Voor het eerst op vakantie zonder ouders, tips voor ons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:08

Ik ga deze zomer naar Lanzarote, misschien een optie? Anders misschien cyprus, La Palma, Tenerife, Gran Canaria? Griekenland zou ik nu niet zo snel doen denk ik, het rommelt nogal in die hoek en je loopt de kans dat veel toeristische dingen dicht zijn omdat het niet meer rendabel is.
Kijk even goed naar de auto trouwens, want bij de meeste verhuurbedrijven moet je 21 jaar zijn en/of al 2/3 jaar je rijbewijs hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:16

Miriam91 schreef:
Ik ga deze zomer naar Lanzarote, misschien een optie? Anders misschien cyprus, La Palma, Tenerife, Gran Canaria? Griekenland zou ik nu niet zo snel doen denk ik, het rommelt nogal in die hoek en je loopt de kans dat veel toeristische dingen dicht zijn omdat het niet meer rendabel is.
Kijk even goed naar de auto trouwens, want bij de meeste verhuurbedrijven moet je 21 jaar zijn en/of al 2/3 jaar je rijbewijs hebben.

De stakingen in Griekenland zijn vooral in de grote steden, niet op de kleine eilanden. Er zijn wel winkels en horeca dicht, maar er is nog genoeg open. En het is nu, door de crisis, goedkoop.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:17

@Miriam91: over dat rommelen heb je gelijk, vandaag ook op het nieuws dat Sirïe over de Turkse grens zijn gegaan... maar dat moeten we natuurlijk afwachten.

Ik ga even googelen over de opties die jij geeft. Over de auto zullen we moeten informeren tegen die tijd, als alles bevalt en we kunnen geen auto huren, dan mischien een scooter? Dat heb ik op tv weleens gezien, al kom je wel minder ver met een scooter.

Eulogy

Re: Voor het eerst op vakantie zonder ouders, tips voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:27

Op toeristische plekken in Griekenland merk je er niet zoveel van hoor. Afgelopen zomer althans niet, en nu ook niet echt van wat ik hoor.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:30

Okee, dus die optie is nog open. Hoor helaas wel dat de all-inclusives daar minder zijn, dus aan de hand daarvan kunnen we mischien uitwijken naar de Canarische Eilanden ofzo.

Ik hoor overigens van verschillende mensen dat Kroatïe ''goedkoop'' zou zijn, wat is daar van waar?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:34

Ik zou net wél naar een Grieks eiland durven gaan nu, haha. Ze kunnen inkomsten van de toeristische sector trouwens zeker gebruiken. Zou in het hoogseizoen niet te veel schrik hebben dat alles dicht is, tenzij je echt ergens afgelegen gaat. Nu ja ik ben ook zeker geen kenner hoor. :P

Voordeel van Griekenland is wel dat het eten daar goedkoop is en toch lekker (vond ik toch in elk geval). Dus ev. voor appartement is het daar denk ik zeker ook geschikt. Ik ben trouwens in Kreta geweest, all in, en dat vond ik prima hoor :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:59

Ik ga ieder jaar naar Griekenland (niet all-in) en bevalt prima hoor. Ik ben net terug van Gran Canaria, was leuk, maar IMO niet te vergelijken met Griekenland qua sfeer.
Ik denk, dat je prima naar Kos kan gaan. Kos is een fietseiland, vaak krijg je al een fiets bij je boeking en is ideaal daar om 's avonds mee naar Kosstad te gaan.
Of je gaat naar een groot resort in Turkije, weet je wat je kwijt ben, je kan lekker shoppen voor weinig (zeker in vergelijking met Griekenland of Canarische Eilanden).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:35

Veel stof om over na te denken dus. Wel fijn om al die ervaringen te lezen. Dit weekend gaan we het er even over hebben, en kijken wat mijn vriendin van jullie suggesties vindt. Overigens willen we niet volledig afgelegen zitten hoor, er mag wel geleefd worden, maar ik wil absoluut niet naar Loret de Mar, Chersonissos etc. :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:40

Je kan naar een reissite (bijv. Arke, Sunweb, D-Reizen) gaan en dan zoeken op wat je wilt: dus aan zee, wel of geen all-in, bepaald budget, dichtbij centrum of niet. Wie weet wat er tevoorschijn komt en dan naar de recensies op bijv. Zoover.nl kijken. Je kan alles googlen :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:45

Thnks, ga dat van het weekend eens uitgebreid doen! :) Inidergeval bedankt voor alle reacties, komen ideeën voorbij waar ik zelf niet aan had gedacht.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:28

Bulgarije? Misschien dan niet in Sunny beach maar bv goud strand! :D Of nessabar, dat is een schier eiland naast sunny beach! :) Bulgarije is ook nog lekker goedkoop!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:07

Ik las je post en ik moest meteen aan de Canarische eilanden denken!

Bij de Canarische Eilanden heb je altijd wel garantie op zon en er is genoeg te zien en te doen. De eilanden zijn veilig en de mensen zijn erg vriendelijk.
Ik denk ook dat de Canarische eilanden heel goed betaalbaar zijn!

Ik ben zelf op Fuerteventura en Lanzarote geweest, ik denk dat dit wel de eilanden zijn waar het minst te beleven valt.
Ik ben 10 dagen op Fuerteventura geweest, in een all-inclusive hotel, maar dat had uiteindelijk niet nodig geweest aangezien je in het stadje ook genoeg leuke restaurantjes hebt. Verder is er op het eiland wel het een en ander te zien en te doen, maar als je hele dagen op stap wilt (zowel overdag als 's avonds), zou ik toch voor een ander Canarisch eiland kiezen! Fuerteventura heeft overigens wel heerlijke stranden!