Eerste keer met het vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:36

Ja inderdaad, je krijgt meestal wel kauwgom maar die zorgt niet voor genoeg speeksel :+ Dus zuigsnoepjes meenemen :D

En je gaat heus niet crashen hoor, de kans is groter dat je met de auto aangereden word dan dat je vliegtuig crashed. Hopelijk heb je nu niet ook autovrees want dan doe ik mezelf iets :+

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:40

primatour blijf je wel een tijdje duf van!
van 1tje natuurlijk niet, maar dan helpt het ook niet echt.. dus als je dan 'genoeg' neemt is het niet erg gezellig voor je mede reizigers.. :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Vliegen is zeker leuk! :D Vier jaar geleden gingen we voor het eerst met het vliegtuig, meteen een lange reis naar de andere kant van de wereld, Nieuw-Zeeland. Oké, de vliegreis was lang, maar ik kon me best vermaken tijdens de rit. Neem iig wat mee om onderweg te doen, tijdschrift ofzo, en je bent zo in Engeland :) . En als je ver moet vliegen en je hebt moeite met slapen onderweg, dan moet je slaaptabletjes halen bij de huisdokter, werkt perfect, heb ervaring :+ Succes!

edit: Mijn moeder kon echt niet slapen tijdens de reis naar Nieuw-Zeeland. Na 1 slaaptablet nog steeds niet, toen heeft ze nog een halve erbij genomen wat dus echt teveel bleek te zijn, ze heeft niks gemerkt van de tussenstop, een beetje dronken van die tabletten zegmaar. Er staat ook op de verpakking dat je er niet meer dan 1 moet nemen, haha :Y)
Laatst bijgewerkt door DyonS op 26-01-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:43

jasmijn89 schreef:
van 1tje natuurlijk niet, maar dan helpt het ook niet echt.. dus als je dan 'genoeg' neemt is het niet erg gezellig voor je mede reizigers.. :D

Ik ben van een halve al 4 uur zo stoned als een garnaal. :+
Dus meer dan één raad ik niet aan hoor :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:18

Bizzybijtje schreef:
jasmijn89 schreef:

Het verschilt heel erg van persoon tot persoon. Mij kun je een heel pak valeriaanpilletjes voeren, dan ben ik 5 minuten een beetje tam, maar daarna nog zo nerveus/druk als daarvoor, terwijl ik bij oxazepam praktisch alleen die pillen maar hoef te zien en ik zwalk al rond als een atactische olifant. :))

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:24

Asyaa schreef:
Vliegen is niet leuk, vliegen is saai.
Vliegen is synoniem aan wachten. Wachten bij de auto, bij de ingang, voor het inchecken, bij het inchecken, bij de douane, voor paspoortcontrole, bij paspoortcontrole, voor het boarden, bij het boarden, voor het opstijgen, jippie opstijgen :D, en meer wachten tot je er bent, tot je geland bent, tot je bij de gate bent, tot je door de paspoortcontrole, tot je je bagage hebt en als je echt geluk hebt verzinnen ze er nog wel wat bij.

Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken om de hoeveelheid knieruimte dan dat dat ding naar beneden komt.

Helemaal mee eens... Het is dat vliegen nodig is om op mooie plekken te komen maar god god wat is dat slaapverwekkend....

Laatste keer heb ik het wel heel goed gedaan... Ik sliep al voordat ze met het eerste drankje langskwamen. Ben tijdens eten even wakker geweest en werd een uurtje voor de landing weer wakker.. (jaja en dat op een vlucht van 10 uur..)

Zo gaat het tenminste wel vlot..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:05

Komt goed joh! Helemaal naar London.. Zodra je bent opgestegen ben je al weer bezig met landen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:45

_Summerly_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Het verschilt heel erg van persoon tot persoon. Mij kun je een heel pak valeriaanpilletjes voeren, dan ben ik 5 minuten een beetje tam, maar daarna nog zo nerveus/druk als daarvoor, terwijl ik bij oxazepam praktisch alleen die pillen maar hoef te zien en ik zwalk al rond als een atactische olifant. :))

_O- Ik had dus een half pilletje van die Primatour op voor een autoreis, en heb een half uur verwonderd naar de regen zitten staren :)) Zo rustig word je ervan :D

Ik lijk nu wel een junk :\ Wat ik bedoel is dat het goed helpt om rustig te blijven in het vliegtuig :j !

