Bali ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Bali ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:47

Mochten er bokkers op Bali komen, laat het me even weten :). Vind het leuk bokker te meeten, en ik kan gelijk een leuke rit voor je regelen op m'n werk :).

Jullie gelijk dan maar even voor laten proeven:
Afbeelding

Tanah lot vandaag :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:53

Waar zitten jullie op bali en wat voor ritten doen jullie?? (en wat zijn de kosten :P)
Ik zou het wel leuk vinden maar ik ga met mn vriend, weet niet of die dat zo leuk zou vinden :')

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:59

Ohhh Bali! Wil gelijk weer terug als ik er aan denk!

Daar zijn we getrouwd... Met een woord geweldig!!
Afbeelding

Zou er zo weer naartoe gaan. Ubud, Seminyak zijn heerlijk! We hebben in Candidasa dolfijnen gezien tijdens het ontbijt.
Jakarta zijn we ook geweest naar de tempels ook enorm indrukwekkend!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:08

We zitten in Canggu, het Berawa gebied, en doen zowel strandritten (je vriend kan begeleid worden, terwijl jij rijd! Of wanneer het clubhouse klaar is (augustus) kan hij op stal blijven, eten, TV kijken, zwemmen oid), maar je kan ook les krijgen, gewoon in de bak.

Kosten staan op www.baliequestriancentre.com :)

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:03

Klinkt super! Wij zijn ook aan het kijken voor een vakantie naar bali. Alleen de vliegtickets zijn best prijzig... Iemand nog tips? En kehdra, is dat het noorden ofniet?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:14

Nee, het is ongeveer 5 minuten ten noorden van Seminyak :)

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:29

Even stipje ;) Sinds ik Eat Pray Love heb gezien lijkt het me een droombestemming, maar het zit er de eerstkomende tijd niet in. Toch alvast even deze leuke tips aanmerken :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:24

Ooooh Kehdra, had moeten weten dat je er zit, kom echt net van Bali af. -O-

Wat ik heb gedaan; tempel Mengwi (niet bijzonder en relatief duur vergeleken met andere tempels), Bedugul was wel een aanrader (temple on the lake), GitGit waterval, Lovina, Banjar heetwaterbronnen (heeeerlijk!). Dat was onze dagtrip door het binnenland. :)
Verder zijn we op de Bountrycruise geweest := niet helemaal mijn ding maar wel ontzettend lol gehad! O.a. op de bananenboot enzo. :+ Gelukkig gingen we ook aan land om een eilandtour over Nusa Lembongan te doen, erg mooi! En verder gesnorkeld daar.

Heb zelf verbleven in Ubud, vond ik niet geweldig maar misschien omdat het 3 dagen regende :+ Bali Bird Park is wel een aanrader! Prachtige vogels en reptielen en ze worden goed verzorgd. Toen naar Padangbai, heel leuk kustplaatsje met Blue Lagoon. Toen terug naar poedersuiker, vond het opzich nog wel leuk daar eigenlijk. :+ Maar wel op en top toeristisch. En als laatste in Sanur maar dat vond ik maar saai. :o

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 07:41

Wat jammer Spikkelfire! zie nu pas je topic en fotoverslag!

Je reis klinkt prima :j, poedersuiker en Seminyak enzo zijn inderdaad wel erg toeristisch waardoor ik het minder leuk vind... Ik vind het autentieke veel leuker :) (en dan heb ik hier lekker, met genoeg comfort, en K uta enzo op zo'n 10 minuten rijden :) )

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:08

Ik ben afgelopen zomer ook 3 weken naar Bali geweest en daar hebben we ook een rondreis gedaan. Zo ontzettend veel gezien dus ik weet niet meer precies hoe alles heette.

Ubud is in ieder geval geweldig! Verder is de Munduk moding plantation echt een aanrader, super accomodatie! Een restaurant waar je gegeten moet hebben is Sari Organic. Google die anders maar even die is namelijk wel bekend. Nog nooit zo heerlijk puur gegeten als daar!

