Help ons een vakantie vinden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 17:33

Marokko vind ik een leuke suggestie! Lijkt me best een bijzonder land, en vriendje zou daar ook wel heen willen.
Edit: laat maar weer, vriend vind gemakkelijke verkrijgbaarheid van alcohol dusdanig belangrijk dat-ie om díe reden niet naar Marokko wil. -wordt inmiddels een béétje chagrijnig-

Bulgarije/Kroatië had ik ook aan gedacht inderdaad :) Nog geen info over gezocht, maar zouden beide ook een optie zijn, denk ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:09

Boedapest / Hongarije? Evt combinatie van 1 week Oostenrijk en 1 week Hongarije?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:25

DaniBanani schreef:
Mijn vriend is niet de enige met eisen hoor, ik ook wel. :)

We willen vooral níet de hele toeristische dingen/gebieden bezoeken (dus een cruise valt ook absoluut af om die reden), en de ruimte hebben onze eigen gang te gaan. Rondreis zie ik niet zitten in 2 weken, dus dat betekent huisje/hotel en dan met eigen auto of huurauto.

En ik wil niet ergens heen waar levensmiddelen net zo duur, of duurder zijn dan hier in NL. Mijn vriend heeft iets meer financiële ruimte dan ik, en ik wil me daar tijdens de vakantie niet druk over hoeven maken. En wat ik me herinner van bijvoorbeeld Spanje (eerder geweest) is dat het daar toch zeker niet voordeliger is dan hier met dineren en uitjes. Dat is ook de reden dat we niet echt naar Scandinavië hebben gekeken. Maar misschien is dat wel regio-afhankelijk en zijn er ook gebieden waar het wél echt voordeliger is?

Ik neem alle suggesties wel mee hoor, ben naar alles aan het rondkijken.

Tsjechie. Is goedkoop in zowel de B&B/hotel als bij het eten. Met de auto binnen 8 uur te bereiken. Je kunt een paar dagen reuzengebergte doen, paar dagen in Praag. Paar dagen in het oosten van het land waar ook mooie natuur is maar ook openluchtmusea, burchten, enz.

Denemarken is binnen 6 uur te bereiken (voor jou misschien sneller want wij wonen heen zuidelijk). Boodschappen in de supermarkt een tikkie duurder dan hier in Nederland maar niet dramatisch. Entree naar openluchtmusea en burchten enz. vond ik heel normaal en vaak gratis parkeren.
Wij hebben daar 30 graden gehad toen, terwijl het in dezelfde week in Italie enorm regende. Dus het weer kan je ook enorm meezitten. En in het noorden prachtige stranden (Arhus). Moet er wel bij zeggen dat we daar op 2 campings gezeten hebben. Maar wij hebben wel een hele grote tent met een vrij luxe bed erin.

Anoniem

Re: Help ons een vakantie vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:13

Pfff als ik jou was zou ik t vriendje met alle eisen mooi thuis laten en zelf op pad gaan :')

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:32

Haha, lekker veeleisend vriendje heb je :P

Bulgarije is erg goedkoop. Wij gingen daar met z'n drieën uit eten voor €25 (voor- en hoofdgerecht en incl. drinken) en het was nog lekker ook. We waren in Sunny Beach en daar werden we niet heel blij van eigenlijk. :Y) Wel mooi weer, maar niet zoveel bijzonders te zien qua cultuur, en we kregen ook absoluut geen veilig gevoel daar (zijn daar op straat beroofd). Ik neem aan dat Bulgarije buiten deze plaatsen wel anders is, maar het zou mijn keuze niet zijn. Bulgarije is wel goedkoop.

We gaan aanstaande zomer naar Portugal, Albufeira. Daar hebben we een appartement dat een aantal kilometer van Albufeira ligt, aan het strand, maar nog wel wat levendigheid erom heen qua winkeltjes etc. In de Algarve moet je ook erg mooi met de auto kunnen rijden. Er moet een hele mooie natuur zijn. Qua prijs weet ik niet hoe het zit, zal denk ik ietsje lager zijn dan hier.

