Albufeira 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: Albufeira 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:35

Jep, ik ga via Gogo! :j

Ik ga 1 juni, examenreis.. Wij zitten in het oude gedeelte geloof ik.. Verdere activiteiten die we daar willen doen hebben we nog niet zoveel over nagedacht, maar denk dat wij voornamelijk feesten en overdag uitrusten hahaha :))

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 12:23

Hebben jullie ook een mail gehad over vrijkaarten?
Ik kon er nou niet echt uit opmaken, hoe je die kreeg en waar ze precies voor bedoeld waren?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:58

Vrijkaarten? Niet dat ik weet..

We zitten nog wel te twijfelen of we zo'n pakket doen van GoGo, dan krijg je korting ofzo.. Twijfelen nog..

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:49

Ja wij ook, maar weet ook niet precies wat er in zit. Vorig jaar toen wij naar Bulgarije gingen, kregen wij namenlijk 3 verschillende soorten pakketten aangeboden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:59

Wij zijn afgelopen jaar in Albufeira geweest :j.

Erg gezellig en heerlijk weer! Al was het 1 dag zo heet dat het niet uit te houden was :P. En de zee is er zooo koud hahaha!

Ik heb het idee dat het oude gedeelte wat meer voor de ouderen/mindere feestbeesten is en de strip (nieuwe) gedeelte voor de nieuwe generatie zeg maar :P. De strip is echt 1 straat met alleen maar tenten/discotheekjes/cocktailbars ed. Overal is het 1 groot feest. Het oude gedeelte is wat gezelliger, met meer straatjes, veel restaurantjes en ook een hoop kroegjes, maar minder feestbeestmassaal dan de strip. Je bent overigens zo heen en weer hoor met de taxi en ook lopend is het wel te doen hoor (al zal je daar niet elke avond zin in hebben).

Wij zaten precies in het midden, maar vonden het oude gedeelte leuker/gezelliger :j. Wij hoeven niet perse te dansen, maar willen gewoon lekker ergens wat kunnen drinken en dan vind ik het oude gedeelte leuker :j.

Let wel op je kleding die je meeneemt, want het is er in de avond wel koud hoor (naja, afgekoeld). Wij liepen geregeld in een lange broek en een trui en was het soms nog frisjes. Heel sporadisch een avond tussendoor dat het warm was. In de avond waait het er ook altijd :j.

Op de strip zit overigens een hele mooie luxe tent. Het zit in een zijstraatje van de strip en alle dames en heren zijn er luxe gekleed (was onze ervaring :P). Mannen hadden zelden een spijkerbroek aan en alle dames in mooie jurkjes/hakken en zeker geen broek hahaha. Je had daar hele dure flessen champagne (300,-) en lekkere cocktails! Het is een loungebar met live muziek en rond 0.00 gaat een dj draaien en verkast iedereen zich naar binnen. Leuk om eens mee te maken alleen niet altijd open. Ze gaven er geregeld gereserveerde feestjes en daar moet je dan kaarten voor hebben inclusief (chique) dresscode. Maar als je er bent, zeker even binnenkijken en een drankje doen als dat kan.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:43

Ik ga ook, van 11 tot 20 juli! Wij zitten in het oude gedeelte. :)

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:59

oh echt, er gaan iets van 6 groepen heen die wij allemaal kunnen, als wij ook heen gaan :') Ons halve dorp en de dorpen ernaast zijn er :')

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:37

Ik ga van 29 tot 6 juli, en zit geloof ik tussen de 2 gedeeltes in! Als dat kan.. :')

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:16

Was de beste vakantie ever haha. Ik was 21 toen, was in 2006. Heb niet heel veel meer gezien dan de kroeg en het strand. Wel een keer een jeepsafari gedaan. Was geweldig!
En als je nog naar de kroeg gaat moet je de Bloopers eens proberen in het oude gedeelte!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:25

Ik heb er zo'n zin in! :))

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:20

Ik ga ook naar albufeira dit jaar !
Eind jullie en wij gaan 11 dagen. Appartement en alleen maar overnachting. Dus zelf broodjes kopen/maken en lekker niet afhankelijk van het hotel ;)

Wij huren een auto( mijn partner mag rijden)voor aan aantal dagen zodat we naar Lissabon kunnen gaan.
Je moet inderdaad minimaal 22/23 zijn en een x aantal jaar je rijbewijs hebben. Anders ben je niet verzekerd :n

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:54

Is Lissabon dan aardig dichtbij? Dan wil ik dat ook wel gaan doen, lijkt me wel erg leuk.

Ik ben vorige week trouwens nog over Faro gevlogen, je bent daar echt zo vanaf Amsterdam. Is maar 2.5 uur!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:15

Hilde_q schreef:
Ik ga ook naar albufeira dit jaar !
Eind jullie en wij gaan 11 dagen. Appartement en alleen maar overnachting. Dus zelf broodjes kopen/maken en lekker niet afhankelijk van het hotel ;)

Wij huren een auto( mijn partner mag rijden)voor aan aantal dagen zodat we naar Lissabon kunnen gaan.
Je moet inderdaad minimaal 22/23 zijn en een x aantal jaar je rijbewijs hebben. Anders ben je niet verzekerd :n

Zo'n vermoeden had ik al over die leeftijd.

