

Klinkt wel weer als een leuke stagedag. Komen er verder niet heel veel patienten langs dan? Het lijkt zo alsof je bijna de helft van de dag niets te doen hebt maar dat zal wel bedrog zijn :P

Al enig idee wat je vanavond en morgen gaat eten? Bijna weekend, zit er alweer 1 week op! Gaat snel he.. Vast sneller dan de vorige keer, nu je je volgens mij toch wel iets beter voelt!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:27

haha ja dat heb ik inderdaad geleerd ja! vertel dat maar niet tegen papa, wnt dan moet ik dat thuis ook gaan doen.

ik ga er inderdaad wel rekening mee houden dat er markt op woensdag is. ik kan alleen niet heel veel inslaan want ik krijg dat nooit op, en dan verot het en kan ik het weggooien. dus dat is ook jammer.

haha nouja het is niet echt koud, maar de wind is erg fris. en ik vind het met 20 graden al koud! :+
het was ook een leuke stagedag :) en het is inderdaad bedrog dat ik weinig te doen heb. het zijn alleen niet zovel afspraken, maar die duren meestal wel wa langer. zo waren we gister al 3 uur bezig met een patient, kijk dan vliegt je dag wel.

het klopt wel dat we in de avond vaak niet veel te doen hebben (van 5 tot 8) maar dan zijn er maar een aantal controles of entingen omdat er dan maar 1 dierenartsaanwezig is. meestal ga ik dan schoonmaken of spaans lezen-leren uit de chirurgische boeken hier. nu kan ik lekker gaan wandelen met drefu want die zit hier nog wel even.

vandaag ben k wel verbrand, maar meer daarover in mijn update van vanavond.

ik moet zeggen dat ik me top voel hier. ik heb nog geen moment heimwee gehad en hem me ook nog niet verveeld. vorig jaar was ook gewoon een extreme uitzondering, wnt k heb in mijn hele leven nog nooit heimwee gehad.

anavond ga ik (weer) aardappels,vlees en groente eten. dat heb ik nog liggen en moet dus eerst op voordat ik iets anders ga eten. volgende week wordt het wat gemengder mt onderandere pasta met saus en vleesballetjes! lekker!! :9

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:36

Donderdag 26 april
Vanmorgen toen de wekker ging had ik alle tijd om wakker te worden want ik had niks vreemds meer te doen. Ik had gisteravond al gedouched en afgewassen dus dat viel allemaal al af. Ik heb mijn computer aangezet en ben me gaan opfrissen in de badmaker.

Daarna heb ik eten gemaakt en ben terug in bed gaan liggen om lekker even wakker te worden. Natuurlijk bleef ik weer veel te lang op bokt.nl rondneuzen want toen ik nogmaals op de klok keek was het 8:15 en zou mijn bus over 15 minuten vertrekken.

Ik ben dus als een speer mijn lunch gaan klaarmaken en ben snel wat kleding gaan aan trekken. Ik koon voor een lange broek vandaag aangezien het de afgelopen 2 dagen erg fris was (+/- 20-22 graden). Ook heb ik de zonnebrandcrème maar uit mijn tas gedaan want die zou ik toch niet nodig hebben.

Daarna mijn water in mijn tas gedaan, mijn tanden gepoetst en heel snel aangelopen naar de bushalte. Toen ik daar aankwam stond de bus er al, maar ik MOEST een bonokaart halen omdat die van mij bijna op was. Bij de balie stond gelukkig verder niemand, dus die kaart had ik vrij snel, en toen ik naar de bus liep moest ik zelfs nog wachten omdat er geen chauffeur in zat.

Na de busreis kwam ik aan in playa san juan en het eerste wat ik voelde was de brandende zon. Heb ik weer… trek in een lange broek aan en vergeet ik mijn zonnebrandcrème wordt het super heet weer… dat wordt dus bakken vanmiddag.

In de ochtend kwam de kapper (groomer) voor Drefu. Hij ging hem mooi kortwieken en bijknippen. Want die zag er natuurlijk niet uit nadat wij alleen de vacht rond de wonden hadden weggehaald. Ik vroeg of ik mocht kijken hoe hij dat deed en toen kreeg ik een brede glimlach, een ‘’si, claro’’ en ook plotseling het scheerapparaat toegeschoven. Hij zou mij wel ‘’even leren’’ hoe ik moest groomen. Makkelijker gezecht als gedaan want drefu wilde niet meewerken en bij hem leek het allemaal spontaan goed te gaan. Maar toen ik het eenmaal onder de knie had ging het erg goed.

Toen we klaar waren heb ik hem bedankt voor zijn tijd en uitleg en heb ik Drefu weer naar zijn hok gebracht. Toen ik terug kwam om alles op te ruimen had ik zowaar sjans, want ik kreeg een briefje met een e-mail adres en telefoonnummer in mijn hand gedrukt.

