Verre reis zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Verre reis zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 17:46

Nou ja we gaan denk ik niet in een hotel, want we willen dan ook echt de cultuur opsnuiven, en niet tussen andere Nederlanders. Zo vreselijk lijkt me wat je vriendin had, zit je in Kenia, zit je nog tussen de Nederlanders. :')
We hoeven verder ook niet naar het strand, alleen om er onderwaterleven te bekijken. Was dat daar ook mooi of heb je dat niet gezien?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:30

Onderwaterleven in Kenia is indd echt super mooi!
Heb gesnorkeld toen we met school daar waren. Echt geweldig, dat koraal enzo, en die vissen.
Weet niet meer precies waar dat nou was. Maar denk dat het overal daar wel mooi zal zijn onderwater.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:52

Ik heb er zelf niet gesnorkeld maar met die zee safari wel heel veel gezien en dat was echt al super mooi! Een man uit t hotel bij ons die had er gedoken en dat scheen onwijs mooi te zijn! Die heeft ook haaien gezien onder water! Bij ons zat ook het hotel vol nederlanders hebben ook met veel tegelijk een safari geboekt en een x met die nederlanders en het animatie team zijn we naar een echte keniaanse discotheek geweest! Was onwijs kicke! Was pas 13 maar werd naar binnen gepraat door het animatie team :P eenmaal daar binnen waren we de enige blanken! Heel leuk om daar dan tussen te staan *D.

Maar het eerste hotel naast ons lag ongeveer 2km verderop en hadden links en rechts van het grote breede strand 1kraampje echt geen massa toerisme daar dus! :) Hadden ook heel veel contact met het personeel! Heb zelfs nog soms via sms contact met de schoonmaker! Meestal sturen we hem tussen kerst en oud&nieuw 30s50euro :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:27

Amerika trekt me niet, maar ik heb echt wat met Azie.
Thailand is prachtig, Vietnam is nog mooier (mooiste land tot nu toe).
Laos en Cambodja zijn ook aanraders.
Java-Bali is ook leuk, maar Vietnam staat op 1 en Thailand op 2, gevolgd door Laos en Cambodja.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:36

Thailand gaat hem helaas niet worden omdat mijn ouders daar al eens zijn geweest. Is Vietnam een beetje vergelijkbaar met thailand?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:17

Heb hem nog niet voorbij zien komen, maar afgelopen jaar ben ik in Oeganda geweest. In 2006 was ik op vakantie in Thailand en in 2008 in Amerika (New York, Californië, Utah, Arizona en Nevada) maar ik vond de vakantie in Oeganda veruit het spectaculairst :D Wow, wat heb ik het naar mijn zin gehad daar. Oeganda ligt in Afrika naast Kenia en Tanzania, maar is veel veelzijdiger dan deze landen qua bezienswaardigheden. Een prachtig land, niet te groot (wel slechte wegen, dus reizen gaat toch wel erg traag), veel verschillende soorten landschappen (van hooggebergte met sneeuwtopjes, tot het victoriameer met de Nijl, tot prachtige savanne en steppelandschappen, het is er allemaal) en een zeer vriendelijke bevolking.

Mijn Oeganda verslag: [BEU] Safari in Oeganda; dé parel van Afrika!

Echt, ik zou er zo terug gaan. Als je van wildlife houdt is het echt een aanrader. Voor cultuur ook wel, maar je hebt geen oude gebouwen die je kunt bezoeken of zo. Het is wel arm en niet altijd luxe, niet te vergelijken met de luxe van Thailand, maar dat heeft ook wel weer wat. Zo hadden wij niet altijd warm water en lang niet altijd elektriciteit, maar als je eens iets anders wil doen dan een gewone vakantie is het zeker een aanrader. Wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan omdat dat waarschijnlijk de laatste keer was dat ik mee ging. :)

En niet te vergeten, dit is één van de laatste plekken waar je nu nog in contact kunt komen met wilde berggorilla's. Als je meer foto's wil zien van Oeganda of reisverhalen wil horen, kun je altijd een berichtje sturen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:30

Ik ben zelf meerdere malen in Kenia geweest (mijn ex woont daar). Ik ben in Amboselli, Tsavo East/West en Masai Mara geweest, de natuur is zo mooi. Ik heb ook meerdere malen de big five gezien. Echt een aanrader.