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 20:10

Leuke tips nog steeds mensen! :D Het stelt eigenlijk niks voor maar ach het is nieuw en indrukwekkend he :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:15

_Summerly_ schreef:

:= Ik heb laatst een oxazepam op voor tijdens het vliegen. Niks gemerkt, niks gevoeld :')

Meestal is de voor'angst' erger dan dat je eenmaal vliegt. Jezelf van te voren dus niet te gek maken, als je het echt niet vertrouwt een kalmeringstabletje innemen. Ennuh.. je MAG het best spannend vinden, hoor. :j Het is toch allemaal nieuw en je weet niet precies wat je kan verwachten, dus sta je zelf toe het spannend te vinden. Vliegen zelf is vrij saai, dus neem voldoende mee om je te vermaken. Het ligt erg aan het toestel/maatschappij of je wel of geen muziek/tv/film e.d. heb. (evenals een maaltijd tijdens de vlucht)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:27

earplanes (oordopjes) werken geweldig tegen oorpijn...

de eerst keer vliegen had ik die dingen niet.. ik heb ze voor ik terug vloog gekocht.

ik doe ze meteen al in voor het opstijgen en laat ze heel de vlucht zitten.. dan heb ik bijna geen oorpijn.

Londen is echt een heel klein stukje..

het lampje van gordels mogen los.. is soms net uit als die alweer aan gaat..
3 kwartier was het de terugweg vorig jaar..

purny

Re: Eerste keer met het vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:30

Mijn eerste keer was gelijk de plas over. Naar New York. Ik was zo zenuwachtig dat ik op de dag van vertrek niks kon eten maar het viel gelukkig allemaal mee. Alleen het wachten is irritant. Veel plezier!

_xManadisx_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:43

Ok, nou kom ik _O-
Ik ben echt een enorme angsthaas en ben echt heel erg bang om te vliegen. Eerste reis was met mijn moeder en oma naar Barcelona, om te oefenen. Heenweg was een drama, alleen maar omdat ik het gewoon echt eng vond (ik was 16 :')) Eenmaal in de lucht viel het heel erg mee, maar acht ontspannen was ik niet.
Toen op de terugweg hele erge turbulentie, toen ben ik spontaan in huilen uitgebarsten _O- kan er nu wel om lachen.
De 2e keer heb ik me nog veel belachelijker gedragen. Was met school en we gingen naar Servie, ging allemaal prima totdat we gingen opstijgen. Toen gingen 2 vriendinnen een andere vriendin van me bang maken, maar hadden zich niet gerealiseerd dat ik er achter zat en me niet zo op mijn gemak voelde. Je raad het al, weer een jankpartij. Maar zodra ik in de lucht was was het allemaal weer helemaal goed :D
Toen de terugweg, dat was nog het meeste drama _O- Ik was moe, een hele week niet goed geslapen. Met de docenten inchecken omdat ik graag naast iemand wilde zitten, dus zouden zei dat regelen (er was een servische man bij), toen had ie het verkeerd gevraagd en zat mijn hele klas achter in het vliegtuig en je raad het al, ik zat op rij 4, in mijn 1tje :') Drama was dat ik ben in huilen uitgebarsten en niet meer gestopt tot we in het vliegtuig stonden en die hele lieve stewardes had geregeld dat ik bij de rest mocht zitten :P Daarna was het helemaal over, heb zelfs voor het eerst uit het raampje durven kijken, en de landing gezien! Uiteindelijk valt het echt heel erg mee.
En ik zou er zo weer in stappen. Het is niet eng, echt niet dat kan ik je verzekeren. Ik denk alleen dat het eng is ;) (misschien moet ik eens ophouden met aircrash investigation kijken _O-)
En pijn in mijn oren heb ik nog nooit gehad!
Gaat echt helemaal goedkomen! :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:27

Owjee wat een verhaal zeg!! Het stelt echt niks voor zeg ik hele tijd tegen mij zelf maar als ik zulke verhalen hoor .. :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:56