Daarna heb ik Drefu zijn antibiotica gegeven (ik mag hier zelf spuiten) en heb ik zijn oren schoongemaakt + behandeld. Daarna zijn we lekker even gaan wandelen buiten en toen voelde ik gelijk dat ik een probleem had (met het vergeten van de zonnebrandcrème)

Vanaf half 13 tot 14:00 heb ik in boeken zitten lezen/leren om zo gelijk even mijn spaans op te krikken. En toen was het al weer siësta tijd.

Ik ben naar de supermarkt gelopen en heb wat fruit en drinken gekocht en een schrifjte zodat ik smiddags wat te doen heb (namelijk mijn blog voor de helft van de dag schrijven. Zo onthoud ik de meeste dingen en dat is wel zo fijn om later terug te lezen).

Nu (op het moment dat ik dit schrijf (15;30)) zit ik te bakken in de brandende zon. Net heb ik lekker wat brood en fruit gegeten en gedeeld met de hagedissen en dadelijk nog even een uurtje zonnen en dan nog 3 uurtjes werken.

Toen ik terug kwam van mijn siësta zag ik wat de zon voor schade aangericht had. Ik had de zon niet voelen branden omdat ik lekker in een windje zat, maar ik ben vuurrood! Mijn gezicht is vuurrood, mijn beide armen zijn volledig verbrand, mijn hals en nek zijn ook lekker rood weer.

Gelukkig voel ik niet echt pijn, het is meer jeukerig en gevoelig dus ik hoop dat dat zo blijft.
De laatste 3 uur heb ik werkelijk geen hol uitgevoerd. Ik ben met Drefu gaan wandelen en heb zijn oren nogmaals behandeld maar verder heb ik een beetje zitten lezen/leren in de spaanse boeken en heb ik op de computer gezeten. Deze waren dus ook niet zo boeiend om uitgebreid te vermelden in mijn verslag.

Omdat de bus van 20:15 er een uur over doet en er ook een bus om 20:00 rijdt die er maar 30 minuten over doet, heb ik aan mijn stagebegeleidster gevragen of ze het erg vond dat ik 5 minuutjes eerder van stage zou weggaan zodat ik de bus van 20:00 zou halen. Dat was geen enkel probleem en ze zei zelfs: als je om 19:30 al weg wilt is dat ook geen probleem hoor, je regelt het zelf maar meid. Geen probleem!

Maar ik moet gewoon mijn uren maken, dus dat wordt hem niet helaas.

Nu was ik dus al lekker op tijd thuis (20:30) en heb ik lekker op mijn gemakje mijn eten kunnen maken + kunnen afwassen.

Dadelijk even een koude douche, veeeeeel aftersun en dan even film kijken in bedje.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:29

Oops! Bad karma met die zon! Voortaan maar gewoon die zonnebrand in je tas laten zitten, hoe koud je ook denkt dat het wordt :P

Ja dat is ook wel weer zo, dat het gaat bederven. Maar misschien als je je fruit ook in de koelkast legt, het net even wat langer lekker blijft? Of doe je dat al? :P

Vandaag is Mies jarig :P k heb gister deo voor m gekocht en k ga er een briefje opplakken met: tegoedbon voor 1x zonnebank, want die bleke scheet kan wel wat bruin gebruiken xD anders reflecteerd hij zowat in Griekenland :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 08:40

haha gefeliciteerd met je broertje! leuk kado heb je uitgezocht :)

ik ben net wakker, maar ik heb helemaal niet lekker geslapen. ik heb gedroomd dat ik 2 van mijn dieren moest laten inslapen. helaas, maar gelukkig was het een droom!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:38

Wat leuk om je verhalen zo te lezen. Ik herken er heel veel van tijdens mijn stage.. Wij hadden gelukkig ook veel engelsen die daar nu wonen en die hadden wel veel over voor hun dieren, maar de mentaliteit is daar heel anders ja! Gelukkig hadden wij geen siesta!

Wat ik zelf zonde zou vinden van zo'n stage is dat je continue op de kleintjes moet letten. Ik wilde gewoon kunnen genieten daar en als ik wat lekker zag, het ook kunnen kopen. uiteraard lette ik ook wel op het geld, maar ik heb het idee dat je heel veel moet laten.. maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:20

@stijntilla: leuk dat je reageert :) ik vind de siesta opzich wel fijn, maar je bent toch een lange tijd niks aan het doen, dus ik moet even iets zien te vinden wat ik dan kan gaan doen.

ik vind het niet erg om op mijn centjes te letten :) ik hou ervan om zo min mogelijk uit te geven en toch mijn spulletjes te kunnen krijgen. uiteraard koop ik ook wel eens wat voor mezelf (oa een lekkere milka oreo reep :9 ) maar dat wil ik niet elke dag doen, want dat is en heel duur, en heel slecht voor mezelf :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:45

