Iemand in europapark geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Iemand in europapark geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:16

Je moet alleen niet al te brede heupen hebben :+ want dan pas je niet in het karretje :+
Er staat ongeveer halverwege de rij een paskarretje met een medewerker die je uit de rij vist om te passen.
Als je pech hebt, past het dus niet en heb je al die tijd voor niets gewacht.
Bij een andere achtbaan geldt een lengte max van 1.95. Ook daar kan je pas "passen" op de helft van de rij.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:42

Ja klopt, zeker als het druk is is dat nogal balen :=

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:13

ben er 2 jaar geleden geweest, blijf het het leukste park vinden waar ik ben geweest.
was gelukkig niet zo druk toen ik er was, maar zeker een aanrader voor mensen die van achtbanen houden!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:48

Ik kom al 5 jaar in Europa-Park, meermaals per jaar (ben dan ook trots in het bezit te zijn van een Jahreskarte! :+ ), en met meer dan 70 verschillende pretparken op mijn lijstje mag ik me misschien wel een "kenner" noemen :+ .

In Rust kan je denk ik vrij moeilijk een slechte slaapplaats treffen. Wij hebben al meermaals geslapen in Hotel Löwen, wat prijs/kwaliteit wel in orde is en ze hebben een lekkere keuken (verwacht heen overdreven luxe, maar alles is er netjes!). Ook is Pension Jäger een aanrader, maar zij zitten vaak al voor een lange tijd volboekt. Ook heb ik al geslapen in het eerder vernoemde Hotel Am Park, maar dat vind ik persoonlijk wel prijzig, kan je net zo goed in een park hotel overnachten.

De hotels van het park zelf zijn natuurlijk top, zelf heb ik al 1 nacht in Hotel Colosseo geslapen en in augustus mag ik overnachten in het nieuwe hotel Bell Rock (verjaardagscadeau van mijn vriend!).

Zelf heb ik op booking.com al gemerkt dat, als je je aanmeld voor de flashdeals, dat het Gästehaus Schmidt wel kamers aanbiedt aan een goedkope prijs, wel zijn dat op vastgelegde data maar als je last-minute wilt gaan is dit misschien wel een leuke optie.

2 dagen in het park is zeker aan te raden, voor een eerste bezoek zou ik zelf zeggen 3. Het kan er erg druk zijn, hoewel alle attracties wel capaciteitsmonsters zijn... Ook de shows zijn de moeite en je moet echt de tijd nemen om er gewoon heerlijk te relaxen, te gaan eten en te drinken, want echt, de horeca is er TOP. Wij zitten nu al te plannen wat en waar we allemaal gaan eten, en daarvoor alleen al zouden we veel langer moeten gaan! :D

En inderdaad net zoals _Marjon_ al zei, Silver Star moet zijn 1e plek inleveren want Port Aventura heeft met Shambhala nu de hoogste achtbaan van Europa (die ik natuurlijk ga proberen in September!).

Heb je nog vragen mag je gerust een PB sturen en ik wil je met plezier verder helpen ;-)!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:48

Ah dus nog een 'freak' op bokt, leuk! :D
Helaas voor mij alleen een EP reisje dit jaar. Zit ook met een wederhelft die het wat minder leuk vind als ik.
Volgend jaar als het meezit naar Alton Towers.
Mag trouwens niet liegen want ben in maart nog in Disneyland Parijs geweest :=

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:48

Als je nog iemand zoekt die mee wil .....

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:25

_Marjon_ schreef:
Ah dus nog een 'freak' op bokt, leuk! :D
Helaas voor mij alleen een EP reisje dit jaar. Zit ook met een wederhelft die het wat minder leuk vind als ik.
Volgend jaar als het meezit naar Alton Towers.
Mag trouwens niet liegen want ben in maart nog in Disneyland Parijs geweest :=

Ooh, da's jammer. Mijn wederhelft heb ik ontmoet tijdens een trip met een achtbaanclub naar Denemarken, voor de poorten van Tivoli Gardens <3 . Dus ik heb wel geluk daarin.

In september 2011 voor het eerst Alton Towers bezocht, in combinatie met Drayton Manor, wat een geweldig park! Maar nog lang niet zo goed als Europa-Park... ;-)

Wij zijn helaas niet zo'n fan van Disneyland Parijs... Ook heb ik in Orlando, FL alle Disney parken gedaan en ik vind er niets aan (smaken verschillen gelukkig ;) ).