Ik heb zowel in hotels en appartementen gezeten, beide zijn aan te raden. Hotel zit alles wel inbegrepen, maar je krijgt minder cultuur mee. In een appartement moet je alles zelf doen, wat heerlijk is en goed te doen is. Gewoon met de lokale busjes naar de markt of de supermarkt gaan. Heerlijk lokaal eten of in een "duurder" restaurant.

Het is, als je het goed regelt, niet duur. Ik had vaak een vlucht van rond de 400 - 500 vanaf brussel, appartement ligt eraan welk seizoen. Neckermann heeft wel een leuke aanbiedingen van hotels, ga vooral in de zuidkust zitten (mooier dan de noordkust). Safari idd lokaal boeken.

Als je foto's wilt zien van of vragen hebt kan je altijd een bericht sturen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 15:40

Wauw, dat reisverslag van Oeganda ziet er wel héél gaaf uit.. Wat een foto's. Had ik inderdaad nog helemaal niet over gedacht, maar dat is ook wel heel erg bijzonder. Ben benieuwd wat mijn ouders daarvan vinden! Heb je ook de kust van Oeganda gezien?

Die route die je in Amerika hebt gedaan, New York, Californië, Utah, Arizona en Nevada, was dat wel een mooie route? Want ik hoor toch vaak dat mensen de westkust nemen.
Amerika trekt me wel heel erg, maar minder voor zo'n vakantie, omdat het me toch nog te 'standaard' is :+ Maar mijn ouders zijn er natuurlijk ook nog.

Kenia trekt mijn ouders ook erg, we hebben een aantal jaren geleden daar ook al voor gekeken maar toen toch niet genoeg geld helaas. Dus die staat ook wel erg hoog op het lijstje.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:46

Oeganda ligt in het midden van Afrika en heeft dus geen kust, maar wel het Victoriameer (erg groot). Je kunt daar alleen niet in zwemmen vanwege Bilharzia, een of andere ziekteverwekker :)

Ja de route in Amerika was ook ontzettend mooi en dat is inderdaad de westkust :) (wij hadden een tussenstop van 3 dagen in New York gepland, dat ligt wel aan de oostkant ja). Maar inderdaad, Amerika is wat meer standaard. Wij trokken daar rond met een camper. Je krijgt dan wat meer de bekende dingen te zien, waarvan ik niet verwacht dat ze er over 20 jaar niet meer zijn. Terwijl dat wel is waarschijnlijk bij bijvoorbeeld de berggorilla's in Oeganda, die zijn er nog maar zo ontzettend weinig (700 in de hele wereld of zo).

Kenia lijkt wel veel op Oeganda, maar Oeganda is meer veelzijdig. Geloof dat Kenia wel wat duurder is dan Oeganda, maar het is zeker niet goedkoop... Helaas. Maar ik zou het voor geen goud gemist willen hebben. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 15:49

Oh grapje, ik zag dat meer voor de zee aan :D Dat vind ik wel een minpunt, omdat vooral m'n vader en ik toch wel grote onderwaterliefhebbers zijn, dus dat willen we ook wel écht zien in onze vakantie.

Dat gevoel heb ik inderdaad ook met Amerika, daar kan ik altijd nog wel heen. En bovendien gaat er élk jaar wel iemand die ik ken, en door alle duizenden foto's die ik heb gezien heb ik al een beetje het gevoel alsof ik alles al ken :') Ik weet niet, ik ga dan liever ergens heen waar niet 'iedereen' komt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:52

Ja groot meer is het Victoriameer :D :P Lijkt net een zee, maar helaas kun je er dus niet in zwemmen. Ik snap wel dat je dan graag iets wil waar je wel kunt zwemmen. Dan is Oeganda niet echt een goed land, vrijwel geen zwembaden en eigenlijk ook geen open water waar je fatsoenlijk kunt zwemmen.