Donderdag 27 april
Vanmorgen werd ik verward wakker omdat ik erg naar had gedroomd. Ik had trixi en Diego (mijn hond en kat) in moeten laten slapen. Trixi omdat haar vel los hing van haar lichaam, en Diego omdat zijn nek kaal was. Toen de dierenarts kwam en de spuit had gegeven duurde het eeuwen voordat hij werkte, want trixi bleef er maar tegen vechten omdat ze niet dood wou (daarin herken ik mij heel erg, want als er iets is wat ik niet wil, dan is het dood gaan :+ ). Ook Diego had het er erg moeilijk mee, wat het voor mij weer afschuwlijk moeilijk maakte om naar te kijken.

Toen het eenmaal werkte waren ze dood maar deed hun lichaam het nog wel. Diego’s lichaam was ontzettend boos op mij en hij hing dan ook constant aan mijn arm. Hij bleef me maar bijten.
Ook trixi’s lichaam deed et nog. Zij probeerde constant op te staan wat telkens mislukte.
Ik heb toen de dierenarts weer gebeld om te vragen of dit normaal was. Hij zou wel even polshoogte komen nemen was zijn antwoord.
Gelukkig heb ik dat niet meer gezien, want toen werd ik wakker

Ik vond het niet leuk om te zien en ik was er dan ook een beetje van beduusd dat ik dit gedroomd had.

Maar om maar weer verder te gaan in mijn verslag:
Ik had de wekker vandaag 15 minuten eerder gezet omdat ik me nog moest insmeren met zonnebrand (ik wil immers niet nog een keer verbranden).
Ik heb een lekker dikke plak pompoenbrood afgesneden en met jam lekker opgegeten in bed.
Daarna me eigen opgefrist in de badkamer en aangelopen naar de bushalte.

Aangekomen op het plein (9:15) ben ik eerst naar een winkeltje gegaan om wat pasta, sauce, chocopasta en yoghurt in te slaan.
Toen ben ik op mijn gemak naar mijn stage gelopen (1,5 minuut verder) en heb even op het bankje gewacht tot het 10:00 was.

De hele ochtend heeft bestaan uit niets doen en Spaans leren. Ik ben de ochtend begonnen met Drefu te verzorgen en daarna hadden we in de 4 uur tijd nog maar 2 afspraken.
Het waren helaas ook allebei entingen dus dat duurde samen ook maar 30 minuten.
Verder heb ik de recovery nog maar een keer schoon gemaakt en ben toen achter de computer gegaan.

In de siësta ben ik een stuk gaan wandelen omdat het (uiteraard!) niet zo’n mooi weer was (dat was te verwachten aangezien ik me had ingesmeerd met zonnebrandcrème en een korte broek had aangetrokken). Omdat het dus ook geen weer was om aan het strand te gaan bakken, wat zoiezo voor mij al niet echt een succes zou zijn geweest, ben ik maar een cafétje in gelopen. Daar heb ik een baguette met bacon, kaas, sla, tomaat en ei gegeten wat later nog vreselijk verkeerd is gevallen en daarna een lekkere milkshake van vers ijs die wel erg lekker was!

Ook heb ik daar naar ‘’the ghost whisperer’’ gekeken in het spaans maar ik begreep er vrij weinig van.

Na de siësta ben ik weer gaan werken, en daar waar ik bang was voor een rustige avond is uitgelopen op een vlugvlugvlug avondje. Het begon met een paar ent afspraakjes. Daar heb ik zelf weinig van mee gekregen want ik ben Drefu gaan verzorgen en uitlaten. Ook werk Orion nog gebracht voor zijn dagelijkse infuus. Hij kwam vandaag terug met nieuwe klachten: braken. Toen kwam er een grote puppie de kliniek binnen voor een controle, enting en zijn microship dus die heb ik wel even meegekeken. Het bleek om een ‘’big canarian’’ te gaan. Ik ben niet bekend met het ras, maar aan de poten te zien wordt hij inderdaad big! (ik heb het even opgezocht, en het ras heet: the presa canario).

Het was een super leuke enthousiaste hond waarvan vooral de scherpe tanden me zijn bijgebleven.
Toen de dierenarts nog met de pup bezig was kwam er een vrouw aan de deur die in het spaans haar zegje tegen me begon te doen. Ik verstond hond, auto, niet mogelijk te vervoeren dus ik dacht aan een ongeluk ofzo. Ik zei haar dat ze een moment moest wachten zodat ik de dierenarts erbij kon halen. Die vroeg haar nogmaals wat er precies aan de hand was en nu bleek dat ze de hond in de auto hadden gegooid (zonder halsband of riem) die last had van zijn rug en artrose en die kregen ze nu niet meer de auto uit. Lekker slim ook! Maar goed. Ik ben dus met een muilkorf naar de auto gelopen en toen bleek het om een Amerikaanse bulldog te gaan :+ zie daar maar eens een muilkorf om te krijgen. Maar zo goed als kwaad omgedaan en toen liet hij zich wonderbaarlijk wel uit de auto tillen.

