meer mensen die zonder kids op vakantie gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:26

Suzanne F. schreef:
Ik ben ook alleenstaande moeder maar ik moet er niet aan denken om zonder mijn dochtertje op vakantie te gaan. Ze hoort gewoon bij mij. Ik denk trouwens dat ze echt megakwaad wordt als ik het sowieso durf voor te stellen. :D
Wat ik soms wel moeilijk vind is dat ik dan helemaal alleen met haar ben, dat is soms best zwaar. 24 uur per dag en dan een hele week vraagt ze aandacht natuurlijk. Soms had ik dan wel iemand meegewild of met iemand mee die ook een kindje heeft ofzo.

Weleens van Estivant gehoord. Deze organiseren vakanties voor meiden zoals jij :)! Ik heb er een jaar gewerkt en er hangt een heerlijke sfeer. Voor de kids ook geweldig, want er zijn dagelijks activiteiten. En ouders kunnen lekker samen weleens weg of anders gewoon kletsen met elkaar.... het is zeker geen wanhopig geheel ofzo. Bovendien hebben ze tegenwoordig als locatie zowel campings, hotels en cruises :)!

TS, joh lekker van genieten :)! Ik vind absoluut geen slechte mams zo, je hebt het prima geregeld!

duikpaardje

Re: meer mensen die zonder kids op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:14

Wij gaan altijd zonder de kids op vakantie, want die hebben we niet :+

Gewoon doen : je kind heeft het prima naar zijn zin bij opa en oma op de camping en jij kunt weer even opladen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:34

Loesss schreef:
Weleens van Estivant gehoord.

:j
Ik vind ze weinig zomervakantie aanbod hebben en wat ze hebben is OF redelijk te betalen maar niet naar mijn zin OF heel duur.

Voor dat geld kan ik echt luxe 5 sterren all incl ergens zitten.
Cruise heb ik nergens kunnen ontdekken eigenlijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:38

Mijn vader ging ook wel eens alleen op vakantie :j
Hij is gek op cultuur en daar was ik als kind niet gek op, mam ook niet; dus bleven wij thuis en ging pa alleen naar Berlijn of Canada om familie te bezoeken :)

Ik heb het zelf nooit erg gevonden als kind, vond het juist cool om kaartjes te krijgen van pa :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:46

Wij gingen van huis uit nooit op vakantie en toen vertelde ze dat ze naar turkye gingen.
Dacht yes vakantie :D helaas ik mocht niet mee.
Weet nog heel goed dat dat best wel pijn deed bij mij toen der tijd ondanks ik bij iemand was waar ik graag was.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:22

Suzanne F. schreef:
Loesss schreef:
Weleens van Estivant gehoord.

:j
Ik vind ze weinig zomervakantie aanbod hebben en wat ze hebben is OF redelijk te betalen maar niet naar mijn zin OF heel duur.

Voor dat geld kan ik echt luxe 5 sterren all incl ergens zitten.
Cruise heb ik nergens kunnen ontdekken eigenlijk

Okay jammer! Want het zou wel een oplossing voor het ´probleem´ kunnen zijn. Zaten sowieso veel meiden-vrouwen die om die reden dus ook uiteindelijk kozen voor een dergelike vakantie.

De cruise vind je bij turkije op de site van estivant :)!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:19

moyra schreef:
Wij gingen van huis uit nooit op vakantie en toen vertelde ze dat ze naar turkye gingen.
Weet nog heel goed dat dat best wel pijn deed bij mij toen der tijd ondanks ik bij iemand was waar ik graag was.

Ja, dat lijkt mij dan ook wel pijnlijk...