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:33

Ik ben voorlopig ook wel uitgekeken op Parijs, de rest staat bij mij nog heel hoog op het lijstje.
Maarja dat is het hem weer met mijn wederhelft, die wilt best naar de U.S.A. maar niet alleen maar voor de parken. Dus als we naar Orlando/Tampa gaan moet ik al gaan kiezen := Universal Island of Adventure en Busch Gardens staan wel hoog..

Oeps ik dwaal wat af..

Om maar ontopic te blijven. Europapark is wel het mooiste park dat ik ooit bezocht heb. Alleen moeten ze nog een keer een goeie darkride neerzetten. :j

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:31

_Marjon_ schreef:
Om maar ontopic te blijven. Europapark is wel het mooiste park dat ik ooit bezocht heb. Alleen moeten ze nog een keer een goeie darkride neerzetten. :j

Geen enkel ander park dat ik al bezocht heb kan tippen aan Europa-park! Zowel Tivoli Gardens niet, als Universal Studio's IoA niet, als Busch Gardens niet (en dat zijn toch ook prachtige parken)... Alles is er tot in het detail uitgewerkt, gewoon héérlijk! Als je naar Orlando zou gaan, en je wederhelft heeft geen zin in 14 dagen pretparken lopen, dan zou ik enkel de beide Universal parken doen, Busch Gardens en Seaworld (nouja, alles behalve Disney dus :') maar dan heb je het beste ook gehad ), daarna doorgaan naar de Everglades en afsluiten in Miami, een leuke trip en voor beiden wat wils, toch?

En ik hoor dat vrij vaak, dat ze een goede darkride moeten plaatsen, maar ik mis dat er totaal niet. Ik ben reuze tevreden met Abenteuer Atlantis en we hebben daar toch vrij veel darkrides (de 1 al wat fouter dan de andere :') ), en bij slecht weer kan ik me met deze attracties best vermaken of bekijken we 1 van de vele shows!

Hopelijk begint dit niet te veel op slowchatten te lijken, anders mijn welgemeende excuses!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:44

Wij vinden dit een superleuk park, leuker dan Disney! Zijn er twee keer in de herfstvakantie geweest tijdens Haloween. Super! Helemaal aangekleed in de Haloweensfeer met acteurs en speciale shows, ook 's avonds. We hebben op de camping gestaan, waar je ook eenvoudige accomodatie kunt huren. Vanaf de camping loop je zo het park op, of je neemt het treintje. Je hebt zeker twee dagen nodig om het park te verkennen en dan heb je waarschijnlijk nog niet alles gezien!

Citaat:
Bij het betreden van het Camp Resort zal u meteen opvallen dat de accommodaties niet alleen genoemd zijn naar de legendes uit het wilde Westen, maar dat de gasten zich ook daadwerkelijk als Winnetou en ld Shatterhand voelen! Houten bordjes wijzen de avonturiers de weg naar hun blokhutten, tipitenten en huifkarren. Het Camp Resort met in totaal 450 bedden is de plek voor een avontuurlijk familie-verblijf, schoolreizen en outdoor-liefhebbers. http://resort.europapark.com/lang-nl/Ca ... /c676.html

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:22

Niqui schreef:
Wij vinden dit een superleuk park, leuker dan Disney! Zijn er twee keer in de herfstvakantie geweest tijdens Haloween. Super! Helemaal aangekleed in de Haloweensfeer met acteurs en speciale shows, ook 's avonds. We hebben op de camping gestaan, waar je ook eenvoudige accomodatie kunt huren. Vanaf de camping loop je zo het park op, of je neemt het treintje. Je hebt zeker twee dagen nodig om het park te verkennen en dan heb je waarschijnlijk nog niet alles gezien!