@ Christiene: Londen is inderdaad kort, zelfs Birmingham of Cardiff duurt niet zo heel lang, dat is ook stijgen, 10 minuutjes zonder stoelriemen vast lampje vliegen, heel snel je eten naar binnen werken en dan daalt 'ie alweer. :=

Sammie schreef:
_Summerly_ schreef:

:= Ik heb laatst een oxazepam op voor tijdens het vliegen. Niks gemerkt, niks gevoeld :')

Meestal is de voor'angst' erger dan dat je eenmaal vliegt. Jezelf van te voren dus niet te gek maken, als je het echt niet vertrouwt een kalmeringstabletje innemen. Ennuh.. je MAG het best spannend vinden, hoor. :j Het is toch allemaal nieuw en je weet niet precies wat je kan verwachten, dus sta je zelf toe het spannend te vinden. Vliegen zelf is vrij saai, dus neem voldoende mee om je te vermaken. Het ligt erg aan het toestel/maatschappij of je wel of geen muziek/tv/film e.d. heb. (evenals een maaltijd tijdens de vlucht)
Ik heb ze eigenlijk tegen examenstress, maar als ik ze voor een examen inneem komt er van dat examen weinig meer terecht. :') Meestal neem ik ze een avond van tevoren zodat ik in ieder geval goed slaap.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:59

Ik lees ook eventjes mee, In mei ga ik ook voor het eerst met het vliegtuig naar Istanboel. Dit vind ik ook nogal spannend.. Het landen en het stijgen :+

Dus kauwgom werkt goed tegen de oorpijn ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:01

Gewoon iets om te kauwen werkt goed. Kauwgom, pepermunt, drop, een zuurtje, maakt niet uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:02

Neus dicht knijpen en door je neus uitademen.
Slikken.
Met kiezen over elkaar.

Allemaal veel gebruikte manieren om je neus te klaren :)
Kaugom is een makkelijke manier om het continu te doen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:02

In ieder geval geen Air Crash Investigation kijken! := Voor mijn eerste vlucht had ik net de aflevering over de bijlmer ramp gezien. Toen zat ik dus niet echt op m'n gemak in het vliegtuig!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:04

tip: kijk geen Aircrash Investigation de dag van tevoren :')
heb ik toen we deze zomer op vakantie gingen wel gedaan, heb al tig keer gevlogen, ben nog nooit bang geweest en toen opeens wel :+

edit: oh haha dubbeltip

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:05

:= Terwijl ze de oorzaak van het (vracht(!)) vliegtuigramp onderzocht hebben en gelijk stappen hebben ondernomen dat het in de toekomst nooit meer kan gebeuren. Dat is wel belangrijk om in je achterhoofd te houden bij ACI. Onderzoek doen ze om het in de toekomst te voorkomen. Vliegen is veel veiliger dan autorijden, reken eens uit hoe vaak je dat laatste doet :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:05

Als je bang bent voor last van je oren. Bij de apotheek hebben ze er speciale oordopjes voor.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:06

Sammie schreef:
Gewoon iets om te kauwen werkt goed. Kauwgom, pepermunt, drop, een zuurtje, maakt niet uit :)

Oke, iets om te kauwen. Kauwgom lijkt mij het makkelijkst, pepermuntje slik je naar een paar keer kauwen door.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:07

marjolein_el schreef:
In ieder geval geen Air Crash Investigation kijken! := Voor mijn eerste vlucht had ik net de aflevering over de bijlmer ramp gezien. Toen zat ik dus niet echt op m'n gemak in het vliegtuig!

Als ik zo'n aflevering ga zien kom ik dan het vliegtuig echt niet in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:12

Asyaa schreef:
Neus dicht knijpen en door je neus uitademen.
Slikken.
Met kiezen over elkaar.

Allemaal veel gebruikte manieren om je neus te klaren :)
Kaugom is een makkelijke manier om het continu te doen.

Idd :j heb ook een kauwgommetje gepakt bij het opstijgen, nergens last van gehad! :)
Is een beetje te vergelijken met door een tunnel rijden, daar klappen je oren ook 'dicht'.