We hebben bij de hond bloed afgenomen en röntgenfoto’s gemaakt en hij is behandeld tegen vreselijke dermatitis (huidontstekingen). Ook heeft hij een afwijkende dermatitis want het bloed dat je ziet aan het oppervlak van de huid (als rode puntjes/vlekjes) hoort normaal wit te kleuren als je er op drukt (je drukt dan even kort het bloed uit de vaten) dat gebeurde bij deze hond niet en dat betekend dat het bloed niet meer in de vaten zit maar erbuiten.

Ze gaan het bloed opsturen naar het laboratorium en dan moeten we even afwachten wat de uitslag is.

Toen we klaar waren met deze hond was het al 20:00 en tijd om te gaan, maar toen stond er ineens nog een vrouw aan de deur of we even de nagels van haar hond konden knippen. Weer iets geleerd vandaag: in tenerife kun je gewoon met je hond langskomen zonder afspraak in de hoop dat de dierenarts tijd heeft om jou hond te behandelen. Want die Amerikaanse bull en de laatste hond hadden beide geen afspraak staan. Nouja ik mag niet klagen, anders had ik weer een avond niks te doen gehad.

Ik had dus wel de bus van 20:15, en die doet er een uur over om naar playa las americas te komen dus helaas was het voor mij zo al gelijk weer tijd om onder de lakens te kruipen.

Morgen nog even 3 uurtjes werken en dan zit de 1e stageweek er al weer op. Wat een luxe zo zeg :)

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:27

Leuk verslag om te lezen! :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 23:35

dankje watermeloen =)

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:39

Is weer een leuk verslag om te lezen!
Die siesta's tussendoor lijken me aan de ene kant niet fijn (later klaar met werken) maar aan de andere kant is je werkdag niet zo lang achtereen :D

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:37

Ik wist niet dat er in Tenerife 2 donderdagen in de week waren? Haha :P t was gister toch vrijdag?! :P

Leuk dat de tijd vliegt daar! Betekent tenminste dat je het naar je zin hebt :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:44

Ik ben vorig jaar in de herfst naar Tenerife op vakantie geweest en zou enorm graag terug willen!
Na mijn opleiding wil ik er misschien een tijdje gaan werken.
Moet alleen de mogelijkheden nog bekijken.
Maar ik moet zeggen, ons aparthotel stond in Costa Adeje en we zaten vaak in Playa de las Americas (Feesten hihi) en ik heb weinig dieren gezien!
1 Kat bij zon lookylooky vent aan een touwtje (aaien is betalen) en 1 kat die daar zwierf volgens mij (Breekt mijn hart al gelijk:=) dus waar zitten dan die beesten:P
Al met al weet ik zeker dat het daar geweldig zal zijn!!
Ik ben jaloers op je! *\o/*

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 09:59

@justin4ever: wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad hier in Tenerife! wat doe je voor opleiding als ik vragen mag?
de dieren lopen vooral in de achterbuurten rond. véél katten en hagedissen en dergelijke. alhoewel we die niet op de kliniek krijgen omdat dat wilde beesten zijn :P

ik heb het ook geweldig naar mijn zin hier :) tnx!

Zaterdag 28 april
Vandaag had ik besloten om te kijken hoe laat ik aan zou komen op stage als ik een bus later pak (dus die om 9:00 ipv 8:30). Ik ben dus rustig wakker geworden, heb even lekker gedoucht en heb een lekkere boterham met chocoladepasta gepakt.

Toen ben ik me klaar gaan maken voor mijn laatste stagedag deze week en ben ik naar de bus gelopen. Helaas voor mij doet deze bus er langer over dan de bus die ik altijd neem om 8:30, maar aan de andere kant maakt dat ook niks uit want ik ben nog steeds 15 minuten voor stage aanwezig.

Dus om kwart voor 10 stond ik op het plein en je raad het al, aangezien ik een lange broek aan getrokken had: het werd mooi weer. Zo lekker dat het vanmorgen al 20 graden was. Dus ik ben even lekker in het zonnetje gaan zitten (met mijn vest aan tegen de verbranding) en heb even gewacht tot mijn stagebegeleidster zou komen.

Om 10:00 kwam ze dan eindelijk. Normaal is ze wel eerder al aanwezig, maar ze had problemen met de auto dus ze was wat later vandaag. Er stonden toen al 2 cliënten te wachten, dus dat zou een fijne dag worden waarin ik lekker door kon werken .