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 23:23

Moyra hoe oud was jij toen dan Als ik vragen mag kijk Als mijn dochter strax Wat ouder is gaan we lekker samen maar ik merk aan mij zelf dat ik er wel even aan toe ben

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:39

moyra schreef:

Ja dat begrijp ik!! Daarom gaan Ik een weekje met mijn zoon en een week alleen!!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:47

Mijn ouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en hebben ons gevraagd om de week voor sinterklaas mee te gaan naar eurodisney.
Onze oudste is dan 5.5 jaar en gat met ons mee maar de jongste is dan net 2 geworden en heeft er dan nog niet zoveel aan dus die slaapt dan drie nachtjes bij de ouders van mijn man.
De jongste is gek met oma en opa enweet dan ook dat hij een super tijd heeft bij ze.
De oudste vind het geweldig om tijd met ons door te brengen en vind het dus geweldig dat ze met ons mee kan.
Zo hebben wijeven echt tijd voor haar alleen en heeft nze zoon het rijk alleen met zijn andere oma en opa.
Twee vliegen in een klap om het zom aar te zeggen dus.
We zijn nog nooit zonder beide kids op vakantie geweest en voorlopig gaat dat ook nog niet gebeuren hahahaha.
We ganwel vaak op vakantie met mijn schoonouders en kunnen mijn man en ik ook dingen doen met ons tweeen dat zij op de kids letten dus dat is wel weer fijn dan.

Veel plezier met je vakantie en geniet ervan.
Soms moet je er gewoon even uit zonder kids

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:21

Marianbv, ik zou voorstellen om disneyland om te zetten naar efteling (met overnachtingen in bosrijk). Enorm leuk, ook voor de jongste (wij waren er met vrienden die een dochter van toen bijna 2 hebben, het meisje heeft het er bijna driekwart jaar later nog steeds over). Disneyland heeft niet voor niets vaak acties dat kinderen tot 7 jaar gratis mogen...... Ze mogen ook eigenlijk nergens in :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:29

Ik zou me er niet al te druk om maken. Jij blij, kind blij (opa en oma is natuurlijk altijd feest) en als je voor de zekerheid verteld dat het heeeel stom was en dat zij dan kan vertellen hoe leuk het bij haar was, hoef je je nergens meer zorgen om te maken :D Oh en een cadeautje voor haar meebrengt natuurlijk :+

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:02

dodetteke@ dat word moeilijk omdat mijn ouders al geboekt hebben hahaha.
Ze gaan standaard elk jar de week voor sinterklaas heen met hun tweeen en nu woudenze ons mee heben vanwege hun trouwdag.
De jongste mag de volgende keer ook mee maar voor hem is er niets aan om zolang in een rij te staan en bovendien slaapt hij (nu ng tenminste) overdag nog waardoor we voor de kleine meid er minder zouden kunnen doen dan als we hem bij oma en opa brengen.
En hij vind het bij oma en opa ook geweldig dus hij zal niets te kort komen daar hahahah.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:17

Ik denk dat het voor jonge kinderen best nog weleens moelijk kan zijn een langere tijd weg te zijn bij de ouders.
Mijn dochter van 3 gaat 1x per maand 3 dagen logeren bij opa & oma, want zij wonen in Duitsland.
Anders missen opa & oma zoveel van het opgroeien. Maar voor mijn dochter(en mij ook) is die drie dagen echt genoeg, de laatste dag wil zij echt naar papa en mama en is ook huilerig.
En zij heeft het echt goed daar en haar nichtje van een half jaar jonger is er ook altijd die dagen, maar een paar dagen vind zij genoeg.

Mijn vriend en ik zijn net uit elkaar. Dus straks zal ik haar wel langere tijd moeten missen in vakanties, lijkt mij vreselijk!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:24

Mijn zus en haar man gaan elk jaar skieën zonder de kleine. Hij wordt komende maand 3 en waarschijnlijk gaat hij volgend jaar wel mee.
Mijn ouders passen dus elk jaar ruim een week op hem en dat is voor zowel hem als mijn zus en zwager echt even vakantie. Even samen weg met het geruste gevoel dat de kleine in goede handen is. Op die manier tanken ze allemaal even bij (behalve mijn ouders, die zijn munt na een week, haha).

Ik vind als je het op de manier kan regelen wat jij nu doet dat je lekker moet gaan. Niet elke vader/moeder wil zonder kinderen weg maar als je dat ff nodig hebt zie ik het probleem niet.

Geniet van je vakantie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:13

Tja, ik ben ook bij mijn opa en oma gedumpt toen mijn ouders een cruise maakten, aangeboden door het toenmalige werk van mijn vader. Beetje jammer dat ik op het moment dat ze weggingen viel en een doorn van de meidoorn dwars door m'n hand had zitten :+ (litteken zit er nog) maar dat mocht na de eerste schrik de pret niet drukken. Een keer een weekendje weg of een midweek weg zonder kinderen moet imo ook wel kunnen.