Ach, dan maar taxi nemen als we een keer verder weg willen denk ik zo :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:17

_Tamara schreef:
Is Lissabon dan aardig dichtbij? Dan wil ik dat ook wel gaan doen, lijkt me wel erg leuk.

Ik ben vorige week trouwens nog over Faro gevlogen, je bent daar echt zo vanaf Amsterdam. Is maar 2.5 uur!

Nee niet aardig dichtbij ;) Zullen best een aantal uur in de auto zitten maar we willen er graag heen! :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:36

Ah, ook een topic.

Ik ga 10 augustus t/m 17 augustus met m'n nicht en een vriendin.

Wij zitten bij de haven, ik geloof het oude gedeelte. We zijn alle 3 niet van de strip, maar meer van de cultuur, terrasjes en oude gebouwtjes. Daarom wilde we ook niet dicht bij de strip zitten.

Wij hebben een appartement geboekt. de Orada Marina de Albufeira.

We willen 1 dag naar Sevilla (spanje) gaan en ik zou graag met dolfijnen willen zwemmen. Ook is er in de tijd dat wij er zijn ook een feest, lijkt me ook leuk om mee te maken:

Citaat:
Ieder jaar, op 14 augustus, is het groot feest in Albufeira. Tijdens dit 'Festa da Ourada' herdenkt men de beschermheilige van de vissers, 'Nossa Senhora da Ourada', met een tocht die vanaf de kerk over de promenade langs de zee loopt. Het hoogtepunt van de tocht is een enorm nachtelijk vuurwerkspektakel op de Praia dos Pescadores.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:05

Zijn er al mensen naar Albufeira geweest? *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:06

Ja ik in juni
was heel leuk en warm 30 graden
lieve mensen en kwa eten ook betaalbaar :)
schone zee geen kwallen

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:25

Heerlijk! Geen kwallen!! Ik ben als de dood voor die beesten :')

Zijn er nog kroegen echt aan te raden?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:23

Ik ben ook geweest, begin juni! Ik vond het oude gedeelte leuker dan de strip, vooral Domino's vonden wij erg leuk! (maar dat lag meer aan een bepaald mannelijk persoon O:) )

Verder: smeer je goed in! Bij ons was het de eerste dag bewolkt en zelfs een beetje koud, maar dan nog verbrand je super snel! Ik heb tweede graads brandwonden opgelopen in m'n gezicht, echt geen pretje! :x

Ik heb wel een hele toffe vakantie gehad daar haha, hele leuke mensen :j

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:40

Ik ben vandaag terug gekomen! Het was echt super!!
Ik zat in het oude gedeelte; Turial Park, paar meter lopen naar het strand en aan de andere kant de restaurants.
Het oude gedeelte heeft veel meer sfeer, leuke gezellige restaurantjes, coctailbars enz.
Voor 4,50 zit je met de taxi bij de strip, waar je echt uit kan gaan. (lopen zou ik niet zo snel doen ;))

Ook ik was de eerste dag heeel erg verbrand, dus smeer je echt goed in!
Als het windje waait is het er goed uit te houden, maar zonder wind op het strand werd het al snel te warm en niet uit gehouden (achja het is ook nooit goed haha :P)
Water is wel heel koud haha, maar wel schoon zonder kwallen of zee-egels ofzo.
Ik zou sowieso weer terug willen, echt een TOP locatie!
Veel plezier aan iedereen die nog gaat, maar dat zal zeker lukken! :D

Ohja; er lopen ook hele mooie mannelijke politieagenten :))

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:01

Ik ga samen met 2 vriendinnen 25 juli tot 3 augustus naar Albufeira, tien dagen. Heb er erg veel zin in!
Wij zitten in het oude gedeelte , app cerro mar atlantico. Nog meer mensen die er in deze tijd zijn ? :D

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 21:04

oooooh door jullie verhalen heb ik er zooooo veel zin in! *\o/*

Ik ga naar ouravista ourasol van 3 tot 11 augustus! Dus dan loop ik je net mis..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:11

Ik ga naar orada de marina. Ben benieuwd..

Kijk wel op tegen het verbranden :')

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:34

Larachel schreef:
Ik ga samen met 2 vriendinnen 25 juli tot 3 augustus naar Albufeira, tien dagen. Heb er erg veel zin in!
Wij zitten in het oude gedeelte , app cerro mar atlantico. Nog meer mensen die er in deze tijd zijn ? :D

Wij gaan de 27e tot en met de 6e augustus :j !

Wij gaan naar forte do vale.

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:55

Ik ben jaloers op jullie allemaal! Ik wil ook weer terug |(