We begonnen met een grote hond die geënt moest worden. Maar daar heb ik nog niet zoveel van meegekregen want ik ben mijn Drefutje weer gaan verzorgen. Vandaag snapte hij voor het eerst wat de bedoeling van het wandelen is (volgens hem was dat altijd mensen kijken, en volgens mij was dat altijd zijn behoeften doen) want hij heeft vandaag in het midden van het plein een dikke drol gedraaid ( :P ) uiteraard heb ik die even netjes opgeruimd. Even later heeft hij ook nog netjes geplast en toen konden we weer richting kliniek. Toen ik binnen was kreeg ik van de dierenarts de melding dat ik maar nog meer moest gaan wandelen met Drefu, want er was nog een kat binnen die epileptische aanvallen kreeg van extreem geluid (hij had er het afgelopen kwartier al 2 gehad) en aangezien Drefu niet goed alleen kan zijn en dan het kot bij elkaar schreeuwt, was het niet zo’n goed idee om hem binnen te houden.

Ik ben nog een blokje om met hem geweest en ben toen ik de zon gaan zitten. Ik heb hem even lekker vertroeteld en buiten zijn wonden nog maar een keertje goed bekeken. Ik heb de losse korstjes uit zijn haartjes verwijderd zodat het er al met al een stuk beter uitzag, en ik heb hem even lekker laten dollen. Dit hondje is pas 7 maanden oud, en volgens mij heeft hij nog nooit echt gespeeld (hij wordt altijd als baby behandeld) want hij had de tijd van zijn leven, en wou ook echt niet meer stoppen. Helaas voor hem was de kat na een klein uurtje weer weg en konden we naar binnen.
Toen ik binnen was kwam onze vaste patiënt Orion weer binnen voor zijn dagelijkse infuus en die hebben we dus ook weer in de kennel geplaatst. Helaas had ook Orion vandaag uitgevonden waar zijn stembanden voor diende, want nu waren de beide honden de hele kliniek bij elkaar aant blaffen.

Maar goed, zo doende kregen we ook nog een kat met extreme dermatitis (huidontsteking) binnen die al voor een hele lange tijd onder behandeling was, maar die maar niet reageerde op de medicijnen. Die blijft nu in de kliniek tot maandag en dan wordt er een grondig bloed/huid/urine onderzoek uitgevoerd.
Ik heb voor Mia (de poes) een hok klaar gemaakt wat normaal niet als recovery/kennel gebruikt wordt maar als kantine voor ons omdat ik haar niet bij de herriemakende hondjes wou hebben. En heb haar eten/drinken en een schone kattenbak gegeten. Deze mooie poes is maar liefst 17 jaar, dus ik hoop dat deze keer de medicijnen aanslaan zodat ze haar laatste tijd zonder jeuk en pijn mag doorbrengen.

Na Mia kwam er nog een man brok ophalen voor zijn hond, en jippiejajee hij was Nederlands! Haha dus ik heb met hem nog eventjes staan praten over het hoe en wat ik hier nou eigenlijk kwam doen :P hoelang ik zou blijven en blablabla eigenlijk het verhaaltje wat ik al tig keer in het engels heb verteld mocht ik nu in het Nederlands doen.

Daarna dacht ik dat de bus om 13:00 zou komen dus ik was om 12:55 bij de bushalte gaan staan, bleek de bus om 12:54 te komen en daarna pas weer om 13:24. Dus ik moest even een tijdje wachten voordat de bus kwam. Geeft verder niet want het was mooi weer.

Toen de bus eenmaal kwam bleek ook dit de bus van 45 minuten te zijn, dus ik ben halverwege een beetje in slaap gesukkeld vrees ik :o

Eenmaal thuis aangekomen eerst even lekker wat gegeten en mijn mail gecheckt en daarna ben ik op mijn gemak naar de supermarkt gelopen.
Ik heb super veel in huis gehaald en was uiteindelijk maar 22 euro kwijt. Echt super goedkoop hier.
Ik heb avond eten voor ik denk wel 2 weken (oa. Aardappelkroketjes met kip en aardappelkroketjes met ham, rijst, zoetzure saus, groente, fruit, vleesballetjes, vissticks, yoghurt, ham en kaas voor op brood), wasmiddel, water, 2 grote flessen fruitsap voor in de ochtend (1,5 liter voor maar 1,25!), brood en ga zo maar door. Erg goedkoop geweest vandaag dus, en ik heb me bewust niet ingehouden.