Sanur is wel leuk want het is stukken rustiger dan Ku.ta maar het is gewoon aan te raden om nara verschillende plekken te gaan, zo zie je het meeste..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:14

Leuk ik ga waarschijnlijk deze zomer naar Bali, een rondreis ook. Dus wie nog tips heeft :D

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:02

Ik ga ook naar bali deze zomer! naar het noorden ergens ( ben de nam even kwijt) zie hier al genoeg tips voorbij komen maar als iemand nog wat weet hoor ik t graag! :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:59

Wij zijn inmiddels terug uit Bali en het was een geweldige ervaring!
Jammer genoeg waren we maar negen dagen echt in Bali dus we konden niet alles doen en zien.
We zaten in Sanur en ik vond het daar heerlijk! Dat was ook grotendeels aan het resort te danken want we zaten qua locatie direct aan het strand.

Wat ik erg gaaf vond waren de rijstvelden en tempels. We zijn naar het heilige water geweest en een dag op pad met een gids, naar onder andere Ubud.
Ik zou zeker terug willen maar dan ga ik voor minimaal drie weken.

Voor de mensen die nog gaan, geniet ervan! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:36

Fijn dat je het zo leuk had! :) Niet teveel last van de regen gehad?
Terug voor minimaal 3 weken?! :wow: Werd na 3 weken al gek omdat er niet zoveel te doen is. :')

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:27

Oh echt, wij hebben in negen dagen tijd nog geen kwart van het eiland gezien :')

Maar ik zou sowieso nog wel meer van Indonesië willen zien, dus misschien dat ik het combineer. Eerst maar even hard sparen :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:30

nou wij zijn ook terug na 17 dagen sanur.

Ik vond t aan de ene kant tegenvallen terwijl we wel hele leuke dingen gedaan hebben.
Met dolfijnen gezwommen (super)op olifanten gereden zilverfabriek vulkaan gesnorkeld op een rif en echt grote vissen gezien strand aardbeving enorm onweer apen op schoot bird park en ga zo maar door!
Heerlijke temparaturen.

Nadelen enorm druk met verkeer getoeter scooters (duizenden)het heel vervelend aanklampen om wat te kopen honderden keren toeteren naar je of je een taxi wilt k uta zijn we gillend weggelopen en jimbarann was werkelijk uitgestorven.
Ik vond ook dat je erg erg lang in de auto moest zitten om eens wat natuur te zien.
Vies en zeer rommelig langs de wegen
zeer corrupte politie, betaal maar gewoon dan ben je van t gezeur af.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 01:04

Fijn dat je toch leuke dingen gedaan hebt. ik denk dat Sanur (en k uta, Seminyak, Ubud enzo) niet de meest ideale plaatsen zijn om natuur om je heen te hebben. Wel is het een goede uitvalbasis voor uitstapjes enzo, maar wel uber-touristisch.

Mocht er iemand op zoek zijn naar minder toeristisch en authentieker, laat maar weten :D

Ik denk dat je in negen dagen als toerist (dus alle toeristische atracties bekijken etc.) inderdaad krap tijd hebt. 3 weken relaxed wat rondhangen, zonder perse alle toeristische dingen te zien, wordt inderdaad al snel saai :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 01:12

Ik zou ook graag meer willen zien van Indonesië, mn plan was ook om naar Lombok en Komodo te gaan maar de fastboot ging niet door het slechte weer. Toen ie wel ging had ik nog maar weinig tijd helaas :\ Dus daar moet ik maar een keer voor terugkomen. :D

Ik werd de mensen ook wel erg zat op een gegeven moment, sommige achtervolgden ons gewoon om ons naar hun winkeltje te brengen, heeel irritant. :') Mja op een gegeven moment negeer je het gewoon of je zegt; NO!! En dan zijn ze zo weg. :Y)