We zijn afgelopen februari naar de Canarische Eilanden geweest (Gran Canaria). Dit is ook ontzettend leuk. We zaten in Puerto Rico en dat is niet zo toeristisch, maar wel erg gezellig met leuke restaurantjes langs het strand enzo. Je kan hier ook erg mooi wandelen. We zijn hier elke dag wel even lekker wezen wandelen, gingen we langs de kust naar naastgelegen plaatsjes. Nadeel is wel dat je op een eiland zit, dus dat je wat minder vrijheid hebt. Ik weet niet hoe ver jullie je vrijheid willen hebben, maar wij hebben voor 1 dag een auto gehuurd en toen hebben we de hele kust gehad. Het is daar wel goedkoper dan hier. We gingen met z'n drieën uit eten voor steeds rond de €60. Dat was dan een voor- en hoofdgerecht en de drankjes. En ook nog erg lekker! Je kan evt. ook na een week naar een ander eiland, maar ik weet niet of jullie dat leuk vinden. Als eilanden jullie wel aanstaat, zou je ook nog kunnen kijken naar Madeira of de Azoren. We zijn daar zelf niet geweest, maar dat staat wel op ons lijstje. Beide moet erg groen zijn en niet zo toeristisch. Bij de Azoren moet je ook ontzettend mooi walvissen kunnen spotten.

In ieder geval veel succes met jullie keuze!

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:23

In de Algarve heb je idd heel mooie plaatsen en qua prijs om te eten valt het echt super goed mee! Om buiten de echt toeristische zones te zitten huur je het best een huis en een auto, wel goed kijken dat er toch een paar restaurants in de buurt zijn zodat je iets hebt maar om bijvoorbeeld tot het uitgaansleven te geraken zul je dan best de auto of taxi (niet duur!) nemen. Algarve is heel mooi maar om buiten de toeristische zones te zitten moet je eigenlijk buiten het dorps- of stadscentrum zitten. Wij hebben dat gedaan en je kan dan niet zomaar even oversteken en een café binnen lopen maar je zit dan echt wel op je gemak. Eigenlijk kan ik de Algarve alleen maar aanraden: veel te zien, genoeg rustige plaatsen en heel veel zon! :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:28

ik zou zeggen pak de auto rijd naar hoek van holland zet je auto neer pak de boot naar engeland en pak daar de trein naar andere dorpen/steden.

Is goedkoop en onwijs leuk om te doe je weet nooit waar je eindigt.

En niet zeggen engeland heeft slecht weer want dat valt best mee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:37

ik heb je een PB gestuurd ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:41

Bedankt voor je pb, gaan we over nadenken!

Heb vriendlief nu zo ver dat hij akkoord is met een vlucht naar Spanje, dan auto huren en beetje rondrijden. Paar daagjes in Barcelona, dan wat meer de binnenlanden in, en dan...ergens eindigen, moet nog bedenken waar.

Portugal zou ook kunnen, maar Barcelona willen we beide toch al graag heen, dus dat combineert dan goed natuurlijk.

Hij is best lastig ja, al vindt hij zelf van niet :D ("Ik wil gewoon lekker weer en niet te toeristisch maar wel wat cultuur" Ja, én zelf rond kunnen reizen, én alcohol, én liefst niet 2 weken op dezelfde plek, én geen treinreis..)

Anthea: zou ik met liefde doen, haha, ware het niet dat hij dat écht niet zal waarderen. (hij zei laatst nog: "Ik zou dolgraag willen zeggen joh, ga naar Vietnam, maak die droomreis, ik zie 't wel, maar ik zou dat echt helemaal niet leuk vinden..")

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:53

Mocht je voor Kroatië kiezen, let dan wel op dat je niet in een uitgaansgebied zit.

Wij hebben vorig jaar drieweekse rondreis gemaakt, via Duitsland naar Oostenrijk door Slovenië naar Kroatië en weer terug. Ouders met de caravan en wij met de tent. Kroatië was leuk, maar we konden praktisch niets doen want het was... Jawel... TE warm! Mijn god wat een hitte je kon niets. 35-40 graden... En op de camping waar we stonden, op het eilandje pag, was het feest... Tenminste, naast de camping. Je hoort alles, wat een lawaai. Echt niet normaal. We konden er niet van slapen. dus check goed als je die kant opgaat of er jongerenfaciliteiten zijn, want dat wil je niet. Verder was de rondreis leuk maar niet bijzonder. Had er meer van verwacht, ook qua natuur en cultuur. We konden ook niets door de hitte. Zijn uiteindelijk eerder terug gegaan en lekker in Oostenrijk gestaan een week, waar we al tig keer zijn geweest, maar het was zo fijn om weer wat frisse lucht te hebben...

Succes met je keuze! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:06

In Kroatië stikt het van de prachtige natuurgebieden. En is best goed betaalbaar.