Toen heb ik mijn was gedaan met de heerlijk ruikende Marseille zeep (oh ik hou van die geur!) en lekker buiten in het zonnetje opgehangen.
Toen ik klaar was met alles ben ik nog even op bed gaan liggen om daarna mijn laatste aardappeltjes met vlees en groenten klaar te maken

’s avonds heb ik heerlijk gegeten en daarna wou ik mijn nagels gaan knippen. Dus ik pak het nagelknipsetje uit mijn tas, wat blijkt: zit er alles in, behalve mijn knipper! Ik had dus wel een vijl en pincet bij maar geen knippertje :P. dus ik ben na het eten maar weer opweg naar de supermarkt gelopen om daar een setje te kopen van wel 0,90 hele centen! En daarna heb ik thuis dus wel mijn nagels kunnen knippen.
’s Avonds heb ik verder niet meer zo heel veel gedaan. Ik ben lekker op bed gaan liggen en heb cabaret gekeken. Internet deed het de hele tijd al niet, dus ik kon ook niet op facebook of bokt. Dus vandaar dat mijn blog ook een dag later is.

Al met al ben ik lekker op tijd gaan slapen vandaag, want om 22:00 sloot ik mijn oogjes.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 21:05

Zondag 29 april
Vandaag ben ik begonnen met een heel lui dagje. Ik was al op tijd wakker omdat ik de gordijnen was vergeten dicht te doen dus het licht scheen al erg vroeg in mijn ogen. Ik heb toen een lekker ontbijtje gemaakt met vers brood + kaas en vers brood met chocopasta. Toen bedacht ik me hoe fijn het was dat ik lekker lui in bed kon blijven liggen, dus dat heb ik de eerste 2 uur ook gedaan. Ik ben lekker cabaret gaan kijken op mijn laptop en heb vooral niet te veel gedaan.

Maar dat wordt je ook al snel zat, en ik had ook niet veel te kletsen want iedereen is blijkbaar leuke dingen doen in Nederland en mijn vriend was ook een spelletje aan het spelen op de computer. Dus dan moet je iets anders gaan doen. Ik heb maar even mijn appartementje aan kant gemaakt, en de was weer buiten gezet (die had ik naar binnen gehaald deze nacht ivm met het in het oog houden van mijn spulletjes) omdat ze nog niet helemaal droog waren.

Ook heb ik de afwas nog gedaan, heb ik mezelf helemaal opgefrist en ben toen even lekker het dorpje in gelopen.

Ik had voor de zekerheid mijn tas met strandspullen meegenomen voor als ik niks meer te doen had. En dat bleek een goede keuze te zijn. Omdat het zondag was waren de leuke winkeltjes allemaal dicht. Alleen de toeristensouvenirs winkeltjes waren nog open, maar die heb ik na vorig jaar allemaal wel gezien (zie je er een, dan heb je ze allemaal wel gezien) + dat ik niks nodig had uit zo’n winkeltje.

Ik heb dus mijn kont in het lekker warme zand geparkeerd (het was zon 24 graden) en mezelf goed ingesmeerd met zonnebrandcrème. Ik ben een beetje mensen gaan kijken en kwam tot de conclusie dat er nog niet heel veel te beleven viel op het strand, maar dat ik me ook afvroeg van de mensen die er wel waren, wat ze in deze tijd van het jaar al kwamen doen. Ook lagen er zoals gewoonlijk weer een hoop topless vrouwen (en mannen!! :P ) waar ik me nog steeds niet onder wil begeven. Ik snap niet dat je zo te koop wil liggen met je lichaam (ik snap dat je overal een mooi kleurtje wil, maar ik snap niet dat dat op een openbaar strand moet. Dan kan je wat mij betreft beter onder de zonnebank gaan). Maar goed dat is niet aan mij om dat te beslissen dus ik heb me er verder ook niet aan kunnen ergeren.

Toen ben ik nog even Playa las Americas ingelopen en kwam weer veel bekende dingetjes tegen. Onder andere de ‘’negertjes’’ die je allemaal spullen willen verkopen. Die begonnen ook vandaag weer tegen me te praten, maar ik heb ze verteld dat ik weinig tijd had en ben doorgelopen. Ik had daar dus echt weinig zin in. Ik zag ook de mac Donalds weer, die ik een lange tijd niet gezien heb (a) en waar ze die overheerlijke mac flurry orio met witte chocolade verkochten. Dus ik ben gelijk even naar binnen gelopen en welja, ze verkopen ze nog steeds (jeeeeee).

Daarna ben ik weer naar het appartementje gelopen, langs de supermarkt af. En heb ik daar nog even zout en paprika gekocht, want pasta maken zonder zout is niet zo’n goed plan. Ook had ik nog geen groente, dus daar kon de paprika mooi voor dienen.

Ik ben eerst even gaan douchen want na het strand was ik een combinatie van zweet/zonnebrandcrème en strandzand. Niet zo’n goede combinatie om mee rond te blijven lopen. Ook had ik in de afgelopen week een vachtje gecreëerd wat ik er graag vanaf wou hebben dus heb ik me lekker even terug getrokken in de badkamer.