En inderdaad wij kozen ook expres voor iets waar niet iedereen komt. Maar inmiddels hebben we al erg veel mensen overtuigd om naar Oeganda te gaan :D Dat was overigens wel leuk met onze reisgroep, iedereen zocht eigenlijk wel iets exclusiefs...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 15:55

Nouja zwembad hoeft van mij niet hoor :D Gaat vooral om een plek waar we kunnen duiken/snorkelen. Maar toch, je foto's hebben me wel een beetje enthousiast gemaakt. We gaan binnenkort naar het reisbureau dus we gaan Oeganda zeker even meenemen :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:57

Tip, het is bijna vakantiebeurs geloof ik. Bij het reisbureau waar wij geboekt hebben (Matoke Tours) zaten alle reizen voor de zomer vrijwel meteen vol na die vakantiebeurs, gezien de opkomende populariteit van het land. Misschien iets om rekening mee te houden?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 15:58

Oh goeie. Die is 11 januari al.. Dat wordt opschieten _O- Nog een reden om een wat onbekender land te kiezen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:01

Ik ben inmiddels alweer 5 jaar geleden met mijn ouders naar Sri Lanka geweest.
Dat vond ik toen echt erug gaaf.
Was mijn laatste echt grote reis met mijn ouders, en we hebben er toen ook een cultuur reis van gemaakt :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 16:02

Ook heel mooi! En genoeg zee er omheen :D Hoe is de natuur daar?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:22

Het ligt er natuurlijk vooral aan waar je interesse naar toe gaat.

Amerika heeft veel natuurschoon, maar echte cultuur zul je daar niet vinden. Natuurlijk is het reizen naar Amerika niet al te ver. Heb zelf vlakbij Seattle in Washington gewoond en daar kun je je heel goed vermaken. Zeker als je ook een gedeelte Canada (Vancouver en Victoria Island) bijneemt, maakt je reis helemaal af.

Florida is leuk als je van pretparken en mooi weer houdt, is wel een aanrader om als 3 weken, fly and drive te doen.

Ben ook eens van Los Angeles met de camper naar New York gereden, dwars door de states. Je ziet het landschap veranderen, maar echt cultuur kom je nergens tegen. We zijn toen wel op plekken geweest die je bij een bezoek aan de oost of west kust overslaat. Zoals Graceland, Mamutcaves en het Kentucy Horse Park.

Afrika moet je een liefhebber voor zijn. Namibie is mooi qua vergezichten en 't Etosha park is een aanrader. Eveneens omdat je zelf met je auto door het park kan rijden op zoek naar 'wild animals'. Na 3 dagen had ik de zebra's en de springbokken wel zo'n beetje gezien.

Azie, Je ouders zijn al in Thailand geweest, maar Azie heeft meer te bieden. Als doorgewinterde backpacker zou ik zeggen, ga wel rondtrekken dan zie je daar 't meeste en beleeft je veel. Ook Azie is natuurlijk goed te bereizen.

Dan de 'duurdere uitschieters' qua tickets. Australie, New Zealand en Zuid Amerika.

Australie ben ik niet lang genoeg geweest om daar advies over te geven, wel wil ik daar zelf nog eens terug :D, 6 dagen Sydney smaakt naar meer.

New Zealand is fantastisch qua natuurschoon. Als het weer een beetje meezit heb je echt fantastische foto's en is 't echt genieten. De afstanden zijn goed te bereizen en je ziet veel. Ook hier is qua cultuur niet heel veel te vinden. Je hebt in ieder dorp wel een opgezet museum.... maar denk eraan dat 't land ook nog niet heel erg oud is, net als Amerika.

Zuid Amerika; Ik ben alleen in Chili en Zuid Argentinie geweest. Hier vind je behoorlijk wat cultuur, had ik niet verwacht en de natuur is fantastisch. Daarnaast zijn het hele veilige landen om te reizen. Chili om de Torres del Paine te lopen, echt een fantastische ervaring, Je moet wel van wat Hiken houden als je daar aan begint. Patagonie is over het algemeen prachtig, de vulkanen en meren. Een uitstapje naar Paaseiland mag dan absoluut niet ontbreken.

Afgelopen oktober heb ik 2 weken door Marokko gereisd. Was ook erg leuk, veel cultuur, lekker eten :9 en veel te zien.

Natuurlijk zijn er nog heel veel meer landen die mooi zullen zijn, deze moet ik ook nog een keer gaan bezoeken :D

Wil je meer info ;) ; lees mijn blogje:http://psydoxy.reismee.nlof stuur een PBtje

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:47

Even een stipje!
Ik heb het idee opgevat om na mijn studie (hopelijk juli klaar) een tijdje te gaan reizen voor het echte werkende leven begint!
Vind het interessant om mee te lezen in jullie topic!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:11

Amerika ben ik ongeveer 10x geweest (zowel Florida als Californië). Natuurlijk ga je naar Florida meer voor de attractieparken en naar de kust voor strand. Californië is echt meer voor natuur, de route tussen LA en San Fransisco langs de kust is prachtig. Of je moet een combinatie van Californië met Hawaii doen.