Het wordt wat anders als je alle kinderen behalve één meeneemt 'want hij is zo lastig en zo moeilijk' en die bij oma en opa dumpt (zien gebeuren). Of als je na drie weken vakantie met je kind de laatste dagen je kind bij oma en opa dumpt 'want we hebben nu alleentijd nodig'. Laatste geval is een meisje wat sowieso meer bij oma en opa is dan bij haar eigen ouders want 'die hebben het zo druk met werken...'

Hoewel je naast moeder/ouders ook nog jezelf bent en moet blijven ben je wél moeder/ouders. En ik zie in mijn omgeving net wat teveel dat die verantwoordelijkheid, zeker in het geval van vakanties, wat te veel wordt afgeschoven op de omgeving.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:19

Lekker van genieten, TS :)
Mijn ouders lieten mij ook al 10maanden oud hummeltje voor 2 weken achter bij beide opa's en oma's om zelf op wintersport te gaan!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:46

LZP -> BEU

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:17

moyra schreef:

Hier hetzelfde. Ik weet nog hoe kwaad en beledigd ik was dat ik niet mee mocht. Later zou ik het wel begrijpen zeiden ze....
Yeah right, nou niet dus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:24

Het ligt er ook aan hoe je het brengt hè..

Ideetje voor als je kind wat ouder is: stuur haar op kamp :) Hoe vaak ik al niet kindjes bij me heb gehad met de woorden 'Kan je me niet verstoppen? Ik wil niet naar huis..'

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:43

Toverbal schreef:
Ik denk dat het voor jonge kinderen best nog weleens moelijk kan zijn een langere tijd weg te zijn bij de ouders.
Mijn dochter van 3 gaat 1x per maand 3 dagen logeren bij opa & oma, want zij wonen in Duitsland.
Anders missen opa & oma zoveel van het opgroeien. Maar voor mijn dochter(en mij ook) is die drie dagen echt genoeg, de laatste dag wil zij echt naar papa en mama en is ook huilerig.
En zij heeft het echt goed daar en haar nichtje van een half jaar jonger is er ook altijd die dagen, maar een paar dagen vind zij genoeg.

Ik zou meegaan, kan je zelf daar lekker logeren, eventueel uit eten of naar de bios ofzo, de volgende ochtend doen opa en oma het hele vroege aankledenritueel, en dan kan je gezellig met zijn allen wat later op de ochtend ontbijten/brunchen. Althans, zo doen wij het.

Echt heerlijk is dat, 's avonds wat leuks doen, beetje uitslapen, en als je beneden komt worden de croissantjes in de oven geschoven en de eieren op het vuur gezet door opa en oma :j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:14

ship schreef:
Moyra hoe oud was jij toen dan Als ik vragen mag kijk Als mijn dochter strax Wat ouder is gaan we lekker samen maar ik merk aan mij zelf dat ik er wel even aan toe ben

Ik was een jaar of 10.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:20

Ik denk dat het ook wel uitmaakt hoe oud je kinderen zijn. Die van ons zijn 18,17,16,15 en 13 en wij gaan ieder jaar samen een week weg, gewoon even bijtanken en de kinderen blijven dan thuis. Opa en oma komen dan scheidsrechteren :D en dat gaat prima. Ze hebben toch allemaal hun eigen dingen. We zorgen wel dat we gaan als de kinderen naar school gaan, dan blijven ze gewoon in hun ritme. Overigens gaan we ook met de kinderen samen een week op vakantie.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:28

Hier geen kinderen, maar ik ben vroeger vaak met opa en oma mee geweest op vakantie. Ja, het was soms even spannend zonder ouders (toen ik nog erg klein was), maar ik heb er alleen maar leuke herinneringen aan! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:13

Ik zou nóóit op vakantie gaan zonder mijn kind, snap ook niet dat er mensen zijn die het wel doen, maar vooruit... ieder zo het zijne :)

SuzanneF, heb je geen vriendin met een kind waarmee je samen zou kunnen gaan?