Daarna ben ik weer even lekker op bed gaan liggen (heerlijk zo’n lui dagje) en heb even de lama’s gekeken. Ook heb ik een fijn gesprek gehad op de chat met mijn vriendje en toen rond een uur of 18:00 locale tijd ben ik eten gaan maken.

Ik heb maar 2 kookpitten tot mijn beschikking en ook maar 2 kookpannen en 1 bakpan. En ik wou graag pasta penne maken met gehaktballetjes en tomatensaus. Dus ik dacht: ik gooi gewoon die balletjes in de tomatensaus, dan heb ik maar 2 pannen nodig. Helaas voor mij waren die balletjes niet te eten en was dus ook meteen mijn saus verpest. Dus heb ik de penne zo maar op gegeten met een klein beetje uitgeviste saus erbij.

Ik heb maar gelijk de afwas gedaan, dan hoef ik dat vanavond niet meer te doen en daarna ben ik lekker gaan skypen met mijn lieve vriendje. Erg fijn om hem weer eens te horen (na een week := ).

Vanavond lekker mijn luie dagje afmaken, morgen voor mij helaas wel werken omdat ze hier geen koninginnen dag kennen. Maar dinsdag ben ik lekker vrij omdat ze hier dan ‘’werkersdag’’ hebben. En heel logisch is iedereen dan vrij =)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 22:58

Maandag 30 april
Vandaag is het koninginnendag, een dag die ze hier uiteraard niet vieren. Ik moest dus gewoon gaan werken, dus terwijl jullie lekker liggen te slapen wordt ik wakker om te gaan.
Mijn wekker stond nog op 8:00 omdat ik nu de bus van 9:00 wilde proberen. Dit heb ik in het weekend ook gehaald en ik wilde even kijken hoe die lijn doordeweeks zou zijn.

In ben als eerste maar naar de wc gehold, want dat merk je wel als je zoveel drinkt. Daarna heb ik mijn brood gesmeerd en mijn mail gekeken.
Toen het tijd was om te gaan heb ik mijn lunch klaar gemaakt, mijn vlecht opnieuw ingedaan, make-up opgedaan, tanden gepoetst en hup, op naar de bushalte.

De bus van 9:00 doet er door de week langer over als in het weekend, want om precies 10:00 kwam ik aan op stage.

Ik had er in het wekeend natuurlijk niks van meegekregen maar er is gisteravond nog een spoedje binnen komen. Dit kleine (terrier-achtig) hondje was gebeden door een Podenco en had nu zijn oogbol uit zijn kas hangen. De oogzenuw was al doormidden dus repareren was geen optie. Vandaag zou het oog verwijderd worden.

Voordat we dat gingen doen kwam de eigenaar van Drefu. Drefu mocht vandaag weer naar huis. Hij was daar heel blij om en wij ook want nu zouden we eindelijk rust in de tent hebben.
Ik heb toen ondertussen, om de tijd even te vullen, het hok van Drefu schoongemaakt en ben toen verder gegaan met de da.

Eerst heb ik de hond antibiotica en een pijnstiller gegeven. Ook moest ik een goede toedienen wat ervoor zou zorgen dat kleine bloedingen tijdens de operatie sneller zouden stoppen. Dit moest intra musculair en dit was dan ook de eerste keer dat ik in een spier heb mogen spuiten.
Daarna heb ik zijn sedatie ingespoten wat ervoor zorgde dat hij na een aantal minuten de voorbereiding in kon.
Ik heb heel de zijkant van het hoofd en de oogkas geschoren, zodat de dierenarts er zodadelijk goed bijkan en zodat we het goed schoon konden maken. Dat is nogal een akward taakje als je constant wordt aangestaard door een uithangend oog :+

Toen ik hem volledig kaal had heb ik hem, op een voor mij totaal vreemde manier, schoongemaakt.
Maar voordat ik hem schoon ging maken heb ik eerst de dierenarts uit haar lijden verlost. Ze wou de inhoud van het oog eruit halen zodat, als ze aan het opereren was, het oog geen ontploffingsgevaar meer zou hebben. Dit was ze aan het proberen met een naald, maar dat ging natuurlijk niet omdat het wel vloeibaar is maar heel dik, gelatine achtig spul.
Ik heb het toen maar van haar over genomen omdat ze het helemaal niet fijn vond om te doen en ik er totaal geen moeite mee heb.
Ik heb toen een scalpelmesje en een aantal schone gaasjes gepakt en simpelweg het oog gewoon opengesneden en leeg gedrukt (thanks Ton en Petra, mijn laboratorium en anatomie leerkrachten, dankzij hun heb ik totaal geen moeite met het openen van dierlijk materiaal).