Citaat:
Bij het betreden van het Camp Resort zal u meteen opvallen dat de accommodaties niet alleen genoemd zijn naar de legendes uit het wilde Westen, maar dat de gasten zich ook daadwerkelijk als Winnetou en ld Shatterhand voelen! Houten bordjes wijzen de avonturiers de weg naar hun blokhutten, tipitenten en huifkarren. Het Camp Resort met in totaal 450 bedden is de plek voor een avontuurlijk familie-verblijf, schoolreizen en outdoor-liefhebbers. http://resort.europapark.com/lang-nl/Ca ... /c676.html

Klopt, op 2 dagen heb je zeker nog niet alles gezien. Het park investeert ook continu, dus elke keer als we er zijn (meermaals per jaar) vinden we altijd wel een vernieuwing of iets anders terug!

Het Camp Resort is heel leuk, daar heb ik ook al overnacht (in de tipitenten, toen waren er nog geen blokhutten en huifkarren). Je moet je wel verplaatsen naar een gebouw om te douchen en toiletten, en je kan gratis gebruik maken van de BBQ! Wel opletten dat je, als je met 2 personen gaat, je bij andere personen kan geplaatst worden in een tent. Maar het is natuurlijk ook eens iets anders.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:25

Gisteren zijn er afspraken gemaakt om in oktober weer te gaan!
Waarschijnlijk zijn we weer met rond de 10 man, 15 oktober, 3 dagen park.
Alleen kan mijn vriend niet mee, dus ga met vrienden zelf. Wel jammer, maar hij heeft andere dingen en kan echt geen vrij krijgen :\ Ik hoop rond die tijd een andere baan te hebben, hopelijk levert dat ook geen probleem op.

We willen ook gaan kijken voor het slapen in een Tipi of huifkar. 1 vriend van me zag dat al niet zitten, maar de rest is wel enthousiast.
Wij zijn gewoon gek op de Saloon daar, kun je goed eten. Helaas wel wat verder weg van de Cocktails in de hotelbars :+

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:16

_Marjon_ schreef:
Gisteren zijn er afspraken gemaakt om in oktober weer te gaan!
Waarschijnlijk zijn we weer met rond de 10 man, 15 oktober, 3 dagen park.
Alleen kan mijn vriend niet mee, dus ga met vrienden zelf. Wel jammer, maar hij heeft andere dingen en kan echt geen vrij krijgen :\ Ik hoop rond die tijd een andere baan te hebben, hopelijk levert dat ook geen probleem op.

We willen ook gaan kijken voor het slapen in een Tipi of huifkar. 1 vriend van me zag dat al niet zitten, maar de rest is wel enthousiast.
Wij zijn gewoon gek op de Saloon daar, kun je goed eten. Helaas wel wat verder weg van de Cocktails in de hotelbars :+

Ooh, met zo'n groepje is een Tipitent of een huifkar denk ik reuzegezellig! Da's inderdaad wel het nadeel, wij zitten s'avonds ook erg graag eens in 1 van de bars. Ik heb ooit in het Highway Hotel geslapen, dat ligt dus vlak aan de A5 en een goed alternatief als je vrij goedkoop het park wilt bezoeken, maar aangezien mijn vriend en ik dus dol zijn op de gezellige bars en ook gewoon de sfeer van het dorpje Rust opteren wij dus voor een slaapplaats vanaf waar zowat alles te voet bereikbaar is.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:29

Mijn ouders gaan dit weekend weer daar naar toe, maar heeft iemand nog tips voor een leuke camping in de buurt die ook betaalbaar is?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:52

ik ben ook echt gek op attractieparken in t algemeen. qua prijs vind ik in nl duinrell de beste, qua thrillrides walibi en qua sfeer de efteling. ben verder in t buitenland in movie world,disney parijs, disney florida, bush gardens en dorney park geweest.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:02

Ben je nog opzoek? ik ben toevallig pas geweest we zaten in rust zelf bij een B&B het was iets van gasthoff hauser? zal zo eens opzoeken. loopafstand naar europapark en ik geloof niet heel erg duur!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:03

Laatst bijgewerkt door Queelens op 24-04-12 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:04

SSDesign schreef:
Mijn ouders gaan dit weekend weer daar naar toe, maar heeft iemand nog tips voor een leuke camping in de buurt die ook betaalbaar is?

http://resort.europapark.com/lang-nl/Ca ... /c699.html

Dit is de link naar het Camp Resort van Europa-Park zelf. Ik heb geen ervaringen met campings, dus ik heb ook geen idee of dit duur is of niet, maar ik geef het je maar even mee ;) .

