Sri Lanka '12 wie nog meer? En ervaringen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:34

Ben benieuwd of die er nu nog is :D

zuske

Re: Sri Lanka '12 wie nog meer? En ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:07

Ik heb zeker genoten. We wilden naar bundala national parc gaan, maar daar is uiteindelijk niets van gekomen. We zijn wel Walvissen wezen spotten in Mirissa. Dat was echt super leuk.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:02

Zuske: Wat is dat bundala national parc ? :) Gaaf dat je walvissen heb gespot! Heb je er veel gezien? *D

Ik moet helaas nog 6,5 maand wachten :'(

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:39

Oh wat gaaf dat je walvissen hebt gespot! Wij zijn daar helaas niet meer aan toe gekomen.
Ik wil voor iedereen die nog gaat echt op het hart drukken dat je op moet letten op de hygiëne. Wij zijn donderdagavond thuis gekomen, en vrijdagnacht raakte ik met de ambulance naar het ziekenhuis met een onbekend virus. Daar opgelopen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:44

Ohw, bonney4evver, je maakt me bang hahaha. Wij zitten ook te kijken naar Sri Lanka voor de vakantie en mijn vorige verre vakantie is al geeindigd in een lange ziekte (ik had een bacterie opgelopen). Is het daar duur overigens om te leven? Ik lees al jullie ervaringen met veeeel plezier :D

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:03

Ja dat walvissen spotten is wel heel leuk. Heb er een stuk of vijf gezien. De zee was heel ruig toen wij gingen. Daar ben je zo'n 4000 rupee voor kwijt. Dat is 24 euro. Vaak lijkt het op het eerste gezicht duurder. Er wordt op de meeste plekken in Sri Lanka heel erg aan je getrokken. Wil je een tuk tuk? Soms vragen ze dan eerst of je kinderen hebt en gaan ze een gesprek met je aan en dan vragen ze waar je heen gaat en dan of je een tuk tuk wilt. Dat is soms wel om gek van te worden. Aan het begin waren we heel beleefd en gingen we er in mee, maar daar ben je snel klaar mee. Je wordt als toerist behoorlijk opgelicht. Vaak vragen ze wel het dubbele of nog erger (wat wij hebben mee gemaakt) het vijfdubbele van wat een normaal persoon daar betaalt. Je moet echt overal op afdingen. Het is niet erg om wat meer te betalen dan de normale burger daar, maar het moet niet op oplichterij gaan lijken vind ik. Al met al... Je went er snel aan en weet er dan wel mee te dealen. Gelukkig heb ik geen ziekten opgelopen (voor zover ik weet). Alleen rommelt mijn buik nog steeds.

Verder hoef je niet bang te zijn dat ze van je stelen. Dat gebeurt niet zo snel.