Toen ging ik hem schoonmaken. Maar hier maken ze gewoon een sopje van water en betadine en ‘’vegen’’ dit over de wond. Als het een beetje geel lijkt is het wel goed.
We hebben het dier toen zijn uiteindelijke anestheticum gegeven en aan alle toeters en bellen gehangen (monitor, meetapparatuur, beademing etc etc). De dierenarts is toen haar handen gaan wassen en steriliseren en toen kon de operatie beginnen.
Het heeft 2 uur geduurd voor het oog eruit was en de wond was gehecht.

Toen de operatie klaar was heb ik een beetje mee opgeruimd toen de andere da mij kwam halen. Ze hadden Orion gebracht om te laten inslapen en vroeg ik daarmee wou helpen of dat ik het wou zien.
Omdat ik graag alles wil zien/meemaken heb ik ja gezegd. Dus ik heb Orion naar de spreekkamer gebracht en alvast een stethoscoop klaar gelegd.

Ik moest beginnen met het ontstoppen van de braunule (infuusnaald) door er met een gewone naald een beetje infuusvloeistof door te spuiten. Daarna heb ik hem aan het infuussysteem gelegd en ging de da een algemene check doen. Toen we bij zijn mond aankwamen vielen we bijna zelf van ons stokje af van de geur. Hij stonk ontzettend naar ammoniak en bloede bij zijn tanden. Ook had hij allemaal blaren op zijn tong wat er erg onsmakelijk uitzag.
De dierenarts heeft daarna de spuiten aan mij gegeven die ik via het infuus in heb gespoten.

Orion is de eerste hond die ik heb laten inslapen. Niet leuk natuurlijk, maar wel veel beter voor het hondje en voor mij een (goede??) ervaring.

Hierna was het weer siësta en omdat ik vandaag een slimme ingeving had gekregen, heb ik nogmaals een poging gedaan om mijn tijd aan het strand te vertoefen. Want hoewel het vandaag wéér wel wat waaide en het ook erg bewolkt was waren er op het strand nog steeds een hele hoop rotsen.
DUS…. Kan ik ook gewoon uit de wind gaan zitten :+

Helaas heeft dit een week geduurd voordat ik dat door had. Anders had ik er al veel langer van kunnen genieten.
Ik heb een heerlijke siësta gehad, uit het windje maar wel de warmte van de stenen en heb zo lekker zitten suffen/schrijven en mijn lunch gegeten.

Om 17:00 was het stervens druk op de kliniek dus ik moest gelijk hard aan de gang. We hadden een hond die al 4 dagen niet meer poepte, dus daar zijn we een tijd mee bezig geweest. We hebben een röntgenfoto gemaakt die in deze kliniek nog op de ouderwetse manier wordt ontwikkeld. Vandaag heb ik dat mogen doen. Erg leuk om een keer mee te maken

We hadden ook nog een kat van 9!! Die entingen en een chip moest hebben (let dan vooral op de chip op die leeftijd). Helaas was dit niet zo’n lieve kat en zelfs met fixatie via een handdoek wou het dier nog niet meewerken dus heeft de da hem gesedeerd. Daar heb ik nog een leuke kras aan over gehouden :)

We hadden ook nog een kat van 1 jaar oud die al 3 weken (!!!) niet meer at. Zijn tandvlees was witbleek (dat is normaal alleen als ze dood zijn) en hij haalde piepend adem en had het zeer benauwd. Wij denken dat hij anemie (bloedanemie) heeft en dat dat een van de oorzaken van al zijn symptomen is geweest. Deze kat was helaas niet meer te redden en die is dus ook ingeslapen.

’s Avonds toen we gesloten waren en alles opgeruimd hadden waren de da en ik toch erg benieuwd wat er nou aan de binnenkant van die jongste kat speelde. Helaas konden we hem niet open snijden, want de eigenaar komt het woensdagavond ophalen, dus hebben we een echo gemaakt. We zagen een véél te grote lever, een aantal dingen die we niet konden plaatsen en heel vreemd leek het ook of er aan de linkerkant 2 niertjes zaten. Onmogelijk zou je denken, dus we zijn heel benieuwd wat het dan wel is geweest.

’s Avonds heeft de dierenarts mij thuis afgezet en heb ik lekker penne met dit keer wel lekkere saus gemaakt. Nu even lekker bijkomen van een lange dag en dan lekker bijslapen. Morgen een vrije dag :)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 06:31

Terwijl jij lekker ligt te slapen worden wij vandaag wakker om te gaan :P wel lekker zon dagje vrij tussendoor!

Zielig voor Orion en die kat.. Wel gek dat ze 2 linkernieren lijkt te hebben :O
Ben benieuwd wat voor rare dingen je nog meer meemaakt :P