Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Simone schreef:Sorry voor de late reactie, ik zit niet meer zo vaak op bokt, sorry, had het nog niet gezien!
Onze reis ziet er nu zo uit (maar kan nog iets veranderen):
1.day: Kampala, boattrip into swamps of Lake Victoria
2.day: Driving north, stopp at the rhino sanctuary and walk into the bush to the rhinos. Afternoon Hotel in gulu
3.day: Kidepo National Park
4.day: bush walk, visit of a village of the "Karamojong" and game drive
5.day: game drive and back to Gulu
6.day: Murchison Falls National Park and boattrip on the river nile
7.day: Murchison Falls game drives
8.day: driving trough green hills with a stopp on top of the waterfall to Hoima
9.day: Nyinabulitwa Resort at a crater lake is a beautiful place
10.day: Walk into the rainforest to see the chimpanzees
11.day: Queen Elizabeth Park and a boattrip on Kazinga Channel, nice Lodge in the middle of the bush
12.day: Ishasha section with tree climbing lions
13.day: Bwindi and walk into the mountains to see the gorillas
14.day: relaxing at beautiful Lake Bunyonyi and a boattrip to the pygmea
15.day: passing the border to Tanzania and rest in Geita
16.day: Mwanza at Lake Victoria and overnight in a nice camp on the western border of the serengeti
17.day: passing the serengeti. Overnight in a camp just outside of park close to Robanda.walking and night safaris possible
18.day: game drive in the serengeti, passing the Ngorongoro Crater and stay in a Lodge close to the mountains
19.day: Driving into the 8th worldwonder, the Ngorongoro Crater
20.day: Lake Manyara National Park
21.day: Tarangire National Park
troi schreef:Ziet er goed uit simone! Mijn reis wordt een stuk minder spectaculair, 2dagen regenwoud in de buurt van kampala dan 4 dagen werken bij de universiteit en dan nog anderhalve dag murchison falls, maar goed ik betaal er dan ook niks voor. Dus klagen mag ik echt niet.
Even ander onderwerp. Hebben jullie nog tips mbt de voorbereiding? Ik heb mijn prikken en malaria recept gehaals muskieten net gekocht en extra sterke deet. Goede schoenen en kleren heb ik en vervoer en overnachtingen is ook geregeld. Maar verder, ik weet dat je geen rauw voedsel moet eten , maar wat doe je bij het ontbijt? Ik vindt een warm ontbijt heel vies, wat eet je dan? En kun je fruit eten? Andere tips en trucs??
_Simone schreef:DankjulliewelWe twijfelen daarom inderdaad nog over Kidepo National Park, dat is een gebied dat wordt ontraden en ligt helemaal in het noordoosten. Misschien kunnen we dat beter niet doen, ben in overleg met de reisorganisator.
Ik heb nog niet echt tips voor de voorbereiding want daar gaan we aan beginnen als de reis echt vast staat. We moeten dan inderdaad malaria pillen gaan regelen (vaccinaties hebben we al, alleen nog een hepatitis B voor m'n vriend) en een muskieten net en deet halen. Goede schoenen en dergelijke hebben we ook. De tip over het ontbijt is een goede, jammer, Engels ontbijt daar houd ik wel vanMelk in het buitenland lust ik toch niet dus daar begin ik niet aan. En wordt fruit niet gewassen met vervuild water? Dat en sla durfde ik in India niet aan, maar is in Afrika wel veilig eetbaar dus?