Net zoals Kenia blijf ik zeggen: je kan het zo duur maken als je wilt. Ik ga samen met mijn moeder komende zomer voor 3 weken naar Florida. Wij gaan dan naar Orlando (7 dagen) en de rest Miami in een appartement. Dan kost het ons per persoon ong. 1000 euro, dat is incl. vlucht, auto, hotel en appartement. Excl. de parken en het eten.

Als ik drie weken Kenia zou doen kom ik rond de 1000 per persoon in een appartement incl. vlucht. De safari is natuurlijk afhankelijk van waar je naar toe wilt. Amboselli/ Tsavo East/West is aan te rijden vanaf Mombasa en dus goedkoper. Masai Mara (de Keniaanse kant van de Serengetti) moet je vanaf Mombasa vliegen. Ik zou dan eerder op Nairobi vliegen (goedkoper, nu via KLM 420euro), dan naar Lake Nakuru (prachtig met de flamingo's) en Masai Mara. Daarna met de nachttrein (wel 1e klas voor ik dacht 30euro per persoon) vanaf Nairobi naar Mombasa. En die treinreis is aan te raden, want s'ochtends wordt je wakker in Tsavo, de rails gaat namelijk dwars door het park heen. O ja duiken dan wel snorkelen is prachtig aan de kust van Diani (ten zuiden van Mombasa), je hebt er ook een speciaal eiland genaamd Wasini Island waar je echt prachtig kunt duiken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:15

Marit schreef:
Thailand gaat hem helaas niet worden omdat mijn ouders daar al eens zijn geweest. Is Vietnam een beetje vergelijkbaar met thailand?

Nee, wel qua mensen, dus vriendelijk. Maar verder niet. Vietnam is heel afwisselend, je hebt woenstijnachtige gebieden, echte regenwouden, mooie bergen, Halong Bay is heel bijzonder, enz. Het zuiden is groen en warm en vlak. Het noorden is koeler, de bergen zijn prahctig en daar kan het zelfs vriezen in de winter. In Hanoi verkopen ze winterjassen, echt waar. De ene dag in december is het er 10 graden, de volgende dag weer 25. Heb het zelf meegemaakt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 22:55

Heb het er even met m'n ouders over gehad, en Oeganda gaat het in elk geval niet worden. Mijn ouders vinden de stap van camping in Frankrijk naar Oeganda dan toch wel héél erg groot, wat ik ook wel begrijp. Kenia is dan nog wel een optie.

Florida willen mijn ouders voor geen goud heen :+ Het worden absoluut geen pretparken en op het strand liggen, dat moet ik maar met vrienden doen. En dat is ook zo.
Australië is ons toch echt te ver, dus dat wordt hem ook niet.

We hebben nu een beetje;
- Westkust Canada/Amerika
- Oostkust Amerika
- Bolivia/Argentinië/Peru (die hoek)
- Sri Lanka
- Kenia/Tanzania
- Costa Rica
- Eventueel Vietnam

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:22

In Oeganda sliepen wij in een soort combinatie van huisjes en tenten (een houten vlonder met een dak op palen dus en een doucheruimte in een soort stenen gedeelte, de rest was tent).

Maar wel een hele leuke lijst heb je met bestemmingen :D Mijn ouders zijn ook in Costa Rica geweest, dat vonden zij ook ontzettend leuk. En een stuk luxer dan Oeganda en goedkoper. Enige nadeel is het tijdsverschil, maar dat heb je bij bijna alle bestemmingen natuurlijk.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:26

Costa Rica is een jongen uit m'n klas ook geweest en die kwam toch ook wel terug met prachtige foto's. Mij maakt de luxe allemaal niet uit, maar ik kan me wel in de beslissing van m'n ouders vinden. Mooie dingen gaan we sowieso zien! Ik hoop nu toch wel een beetje op Bolivia, ik wil die zoutmeren daar zó graag zien. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:18

Bovenaan ons lijstje staat op dit moment Costa Rica. Heeft iemand hier fijne ervaringen met dat land? :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:19

Mijn ouders en zusje ;) Zij vonden het echt een super gave reis en een nette prijskwaliteit verhouding vergeleken met Afrika (dat is wel heel gaaf, maar ook heeeel duur).