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:16

Dankje Lynn! Weet niet of dit is wat ze zoeken, maar zal het in ieder geval doorgeven. Ben ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen overigens (vorig jaar hadden ze een camping die erg tegenviel, vies sanitair etc.)...

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:48

SSDesign schreef:
Dankje Lynn! Weet niet of dit is wat ze zoeken, maar zal het in ieder geval doorgeven. Ben ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen overigens (vorig jaar hadden ze een camping die erg tegenviel, vies sanitair etc.)...

Ik heb 5 jaar terug overnacht in het Camp Resort tijdens mijn eerste bezoek aan het park. Toen sliep ik in een tipi en ik vermoed dat de camping gebruik maakt van dezelfde sanitaire voorzieningen. Ik was eerst wat bang om daar te douchen en dergelijke (ik ben normaal gezien wel vies van zulke dingen :o) maar ik vond het daar wel erg netjes en ik kan het zeker aanbevelen. Het is de camping van het park zelf, en dan is alles wel in orde. Je mag ook altijd een PB sturen voor verdere vragen oid.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:55

Oke, top! :D Dat is wel gunstig om te horen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:31

Wij hebben ook op de camping op het park gestaan. Op zich prima, lekker dichtbij, maar mag maximaal 2 dagen. Voor een langer verblijf vind ik hem ook niet zo geschikt. De laatste keer hebben we een camping gekozen die wat verder weg lag, met wat meer faciliteiten, omdat we toen de hele herfstvakantie in de streek waren. Heel mooi gebied!

Je hebt in het Zwarte Woud een ADAC Superplatz, die je met de ACSI campingcard in het voor- en naseizoen kunt bezoeken. Kost dan maar 16 euro per nacht, hele mooie camping! http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... gid=101145 (Met manege/pensionstal bij de camping)

Wij hebben in de herfstvakantie op een andere Adac Superplatz gestaan: camping Münstertal. Vanwege het mooie, verwarmde binnenzwembad en het supermooie sanitair. Wel stevig aan de prijs! http://www.camping-muenstertal.de/ (Met kleine ponystal (IJslanders) op de camping)

Wat leuk is, is dat je in het Zwarte Woud bij deze campings (en waarschijnlijk ook bij andere campings en hotels ed) een gratis OV kaart krijgt voor trein en bus in de regio. We zijn er zelfs een dagje mee naar Basel en Freiburg geweest!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:00

Oh nou mijn ouders en zusje zouden sowieso 5 dagen gaan, dus dat kan niet dan... Maar inmiddels hebben ze andere plannen gemaakt voor volgende week, omdat de weersberichten niet allemaal heel gunstig waren :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:42

Ik zie trouwens dat het maximaal drie nachten is, ipv twee. zie het onderstaande review dat ik op internet vond:

Citaat:
Net 4 dagen verbleven op de Europapark camping. Is wel geen camping zoals we die gewoon zijn. Ideaal indien je het Europapark wilt bezoeken. Je komt aan, neemt ticket en de slagboom gaat open. ondergrond is verhard met gras ertussen. electriciteit is aanwezig. Op de spitsuren is het aanschuiven voor de douches. Het sanitair is zeer goed onderhouden, chapeau ontsmettingsproduct voor de wc brillen aanwezig. er is een (gratis) schuttel van de camping naar de ingang europapark. (bij sluitingstijd : 1,5 uur ervoor en tot 1 uur na sluitingstijd) Te voet deed ik er net geen 10 minuten over.
Overdag hoor en zie je constant de grote rollercoaster. Maar 's nachts is het er rustig. Het dorpje Rust is op wandelafstand, je kan er lekker eten. Aan de camping is een restaurant (self service) die 's morgens en 's avonds open is. Je kiest vrij de plek waar je wil staan. Afrekenen doe je via een betaalautomaat, net zoals je afrekent voor een parking. Koste me 72 euro voor 3 nachten. Nogmaals, in mijn ogen is het geen echte camping, maar het is er me helemaal niet tegengevallen, doet perfect waarvoor het is. Overnachten vlakbij de ingang van het Europapark aan een gunstig tarief en je hebt geen parkeerproblemen. O ja, je maar er ook maar maximaal 4 dagen verblijven

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:37

Ik ga over 2,5 week weer :D. Ben nu zo'n 5x geweest en het blijft een prachtig park!